Pie Sabiles ceļa izkustējušās zemes masas sver 12 000 tonnas; pabeigta papildu projektēšana

Latvijas Valsts ceļi | 10.aprīlis 2015 6:34

Ir pabeigta papildu projektēšana būvdarbiem autoceļa Līga–Kandava–Veģi (P130) posmos aiz viesu nama Imulas Sabiles virzienā (13,95.-14,25. km) un aiz ceļa labajā pusē esošā stāvlaukuma Sabiles virzienā (14,8.-15,3. km), kur kopš šī gada janvāra bija noteikts tehnoloģiskais pārtraukums.

Pagājušā gada rudenī, pēc spēcīgām lietavām, būvnieki bija spiesti pārtraukt būvdarbus, jo grunts pārmitrinājuma dēļ sakustējās virs ceļa esošā nogāze un zemes masas sāka slīdēt lejā uz ceļa.

Izkustējušos zemes masu svars ir aptuveni 12 000 tonnas, kas ir līdzvērtīgi 200 piekrautu dzelzceļa vagonu svaram. Lai garantētu autobraucēju un būvnieku drošību, satiksme un darbi šajā ceļa posmā tika pārtraukti, lai veiktu papildu ģeoloģisko izpēti un projektēšanu.

Minētais ceļa posms ir sarežģīts no inženiertehniskā viedokļa, tas atrodas pa vidu nogāzei. Remontdarbi bija nepieciešami, jo ceļa nogāzē veidojās izskalojumi, kuru dēļ bija slēgta viena brauktuves josla un jau pirms vairākiem gadiem izbūvēta atbalstsiena noslīdeņa balstīšanai laika gaitā bija pietuvojusies pārāk tuvu brauktuvei.

Jau plānojot būvdarbus, šajā objektā tika veikta īpaši rūpīga izpēte un projektēšana, tika veiktas papildu ģeoloģiskās ekspertīzes, ņemot vērā iespējamus noslīdeņus abās ceļa pusēs.

Foto: Publicitātes foto

Abi minētie posmi ir izbūvēti līdz pirmajai šķembu kārtai jeb līdz segas pamatam un ir praktiski gatavi seguma izbūvei. Lai nodrošinātu efektīvu risinājumu un kvalitatīvu būvniecību, tika piesaistīti papildu speciālisti. Papildu ģeoloģisko ekspertīzi veica a/s BMGS, bet projektēšanu SIA Polyroad.

Šobrīd ir pabeigti papildu projektēšanas darbi atbalsta sienai. Tās būvniecība, tajā skaitā arī asfalta seguma ieklāšana abos minētajos posmos, varētu atsākties maijā.

Jāatzīmē, ka atbalsta siena ir paredzēta tikai pirmajam no posmiem, tā būs 120 m gara un 4 m augsta, ar 3,5 m augstu virszemes daļu. Konusveidīgās sienas biezums būs 2,5 m pie pamatnes un 1 m tās augšdaļā. Otrajā no posmiem lejpus ceļam tiks veidots uzbērums, kas sastāvēs no ģeotekstila audumā ietītas smilts. Šim uzbērumam ir jāpasargā paša ceļa varbūtēja noslīdēšana.   

Būvdarbus ir plānots atsākt tiklīdz iestāsies piemēroti laika apstākļi. Iespējams, tas varētu notikt jau aprīļa vidū, un, ja laika apstākļi būs labvēlīgi, būvdarbi varētu tikt pabeigti līdz maija beigām un līdz ar to arī atjaunota autotransporta satiksme.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divu jaunu cilvēku dzīvības izdziest Tesla avārijā (+ VIDEO) 5

Ietriecoties kokā Tesla elektromobilim, Koralgeiblā (ASV, Florida) bojā gājuši divi jauni cilvēki - 19 gadus veca meitene un 20 gadus vecs puisis. Lasīt vairāk

 

Motociklists iebrauc stabā; cieš pasažieris (+ VIDEO) 14

Lai ātrāk tiktu uz priekšu, motociklists līkumo starp satiksmes dalībniekiem, taču tāda taktika pie laba nenoved (visi notikumi līdz 0:20). Lasīt vairāk

 

Cēsu novadā aiztur ar 159 km/h ātrumu braucošu autovadītāju

Trešdien Cēsu novadā aizturēts autovadītājs, kurš vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 90 kilometri stundā (km/h), braucis ar 159 km/h, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes pārstāve Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 

Tehnika lupatās, bet šoferiem nekas (+ VIDEO)

Smaga avārija, kuras rezultātā no vieglā auto paliek pāri tikai puse, bet kravinieks iegāžas upē. Labā ziņa - šķiet, ka neviens no braucējiem nav nopietni cietis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti