Visi komentāri - Pie Siguldas avārijā cietušā ''Nordeka'' autobusa remonta izmaksas pārsniegs 5000 eiro

Pie Siguldas avārijā cietušā ''Nordeka'' autobusa remonta izmaksas pārsniegs 5000 eiro 10

 

Foto: Ekrānšāviņš

Nozare.lv | 2.marts 2017 12:24

Svētdien, 26.februārī, pie Siguldas satiksmes negadījumā cietušā AS ''Nordeka'' autobusa remonta izmaksas pārsniegs 5000 eiro, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja palīdze Ieva Zicmane.

Viņa skaidroja, ka uzņēmuma autobuss "Setra" svētdien izpildīja regulāro reisu maršrutā Gaujiena-Rīga, kas no Gaujienas atiet plkst.5.40. Plkst.8.37 autobuss apstājās pieturā ''Sigulda'', lai izlaistu pasažierus.

''Pēc tam autobuss sāka kustību un, braucot pa galveno ceļu ar ātrumu 29 kilometri stundā (svētdien laika apstākļu dēļ ceļš bija sniegots un slidens), sāka šķērsot krustojumu, kurā nedarbojas luksofors. Pēkšņi no kreisās puses autobusa priekšējā kreisajā stūrī ietriecās vieglā automašīna ''OPEL Astra''. Vieglās automašīnas vadītājs bija izbraucis uz galvenā ceļa, nepārliecinoties par drošību, ko arī apliecināja pats ''Opel Astra'' vadītājs. Sadursmes rezultāta autobuss tika izsists no uzņemtā virziena, trieciena ietekmē uzbrauca uz trotuāra un, šķērsojot krustojumu, ieslīdēja labās pusēs grāvī. Pateicoties autobusa vadītāja profesionalitātei un ātrajām reaģēšanas spējām, autobusa kustība tika nokontrolēta tādā mērā, lai tas slīdot neapgāztos,'' klāstīja Zicmane.

Viņa piebilda, ka pasažieri negadījumā nav cietuši un pēc 15 minūtēm tos uzņēma un galamērķī Rīgā nogādāja nākamais ''Nordeka'' autobuss, kurš izpildīja reisu Alūksne-Rīga.

Vienlaikus viņa apliecināja, ka atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem un uzņēmuma instrukcijai autobusa šoferis informēja Valsts policiju, kas reģistrēja šo ceļu satiksmes negadījumu. Plkst.10.45 ieradās ''Nordeka'' avārijas dienesta speciālisti, kuri ar evakuatoru izvilka autobusu no grāvja, lai to nogādātu uzņēmuma bāzē Rīgā.
''Uz negadījuma notikuma vietu atbraukusī valsts ceļu policijas ekipāža pārbaudīja alkohola koncentrāciju izelpotajā gaisā abiem negadījumā iesaistīto transportlīdzekļu vadītājiem un alkohola klātbūtni nekonstatēja. Kad autobuss atgriezās ''Nordeka'', tā vadītājs atbilstoši iekšējai procedūrai atkal tika pārbaudīts un alkohola klātbūtne netika konstatēta,'' pauda Zicmane.

Viņa piebilda, ka ''Nordeka'' autobusu vadītājiem regulāri tiek veiktas obligātās pirmsreisa veselības pārbaudes, tostarp attiecībā uz alkohola lietošanu.

Taujāta, vai ir aplēsti radušies zaudējumi saistībā ar bojājumu autobusam, viņa norādīja, ka bojājumi tiek precizēti, notiek defektēšana, taču jau patlaban skaidrs, ka ceļu satiksmes negadījumā radušos bojājumu novēršanas izmaksas būs lielas. Sākotnējais remonta izdevumu aprēķins jau patlaban pārsniedz 5000 eiro un vēl pieaugs.

Zicmane norādīja, ka visiem uzņēmuma autobusiem ir noformēta obligātā (OCTA) apdrošināšana un brīvprātīgā (KASKO) apdrošināšana, līdz ar to pēc visu apstākļu precizēšanas un apdrošināšanas lietas noformēšanas remonta izmaksas kompensēs vainīgās puses apdrošināšanas kompānija. Pastāvošā apdrošināšanas kompānijas atlīdzības kārtība ļauj nekavējoties sākt transportlīdzekļu defektāciju un remontu, tādējādi veicinot to ātrāku atgriešanos ekspluatācijā.

Tāpat ''Nordeka'' ir vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polise ar paplašināto segumu, kas apdrošina pamatdarbību (pasažieru transporta pakalpojumus) un ietver arī pasažieru un viņu bagāžas apdrošināšanu.
Kā ziņots, Valsts policijas pārstāvji aģentūru LETA svētdien informēja, ka uz Vidzemes šosejas, pie Siguldas, grāvī ieslīdējis pasažieru autobuss. Negadījumā neviens cilvēks necieta.

 
Visi komentāri
 
opel popel 2.marts 2017 20:37
4 0 Atbildēt

Pateicos iAuto par vispusīgu un analītisku ši notikuma atspoģuļojumu.Notikumu norises izklātss,analīze,liecinieku emocijas,seku izvērtējums,tas gan bez analīzes,bet visu jau nedrīkst gribēt.

Kanibaals 3.marts 2017 13:23
0 0 Atbildēt

Nu nez, izskatās ka autobuss pa grāvi braucis labu laiku, nav nekādu pēdu, arī mistiskais Opel nekur neparādās.

Kanibaals 3.marts 2017 13:24
0 0 Atbildēt

Foto: Ekrānšāviņš

No kura ekrāna?

Kanibaals 3.marts 2017 15:23
0 0 Atbildēt

Laikam no šī video - skaties.lv/degpunkta/ava...ieru-autobuss/

Bet opeļa joprojām nav

Vernons 3.marts 2017 15:41
0 0 Atbildēt

"Opelis" stāv blakus busam.

Džonis 3.marts 2017 18:49
11 4 Atbildēt

Tā ir kad puteņa laikā brauc ar baltu busu, kam priekšā tuvās gaismas ir tik nožēlojamas, ka jau pa 20m vairs nav redzamas.

... 5.marts 2017 15:23
4 0 Atbildēt

Tas ka opelists ir lohs un neredz puteņa laikā, nav autobusa vaina!

EgA 5.marts 2017 11:05
1 0 Atbildēt

Hmmm... Torīt braucu notikuma vietai garām. Un tas bija Siguldā, nevis PIE Siguldas. Nu, nav jau ģeogrāfijas portāls :D

Pēteris 8.marts 2017 13:48
1 0 Atbildēt

Tagad skaidrs. Busa šoferītim bija jāskaita pasažieri, vai kāds nebrauc pa tālu. Iemesls nespējai izvairīties.

apollo.tvnet.lv/zinas/autobus...tieksme/788408

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti