Visi komentāri - LCB aicina Saeimu neiznīcināt ceļu būvniecības nozari

LCB aicina Saeimu neiznīcināt ceļu būvniecības nozari 2

 

Foto: iAuto.lv

Latvijas Ceļu būvētājs | 29.novembris 2015 11:46

Biedrībai "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB), kas apvieno Latvijas lielākos ceļubūves uzņēmumus, nav saprotami Saeimas lēmumi paaugstināt akcīzi benzīnam un dīzeļdegvielai, bet budžeta ieņēmumus no tā izmantot nevis autoceļu remontiem, bet visdažādāko nākamā gada budžeta caurumu lāpīšanai.

Kopš "Jaunā laika" valdība 2003. gadā likvidēja Autoceļu fondu, kurā savulaik tika ieskaitīta ceļu lietotāju samaksātā nauda un līdzekļi caurskatāmi tika novirzīti autoceļiem, viss notiek citādi. Nākamajā gadā autobraucēji, kas valstij septiņos dažādos nodokļos un nodevās samaksās 487 miljonus eiro, kā arī palielināto akcīzi benzīnam un dīzeļdegvielai, nevarēs cerēt uz labākiem ceļiem, to sabrukšana pat netiks apturēta, jo līdz ceļiem nonāks tikai aptuveni 23 procenti no iekasētās naudas.

Īpašas ceļu būvētāju bažas raisa fakts, ka 2016. gada budžetā no Eiropas fondiem - no Eiropas rekonstrukcijas un attīstības fonda (ERAF) - reģionālajiem ceļiem un tiltiem, kam visvairāk nepieciešami remonti, ir paredzēta apaļa nulle.

LCB nav zināms, ar ko ir saistīta šāda bezprecedenta attieksme pret nozari - iespējams, ka bez satiksmes ministra valdošajā koalīcijā nozares intereses netiek pārstāvētas un aizsargātas.

Tas, ka ceļu lietotājiem nākamgad būs jāmaksā papildu nauda budžeta lāpīšanai, neizjūtot nekādus uzlabojumus ceļu infrastruktūras sakārtošanā, šķiet dīvaini. LCB aicina Finanšu ministriju un Saeimas deputātus pašiem uzņemties misiju skaidrot autobraucējiem, kur paliek viņu samaksātā nauda un kāpēc tā netiek ieguldīta ceļu būvē un remontos, nevis visā vainot ceļu būvētājus.

Arī, ja nākamajā gadā sabiedrība būs pārsteigta par robežpārkāpēju skaita strauju palielināšanos, LCB iesaka pēc skaidrojuma vērsties pie Finanšu ministrijas. Tās lēmums ir nepiešķirt finansējumu nevienai no sešām Satiksmes ministrijas izstrādātajām „jaunās politikas” iniciatīvām, arī tādām kā „reģionālo un vietējo valsts autoceļu atjaunošana” un “pierobežas autoceļu sakārtošana”. Ne Finanšu ministrijas ierēdņus, ne Saeimas deputātus nav mulsinājis tas, ka pierobežas ceļu sakārtošana vistiešākajā veidā ir valsts drošības jautājums, kas nākamā gada budžetā ir pasludināta par galveno prioritāti.

Likumsakarīgi, ka uz 2016. gada sākumu laikus neveikto darbu deficīts uz ceļiem ir sasniedzis 4,32 miljardus EUR un remontu veltīgi gaida 12 502 kilometri valsts un 42 000 kilometru pašvaldību ceļu.

Tāpēc LCB aicina Saeimas deputātus no runām par atbalstu ceļiem tomēr pāriet pie reāliem darbiem un atrast līdzekļus ceļu sabrukuma apturēšanai, nevis pakļaut veselu tautsaimniecības nozari iznīcībai.

 
Visi komentāri
 
tuks 29.novembris 2015 21:25
0 0 Atbildēt

Tā jau sen ir iznīcināta...Daudzi ceļi vienkārši vairs nav izbraucami..

Vidzemes šos.no Smiltenes pag. līdz pat Raunas krustam ir tādas rises asfaltā ka nebrīnīšos par avārijām ziemā šajā posmā

Aivars 30.novembris 2015 7:43
1 0 Atbildēt

Tad jau vajadzētu noskaidrot, kāpēc Lietuvā un Igaunijā ceļi ir OK, bet Latvijā - ...

Normāliem ceļiem zem asfalta liek nevis akmens šķembas, bet betona plāksnes, ja kas!

Vēl viena lieta. No nodokļu naudiņām ceļu būvei aiziet 23%. Maz, saprotu. Tak ne jau ceļu būvei tā naudiņa tiek, bet gan tiem pašiem LCB!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti