No 5.jūlija satiksmei būs sagatavotas četras joslas uz Salu tilta

 
Nozare.lv | 4.jūnijs 2015 7:41

Līdz 5.jūlijam uz Salu tilta tiks pilnībā ieklāts brauktuves virskārtas segums, satiksmei sagatavojot divas joslas virzienā no Pārdaugavas uz centru, žurnālistiem pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

Līdz ar to no jūlija satiksmei būs pieejamas saremontētas četras joslas uz Salu tilta. Savukārt atjaunošanas darbi pārvirzīsies uz brauktuves pēdējām divām joslām - virzienā no centra uz Pārdaugavu.

Reinbahs apliecināja, ka visi būvdarbi notiek pēc grafika un līdz šā gada beigām tiks pabeigts Salu tilta pirmais posms. Tā laikā tiks veikta Salu tilta lielā un mazā tilta pār Daugavu renovācija, septiņu estakāžu un četru gājēju tuneļu remontdarbi, gājēju drošībai tuneļos zem tilta tiks uzstādīts LED apgaismojums un videokameras, savukārt velobraucējiem un personām, kas pārvietojas ar ratiņkrēslu, tiks nodrošinātas ērtas nobrauktuves.

Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts paredz brauktuves demontāžas darbus, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jaunas brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidošanu, brauktuves sadalošā posma izbūvi, apakšējo gājēju ietvju remontēšanu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu, laiduma konstrukciju betona virsmu remontu un laiduma konstrukcijas augšējās plātnes pastiprināšanu tilta galos, kā arī ekspluatācijas aprīkojuma rekonstrukciju.

Foto: iAuto.lv

Līdz šim ir izbūvētas divas vidējās braukšanas joslas, pa kurām patlaban novirzīta satiksme virzienā uz centru. Ziemas periodā veikti remontdarbi tilta komunikāciju tuneļos, remontējot tuneļu sienas, griestus un izbūvējot pilnībā jaunu lietus ūdens kolektoru, kas lietus laikā novada ūdeni no tilta. Tāpat komunikācijas tuneļos koka konstrukcijas pilnībā nomainītas pret metāla. Izbūvēts arī apgaismojums, kas iepriekšējos gadus nav bijis.

Savukārt no nākamā gada sāksies būvdarbi otrajā posmā, kas tiks pabeigti 2018.gadā, pastāstīja Reinbahs.

Kā žurnālistiem pastāstīja būvinženieris Aleksandrs Kvaša, kurš piedalījās Salu tilta izbūvē 1968.gadā, Salu tiltaizbūves mērķis bijis nodrošināt sportistiem iespēju kājām pārvietoties no Lucavsalas uz centru. "Padomju laikā Lucavsalā plānoja iekārtot sporta kompleksu "Rižskije lužņiki". Šis tilts tika projektēts, lai pa to varētu pārvietoties autotransports, bet lejā - pa tuneļiem - gājēji, lai pēc sacensībām Lucavsalā varētu aiziet atpakaļ uz centru," pastāstīja Kvaša.

Viņš arī skaidroja, ka kārtīgi izbūvētam tiltam būtu jānokalpo vismaz 100 gadus ar nosacījumu, ka tiek regulāri veikti uzturēšanas darbi. Kvaša pastāstīja, ka Salu tiltam renovācija bijusi nepieciešama jau pirms 20 gadiem, paužot gandarījumu, ka darbi beidzot notiek. "Pēc darbu pabeigšanas tilts 50 gadus bez kapitālā remonta nokalpos stabili," vērtēja būvinženieris.

Salu tiltu pēc Rīgas domes pasūtījuma par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli, rekonstruē pilnsabiedrība "LNK Industries", kuras sastāvā ir trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi - "Latvijas tilti", "Enfort" un TTS. Iepriekš neplānotie tilta rekonstrukcijas darbi pašvaldībai izmaksāja 1,5 miljonus eiro.

Rekonstrukcijas darbi uz tilta tika sākti pērn 3.jūlijā.

Salu tilts būvēts no 1968. līdz 1976.gadam, un kopš tā laika būtiski remontdarbi tiltam netika veikti. Betona apmetums un seguma virskārta bija nokalpojusi, gājēju tunelim vairs nebija apgaismojuma, arī deformācijas šuves nepildīja savas funkcijas.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO)

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti