Vāc parakstus sāls kaisīšanas vietā izmantot smiltis, šobrīd ir 6 964 no 10 000 27

 

Foto: iAuto

30.janvāris 2019 19:14

Iniciatīva piedāvā blīvi apdzīvotās vietās un pilsētās sāls kaisīšanas vietā izmantot smiltis. Jāatzīmē, ka pilnīgi nekaitīgu pret apledošanas materiālu nav, taču smiltis mazāk bojā apavus un automašīnu virsbūves nekā sāls. Ejot pastaigās ar mīluļiem, smiltis, atšķirībā no sāls, nerada kairinājumu uz mājdzīvnieku pēdām.

Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc mūsdienās ledus kausēšanas nolūkos izmanto sāli ir saistīts ar tās izmaksām, proti, tā ir lētāka nekā citi materiāli. Lai samazinātu izmaksas, sāli var joprojām izmantot uz lieliem autoceļiem un ārpus pilsētām, taču apdzīvotās vietās, kurās uzturas daudz cilvēku izmantot mazāk kaitīgās smiltis kā primāro materiālu.

Sāls neizmantošana nodrošinās to, ka ziemas sezonā mazāk tiek bojātas mājdzīvnieku ķepas, cilvēku apavi, automašīnu virsbūves, ceļa kvalitāte un visi citi aspekti, kas saistīti ar pārmērīgu sāls lietošanu uz pilsētu ceļiem.

Kā var redzēt ekrānšāviņš no manabalss.lv, ilustrācijai ir izmantota iAuto fotogrāfija!

Ekrānšāviņš no manabalss.lv

Balsojums notiek šeit https://manabalss.lv/par-pilsetas-ielam-bez-sals/show

Raksti savu viedokli par šo komentāros!

Lasi vēl iAuto:

Ja arī Tev ir video un fotogrāfijas no avārijas, videoreģistratora, policijas vai citiem atgadījumiem uz  ceļiem, sūti tās iAuto.lv redakcijai uz sociālajiem tīkliem vai uz e-pastu iAuto at iAuto .lv, vai šeit >>>

 
Visi komentāri
 
malta 30.janvāris 2019 19:42
16 9 Atbildēt

Prakstus var vākt cilvēki kam nav ne mazākā sakara ar to ,kas patiesībā notiek uz ielām trotuāriem un ttt.Visi grib tūlīt un tagad neslidenas ielas un trotuārus.Vai savas mājas pagalmā snigšanas,atkalas laikā varat nodrošināt kārtību tādu,kādu gribat redzēt uz ielas ,trotuāra!?

paraksts 30.janvāris 2019 21:04
1 3 Atbildēt

Savās mājās mierīgi varu nodrošināt un nodrošinu. Un par to man neviens nemaksā.

Bet! Par koplietošanas ceļiem maksājam pasakaini lielus nodokļus, tad arī vēlos, lai tie tiktu atbilstoši uzturēti, kas nav nekādas utopiskās vēlmes.

šoferis 30.janvāris 2019 20:36
16 7 Atbildēt

Sen to bardaku vajag pārtraukt! Kad nekaisa to sāli tad ir Ideālas brainwaves un braukt arī ir droši,tiklīdz uz sniega uzkaisa sāli veidojās ,,ķīsēlis''slidena putra un tas viss noved pie avārijām.Labāk vairāk būtu nolaiduši tās lāpstas uzbrauktuves un pašķūrējuši.Lai ņem piemēru no sakandināvijas valstīm,tur sāli vispār nekaisa brauktuves visas ir pilnībi baltas ar piebrauktu sniega kārtu,ja arī kādreiz kautko kaisa tad tikai ar ļoti smalkām šķembām!Kāpēc pie mums nevarētu kaisīt ar smiltīm?No tās pārsālīšanas bojā braucamo daļu,bojā bruģi,bojā auto,veidojās slidens ķīsēlis uz brauktuves-tikai viss sliktais!Braucu ar profesionāliem ar auto 40.gadi...

felix65 31.janvāris 2019 9:47
2 0 Atbildēt

Ja uz netīrīta ceļa uzšauj sāli, tad tas nozīmē, ka tīrīšanas nauda ir nofenderēta, tomēr vajag saprast to, ka bez sāls smiltis vienā mirklī tiks sadzītas pie apmalēm un brauktuve atkal būs slidena.

Andris 1.februāris 2019 22:10
0 0 Atbildēt

Kas pie vienlna? Kur tu esi rāvis ka skandināvijā nekaisa sāli? To nekaisa atsevišķās vietās kur tas ir bīstami, uz mazsvarīgākiem ceļiem lai dzīvnieki nelīstu uz ceļa un nesūktu to sāli.

Uz šosejām sāli kaisa bez apstājas kā ir slidens vai sasnidzis sniegs ir. Problemātiskāk ir kad intensīvi snieg, tad kaisīšanai gluži vienkārši nav jēgas, tad vienkārši tas tiek šķūrēts un cilvēki brauc pēc situācijas..

Tas ka Latvijā visi bmw tur slīpē ielas un brauc ar lisām riepām, nav valsts vaina.

Janeks90 30.janvāris 2019 21:16
18 4 Atbildēt

Dzīvoju Somijā. Pilsētās tāpat kā Latvijā sāli kaisa un ir baltas mašīnas. Liela starpība ir tā, ka šeit sniegu šķūrē KATRU rītu un tad ielas nav tik sniegotas. Mazie nozīmes ceļi ir pilnībā balti, it īpaši lapzemē, bet cilvēki brauc atbilstoši savām prasmēm. Lielākām šosejām sniegu šķūrē daudz biežāk kā Latvijā. Vēl viens ļoti nozīmīgs faktors ir tas, ka cilvēki nenesās pa galvu, pa kaklu ar mašīnām. Visi ietur savu distanci un ātrumu, lai būtu droši. Līdz ar to arī mazāk sitās un mazāk sūdzās par ceļiem.

iciks 30.janvāris 2019 21:42
2 0 Atbildēt

Kārtējais piemērs, ka citur Eiropā, ko parasti piesauc kā "bet tā tikai pie mums, valstī N tā nedara" ir gluži tas pats. Neko efektīvāku par sāli atraduši nav. Savulaik redzēju pētījumu, ka, ja atmiņa neviļ, Zviedrija un Somija uz 1 km tērēja aptuveni tikpat daudz sāls, cik pie mums, bet Norvēģijā - kādas 5 vai 7 reizes vairāk. Atšķirība bija ievērojama.

iciks 30.janvāris 2019 21:39
4 1 Atbildēt

Protams, visi nu gudri. Par smilšu negatīvajām īpašībām jau netiek runāts. Visas lietus kanalizācijas jātīra būs stipri vien biežāk, putekļi arī. Kausējošo īpašību nav.

iAuto 31.janvāris 2019 8:04
1 1 Atbildēt

1) Rīgā šoziem ir eksperimentalās ielas, kur nekaisa sāli. Interesanti tikai kuras tās ir?

2) Smiltis??? Tad jau alternatīva būtu tīrīt sniegu un kaisīt smalkus akmentiņus, kurus pavasarī savāc.

rodo 31.janvāris 2019 9:58
3 1 Atbildēt

kad lvceļi štrāses vasarā remontē piķis+akmeņi, ir patīkami pa tādu šoseju braukt?

interesanti, kas maksā mazāk 2x gadā mainīt vējstiklu, piekrāsot akmeņu uzsistās vietas, jeb mazliet biežāk iebraukt pašapkalpošanās moikās un pa 1€ noskalot sāli?

pretsāls bļāvēji ir kautkādi suņu īpašnieki, kas moka dzīvniekus dzīvokļos un velosipēdisti, kas uzskata ka ušakoviešiem ir jānodrošina tikpat ērta braukšana visu cauru gadu viņa velosipēdam un lai tas nepaliek balts, jo tas nav stilīgi vairs.

rudens68 31.janvāris 2019 8:39
2 0 Atbildēt

Varēja jau ielikt kādu profesionāļa interviju . Varētu pastāstīt par (sāls vs reaģentu) izmaksām ,pie kādām temperatūrām visefektīvāk , . . Par to pašu notek cauruļu sistēmu . Cik tās smiltis aizdambē , kādi risinājumi ,cik dārgi to novērst ?

rodo 31.janvāris 2019 9:59
0 0 Atbildēt
rodo 31.janvāris 2019 9:53
1 0 Atbildēt

aha, kad tuvojoties pavasarim sāks ar putekļiem sist ciet nāsis un rīdzenieki atvērt logus nevarēs nedz pie ielas, nedz auto, nedabujot pilnu seju putekļu, tikmēr šitie pret sāli bļāvēji būs tautas varoņi!

4923y48723y87h3id 31.janvāris 2019 10:07
0 0 Atbildēt

Ja tikai būtu kāda dabas parādība, varbūt pat cilvēku radīta tehnoloģija izdomāta, kas notīrītu ielas no putekļiem!

kasinsh79 31.janvāris 2019 10:57
0 0 Atbildēt

Auto vajag regulāri vismaz noskalot, ja ne mazgāt, tad nebūs nekādu problēmu ar sāls iedarbību. Vakar noskaloju, tas maksāja 3 eur - patlaban ārā jau auksts, auto tikpat kā pēc mazgātavas, kaut tika tikai noskalots.

Patika Somijā ārpus pilsētām mazie ceļi, tikai nogreiderēti un akmentiņi pirms krustojumiem. Viss balts, tīrs, ziemīgs. Skaisti un nekāda kaitējuma metālam.

iAuto 31.janvāris 2019 14:39
1 0 Atbildēt

Lūdzu, arī ielu saraksts: Sešu Rīgas maģistrālo ielu brauktuves pārstās apstrādāt ar pretslīdes materiāliem iauto.lv/pie-stures/ce...es-materialiem via @iAutolv

iAuto 31.janvāris 2019 14:43
0 0 Atbildēt

Upsīts, jau 7 660 balsis! Tas sanāk + 700 balsis kopš raksta publicēšanas

lohatrons12 31.janvāris 2019 15:40
0 0 Atbildēt

blad jus debili neesat!?!!? nakosaja sezona vaks parakstus par to lai nebertu smiltis - jo ieklust acis un nevar paelpot.... visa pilseta vienas smiltis... tuksnesis bus pavasaros....

nepatik kad neber, nepatik kad ber, nepatik kad vispar nebrauc un neko nedara...

IZVELIETIES BRAUKSANAS ATRUMU!!!!

kada nah pec!?!?!?

neatbalstu nevienu bet ko var raudat!!!!!!

murx 31.janvāris 2019 18:00
0 0 Atbildēt

Sāls arī put!

Chankaishi 31.janvāris 2019 19:01
0 2 Atbildēt

Alternatīvas sālij nav. To atzinuši visur. Norvēģi var atļauties ceļus netīrīt, viņi praktiski katru gadu vieglajiem liek jaunas radžotas riepas. Salīdzinot ar padomjlaikiem, kad kaisija grants-sāls maisijumu, tagad ceļi ir daudz labākā stāvoklī. Vienīgais - sāli nevajadzetu kaisīt uz ietvēm, tur tiešām pēc sniega nogrābšanas varētu uzkaisīt smiltis vai granti nedaudz.

Pļurkt 31.janvāris 2019 21:11
0 0 Atbildēt

Tak pie pakaļas šitādas parakstu vākšanas kampaņas!!

Ne jau sāls vai smilts ir pie vainas, bet totālais nesaimnieciskums!!

Vieni dara visu iespējamo un neiespējamo, lai pēc iespējas vairāk sabāztu kabatās, ja kaut kas nepietiks, tā tūlīt uzbliezīs vai nu jaunu nodokli vai veco pacels.

Otri piejāj visas iznstrukcijas un dara visu, lai pēc iespējas vairāk varētu noliet degvielas no bākas!!!

Pirmie tiem otrajiem neko nevar pateikt, jo paši zog desmitiem reižu vairāk!!

-----------------

Tais pat laikos komunistu laikos visas miesta ielas tika notīrītas jau PIRMS 6 rīta ar VIENU mašīnu un nokaisītas ar smilti.... Tas pat vasarā sarausa visus mēslus no ieklām un tās NOLAISTĪJA lai neput un visi mani kaimiņsmerdeļi tika apgādāti ar 76. benzīnu, jādalēja augu diennakti visu vasaru (es arī). Bija gan resursi, gal laiks, gan GRIBĒŠANA UN VARĒŠANA!!

'Pašlaik (jau rakstīju) - sētnieki notīra un nokaisa ar smilti trotuārus īsi pirms kādiem 8, bet tad PAMOSTĀS kominālie dienesti un ar traktoriem NOSTUMJ nost sētnieku nokaisīto, kaut gan nekāda sniega tur vairs nav!!!

Tas ir kas??? Idiotisms, grafiks vai kāds cits stulbums!!!!

Bet tās regulāri paceltās lāpstas kaisītājiem - pilnīgs nonsenss - tikai apšaut visus no pašas apakšas, līdz pašai augšai!!

Vistīrākā kaitniecība gadu DESMITU garumā!!

Zviedrs 1.februāris 2019 14:49
0 0 Atbildēt

Paņēmiet un izpētiet Stokholmas praksi, kā cīnīties ar sniegu un ledu. Tur izmanto maziņus akmentiņus(šķembas). Un pavasarī tās šķembas savāc.

NoName 1.februāris 2019 14:52
0 0 Atbildēt

Dzīvoju Beļģijā un te kaisa ķīmiju kautkādu kas dara tādu pašu efektu kā sāls, domāju tas būtu pat labāks par smilti. Bet nu jā nejau, ka lv tev te liekus līdzekļus birdinās uz zemes

Pļurkt 2.februāris 2019 13:11
0 0 Atbildēt

Beļģijā ja ir zem -5, tad tā ir dabas katastrofa!!

Nelīdzini Latviju ar Beļģiju.

:P 1.februāris 2019 21:33
0 0 Atbildēt

Kaut kā neizskatās no profesionāļa. Latvijas neprofesionāls izvēlas tikai jau iebrauktas rises. Tas nozīmē, ka putras vietā, kura tikai idiotiem ir slidena, veidosies sasalušas rises, no kurām līdzīgi kā Krievijā skatīsimie youtubā smukus automašīnu piruetus un salto. Bet dzīvniekus pilsētā nav ko vazāt - pesimistiskie dzīvnieku mocītāji.

To šiferis 3.februāris 2019 15:41
0 0 Atbildēt

Nevajag pļūtīt, skandināvijā kaisa sāli uz asfalta ceļiem, šķembas uz zemes ceļiem punkts!

Hee 6.februāris 2019 16:57
0 0 Atbildēt

Man jau gan šķiet, ka jāsakārto notekas-kamalizācija.Lai viss labi aizplūst,jo pavasara vējš pilnu muti piedzīs ar smiltīm!Ja interesē visu cilvēku viedoklis ne tik auto braucēju.(kājām gājēji un bērni ratiņos)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Dīzelis beidzot lētāks par benzīnu: Dīzelis 1.637 un 95 benzīns 1.657 EUR -26.03.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv uzpilda degvielu, secina, ka dīzeļdegviela lētāka par benzīnu un aicina aizdomāties par to, vai varam atļauties zaļo politiku šādā formātā un maksāt par degvielu vairāk kā, piemēram, Spānijā. Lasīt vairāk

 

Saskaņotais paziņojums – kā to pareizi aizpildīt 11

Ceļu satiksmes negadījums var notikt ar ikvienu, neatkarīgi no autovadītāja vērības vai braukšanas pieredzes. Pārsvarā notiek nelieli satiksmes negadījumi, un ļoti bieži auto braucējiem nākas pildīt saskaņoto paziņojumu. Lasīt vairāk

 

ASV kravas kuģis daļēji sagrauj 2,5 km garo tiltu Baltimoras pilsētā (+ PAPILDINĀTS 11:45 VIDEO) 25

ASV, Baltimorā kuģim ietriecoties tilta konstrukcijās daļēji sagrauts tilts pār Potapskas upi. Tiek ziņots, ka tajā brīdī pār tiltu braukušas automašīnas un pārvietojušies gājēji, tādēļ iespējami upuri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti