papildināts: Kārtējie brīnumi Kr.Barona ielā - autostāvvietām atvēl pusi ietves 11

 
iAuto.lv | 1.marts 2017 11:09

Uz ietves Krišjāņa Barona ielā, Rīgā uzstādītas atdures, kas iezīmē zonu automašīnu novietošanai. Vai šādi ir labāk?

Foto: RDSD

Krišjāņa Barona iela viens no pēdējā laikā apspriestākajiem satiksmes infrastruktūras objektiem Rīgā. Kaislīgas diskusijas sākās jau būvdarbu gaitā un turpinās joprojām - ne velti, jo vairāki jauninājumi mulsina kā autovadītājus, tā arī riteņbraucējus un gājējus. 

Aktuāls jautājums autovadītājiem bija par to, kā pareizi novietot automašīnas stāvēšanai jaunizveidotajās Kr. Barona ielas autostāvvietās, jo ir dažādas interpretācijas par to, kur beidzas brauktuve un sākas ietve. Sk. šeit - Kā pareizi novietot savu automobili stāvēšanai rekonstruētajā Kr. Barona ielā? (+foto)

Rīgas Domes Satiksmes departaments ir nācis klajā ar risinājumu šai mulsinojšajai problēmai, uzstādot gumijas atdures uz ietves, tā iezīmējot zonu, kur ir atļauta automašīnu novietošanu stāvēšanai. Tāpat RDSD nācis klajā ar shēmu, kurā parādīts satiksmes dalībnieku izkārtojums uz brauktuves.

Foto: RDSD

Foto: Ekrānšāviņš

Foto: Ekrānšāviņš

Foto: Ekrānšāviņš

Neizpratni par šādu risinājumu pauž daudzi Twitter lietotāji, uzskatot, ka tiek atņemts pārāk daudz telpas gājējiem. Vai šis ir veiksmīgs risinājums?  Raksti komentāros savu viedokli!

Papildināts ar iAuto eksperta Ērika Griģa viedokli:

"1. Pēc tiesību aktiem – kas ir atdure?

Un ja ir atdure, bet nav stāvvietas robežas apzīmējuma, tad kāds CSN vai CSL punkts nosaka stāvvietas robežas?

2. Kā rīkoties ar atduri, ja esmu gājējs?

Vai atdurei gājējs drīkst pārkāpt vai tikai atdurties pret to?

Vai drīkstu iet pa ietvi, ja atdure atrodas no manis pa kreisi vizienā uz brauktuves pusi, vai drīkstu tai kāpt pāri?

Vai drīkstu iet pa ietvi, ja atdure atrodas no manis pa labi virzienā uz brauktuves pusi, vai drīkstu tai kāpt pāri?

Vai ejot, drīkstu uzkāpt atdurei, vai drīkstu iet vienalga pa kuru pusi atdurei, neatkarīgi no iešanas virziena?

Vai uz bruģētās drošības zonas (pēc zīmējuma), ja tā ir stāvvieta automobiļiem, gājējiem būs priekšroka attiecībā pret automobiļiem, kas uzbrauks vai izbrauks no stāvvietas?  

3. Kā rīkoties ar atduri, ja esmu velosipēda vadītājs?

Vai velosipēdu drīkstu stumt līdz atdurei, kad tā atrodas no manis gan pa kreisi, gan pa labi, neievērojot savu pārvietošanās virzienu pret citiem gājējiem, vai tomēr pārvietošanās virzienam un pusei, kurā atrodas atdure, ir nozīme?

Ja ar velosipēdu pa ietvi drīkstu braukt, tad vai tas ir vienā vai otrā atdures pusē neatkarīgi no braukšanas virziena?

Vai, braucot ar velosipēdu pa ietvi, atdures abās pusēs būtu jāievēro braukšanas ātrums atbilstošs gājēju pērvietošanās ātrumam, vai varu arī braukt ātrāk, ja gājēju nav vai nevar atrasties uz kādas no ietves daļām?

Vai uz bruģētās drošības zonas (pēc zīmējuma), ja tā ir stāvvieta automobiļiem, priekšroka būs braucot ar velosipēdu attiecībā pret gājēju vai gājējam pret velosipēda vadītāju?

4. Kā rīkoties ar atduri, ja vadu vieglo automobili vai vieglo automobili ar piekabi?

Vai automobilis stāvvietā ir jānovieto tā, ka tā riteņi atduras pret atduri, ārējais gabarīts (atpakaļskata ārējais spogulis) atrodas līdz atdurei vai, atverot automobiļa durvis, tās atveras līdz atdurei?

Vai atverot durvis, ja ir ievērots un izpildīts CSN 24. punktā noteiktais aizliegums pasazieriem 24.2. atvērt transportlīdzekļa durvis, ja tas apdraud ceļu satiksmes drošību vai traucē citus ceļu satiksmes dalībniekus, un CSN 120. punktā noteiktais, kas aizliedz atvērt transportlīdzekļa durvis, ja tas apdraud ceļu satiksmes drošību vai traucē citus ceļu satiksmes dalībniekus,

 drīkstu izmantot tiesiskās paļāvības principu un rēķināties ar to, ka citi ceļu satiksmes dalībnieki ievēros un izpildīs CSL* IV nodaļas Ceļu satiksmes dalībnieku pienākumi un tiesības prasības, ja durvis ilgāku laiku ir atvērtas

19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības noteikto:

"... (3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.

(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības. ..."

Vai novietojot auto ar piekabi, kurā krava platumā izvirzīta tālāk par 0,4 m no priekšējo vai pakaļējo gabarītlukturu ārējās malas, kur jāatrodas piekabei vai kravai attiecībā pret atduri?

Vai atdurei jāatrodas zem automobiļa tuvu tā viduslīnijai, ja reiz automobilis ir jānovieto uz ietves?

Ja slīpais bruģis ir apledojis, vai ir jāliek palikņi, lai automobilis vai piekabe neizslīdētu uz brauktuves?

5. Kā rīkoties ar atduri, ja braucu ar motociklu vai triciklu?

Kādā attālumā no atdures novietot motociklu?

Vai drīkst motociklu ar blakusvāģi vai triciklu atstāt drošības zonā?

CSN**  "...292.1. 920. ceļa apzīmējums – nepārtraukta līnija – ... apzīmē transportlīdzekļu stāvvietu un stāvlaukumu robežas,..."

* CSL – Ceļu satiksmes likums

**CSN – Ceļu satiksmes noteikumi"

Par šo tēmu lasi vēl portālā iAuto.lv:

 
Visi komentāri
 
rt 1.marts 2017 11:31
1 1 Atbildēt

Protams labāk! Vismaz atverot durvis vairs nekrīti ārā no beņķa.

Girts 1.marts 2017 12:48
10 16 Atbildēt

Es pamēģināju savu auto novietot uz nelīdzenās bruģa daļas. Labi ka degvielas sūknis ir šofera pusē, savādāk nost nobraucis nebūtu... Auto paliek tuvu 45 grādu lenķī, durvis atverot, iedzen tās zemē, plus viss kas ir auto aizbrauc uz vienu pusi.

Tad vēl nebija šīs gumijas atdures izvietotas, nospļāvos un auto novietoju pa pusei uz gājēju ceļa, lai varētu normāli izkāpt un iekāpt.

Gājēji, jūs vispār esat par daudz sagribējuši, ka tik jums labāk un jums vienmēr taisnība, un šoferiem no tā ir jācieš. Būtu vienreiz paklusē'juši un pieņēmuši to kā ir, jo redz jums vienmēr ir taisnība, un tad cieš šoferi. Bet kad šoferiem kaut kas nepatīk, visiem ir vienalga - tā vajag utt.

Nunu 2.marts 2017 10:38
0 0 Atbildēt

Šoferi, ja nepārvadā preces vai daudz citus cilvēkus vispār būtu diskriminējami un centrā nelaižami. Ko dod ka tavs dīzelis smird un bojā bērniem plaušas. Ko dod, ka tava rūsas čupa visu dineu stāv un aizņem tik dārgo teritoriju centrā - nedarot PILNĪGI NEKO!

CSN 1.marts 2017 16:20
4 2 Atbildēt

Ēriks Griģis ar tiesisko paļāvību durvju atvēršanā būs kaut ko saputrojis, CSN skaidri nosaka, ka

24. Pasažieriem aizliegts: 24.2. atvērt transportlīdzekļa durvis, ja tas apdraud ceļu satiksmes drošību vai traucē citus ceļu satiksmes dalībniekus;

+ 120. Aizliegts atvērt transportlīdzekļa durvis, ja tas apdraud ceļu satiksmes drošību vai traucē citus ceļu satiksmes dalībniekus.

Eriks_Grigis 1.marts 2017 18:16
0 0 Atbildēt

Ceru, ka nē!

Pirms atver durvis, protams, ka jāpārliecinās par CSN 24.2.p. un CSN 120.p.

Bet stāvvietā durvis var turēt arī atvērtas...

as 1.marts 2017 17:52
3 2 Atbildēt

Beidzot ir normāls risinājums!!! Gājējiem ir ABAS ielas puses, tur vietas pietiek atliektiem galiem! Manuprāt ir labi tagad i auto, i velo, i gājējiem!

:) 1.marts 2017 19:04
8 4 Atbildēt

Protams, ka labs risinājums. Tur nav tik daudz to gājēju, lai būtu nepieciešamība atvelēt laukumam, kur nekas nenotiek. Lai ekonomika kustētos ikvienā pilsētā pie mājām ir jābūt iespējai novietot auto. Tā pieaugs arī māju vērtība, ja varēs izīrēt kādu biroju. Kam vajadzīgs birojs, kur nevar piebraukt ar auto?

Nunu 2.marts 2017 10:42
2 0 Atbildēt

Kā var liet tādu sviestu? Tur kur ir auto tur ir ekonomikas atīstība? Pilnīgi otrādāk. Tev nāktos palasīt pētījumus dažās labās Eiropas pilsētās. Ekonomika atīstās tikai tur kur ir vairāk cilvēku. Tukša kaste kas stāv 90% sava laika neko nepērk un nepārdod, tā stāv un aizņem vietu.

Nupat nesen bija raksts par lielveikalu pilsētas centrā pie kura vairs nav auto stāvvietu, tikai velo - lai cik tad dīnaini neliktos - apgrozījums pieauga.

to Nunu 4.marts 2017 15:32
0 0 Atbildēt

Nejauc, nav runa par hipsteru ekonomiku un citām smilšukastes rotaļām, bet par to īsto, kur pelna naudu un maksā nodokļus. Tur auto vajag vietu, īpaši tāpēc, ka gan darbinieki dzīvo ārpilsētā, gan klienti vēl citur. Un augšstāvu iedzīvotājiem arī bez auto sarežģīti. No velosipēda vecuma, redzi, vairums ļaužu izaug, tāpat kā pāraug īkšķa sūkāšanas vai tāfeles krīta ēšanas posmus.

msh 2.marts 2017 2:13
1 0 Atbildēt

Jā nu protams ka tas ir labs risinājums. Tā ir rīga, tur stāvēšana maksā fantastiskus ciparus, un te, protams, ir maksas stāvvieta - kāpēc gājējiem atstāt normālu ietvi, ja tā vietā var panākt ka ietve sevi atpelna īsā laikā, ja uz tās atļauj likt mašīnas?

hmm 4.marts 2017 15:27
0 0 Atbildēt

Tas ir tajā brīnumainajā ielas posmā, ap Tallinas ielu, kur starp ietvi un brauktuvi ir ap 40 cm līmeņu atšķirība (nav mērīts, uz aci). Daudz. Kad šie to posmu čubināja, garāmbraucot brīnījāmies, ka starpību slīpi norok un ar apaļajām zvirbuļgalvām (nekaltiem bruģakmeņiem) aizpilda. Bez džipa i nemēģini tur parkoties. Tagad ir ''ģēnija risinājums''. Kas bija jādara jau sākumā - drusku jānorok ietve un jāveido virsma ar mazdrusciņ slīpumu ielas virzienā. Un viss. Aizsmērēt pamatu joslas ķieģeļa platumā būtu sīknauda. Bet dabūjām šito. Ietves arhitekti vajadzētu pārcelt pastrādāt par gulošo policisti, līdz ar satiksmes departamenta papīru parakstītājiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti1111

Renault Scenic E-Tech Electric kļūst par Eiropas Gada auto 2024 uzvarētāju

Renault elektriskās piedziņas modelis kļuvis par konkursa Car of the Year 2024 uzvarētāju, iegūstot Eiropas autobūves nozarē iekārojamāko balvu. Lasīt vairāk

 

Pēc KNAB pārbaudes nepatikšanas Rīgas Ārtelpas un mobilitātes departamentā; Vaivods aizturēts? 7

Rīgas domes vadībai nav informācijas par to, vai šorīt aizturēts Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta vadītāja pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods, šodien žurnālistiem apgalvoja Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV). Lasīt vairāk

 

Ķīnas BYD pārdod hibrīdus un e-auto par 10 000 eiro, VW un Toyota prasa nedaudz vairāk 6

Ķīnas tirgū šobrīd izvērsusies bezkompromisa cīņa starp vietējo ražotāju BYD, kā arī Volkswagen un Toyota. Lasīt vairāk

 

Latvijas lietoto auto TOP-3 2023. gadā: BMW, Volvo, Volkswagen 5

Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022. gada rādītājiem. Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot “Volvo”, bet trešajā - “Volkswagen” markas automašīnas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti