Uz ietves Krišjāņa Barona ielā, Rīgā uzstādītas atdures, kas iezīmē zonu automašīnu novietošanai. Vai šādi ir labāk?

Foto: RDSD
Krišjāņa Barona iela viens no pēdējā laikā apspriestākajiem satiksmes infrastruktūras objektiem Rīgā. Kaislīgas diskusijas sākās jau būvdarbu gaitā un turpinās joprojām - ne velti, jo vairāki jauninājumi mulsina kā autovadītājus, tā arī riteņbraucējus un gājējus.
Aktuāls jautājums autovadītājiem bija par to, kā pareizi novietot automašīnas stāvēšanai jaunizveidotajās Kr. Barona ielas autostāvvietās, jo ir dažādas interpretācijas par to, kur beidzas brauktuve un sākas ietve. Sk. šeit - Kā pareizi novietot savu automobili stāvēšanai rekonstruētajā Kr. Barona ielā? (+foto)
Rīgas Domes Satiksmes departaments ir nācis klajā ar risinājumu šai mulsinojšajai problēmai, uzstādot gumijas atdures uz ietves, tā iezīmējot zonu, kur ir atļauta automašīnu novietošanu stāvēšanai. Tāpat RDSD nācis klajā ar shēmu, kurā parādīts satiksmes dalībnieku izkārtojums uz brauktuves.

Foto: RDSD

Foto: Ekrānšāviņš

Foto: Ekrānšāviņš

Foto: Ekrānšāviņš
Neizpratni par šādu risinājumu pauž daudzi Twitter lietotāji, uzskatot, ka tiek atņemts pārāk daudz telpas gājējiem. Vai šis ir veiksmīgs risinājums? Raksti komentāros savu viedokli!




Papildināts ar iAuto eksperta Ērika Griģa viedokli:
"1. Pēc tiesību aktiem – kas ir atdure?
Un ja ir atdure, bet nav stāvvietas robežas apzīmējuma, tad kāds CSN vai CSL punkts nosaka stāvvietas robežas?
2. Kā rīkoties ar atduri, ja esmu gājējs?
Vai atdurei gājējs drīkst pārkāpt vai tikai atdurties pret to?
Vai drīkstu iet pa ietvi, ja atdure atrodas no manis pa kreisi vizienā uz brauktuves pusi, vai drīkstu tai kāpt pāri?
Vai drīkstu iet pa ietvi, ja atdure atrodas no manis pa labi virzienā uz brauktuves pusi, vai drīkstu tai kāpt pāri?
Vai ejot, drīkstu uzkāpt atdurei, vai drīkstu iet vienalga pa kuru pusi atdurei, neatkarīgi no iešanas virziena?
Vai uz bruģētās drošības zonas (pēc zīmējuma), ja tā ir stāvvieta automobiļiem, gājējiem būs priekšroka attiecībā pret automobiļiem, kas uzbrauks vai izbrauks no stāvvietas?
3. Kā rīkoties ar atduri, ja esmu velosipēda vadītājs?
Vai velosipēdu drīkstu stumt līdz atdurei, kad tā atrodas no manis gan pa kreisi, gan pa labi, neievērojot savu pārvietošanās virzienu pret citiem gājējiem, vai tomēr pārvietošanās virzienam un pusei, kurā atrodas atdure, ir nozīme?
Ja ar velosipēdu pa ietvi drīkstu braukt, tad vai tas ir vienā vai otrā atdures pusē neatkarīgi no braukšanas virziena?
Vai, braucot ar velosipēdu pa ietvi, atdures abās pusēs būtu jāievēro braukšanas ātrums atbilstošs gājēju pērvietošanās ātrumam, vai varu arī braukt ātrāk, ja gājēju nav vai nevar atrasties uz kādas no ietves daļām?
Vai uz bruģētās drošības zonas (pēc zīmējuma), ja tā ir stāvvieta automobiļiem, priekšroka būs braucot ar velosipēdu attiecībā pret gājēju vai gājējam pret velosipēda vadītāju?
4. Kā rīkoties ar atduri, ja vadu vieglo automobili vai vieglo automobili ar piekabi?
Vai automobilis stāvvietā ir jānovieto tā, ka tā riteņi atduras pret atduri, ārējais gabarīts (atpakaļskata ārējais spogulis) atrodas līdz atdurei vai, atverot automobiļa durvis, tās atveras līdz atdurei?
Vai atverot durvis, ja ir ievērots un izpildīts CSN 24. punktā noteiktais aizliegums pasazieriem 24.2. atvērt transportlīdzekļa durvis, ja tas apdraud ceļu satiksmes drošību vai traucē citus ceļu satiksmes dalībniekus, un CSN 120. punktā noteiktais, kas aizliedz atvērt transportlīdzekļa durvis, ja tas apdraud ceļu satiksmes drošību vai traucē citus ceļu satiksmes dalībniekus,
drīkstu izmantot tiesiskās paļāvības principu un rēķināties ar to, ka citi ceļu satiksmes dalībnieki ievēros un izpildīs CSL* IV nodaļas Ceļu satiksmes dalībnieku pienākumi un tiesības prasības, ja durvis ilgāku laiku ir atvērtas
19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības noteikto:
"... (3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības. ..."
Vai novietojot auto ar piekabi, kurā krava platumā izvirzīta tālāk par 0,4 m no priekšējo vai pakaļējo gabarītlukturu ārējās malas, kur jāatrodas piekabei vai kravai attiecībā pret atduri?
Vai atdurei jāatrodas zem automobiļa tuvu tā viduslīnijai, ja reiz automobilis ir jānovieto uz ietves?
Ja slīpais bruģis ir apledojis, vai ir jāliek palikņi, lai automobilis vai piekabe neizslīdētu uz brauktuves?
5. Kā rīkoties ar atduri, ja braucu ar motociklu vai triciklu?
Kādā attālumā no atdures novietot motociklu?
Vai drīkst motociklu ar blakusvāģi vai triciklu atstāt drošības zonā?
CSN** "...292.1. 920. ceļa apzīmējums – nepārtraukta līnija – ... apzīmē transportlīdzekļu stāvvietu un stāvlaukumu robežas,..."
* CSL – Ceļu satiksmes likums
**CSN – Ceļu satiksmes noteikumi"
Par šo tēmu lasi vēl portālā iAuto.lv:
- papildināts ar iAuto komentāru: Vai pieļaujama autostāvvieta uz gājēju pārejas? Rīgā dažas tādas ir
- Kā pareizi novietot savu automobili stāvēšanai rekonstruētajā Kr. Barona ielā? (+foto)
- KNAB sācis kriminālprocesu saistībā ar Rīgas domes iepirkumu par Barona ielas remontu (+ video)
- Barona iela - līdz kārtībai vēl tālu, pat strādnieks krīt (+ video)
- Kr.Barona ielas remontdarbi turpina mums apgādāt ar izklaidējoša satura materiāliem (+ foto)
- Darbi uz Kr.Barona ielas nedaudz atlikti (+ foto)
- Šogad bruģēs Kr.Barona ielu un būs jaunas velo joslas
Es pamēģināju savu auto novietot uz nelīdzenās bruģa daļas. Labi ka degvielas sūknis ir šofera pusē, savādāk nost nobraucis nebūtu... Auto paliek tuvu 45 grādu lenķī, durvis atverot, iedzen tās zemē, plus viss kas ir auto aizbrauc uz vienu pusi.
Tad vēl nebija šīs gumijas atdures izvietotas, nospļāvos un auto novietoju pa pusei uz gājēju ceļa, lai varētu normāli izkāpt un iekāpt.
Gājēji, jūs vispār esat par daudz sagribējuši, ka tik jums labāk un jums vienmēr taisnība, un šoferiem no tā ir jācieš. Būtu vienreiz paklusē'juši un pieņēmuši to kā ir, jo redz jums vienmēr ir taisnība, un tad cieš šoferi. Bet kad šoferiem kaut kas nepatīk, visiem ir vienalga - tā vajag utt.