Precizē soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem 2

Satiksmes Ministrija | 11.augusts 2015 7:08

Otrdien, 11.augustā, Ministru kabinetā apstiprināts likumprojekts „Grozījumi Ceļu satiksmes likumā", kas precizē soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem.

Esošo soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem nosaka Ceļu satiksmes likuma 43.2pants. Satversmes tiesā tika izskatīts fiziskas personas pieteikums par soda piemērošanas kārtību par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem atbilstību Satversmes 92.pantam.

Satversmes tiesa nolēma atzīt minēto pantu, ciktāl tas neparedz tiesības apstrīdēt un pārsūdzēt protokolu – paziņojumu transportlīdzekļa īpašniekam, kurš nav bijis transportlīdzekļa vadītājs brīdī, kad izdarīts transportlīdzekļa apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpums, par neatbilstošu Latvijas Republikas Satversmei.

Tādējādi sagatavotais likumprojekts precizē regulējumu 43.2pantā un dod tiesības transportlīdzekļa īpašniekam, kurš nav bijis transportlīdzekļa vadītājs brīdī, kad izdarīts transportlīdzekļa apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpums, apstrīdēt pieņemto lēmumu par soda piemērošanu.

Tāpat grozījumi Ceļu satiksmes likumā attieksies uz personām, kurām tiesību atņemšana tiek piemērota uz laiku līdz vienam gadam, un paredz šādām personām prasību kārtot teorētisko eksāmenu, lai atjaunotu transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.

Līdzšinējais regulējums paredzēja tiesību atjaunošanas procedūru personām, kurām transportlīdzekļu vadīšanas tiesības ir atņemtas uz vienu gadu vai ilgāk, kā arī par braukšanu alkohola reibumā vai narkotisko vielu ietekmē uz jebkādu termiņu, savukārt personām, kurām par pārkāpumu ceļu satiksmē tiesību atņemšana tiek piemērota uz laiku līdz vienam gadam, līdzšinējā regulējumā nebija noteiktas prasības tiesību atgūšanai.

Ceļu satiksmes drošības padome nolēma atbalstīt attiecīgu grozījumu izdarīšanu Ceļu satiksmes likumā. Tādējādi plānots panākt, ka persona, kura noteiktu laiku nav piedalījusies ceļu satiksmē, atjaunos teorētiskās zināšanas satiksmes drošības jautājumos, kā rezultātā tiks uzlabota satiksmes drošība.

Likumprojekts arī precizē normu par bruņotajos spēkos dienošo personu vadītāja apliecībām, kas iegūtas pirms vispārīgi noteiktā vecuma, pieļaujot izņēmumu un atļaujot vadīt C, CE, D1 un D kategorijas bruņoto spēku transportlīdzekļus no 19 gadu vecuma.

 
Visi komentāri
 
bums 11.augusts 2015 16:02
1 1 Atbildēt

Tagad ejot armijā ātrāk varēs kļūt par fūres šoferi - abpusēji izdevīgi! Tikai kā sanāk, ja 18 gados sāk dienēt, 19 gados sāk legāli braukt un beidz dienēt? Anulēs apliecību?

Brumburbaks 12.augusts 2015 23:10
0 0 Atbildēt

Latviskā neatlaidība! ST nav ko darīt. Tā arī dzīvojam, un dzīvosim turpmāk.Iedot kādam par 5 EUR noparkot, kur gribi, un tiesājies līdz debesīm.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunumu spiegi neļauj jaunajam Seat Leon sagaidīt pirmizrādi (+ FOTO)

Auto jaunumu spiegi publicējuši jaunās paaudzes Seat Leon attēlus internetā brīdi pirms oficiālās pirmizrādes, kas notiks rīt, 28.janvārī. Lasīt vairāk

 

Jauna informācija par pirmo elektrisko Ferrari

Elektriskā superauto tehniskie risinājumi aprakstīti patentā. Lasīt vairāk

 

Ceļu būvē strādājošo skaits var samazināties par 35%; autovadītājiem atliks vien atcerēties, cik lieliski ceļi bija 2019.gadā 36

Saistībā ar finansējuma un darba apjoma samazināšanos šogad ceļu nozares uzņēmumos strādājošo darbinieku skaits samazināsies par vairāk nekā 35%, aģentūrai LETA norādīja biedrības "Latvijas ceļu būvētājs" valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš. Lasīt vairāk

 

Izņem no satiksmes baļķvedēju ar vairāk nekā 20 defektiem (+ FOTO) 17

Transportlīdzekļu pārbaudēs Daugmalē apturēts satiksmei bīstams baļķvedējs. To pārbaudot konstatēja, ka piekabei nebremzēja 2 riteņi un nedega neviens bremzēšanas signāls. Papildus tam šim spēkratam tika konstatēti vēl 20 dažādi defekti. Numuri nost un dalība satiksmē – liegta! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti