Precizē soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem 2

Satiksmes Ministrija | 11.augusts 2015 7:08

Otrdien, 11.augustā, Ministru kabinetā apstiprināts likumprojekts „Grozījumi Ceļu satiksmes likumā", kas precizē soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem.

Esošo soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem nosaka Ceļu satiksmes likuma 43.2pants. Satversmes tiesā tika izskatīts fiziskas personas pieteikums par soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem atbilstību Satversmes 92.pantam.

Satversmes tiesa nolēma atzīt minēto pantu, ciktāl tas neparedz tiesības apstrīdēt un pārsūdzēt protokolu – paziņojumu transportlīdzekļa īpašniekam, kurš nav bijis transportlīdzekļa vadītājs brīdī, kad izdarīts transportlīdzekļa apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpums, par neatbilstošu Latvijas Republikas Satversmei.

Tādējādi sagatavotais likumprojekts precizē regulējumu 43.2pantā un dod tiesības transportlīdzekļa īpašniekam, kurš nav bijis transportlīdzekļa vadītājs brīdī, kad izdarīts transportlīdzekļa apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpums, apstrīdēt pieņemto lēmumu par soda piemērošanu.

Tāpat grozījumi Ceļu satiksmes likumā attieksies uz personām, kurām tiesību atņemšana tiek piemērota uz laiku līdz vienam gadam, un paredz šādām personām prasību kārtot teorētisko eksāmenu, lai atjaunotu transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.

Līdzšinējais regulējums paredzēja tiesību atjaunošanas procedūru personām, kurām transportlīdzekļu vadīšanas tiesības ir atņemtas uz vienu gadu vai ilgāk, kā arī par braukšanu alkohola reibumā vai narkotisko vielu ietekmē uz jebkādu termiņu, savukārt personām, kurām par pārkāpumu ceļu satiksmē tiesību atņemšana tiek piemērota uz laiku līdz vienam gadam, līdzšinējā regulējumā nebija noteiktas prasības tiesību atgūšanai.

Ceļu satiksmes drošības padome nolēma atbalstīt attiecīgu grozījumu izdarīšanu Ceļu satiksmes likumā. Tādējādi plānots panākt, ka persona, kura noteiktu laiku nav piedalījusies ceļu satiksmē, atjaunos teorētiskās zināšanas satiksmes drošības jautājumos, kā rezultātā tiks uzlabota satiksmes drošība.

Likumprojekts arī precizē normu par bruņotajos spēkos dienošo personu vadītāja apliecībām, kas iegūtas pirms vispārīgi noteiktā vecuma, pieļaujot izņēmumu un atļaujot vadīt C, CE, D1 un D kategorijas bruņoto spēku transportlīdzekļus no 19 gadu vecuma.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
bums 11.augusts 2015 16:02
1 1 Atbildēt

Tagad ejot armijā ātrāk varēs kļūt par fūres šoferi - abpusēji izdevīgi! Tikai kā sanāk, ja 18 gados sāk dienēt, 19 gados sāk legāli braukt un beidz dienēt? Anulēs apliecību?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krustojums Rīgā, kura vidēji 64 autovadītāji dienā brauc pie sarkanās gaismas 32

Braukšana pie luksofora aizliedzošā signāla kļuvusi par hronisku pārkāpumu, tāpēc vairākās vietās Latvijā uzstādītas ierīces, kas spēj to fiksēt. Lasīt vairāk

 

Lukašenko vajadzībām iepērk septiņus Mercedes-AMG GLE 53 krosoverus 6

Baltkrievijas Iekšlietu ministrija iegādājusies septiņus jaudīgus Mercedes krosoverus, kas tiks izmantoti valsts prezidenta Aleksandra Lukašenko transporta pavadīšanai. Lasīt vairāk

 

25.novembrī tiek aicināti autoeksperti uz forumu Auto 2020; Žana Toda uzruna (+ VIDEO) 6

Izdevniecība "Dienas Bizness", "Circle K", "CSDD" un "Latvijas Auto asociācija" aicina auto nozares līderus, uzņēmumu vadītājus, kā arī atbildīgo institūciju pārstāvjus tikties nozares forumā "Auto 2020". Lasīt vairāk

 

Avārijās Rīgā un Gulbenes novadā gājuši bojā divi cilvēki 7

Vakar Latvijā reģistrēti 149 ceļu satiksmes negadījumi, kuros gāja bojā divi, bet cieta vēl desmit cilvēki, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk