LCB aicina Saeimu neiznīcināt ceļu būvniecības nozari 2

Foto: iAuto.lv

Latvijas Ceļu būvētājs | 29.novembris 2015 11:46

Biedrībai "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB), kas apvieno Latvijas lielākos ceļubūves uzņēmumus, nav saprotami Saeimas lēmumi paaugstināt akcīzi benzīnam un dīzeļdegvielai, bet budžeta ieņēmumus no tā izmantot nevis autoceļu remontiem, bet visdažādāko nākamā gada budžeta caurumu lāpīšanai.

Kopš "Jaunā laika" valdība 2003. gadā likvidēja Autoceļu fondu, kurā savulaik tika ieskaitīta ceļu lietotāju samaksātā nauda un līdzekļi caurskatāmi tika novirzīti autoceļiem, viss notiek citādi. Nākamajā gadā autobraucēji, kas valstij septiņos dažādos nodokļos un nodevās samaksās 487 miljonus eiro, kā arī palielināto akcīzi benzīnam un dīzeļdegvielai, nevarēs cerēt uz labākiem ceļiem, to sabrukšana pat netiks apturēta, jo līdz ceļiem nonāks tikai aptuveni 23 procenti no iekasētās naudas.

Īpašas ceļu būvētāju bažas raisa fakts, ka 2016. gada budžetā no Eiropas fondiem - no Eiropas rekonstrukcijas un attīstības fonda (ERAF) - reģionālajiem ceļiem un tiltiem, kam visvairāk nepieciešami remonti, ir paredzēta apaļa nulle.

LCB nav zināms, ar ko ir saistīta šāda bezprecedenta attieksme pret nozari - iespējams, ka bez satiksmes ministra valdošajā koalīcijā nozares intereses netiek pārstāvētas un aizsargātas.

Tas, ka ceļu lietotājiem nākamgad būs jāmaksā papildu nauda budžeta lāpīšanai, neizjūtot nekādus uzlabojumus ceļu infrastruktūras sakārtošanā, šķiet dīvaini. LCB aicina Finanšu ministriju un Saeimas deputātus pašiem uzņemties misiju skaidrot autobraucējiem, kur paliek viņu samaksātā nauda un kāpēc tā netiek ieguldīta ceļu būvē un remontos, nevis visā vainot ceļu būvētājus.

Arī, ja nākamajā gadā sabiedrība būs pārsteigta par robežpārkāpēju skaita strauju palielināšanos, LCB iesaka pēc skaidrojuma vērsties pie Finanšu ministrijas. Tās lēmums ir nepiešķirt finansējumu nevienai no sešām Satiksmes ministrijas izstrādātajām „jaunās politikas” iniciatīvām, arī tādām kā „reģionālo un vietējo valsts autoceļu atjaunošana” un “pierobežas autoceļu sakārtošana”. Ne Finanšu ministrijas ierēdņus, ne Saeimas deputātus nav mulsinājis tas, ka pierobežas ceļu sakārtošana vistiešākajā veidā ir valsts drošības jautājums, kas nākamā gada budžetā ir pasludināta par galveno prioritāti.

Likumsakarīgi, ka uz 2016. gada sākumu laikus neveikto darbu deficīts uz ceļiem ir sasniedzis 4,32 miljardus EUR un remontu veltīgi gaida 12 502 kilometri valsts un 42 000 kilometru pašvaldību ceļu.

Tāpēc LCB aicina Saeimas deputātus no runām par atbalstu ceļiem tomēr pāriet pie reāliem darbiem un atrast līdzekļus ceļu sabrukuma apturēšanai, nevis pakļaut veselu tautsaimniecības nozari iznīcībai.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Aivars 30.novembris 2015 7:43
1 0 Atbildēt

Tad jau vajadzētu noskaidrot, kāpēc Lietuvā un Igaunijā ceļi ir OK, bet Latvijā - ...

Normāliem ceļiem zem asfalta liek nevis akmens šķembas, bet betona plāksnes, ja kas!

Vēl viena lieta. No nodokļu naudiņām ceļu būvei aiziet 23%. Maz, saprotu. Tak ne jau ceļu būvei tā naudiņa tiek, bet gan tiem pašiem LCB!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krītot glābj dzīvību (+ VIDEO) 5

Video komentārā teikts, ka avārijā neviens nav cietis. Zināms, ka vieglajā automašīnā atradies tikai dažus mēnešus vecs bērns. Lasīt vairāk

 

Rallija svētki Cēsu pusē jau šīs nedēļas nogalē

Jau šīs nedēļas nogalē Cēsu novadu pieskandinās sporta automašīnu rūkoņa – te 31.jūlijā notiks minirallija “Amata” sacensības, bet 1.augustā cīņas notiks rallijsprinta “Cēsis” ātrumposmos. Lasīt vairāk

 

Satiksmes ministrs un iekšlietu ministre: ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšanai būtiska ir abu nozaru kopdarbība 5

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits šodien darba tikšanās laikā ar iekšlietu ministri Mariju Golubevu pārrunāja abu nozaru sadarbību ceļu satiksmes negadījumu skaita mazināšanā, uzsverot, ka mērķa sasniegšanai nepieciešams gan sakārtot satiksmes infrastruktūru, gan stiprināt satiksmes uzraudzību un kontroli, tai skaitā ar vidējā ātruma radariem. Lasīt vairāk

 

Pētījums: puse Latvijas autovadītāju neprot nomainīt riepu automašīnai 30

Notiekot kādai tehniskai ķibelei ar automašīnu, autovadītāji visbiežāk – 35% gadījumu – zvana kādam no saviem tuviniekiem, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” veiktā autovadītāju aptauja. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti