LVC Ceļu laboratorijas akreditācija pagarināta līdz 2019. gadam; ik gadu konstatē defektus 5 % remontdarbu uz valsts autoceļiem

 

Foto: Latvijas Valsts Ceļi

Latvijas Valsts Ceļi | 25.maijs 2017 16:10

Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs atkārtoti piešķīris akreditāciju VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Autoceļu kompetences centra Ceļu laboratorijai, un tā būs spēkā līdz 2019. gada maijam.

Akreditācija attiecas uz ceļa būvmateriālu – bitumena, bitumena emulsiju, minerālmateriālu un bituminēto maisījumu – paraugu ņemšanu, to mehānisko, fizikālo un fizikāli ķīmisko testēšanu. Ceļu laboratorija patlaban piedāvā 69 akreditētas testēšanas metodes.

LVC ceļu laboratorijas speciālisti veic pārbaudes visos būvniecības objektos uz valsts autoceļiem. Apmēram 5 % pārbaužu tiek konstatētas neatbilstības specifikāciju prasībām. Biežākās neatbilstības ir minerālā materiāla graudu izmēros, kā arī konstruktīvo kārtu sablīvējumā, kas rodas nevienmērīga grunšu sastāva, mitruma un blīvēšanas procesa rezultātā. Savukārt asfaltbetonam transportēšanas un ieklāšanas laikā var rasties temperatūras atšķirības, kas arī atstāj ietekmi uz sablīvējumu un līdzenumu.

Ceļu laboratorijas speciālisti veic regulāras kvalitātes pārbaudes būvniecības objektos valsts autoceļu tīklā, kā arī ārkārtas pārbaudes, nebrīdinot būvniekus. Pirms būvdarbi uzsākti, materiāli tiek paņemti pārbaudei asfalta rūpnīcās, karjeros, krautnēs utt. Uz ceļu posmiem, kur tiek veikts remonts, pārbauda šķembas, bitumenu un citus izejmateriālus, no kuriem top ceļi.

Ceļu laboratorija strādā, nodrošinot pilnīgu pārbaužu konfidencialitāti. Visi materiālu paraugi tiek īpaši marķēti, tos testējot, laboratorijas darbinieki nav informēti, no kādiem konkrētiem objektiem nāk katrs paraugs. Veicot nepieciešamos mērījumus, paraugam tiek sastādīts testēšanas pārskats un nodots pasūtītājam. Tādā veidā tiek garantēti pilnībā objektīvi rezultāti.

Ceļu laboratorija pārbaužu rezultātus nosūta objektu būvuzraugiem, kas tos salīdzina ar prasībām un veic izpildītā darba kvalitātes novērtējumu. Ja pārbaudes rezultāts neatbilst projekta prasībām, neatbilstoši veiktais darbs būvniekiem ir jālabo par saviem līdzekļiem. Ja ir konstatēti neatbilstoši būvizstrādājumi, LVC aizliedz izmantot tos būvdarbos. Ja neatbilstības tiek konstatētas darba veikšanas procesā, tad LVC pieprasa tās nekavējoties novērst. Gadījumos, kad neatbilstības tiek konstatētas jau paveiktam darbam, būvniekiem tiek piemērotas kādas no sankcijām. Piemēram, tiek uzdots pārstrādāt darbu pilnībā, labot atsevišķus trūkumus, palielināt garantijas termiņu (standarta garantijas termiņš ir pieci gadi) vai arī tiek piemērota samazināta samaksa par darbu.

LVC Ceļu laboratorijas pakalpojumus izmanto arī pašvaldības un privātie uzņēmēji, kuri vēlas veikt kvalitātes pārbaudes būvniecības objektos. Laboratorijas pakalpojumi tiek izmantoti, lai veiktu ceļa būvniecībā izmantoto materiālu testus. Tomēr biežāk Ceļu laboratorijas klienti ir būvuzņēmēji. Gan būvdarbu laikā, gan noslēdzoties objekta būvniecībai, tiek veikta kompleksā kvalitātes pārbaude, un tikai tad, ja visas prasības ir izpildītas, ceļa posms tiek pieņemts ekspluatācijā.

2016. gadā Ceļu laboratorijā veiktas 16 309 pārbaudes viskozajiem un šķidrajiem bitumeniem, bitumena emulsijas paraugiem, karstā asfaltbetona maisījumiem, minerālmateriālu un izurbtā asfaltbetona 3796 paraugiem, kā arī 6775 mērījumi autoceļu tīklā.

Pirms pieciem gadiem uz LVC laboratorijas bāzes izveidotais Autoceļu kompetences centrs sniedz starptautiski atzītus slēdzienus par autoceļu tehnisko stāvokli un būvdarbu kvalitāti.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti