Valdība atbalsta Ceļu satiksmes drošības plānu 23

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 11.aprīlis 2017 14:40

Valdība šodien atbalstīja Ceļu satiksmes drošības plānu 2017. līdz 2020.gadam, kura pasākumiem nepieciešami 14,17 miljoni eiro, aģentūra LETA uzzināja ministru kabinetā.

Satiksmes ministrija (SM) uzsver, ka ceļu satiksmes drošība skar ikvienu valsts iedzīvotāju. Salīdzinot Eiropas Savienības dalībvalstīs ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistiku par bojāgājušajiem un cietušajiem, bojāgājušo un cietušo personu skaits Latvijā joprojām ir būtiski lielāks nekā citās Eiropas Savienības dalībvalstīs.

Ceļu satiksmes drošības plāns 2017. līdz 2020.gadam ir izstrādāts atbilstoši Transporta attīstības pamatnostādnēm 2014. līdz 2020.gadam (TAP2020), lai samazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu par 50%, salīdzinot ar 2010.gadu. Plānots arī par 50% samazināt smagi ievainoto skaitu, salīdzinot ar 2010.gadu. Plāns paredz noteiktus rīcības virzienus ceļu satiksmes drošības uzlabošanā, nosakot atbildīgās institūcijas un rīcības virzienu īstenošanas termiņus un tiem nepieciešamo finansējumu.

Pēc SM paustā, ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumu sekmīgā īstenošanā būtiska nozīme ir sadarbības nodrošināšanā un veicināšanā starp visām atbildīgajām institūcijām. Šīs institūcijas ir iesaistītas procesos, kuri saistīti ar sabiedrības izglītošanu, informēšanu, prevenciju, ceļu auditu un infrastruktūras uzlabošanu, normatīvo aktu un sodu sistēmas pilnveidi un arī CSNg cietušo glābšanu un cietušo veselības atjaunošanu.

''Latvijā kopš 1994.gada noteiktam laika periodam tiek izstrādāti plānošanas dokumenti ceļu satiksmes drošības jomā. Latvijā viskritiskākā situācija ceļu satiksmes drošības jomā bija 1991.gadā, kad CSNg gāja bojā 923 cilvēki. Statistika liecina, ka pēdējo 15 gadu laikā ceļu satiksmes drošības situācija Latvijā ir būtiski uzlabojusies, pat ņemot vērā, ka ir ievērojami pieaudzis transportlīdzekļu un autovadītāju skaits. Tomēr ir jāņem vērā arī fakts, ka, lai arī bojā gājušo skaita samazinājums ir viens no straujākajiem Eiropas Savienībā, bojā gājušo skaits uz miljons iedzīvotājiem 2015.gadā ir viens no augstākajiem Eiropas Savienībā,'' klāsta SM.

Plānā pievērsta uzmanība faktoriem, kas tiešā mērā ietekmē ceļu satiksmes drošību (CSNg skaitu, tajos bojāgājušo un cietušo skaitu). Ceļu satiksmes drošības atkarīga no trim pamata faktoriem - no cilvēka (satiksmes dalībnieka), transportlīdzekļa (tā tehniskā stāvokļa un aprīkojuma) un apkārtējā vides (ceļu infrastruktūras).

Lai sasniegtu TAP2020 un attiecīgi Ceļu satiksmes drošības plānā noteikto mērķi, ir noteikti četri rīcības virzieni. Tie ir preventīvie pasākumi ceļu satiksmes drošībā, satiksmes dalībnieku izglītošana un informēšana, satiksmes drošības risinājumu ieviešana autoceļu un ielu tīklā, kā arī reaģēšana uz CSNg un to seku mazināšana un novēršana.

Preventīvie ceļu satiksmes drošības pasākumi ietver pētnieciskos pasākumus par ceļu drošību, transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa uzlabošanu, informācijas apmaiņu par CSNg uzlabošanu, grozījumus normatīvajos aktos, lai novērstu pārkāpumus ceļu satiksmē un pilnveidotu transportlīdzekļu vadītāju veselības pārbaužu kārtību.

Vienlaikus paredzēti satiksmes dalībnieku izglītošanas pasākumi, kā arī informatīvās kampaņas par ceļu satiksmes drošību.

Savukārt satiksmes drošības risinājumu ieviešana autoceļu un ielu tīklā ietver valsts autoceļu infrastruktūras uzlabošanu, veloinfrastruktūras un gājēju infrastruktūras uzlabošanas pasākumus, pilsētu un pašvaldības autoceļu infrastruktūras uzlabošanu, kā arī grozījumus normatīvajos aktos, lai paaugstinātu ceļu infrastruktūras drošību.

Tāpat plānā paredzēta glābšanas dienestu nodrošināšana ar nepieciešamo aprīkojumu, informācijas izziņošanas sistēmas par CSNg uzlabošana, kā arī zaudējumu noregulēšanas procesa uzlabošana.

Plānā iekļauto pasākumu īstenošanai četru gadu periodam ir nepieciešami finanšu līdzekļi 14 174 525 eiro apmērā, no tiem 5 950 000 eiro ir valsts budžeta līdzekļi, 4 322 635 Ceļu satiksmes drošības direkcijas dividendes, savukārt 3 901 890 eiro tiek plānots piešķirt no OCTA pieejamā finansējuma, turklāt atsevišķiem pasākumiem finansējuma apmēru varēs noteikt tikai pēc sākotnējās izpētes.

Plāna izveidē un realizācijā ir iesaistīta Iekšlietu ministrija un tās pārziņā esošās institūcijas, Izglītības un zinātnes ministrija un tās pārziņā esošās institūcijas, SM un tās pārziņā esošās institūcijas, Veselības ministrija, Rīgas domes Satiksmes departaments, Tieslietu ministrijas Valsts tiesu ekspertīžu birojs, Latvijas Pašvaldību savienība, kā arī dažādas biedrības un nevalstiskās organizācijas. Plāna realizāciju pārrauga Ceļu satiksmes drošības padome.

 
Visi komentāri
 
spriidiic 11.aprīlis 2017 19:45
3 0 Atbildēt

Skumji. 14 174 525 dalīts ar 4 ir 3 543 631,25. Mirējam kompreses , tautai kārtējā melu porcija par cīnu ar Preventīvie ceļu satiksmes drošības pasākumi ietver pētnieciskos pasākumus par ceļu drošību, transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa uzlabošanu, informācijas apmaiņu par CSNg uzlabošanu, grozījumus normatīvajos aktos, lai novērstu pārkāpumus ceļu satiksmē un pilnveidotu transportlīdzekļu vadītāju veselības pārbaužu kārtību... Vai kādu eirorubli ceļu sakārtošanai ir paredzējuši? Mini trīs reizes.

aaa 11.aprīlis 2017 22:02
0 0 Atbildēt

Ceļus salabojiet nevis domājat par bezjēdzīgām lietām

Vernons 12.aprīlis 2017 9:17
0 13 Atbildēt

STOP signāls nav brīdinājuma signāls! Brīdinājuma signāli jāieslēdz savlaicīgi! Cik savlaicīgi? Un pat tad ja arī tie bija, tas nevienu neatbrīvo no atbildības. CSN nav sadaļas "Brīdinājuma signāli un to lietošana" un tas 21. gadsimtā skaitās normāli, kad komunikācijas iespējas nezin robežas.

Tabulu par ātruma un bremzēšanas ceļu atšķirībām izmeta ārā jau milicijas laikos, jo tas traucēja kādam realizēt savas aplamās ambīcijas. Ko panāca? Nonivelēja CSN līdz vienai frāzei "Ievēro distanci"! Ko panāca? Lielceļu bandītismu! Garantēt drošību, tā ir joprojām aizliegta tēma. Pret to cīnās visi kam nav slinkums.

CRDI 12.aprīlis 2017 11:00
6 0 Atbildēt

Ievērot distanci, 105. punkta izpratnē arī ir "drošības garantēšana", tikai nezkapēc Tev tas nav saprotams....

Vernons 12.aprīlis 2017 12:57
0 10 Atbildēt

Interesanti kas te nav saprotams: "CSN 105. Transportlīdzekļa vadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes, kā arī jāizvēlas tāds intervāls, kas nodrošina ceļu satiksmes drošību."

Tu saki ka CSN ir jāpilda katram otram! CSL 19. panta 3. punkts teic ka katram! Paskaidro, kopš kura laika CSN ir jāpilda tikai katram otram, vai katram trešajam?

Ja Tu kaut ko citē, tad citē visu līdz galam.

CRDI 12.aprīlis 2017 13:15
8 0 Atbildēt

Tieši tev jau ar nav saprotams.... ka CSL 19. panta 3. punkts paģēr KATRAM ievērot visus CSN punktus, arī 105.to... Lasi otrreiz KATRAM....

Un ne Vīnes konvencija, ne CSL, ne CSN nepaģēr domāt otra vietā....

Tā arī neesam saņēmuši skaidrojumu- kā priekšā esošais var garantēt to, ka aizmugurē esošais nervons garantēs drošību un ievēros CSN 105. un citus punktus, .... ka nordekisti neglāstīs telefonu... utt. utjpr

Vernons 12.aprīlis 2017 13:34
0 17 Atbildēt

Kas jādara "priekšā braucošam bremzējot"? CSN 105. punkts!

Autobusus vada arī tādi paši jauni "gurķi" kā Tu, ar visām no tā izrietošām sekām! Stūre jātur ar abām rokām, autobusam noteikti!

Bet Tu neesi spējīgs domāt pat savā vietā, kur nu vēl citu vietā.

Pēteris 12.aprīlis 2017 14:51
3 0 Atbildēt

Tu jau esi tas pirmais, kurš pielīp pie pēcpuses! Tad kāda velna pēc, sekojot Tavai absurdajai loģikai, kas arī ir viens no šķēršļiem Nordekai ieņemt godpilno pirmo vietu "Drošākais autoparks" konkursā, es nevarētu veikt sev nepieciešamu manevru? Pārvietojoties pa koplietošanas ceļiem visi ir vienādi, nav sadalījuma pa svaru kategorijām, kas piešķirtu kādas īpašas priekšrocības. Palasi un pacenties izpildīt 25.3, 25.4 nevis kontrolēt biļetes un 99.

CRDI 12.aprīlis 2017 13:49
15 0 Atbildēt

Bet Tu neesi spējīgs domāt pat savā vietā, kur nu vēl citu vietā.

Nespried par visiem pēc sevis.... Nedomāšanas paraugstundas tu jau te demonstrē...

Bet tu nervon paskaidro, kā var kaut ko garantēt pie bampera pielipušam nervonam....

Un ja jau pats tu neievēro un māci citus neievērot 105. punktu, tad tev nekādu tiesību paģērēt lai priekšā esošais ievērotu 57to.... Kā saka, ja pats uzprasies uz nepatikšanām, tad nebrēc, ja dabūn starp acīm....

Pēteris 12.aprīlis 2017 11:26
7 0 Atbildēt

Tā tabula nekam nederēja, tīri teorētisks aprēķins, kas stipri atšķiras praksē, pietam tabula bija domāta tieši katra konkrētā transporta līdzekļa vadītājam, lai tas saprastu kāda distance tam ir jāievēro. Vel Tabula attiecās uz miera stāvoklī esošu šķērsli, nevis diviem dinamiskiem. Timrots kādu laiku atpakaļ pierādīja, ka Tava fizika vairs nedarbojas, bremzēšanas ceļi ir daudz īsāki un "ja ātrumu starpība atšķiras divas reizes, tad bremzēšanas ceļu garumi atšķiras četras reizes! Ja ātruma starpība atšķiras trīs reizes, tad bremzēšanas ceļu garumi deviņas reizes" vairs sen kā nav spēkā. Pats teici, ka Setra stājas kā zemē iemīta, bet ko dara LAZ. Pie vienas masas un berzes LAZ nobrauks par 30% lielāku ceļa gabalu.

Vernons 12.aprīlis 2017 13:00
0 11 Atbildēt

Nu un ar kādu distances lielumu Tu kompensēsi šo faktu? LAZam ir trumuļu bremzes, SETRAI diska bremzes! Ir cits laikmets un cita tehnika, bet ceļu satiksmē kultivē aizvēsturi.

CRDI 12.aprīlis 2017 13:31
13 0 Atbildēt

Tu neesi "izliecies".... tas nu ir skaidrs....

Tas pat bērnam ir skaidrs, ka tam kurš švakāk stājās ir jāievēro lielāka distance....

99.; 100.; 105. Pats izpratīsi, vai paskaidrot?

Vernons 12.aprīlis 2017 13:36
0 14 Atbildēt

CSN 57.! Ar šo sākas tava kustība uz ceļa un ar šo var izbeigties arī Tava dzīvība! Pats izpratīsi vai paskaidrot???

Pēteris 12.aprīlis 2017 15:02
4 0 Atbildēt

Uz ko tādu Vernons noteikt nav spējīgs, nosistu meiteni un vel lielītos, ka visu izdarījis pēc noteikumiem, piemirstot dažus, sev neizdevīgos, punktus.

www.youtube.com/watch?v=JLqhNA6LkpE

Pēteris 12.aprīlis 2017 14:39
3 0 Atbildēt

Tieši Tu esi, tas kas kultivē vēsturi, nevis dzīvo līdzi laikmetam un jaunākajām tehnoloģijām, kas ieviestas lai novērstu "guļavu" bezdarbību.

Vernons 12.aprīlis 2017 15:09
0 6 Atbildēt

Jūs abi oponenti nekad neesat vadījuši smago! Bet kādas ambīcijas. Vēlu Jums veiksmi izdzīvot!

CRDI 12.aprīlis 2017 15:16
14 5 Atbildēt

Neuzminēji.... esmu gan.... pat ir kategorija.... Tā kā nesprēgā...

Vernons 12.aprīlis 2017 15:12
0 9 Atbildēt

Un tagad iespringstiet visi! Ar kādu "distanci" Jūs kompensēsiet citu pastrādātu muļķību? Tā arī nebija atbilde, kas pēc CSN jādara "priekšā braucošam bremzējot"?!

CRDI 12.aprīlis 2017 15:21
13 0 Atbildēt

Ja ievērosi 99.; 100. un no tiem izrietošajā 105. noteikto distanci.... tad nekas nebūs jākompensē....

Braucot visai uzmanībai ir jābūt pievērstai ceļam un braukšanai, nevis jākompostrē biļetes vai jāglauda telefons...

Vernons 12.aprīlis 2017 15:44
0 17 Atbildēt

Pirms tu piesauc CSN 100. punktu esi tik labs un izpildi CSN 57. un 64. punktu prasības. Bet strauja bremzēšana jau ir atzīta par agresiju. Ne Tev būs spriest kas jādara autobusa vadītajam! Tu tādam darbam neesi piemērots.

Bet šis Tev pārdomām:

skaties.lv/auto/policija...ivu-brauksanu/

CRDI 12.aprīlis 2017 16:06
14 0 Atbildēt

Nerauj ārā no konteksta.... Bez vajadzības strauja bremzēšana ir atzīta par agresiju, nevis strauja bremzēšana 100 panta izpratnē....

Un tu esi.... maigi sakot stipri dīvains.... par kādām priekšrocībām tu runā attiecībā uz bremzēšanu... Goda vārds tev galvā ir ne tikai tarakāni, bet putni ar vēl...

Diemžēl tu ar neesi spējīgs spriest par to kā jārīkojas autobusu vadītājiem.... paldies dievam, ka lielāka daļa autobusu vadītaju nav ar tevi vienisprātis....Franciski sakot, tev ir "profņeprigadnostj"...

Pēteris 12.aprīlis 2017 17:11
5 0 Atbildēt

Kad Tu beidzot sapratīsi, ka Tevi neviens nekad nav un neatbrīvos no pienākuma pildīt likumu, jeb pienākumu apturēt tās 18 t. neizraisot negadījumu! Brauc ar drošu distanci, ja kāds ielien, jeb kā Tu saki nozog, atlaid akseleratoru un būs labi. Līšanas momentu jau gan arī mani, saproti, ka neadekvāts pie stūres, palaid lai skrien, lien un tt, gan savu bērzu un tt atradīs bez Tavas palīdzības. To nosaka un prasa likums. Vai vel vairāk, pielieto ražotāja uzstādītās tehnoloģijas un buss, visu izdarīs Tavā vietā. Tās ir uzstādītas tieši kā palīglīdzeklis nevērīgiem autovadītājiem, lai tos pasargātu no lielām nepatikšanām.

Vernons 12.aprīlis 2017 18:33
0 9 Atbildēt

Lielisks komentārs! Bandītismu atbalstošs. Esmu pārliecināts, ka tam reiz pieliks punktu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti