Kā rīkoties iekļūstot CSNg valstīs, kas neietilpst Eiropas Ekonomikas zonā - iAuto

Kā rīkoties iekļūstot CSNg valstīs, kas neietilpst Eiropas Ekonomikas zonā

 

Foto: Ilustratīvs attēls

LTAB | 21.decembris 2017 13:24

“Ja Eiropas Ekonomikas zonas valstīs (turpmāk – EEZ), kas ir arī Latvija, OCTA sistēma ir līdzīga, tad dodoties uz valstīm, kas neietilpst EEZ, svarīgi ievērot būtiskus, atšķirīgus aspektus, lai izvairītos no nevajadzīgām nepatikšanām svētku laikā un vēlāk – atgriežoties Latvijā,” stāsta Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

“Ja Eiropas Ekonomikas zonas valstīs (turpmāk – EEZ), kas ir arī Latvija, OCTA sistēma ir līdzīga, tad dodoties uz valstīm, kas neietilpst EEZ, svarīgi ievērot būtiskus, atšķirīgus aspektus, lai izvairītos no nevajadzīgām nepatikšanām svētku laikā un vēlāk – atgriežoties Latvijā,” stāsta Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Pirmkārt, jāņem vērā, ka valstīs, kas nav EEZ, bet ir Zaļās kartes sistēmas dalībvalstis, nedarbojas standarta OCTA polise. Dodoties uz šīm valstīm* ir nepieciešams Starptautiskais apdrošināšanas līgums jeb Zaļā karte, ko var iegādāties Latvijā, vai arī uz attiecīgās valsts robežas jāpērk vietējā apdrošināšana. Jāņem vērā, ka ārvalstīs jābūt līdzi izdrukātai OCTA polisei. Būtiski ir sekot līdzi apdrošināšanas līguma derīguma termiņam, jo dalība ceļu satiksmē ar neapdrošinātu transportlīdzekli tā īpašniekam var radīt nopietnus zaudējumus gan tiekot sodītam no ceļu policijas puses, gan CSNg gadījumā sedzot zaudējumus no savas kabatas.

Otrkārt, jāievēro konkrētās valsts tiesību normas attiecībā uz CSNg fiksēšanu un atlīdzības pieteikšanu. Ja Latvijas iedzīvotājs ir CSNg izraisītājs, tad par negadījumu pēc iespējas ātrāk ir jāpaziņo savam apdrošinātājam, kurš var pieprasīt sniegt papildus informāciju, paskaidrojumus par CSNg apstākļiem, kā arī prasīt uzrādīt bojāto auto. Īpaši svarīgi tas ir gadījumos, kad CSNg apstākļi tiek fiksēti ar saskaņoto paziņojumu, kas jāiesniedz savam apdrošinātājam 10 dienu laikā.

Treškārt, gadījumos, kad Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis cietis CSNg, kas noticis kādā no Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīm un atbildīgs ir šajā valstī reģistrēts transportlīdzeklis, OCTA pieteikums ir iesniedzams vainīgās puses apdrošinātājam tikai un vienīgi tajā valstī, kur noticis negadījums. Tāpat jāņem vērā, ka termiņi prasības pieteikšanai var būt arī ļoti īsi. Piemēram, Baltkrievijā tās ir tikai 5 darba dienas pēc CSNg. Ja pieteikums iesniegts pēc konkrētajā valstī noteiktā termiņa, atlīdzību transportlīdzekļa īpašnieks nesaņems. Neskaidrību gadījumā pēc CSNg iespējams ar jautājumiem vērsties attiecīgās valsts Zaļās kartes birojā. To kontaktinformācija norādīta Zaļās kartes polises otrajā pusē.

Visbeidzot, jāievēro, ka apdrošināšanas atlīdzību limiti un OCTA segums valstīs, kas nav EEZ dalībvalstis, ir atšķirīgi. “Ja EEZ valstīs zaudējumu atlīdzību limiti ir vienoti, tad Zaļās kartes dalībvalstīs tie var būt ievērojami zemāki ,un var nesegt pilnīgi visus radušos zaudējumus,” informē J.Abāšins.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti