Ar alternatīvām iespējām ceļu sakārtošanas finansēšanai sola nākt klajā aprīlī 9

 

Avārija

Nozare.lv | 9.marts 2017 11:33

Plašāka informācija par alternatīvām iespējām ceļu sakārtošanas finansēšanai gaidāma aprīlī, aģentūrai sacīja satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) padomniece Liene Užule.

Viņa norādīja, ka patlaban saistībā ar ministra izteikumiem par pensiju fondu līdzekļu iespējamu novirzīšanu ceļiem sacelta nepamatota ažiotāža.

Užule uzsvēra, ka, pirmkārt, runa ir privātajiem pensiju fondiem un šo līdzekļu novirzīšana notiktu brīvprātīgi, otrkārt, šis priekšlikums vēl ir tikai izstrādes stadijā un ir tikai viens no aplūkojamiem risinājumiem autoceļu sakārtošanas finansēšanai, kurus patlaban vērtē auditorkompānija "KPMG". Tostarp tiek aplūkoti dažādi publiskās-privātās partnerības vai kapitālsabiedrību obligāciju emisijas risinājumi.

Auguļa padomniece norādīja, ka patlaban darbs pie alternatīvām iespējām ceļu sakārtošanas finansēšanai vēl turpinās un aprīlī gaidāma plašāka konference, kurā tiks prezentēti rezultāti.

Vienlaikus viņa precizēja iepriekš pausto, ka par iespējamo pensiju fondu naudas novirzīšanu ceļu sakārtošanai varētu diskutēt šīs nedēļas beigās, uzsverot, ka nedēļas beigās Ceļu satiksmes drošības padomē paredzēts spriest par valsts grants ceļu stāvokli.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka šorīt intervijā LTV Augulis sacīja, ka autoceļu sakārtošanai varētu novirzīt pensiju fondu naudu.

Komentējot Auguļa pausto, banku analītiķi aģentūrai LETA norādīja, ka pensiju fondi nav naudas avots, no kura var pagrābties visām iespējamām vajadzībām.

"Swedbank" galvenais ekonomists Mārtiņš Kazāks aģentūrai LETA sacīja, ja tiek veidoti investīciju projekti ceļu fonda attīstībai, kuros pensiju fondi var ieguldīt tajos iemaksātos līdzekļus, tad šāda iniciatīva noteikti ir apsverama, bet šādām investīcijām, protams, ir jābūt brīvprātīgām un ar atbilstošas peļņas iespējām. "Piespiedu veidā daļu no iemaksām pensiju fondos novirzīt šādām vajadzībām gan nav pieļaujams. Pensiju fondu nauda ir tās iemaksātāju personiskais īpašums un tāpēc ir neaizskarams," uzsvēra Kazāks.

Tāpat viņš atzīmēja, ka, piemēram, Polijā pirms pāris gadiem daļu pensiju fonda līdzekļu pēc būtības konfiscēja, kas noteikti nav pieļaujams, jo ne tikai mazina uzticību pensiju sistēmai, tajā skaitā palielina arī ēnu ekonomiku, bet, visticamāk, samazina arī nākotnes pensijas.

"SEB bankas" makroekonomikas eksperts Dainis Gašpuitis aģentūrai LETA norādīja, ka ministra piedāvājums raksturo pašreizējo politiku, kas nav saistāms ar kādu no konkrētiem politiķiem vai nozari, bet drīzāk ar sistēmu kopumā. "Tas ir vērojams gan veselības, gan arī citās jomās. Respektīvi, tiek meklēti un piedāvāti vieglākie īstermiņa risinājumi problēmām, kuras ilgtermiņā tikai padziļināsies," viņš sacīja.

Bankas "Citadele" ekonomists Mārtiņš Āboliņš aģentūrai LETA norādīja, ka šādi izteikumi par iedzīvotāju pensiju uzkrājumu izlietošanu ir jāvērtē ļoti piesardzīgi, jo no piedāvājuma nav skaidrs, kas ar šādu priekšlikumu vispār tiek domāts un vienlaikus tie liek apšaubīt pensiju sistēmas stabilitāti Latvijā. "Iedzīvotāju aptaujas Latvijā regulāri parāda to, ka uzticēšanās valsts institūcijām ir kritiski zemā līmenī, tādēļ stabila un paredzama pensiju sistēma ir ļoti svarīga, tajā skaitā arī lai radītu motivāciju iedzīvotājiem maksāt nodokļus," viņš sacīja.

Savukārt "DNB Bankas" makroekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš aģentūrai LETA sacīja, ka Latvijā nav iespējams iekārtot maksas ceļus, vismaz ne nozīmīgā apmērā, un tas nozares speciālistiem ir ļoti labi zināms jau sen. "Tātad ceļi nevar būt vieta, kur nākotnes pensionāri gūst atdevi no saviem ieguldījumiem. Ir pašsaprotami, ka no pensiju fondiem nevar vienkārši pagrābties naudu, lai aizlāpītu budžeta iztrūkumu," viņš teica.

 
Visi komentāri
 
rt 9.marts 2017 11:55
14 0 Atbildēt

Pipec, tādas problēmas nogreiderēt pāris ceļus katrā novadā. Kad tiem lielajiem bļāvējiem vajag savā īpašumā rakt, art, greiderēt, tad atrodas gan kreisā degviela, gan krutka mehanizatoram. Varbūt vajag izveikt kautkādus reidus nelegālās degvielas un krutkas izņemšanai, un novirzīšanai ceļu greiderēšanai.

Vai varbūt tos cilvēkus, kuri nemaksā nodokļus Latvijā, bet ārstē šeit savu sabendēto veselību par valsts naudu, sāk ārstēt par dubultu maksu, novirzot uzrēķinu ceļiem?

Varbūt neapsaimniekotos īpašumus aplikt ar 3-kārtīgu NĪ nodokli, novirzot uzrēķinu ceļiem?

Varbūt ieviest obligātu prasību daļu no ES projektu naudas uzņēmējdarbības veicināšanai (tai skaitā atbalsta maksājumus) novirzīt ceļu uzturēšanai līdz šīs uzņēmējdarbības vietai.

Nafiga cilvēkam, kurš iespējams nekad nav bijis un nebūs auto īpašnieks vai vadītājs, atņemt pensijas fondu un novirzīt to citu, braucošo radīto postījumu novēršanai.!!!

gunbox 9.marts 2017 12:30
0 0 Atbildēt

Es neteiktu, ka braucošie ir postītāji. Braucošie ir samaksājuši par to, kur brauc. Īstie postītāji ir zemo būvnormu pieņēmēji attiecībā pret klimatu. Par greideriem manuprāt tur cits stāsts būs, kāpēc vajadzīga nauda. Es gaidu, kad parādīsies ziņa par greideru iepirkumu.

Gribētos zināt reālus ciparus, kur aiziet Satiksmes Ministrajai iedotais budžets. Un cik no ceļu/auto nodokļa patiesībā nonāk uz ceļiem, nevis projektu izveidei u.tml. Kaut gan atkal, kāda tur šķirba. Viss kas nonāk uz ceļa ir bez garantijas izšķiesta nauda. Labākajā gadījumā līdz 5 gadiem, kad jāsāk remontēt dēļ pašpasludinātiem profesionāļiem.

Pļurkt 9.marts 2017 21:07
0 0 Atbildēt

Priekš kam man te tie nodokļi būtu jāmaksā, ja VIENMĒR atrodas dajebkas kur to nodokļu naudu notriekt, bet tikai ne iekasēšanas mērķiem paredzētajām vajadzībām!

Pie kam tas ir kopš neatkarības pirmās dienas, līdz pat šim momentam!

ZAGT vajag krietni mazāk, tad ceļi nejuks ārā.

anonimikis 9.marts 2017 12:25
0 0 Atbildēt

Vismaz pusi no grants ceļiem ir jānodod pašvaldību aprūpē. Jo pašlaik pret tiem ir attieksme kā sliktākajos okupācijas laikos - valsts manta nepieder nevienam un visi to izmanto apmēram ar tādu attieksmi. Pašvaldības uz vietas vislabāk zinās kam, kāpēc un vai vispār konkrētai ceļš ir kādam vajadzīgs. Vai labāk to aizmirst un lai izmanto apkārtceļus.

650 9.marts 2017 12:34
0 0 Atbildēt

Klasiska Vispasaules Pieredze- kad Valsts netiek galā (nav Naudas, vnk Nevēlas uttt..), tad "labu risinājumu" atrod privātie investori.Sākumā vajag kko uzbūvēt/savest kārtībā (bet aizkadrā ar to pašu Valsts līdzdalību- kad būs jāatmaksā privātajiem parāds par Darbu..) , pēc tam jau tie privātie visam var "noteikt" savu taksi.Dabūs naudu, uzbūvēs saskaņā ar tradicionālo LV Platīna Tāmi tādā piem Brunavā 3-joslu autostrādi, bet kādam tas būs 200 gadus klusībā jāatmaksā.Plus vel tas privātais tur varēs uzlikt savu Kontrolpunktu un iekasēt no tiem pašiem brunaviešiem par ikdienas braukšanu.

Erix 9.marts 2017 15:30
1 0 Atbildēt

It kā jau loģiski, ja gribas papļurkstēt bez seguma, bet absolūts murgojums, ja kaut mazliet domā līdzi. Trīs galvenās lietas - tas,kurš nav auto īpašnieks, nebūt nesmādē ar mašīnu vesto pienu un maizīti. Nav principiāla nozīme vai ceļa remonta izmaksas šobrīd sedz no pensijas pa tiešo vai pieskaita pārtikas cenai. Problēma ir daudz lielāka un ielaistāka. Nav runa par greideresanu, bet gan sabrukušu (smiltīs samaltu) padomlaika grants segumu, kas vairs netur slodzi. Nav runa par to, ka pārāk mazu daļu ienākumu novirzam ceļiem, ja mums ceļu kopgarums uz vienu iedzīvotāju ir 30x lielāks, nekā Vācijā - gluži vienkārši nav kas maksā. Ir jāsaprot - mēs dzīvojam mazapdzīvotā purvā un pa tādu arī ir jābrauc. Un ne jau salīdzinājumā ar blīvi apdzīvotām vai stabilas grunts zemēm jāvērtē savu ceļu kvalitāte.

kloķis & klanis 10.marts 2017 11:19
1 0 Atbildēt

Nez ko sasolīs bankām,lai laiž pie pensiju fondu naudas?Mazākais,ministra U.Auguļa k-ga padzīšanu no naidīgās vietas citiem par biedinājumu.

pensionārs 10.marts 2017 11:22
1 0 Atbildēt

Iešu balsot par ZZS,lai izsvītrotu Auguli,Brigmani,un visus citus arī.Tikai smieklam ielikšu plusu Dūklavam.

picis 10.marts 2017 13:38
1 0 Atbildēt

Tieši otrādi.Bankas pašas sanesīs naudu,bet ne jau ceļiem.Ministra kunga teiktais ir tikai neaizplīvurots drauds atņemt bankām 2.pensiju līmeņa naudu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti