Latvijā pirmoreiz - ceļa pamatu stabilizēšanai pie Madlienas tiek izbūvētas 952 pāļu un kombinētās kolonnas (+ FOTO) 18

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts Ceļi | 23.augusts 2018 8:16

Valsts reģionālā autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32) divos posmos no Madlienas līdz Skrīveriem (47,20.-60,29 km un 61,27.-71,27. km) notiek šīs sezonas plašākie ceļa remontdarbi valsts autoceļu tīklā.

Ceļa pārbūves gaitā posmā no 49,50.-50,00. km atklātas vājas nestspējas gruntis – purva posms ar kūdras slāni 10 metru dziļumā. Tas atklājās papildu izpētē, ko veica AS Ceļuprojekts, projektētājs arī ieteica iespējamos risinājumus grunts stabilizācijai.

Lai stabilizētu šo grunti, valsts ceļu tīklā pirmo reizi tiks pielietota kombinēto kolonnu un pāļu kolonnu izbūves metode. Tiks izbūvētas 30 cm platas un līdz 6 m garas betona kolonnas, virs tām – 60 cm platas līdz 2 m garas grants/šķembu kolonnas. Kopumā plānots izbūvēt 952 kolonnas, kuras tiks izkārtotas 2,5 x 2,0 m režģī. Lai veiktu šo darbu, Latvijā ieradusies speciālistu komanda no Polijas uzņēmuma Menard Polska ar nepieciešamo aprīkojumu. Šodien Madlienā ceļu būvdarbu zonā mediji un nozares pārstāvji tika iepazīstināti ar šo būvdarbu metodi, par to stāstīja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Būvniecības pārvaldes direktors Gints Alberiņš, Menard pārstāvis Latvijā Pēteris Šķēls un Menard Polska projektu vadītājs Andrzej Muszynski.

Projektējot autoceļa posmā pārbūvi, projektētājs veica urbumus tikai līdz četru metru dziļumam. Šie urbumi neuzrādīja vājās nestspējas grunti, līdz ar to tika  izdarīts pieņēmums, ka vājas nestspējas gruntis jau agrāk ir tikušas nomainītas. Tomēr izrādījās, ka zem uzbērtajām gruntīm ir palicis aizaudzis ezers. Aizdomas par to radās, veicot būvdarbus, un tas apstiprinājās padziļinātā izpētē. Atklājās, ka zem bieza grants slāņa ir gan kūdra, gan dūņas. Līdz ar to ir skaidrs, ka pie intensīvākas satiksmes un lielākām slodzēm ceļš varētu deformēties, un ieguldītās investīcijas nebūs ilgtspējīgas. "Šis ir pirmais objekts valsts ceļu tīklā, kurā pielietojam šādu tehnoloģiju, taču, veiksmīgi realizējot šo projektu, pāļu un kombinēto kolonnu izbūvi ceļu objektos varētu pielietot arī turpmāk. Tādā gadījumā varētu arī samazināties izmaksas, jo šim projektam no Polijas brauca ne tikai paši speciālisti, bet arī tika vesta tehnika, kas ir papildu izmaksas. Plašāk pielietojot šo metodi Latvijā, uzņēmējiem tehnika jau varētu būt arī uz vietas," komentējot izvēlēto tehnoloģiju, teica LVC Būvniecības pārvaldes direktors Gints Alberiņš.

Lai risinātu vājās nestspējas grunts problēmu, bija iespējami divi varianti:

- Vājas nestspējas grunts izrakšana līdz pat 10 metru dziļumam pietiekami platā ceļa trases zonā, kas ietver arī esošās komunikācijas. Tas ir ne vien dārgi, bet ir risks sakustināt arī ceļam blakus esošos grunts slāņus. Turklāt, veicot grunts nomaiņu, ir nepieciešams laiks, lai tā nosēstos un stabilizētos, kas nozīmē, ka nebūtu iespējams turpināt būvdarbus un pabeigt tos šajā sezonā. Šīs metodes pielietošana izmaksātu gandrīz vienu miljonu eiro (bez PVN);

- Pielietot jaunu tehnoloģiju, kas līdz šim valsts ceļu tīklā netika praktizēta, un stiprināt grunti ar pāļiem. Līdzīga tehnoloģija tiek izmantota tiltu un ēku pamatiem, bet ceļiem šādas pieredzes Latvijā līdz šim nebija. Šīs metodes izmaksas ir gandrīz 600 tūkstoši eiro (bez PVN), turklāt, izbūvējot pāļu un kombinētās kolonnas, ir iespējams uzreiz turpināt arī ceļa segas izbūvi, neaizkavējot visa ceļa posma būvdarbus.     

Uzņēmumam Menard Polska (www.menard.pl) ir liela pieredze grunts stāvokļa uzlabošanā un gruntsūdeņu koriģēšanā drošā un efektīvā veidā jau vairāk nekā desmit gadus. Uzņēmums arī ietilpst vienā no pasaules lielākajām būvniecības kompānijām - Vinci Construction. Menard Polska ir pieredze pamatu stiprināšanā un uzlabošanā gan zem sabiedriskām ēkām, gan zem autoceļiem, un tā piedāvā risinājumus no projekta līdz realizācijai.

Par būvdarbiem uz autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32)

 

Posmā no Madlienas līdz pārvadam pār autoceļu Tīnūži–Koknese (P80) (47,20.-60,29. km) pēc pārbūves būs izbūvēta pilnībā jauna autoceļa konstrukcija ar trim asfalta kārtām, uzstādītas drošības barjeras, sakārtota ūdens novades sistēma un sabiedriskā transporta pieturvietas, pārbūvēti tilti pār Ogri un Lobi. Šos būvdarbus veic AS A.C.B., to līgumcena ir 10,7 miljoni eiro (ar PVN) ar ERAF līdzfinansējumu, būvdarbus plānots pabeigt rudenī.

Uz šī paša autoceļa būvdarbi notiek arī posmā no ceļa Tīnūži–Koknese (P80) līdz Skrīveriem (61,27.-71,27. km). Arī šim posmam būvē jaunu salturīgo slāni, šķembu pamatu un ieklās trīs asfalta kārtas. Turklāt Skrīveros izbūvēs lietus ūdens kanalizāciju un drenāžu, ierīkos ceļa apgaismojumu un pārbūvēs elektrotīklus, kā arī tilta pār Maizīti vietā izbūvēs tērauda caurteku. Šos būvdarbus veic SIA Strabag, un to līgumcena ir deviņi miljoni eiro (ar PVN) ar ERAF līdzfinansējumu, tos pabeigs nākamā gada vasarā.

 

 

 
Visi komentāri
 
as 23.augusts 2018 10:23
3 0 Atbildēt

Prasījās pie raksta kāda bilde + papildus skaidrojums no rasējuma vai shēmas, kā tas pālis tiek veidots.

Līdz šim var saprast, ka izurbj caurumu, pielej ar betonu un tad kautko augšā uzķibina, bet tas viss taču nekarājas 2m augstumā, kā redzams bildē, kur traktori piepilda piltuvi, kas ir nejēdzīgi augstu gaisā.

Ja jau žurnālisti bija ielūgti uz demo, tad varēja papūlēties iedziļināties un atspoguļot, lai ziņkārīgājiem ir pārskats

lenpis 23.augusts 2018 17:42
4 0 Atbildēt

Know-how par velti?Ak,tu,ceļu būves pirātiņš!Abonē un lasi spec.žurnālus rietumvalstu valodās!

ods 23.augusts 2018 10:38
5 2 Atbildēt

Man patīk šī (maniakālā) neatlaidība turpināt uzturēt ceļu,kur kādreiz zirdziņš gājis pāri aizaugušam ezeram.Izmaksas līkumam,protams,būtu daudz lielākas,utt,u.c. ...

JanJan 23.augusts 2018 11:26
6 1 Atbildēt

Nu lai gan mūsu būvniekus daudz kritizējam, tad nu tomēr ir arī labi šādas situācijas. Tomēr nav viss ķep ķep uz ātro, ir pētījuši diezgan un arī pieredze veidojas, kā būvēt sarežģītākus risinājumus.

rprh 23.augusts 2018 17:40
1 0 Atbildēt

Svarīgs rokādes ceļš tanku ātrai pārsviešanai.Un pašbraucēju hoviceru arī.

LiVan 23.augusts 2018 18:20
0 0 Atbildēt

Īsteni latviskā neatlaidībā,par nepilnu miljonu.

Janks 23.augusts 2018 18:22
1 0 Atbildēt

Kas sākts,to jānobeidz.

raimondsm 23.augusts 2018 12:15
9 1 Atbildēt

Tas viss ir jauki, ka mēģina jaunas tehnoloģijas. Jo tādu purva ceļu, kur to vajadzētu, jau laikam gan netrūkst.

Ja vēl uztaisītu ik pa 5-10 km nobrauktuvi, kur nobraukt malā un atpūsties, tad vispār būtu labi. Un kādus pāris garos, taisos posmus apdzinējiem.

Citādi uztaisa nervozo, līkumaino divjoslu šaurceļu un visādi steidzīgie taisa problēmas.

Transportieris 23.augusts 2018 23:51
0 0 Atbildēt

Tu vispàr pa to ceļu esi braucis? No tā ko tu esi uzrakstījis, tur vispār neko nevajag

jjjj 23.augusts 2018 16:30
0 0 Atbildēt

"raimondsm"- šaurceļš ir tad, ja baltās, braukšanas joslu sadalošās svītras ir autiņam no spoguļa līdz spogulim un 5 cm aiz šīs baltās svītras uzreiz sākas bezdibenis vai klints. Latvijā šādu šaurceļu vispār nav. Latvijā visi ceļi ir "platceļi". Iemesls tam ir šāds - lai būtu iespējams apbraukt bedres asfaltā.

raimondsm 23.augusts 2018 18:41
1 0 Atbildēt

Tagad būvētie ceļi kā likums ir uz uzbēruma, no kura sānos uzreiz sākas grāvis. labi, bezdibenis tas nav, bet novākot uz jumta mašīnu var.

Vecā parauga ceļi diezgan daudz bija tādi, kuriem ir 2 metri katrā pusē bez asfalta, bet tur ir smiltis, akmeni un zāle un tur var reāli pabraukt malā. Arī apstāties un pagulēt, ja noguris.

goo.gl/maps/VrDLnZvzg7p

650 23.augusts 2018 20:42
1 0 Atbildēt

Cik reizes par šo esmu ieminējies, bet galēji reti redzu, ka (izrādās) vēl kādam tas interesē.Turklāt, daļa to "jauno" posmu ir bez jebkādiem orientācijas atribūtiem gar ceļa malu (kuri ,nezkapc, tomēr IR turpat netālu/citur un mazāk draudīgā vietā).Vēl turklāt, dažviet ir redzēts, ka tas uzbēruma ceļš ātri vien kļūst tikpat bedrains, kā bija tas vecais.Plus vēl, ka dažkārt brauktuves "kritiskā" daļa gar pašu to grāvi (Tranšeju) ir uzrūgusi un dubļaina, kas ne/ikdienas apmeklētājam var būt kritiski.

Ko tur ārpusē kasīties, kad tepat reku pilsētā 30km no rīgas ir "jauns" posms ar pāris metru dziļu tranšeju tuvu abās pusēs, dibenu tam nevar redzēt- tas laikam tīšām,lai lieki nebiedētu braucējus.Labi, ka beidzamajās ziemās nav bijis riktīgs sniegs.Jauns rotācijas aplis ar reālu iebrauktuvi grāvī pašā kritiskākajā tā vietā- bet barjeras nulle.Tāds pat aplis ,bet jau ar cilvēcīgāku/lielāku diametru un 3km tālāk un klaji līdzenā vietā- tam, lūk,tā barjera ir.Ko diez viņa tur "sargā" un kurš to visu nejēdzību izfinansēja?

poļugudrība 23.augusts 2018 17:43
2 2 Atbildēt

Jauns naudas rakšanas zemē paņēmiens-ar pāļiem.

jjjj 23.augusts 2018 21:25
5 0 Atbildēt

Interesants skats būs pēc gada, kad asfaltētais ceļš nosēdīsies, bet ik pēc 2 metriem no asfalta sāks līst ārā betona pālis

rudens68 24.augusts 2018 8:00
0 0 Atbildēt

650

Jauns rotācijas aplis

.

Domā pie Tukuma ? Manuprāt tur viss labi . Nemirkli nēesmu sajutis aizas tuvumu .

Brīnumi notiek Jelgavā luksoforu galvaspilsētā . Tiek būvēts jauns aplis nevis luksoforu sekcija . Vai Rāviņš jau vecs paliek un palaida garām .

650 24.augusts 2018 18:07
0 0 Atbildēt

Nene, tas pie Tukum man pretenziju nav. Es par to ,kas bijušās mentu būdas vietā Talsu šosejas sākumā.Un salīdzināju ar to, kas Jaunķemeros.Jelgavā nianses neesmu pētījis, bet beidzamā laikā ir prieks tur iebraukt.Pat pārtikas veikalu tur ir patīkami apmeklēt...

Conqueror 24.augusts 2018 12:55
0 0 Atbildēt

vot tas Jelgavas aplis dobeles šosejas virzienā gan būs tizls.... tāds bērnudārza pagalma apļa diametrs, nu, nu.. diez, kas to projektēja? tur braucot cauri, var apgāzties ātri! un fūrītes ar baļķiem tur gāzīsies bieži

rudens68 24.augusts 2018 21:04
0 0 Atbildēt

Conqueror

Redzēs kā būs ,kamēr būvē garām vienreiz braucu . Jācer ,ka būs kā pie Saulriešiem .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti