Vakar Jēkabpilī Valsts policijas (VP) darbiniece uz gājēju pārejas ar trafarēto auto uzbraukusi 11 gadus vecam zēnam, kurš nogādāts slimnīcā.
Negadījums noticis Brīvības ielā plkst.16.21. Ceļu satiksmes negadījumu izraisīja VP ZRP Jēkabpils iecirkņa policijas darbiniece darba laikā, vadot trafarēto dienesta automašīnu "Opel Mokka". Alkohola klātbūtne policistes organismā nav konstatēta.
Sākts kriminālprocess, kurš tiks nosūtīts Iekšlietu ministrijas Iekšējās drošības birojam.
Ceļu satiksmes negadījumā Smiltenes novadā vakar bojā gājusi trīs gadus veca meitenīte.
Negadījums noticis Bilskas pagastā, ceļa Smiltene-Mēri-Lobērģi 15.kilometrā, kur notikusi sadursme starp 1990.gadā dzimuša vīrieša vadīto automašīnu "Audi 80" un 1984.gadā dzimuša vīrieša vadīto automašīnu "Audi A4".
Slimnīcā ar dažādām traumām nogādāti automašīnas "Audi 80" pasažieri - 1965.gadā dzimis vīrietis un 1967.gadā dzimusi sieviete, automašīnas vadītājs, kā arī 1975.gadā dzimis automašīnas "Audi A4" pasažieris. Savukārt no gūtajām traumām mirusi 2013.gadā dzimusi meitenīte, kura braukusi automašīnā "Audi 80".
Ozolnieku novada Cenu pagastā 1982.gadā dzimusi sieviete ar automašīnu "Audi 80 Avant" nav devusi ceļu kravas automašīnai "MAN" ar piekabi. Pēc sadursmes smagā automašīna iebraukusi pretējā braukšanas joslā, kur sadūrusies ar 1980.gadā dzimuša vīrieša vadīto automašīnu "Škoda Superb". Pēc negadījuma ar dažādām traumām slimnīcā nogādāts "Škoda" vadītājs un 1986.gadā dzimusi automašīnas pasažiere. Tāpat slimnīcā nogādāta "Audi 80"vadītāja un 1959.gadā dzimusī pasažiere.
Savukārt Rīgā, Krišjāņa Valdemāra un Lāčplēša ielas krustojumā, nenoskaidrots velosipēdists uzbraucis 1939.gadā dzimušai sievietei un pametis notikuma vietu. Sirmgalve ar dažādām traumām nogādāta slimnīcā.
Vakar par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu noformēti 184 administratīvā pārkāpuma protokoli.
No kopējā protokolu skaita 53 noformēti Rīgas reģionā, 51 - Zemgales reģionā, 37 - Vidzemes reģionā, 23 protokoli noformēti Kurzemes reģionā un 20 - Latgales reģionā.
Par automašīnas vadīšanu alkohola reibumā pieķerti deviņi šoferi, no tiem trīs Zemgales reģionā, pa diviem Rīgas un Latgales reģionā, bet pa vienam Vidzemes un Kurzemes reģionā.
Kopumā aizvadītajā diennaktī reģistrēti 86 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši 17 cilvēki un viens gājis bojā.
Gājējam aizliegts iziet uz brauktuves, ja tuvojas transports! Gājējam aizliegts izskriet uz brauktuves!!! Gājējam aizliegts iziet uz brauktuves no šķēršļa!
Auto vadītājam aizliegts apstāties pirms gājēju pārejas un ar savu auto kļūt par šķērsli!
Katram uz ceļa ir jārīkojas "TĀ", lai neveidotu bīstamu situāciju!
Arī gājējam, kā "priekšā esošam", ar savu rīcību ir jāgarantē sev un citiem drošība!
Un kur ir policistes vaina? Kopš kura laika CSN jāpilda tikai katram otram? Ar tādu domāšanu neredzēt progresu uz ceļa.
Saskaņā ar ceļu satiksmes Likuma 19. pantu, kas noteic kārtību un secību, kā katram ceļu satiksmes dalībniekam uz ceļa ir jārīkojas!
Vernon, kā tu iedomājies, vai 11gadīgs puika var būt tikpat zinošs un apmācīts kā pieaudzis cilvēks, kam ir derīga vadītāja apliecība (tātad - izgājis nepieciešamo apmācību lai spētu piedalīties satiksmē)? Kuram būtu vairāk jākontrolē apkārt notiekošais, 11gadīgam skolnieciņam vasaras brīvlaikā, vai tomēr personai, kas vada paaugstinātas bīstamības ierīci - lasi, transportlīdzekli?
Es te tagad nevienu netaisos aizstāvēt vai notiesāt, bet tie tavi piesaukti punkti ir vienkārši smieklīgi - dzīvē nekas no tā nenotiek un nenotiks, jo saknē jau nav iespējams,jo:
1)drošību vairāk jāgarantē tam, kurš ir speciāli apmācīts
2)drošību vairāk jāgarantē tam, kurš spēj savārīt lielākus sūdus savas neizdarības vai nepareizas rīcības rezultātā
3) gājējs, sevišķi mazs bērns, VAR ne velna nezināt csn (vai arī vienkāršus izdzīvošanas likumus - to apgūst ar laiku) - tātad - situācijas kontrole lai paliek uz vadītāja pleciem.
Tauta, protams, manam viedoklim var nepiekrist, bet ja nav video, kur policajs brauc ar sirēnām un bērns tiešām izlec priekšā skaitītās sekundēs no neparedzama aizsega (arī tas ir diskutabli, kas ir neparedzams, tuvojoties pārejai) - tad par 98% vainīgs vadītājs. Tikai manas pārdomas.
gara acīm redzu, kā Vernons tagad nogāzies nokdaunā tirina kājas. Tā jau ir - teorija un dzīve ir divas dažās lietas. Bet tādu, kas māk piesaukt CSN un citus punktus, tostarp arī CP, netrūkt - tieši tāpēc pie mums šie ierēdnīši (pārsvarā) ir un paliks miliči ar dziļi iepotētu sodīšanas-ieriebšanas vēlmi gēnos, kas slēpsies, ķers un sodīs vietās, kur "viegli uzrauties"
Bērns līdz 12 gadu vecumam kādam būtu jāpavada! Bērns vecākiem jāved pie rokas līdz brīdim, kad tam var uzticēties! Bet no 13. gadu vecuma var būt jau pavadonis. Ja skolā pašos pamatos CSN māca aplam un 98% cilvēku mācīja, ka gājējam uz gājēju pārejas ir priekšroka(?), tikai nepateica uz kurieni! Pagātnes kļūdas grūti izlabot, bet tas ir jādara.
Nepieņemami ir ka CSN jāpilda tikai katram otram, kāpēc ne katram. Tas pārdomām. Vēlme tiesāt policisti ir nepieņemama, ja tā neko nav pārkāpusi!
ar ko policiste atšķiras no vadītāja-parastā, kad tuvojas gājēju pārejai? Varbūt saukt to par gājēju pārbrauktuvi? Policistei vairs nav jāpārliecinās par SAVA manevra drošību? Vai par SAVA manevra drošību nav jāpārliecinās JEBKURAM šoferītim? Tas tā, pārdomām, vai auto vadītājs PATIEŠĀM neko nav pārkāpis...
Par priekšrokām - nu mēs te maļam uz riņķi jau kuro reizi - ja tu sēdi pie paaugstinātas bīstamības rīka (auto) stūres, kura vadīšanai turklāt jāiziet speciāla apmācība un atestācija (kursi + vad.apl iegūšanas eksāmens) - tad tev, to bīstamo rīku vadot, IR JĀSPĒJ strebt arī vienpadsmitgadīga (!!) bērna kļūdas!
Par konkrēto gadījumu - kā jau teicu, manas pardomas ir ka 98% vaina šoferītei. JA neparādīsies video, kas spētu pierādīt pretējo.
Un ar ko parasts pilsonis atšķiras no policista? Ne ar ko. Katram ir jāzina Noteikumi, katram tie ir jāpilda un katram vēl ir arī tiesība paļauties, kad katrs tos Noteikumus arī pildīs!
Domāju ka video nebūs, jo tādai "ekstrai" policijā naudas nepietiek, jārīko konkurs par vismazāko cenu un jānopērk pēdējais mēsls, kas nekam neder.
Maļam to visu riņķī apkārt, tikai tāpēc ka ir paniskas bailes lietas saukt īstos vārdos un katram ar savu rīcību uz ceļa garantēt drošību! "Garantēt drošību" ir kaut kas līdzīgs neiespējamai misijai.
Visu mūžu vadu lielus un smagus auto un nekad nav bijusi doma ka tas ir kaut kas īpašs. Visi kas to dara ir pieskaitāmi!
Tu maz lasi (saproti) ko es rakstu?
Viss jau būtu skaisti, ja vismaz katrs otrais arī pildītu noteikumu prasības - ja vadītājs, tuvojoties gājēju pārejai (pārbrauktuvei...) būtu gana uzmanīgs un kustētos ar ātrumu, lai savas redzamības robezās spētu pilnībā apturēt PAŠA vadīto transportlīdzekli - tad arī 11gadībais bērns, kura, iespējamo noteikuma pārkāpumu izraisa, visticamāk, vienkārša noteikumu nezināšana - neradītu nekādas problēmas.
Es neiepīkstētos ne ar vienu zilbi, ja notikušais būtu kaut kur citur - bet ja vadītājs paņem uz kapota gājēju uz zebras - man ilūziju ir maz, kurš tur vainīgs...
P.S tajos pašos noteikumos taču ir atrunāts, ka sevišķi neparedzamu rīcību var sagaidīt no maziem bērniem un veciem cilvēkiem, vai ne tā?
Nju ari 11 gadigam ir jazin elementaras lietas,ka skersot gajeju pareju,jo no bernudarza un skolas KATRU GADU IERODAS POLICIJAS PARSTAVJI ,KAS STASTA PAR TO KA PARVIETOTIES....UN 11 GADIGS NAV 6 GADIGS,JO SKOLA ARI KATRU GADA SAKUMU IESAK AR CELA SATIKSMES NOTEIKUMIEM,TATAD ELEMENTARU LIETU KA PARLIECINATIES VAI MASINA STASIES VINAM JAZINA,NEVISS JAJONO PEKSNI PARI......jo gajeji ir loti pasparliecinati un neskatas ,bet taja pasa bridi ka gan es varu paredzet gajejam kurs iet garam gajeju parejai,ka peksni tai strauji ies pari neparliecinoties!