Rīgas dome Krišjāņa Barona ielu automašīnu satiksmei plāno slēgt vasarā, nevis aprīlī vai maijā, kā bija iecerēts sākotnēji, aģentūrai LETA pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.
Pēc viņas teiktā, patlaban apakšzemes komunikāciju turētāji ir uzsākuši aktīvus remontdarbus Aleksandra Čaka ielā, kas turpināsies arī tuvākos mēnešus, tādēļ automašīnu kustības slēgšana blakus ielā radītu lielākus sastrēgumus.
Līdz ar to satiksmes ierobežojumus plānots ieviest vasarā, kad lielākā daļa Rīgas skolēnu būs devusies vasaras brīvlaikā un satiksme pilsētā nebūs tik intensīva.
Vienlaikus pašvaldība vēl nav pieņēmusi lēmumu par to, kādā tieši veidā satiksmes ierobežojumi tiks ieviesti.
Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes departaments izstrādājis trīs iespējamos variantus satiksmes ierobežošanai Krišjāņa Barona ielā.
Pirmais variants paredz ierobežot autotransporta kustību pie Matīsa ielas un Stabu ielas uzstādot ceļa zīmi "Iebraukt aizliegts". Pēc Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāja Emīla Jakrina paustā, galvenais ieguvums būtu tāds, ka Krišjāņa Barona ielu vairs nebūtu ērti izmantot tiem autovadītājiem, kuri to izmanto kā alternatīvu Brīvības ielai vai Aleksandra Čaka ielai. Mīnuss šādām izmaiņām - ierobežojumi ir lokālās vietās, līdz ar to citus posmus autovadītāji varēs izmantot tāpat kā līdz šim.
Otrs variants esot "visradikālākais risinājums", jo paredz ar rīkojuma zīmēm ierobežot manevrus teju visos Krišjāņa Barona ielas krustojumos. Proti, līdz ar ceļa zīmju izvietojumu taisni braukt varēs tikai atsevišķos Krišjāņa Barona ielas krustojumos, bet pārējos autovadītājiem būs jānogriežas. Ar šādu risinājumu tiek nodrošinātas piekļūšanas iespējas pie visiem īpašumiem vienlaikus ielu padarot neērti lietojamu caurbraukšanai. Mīnuss šādam scenārijam būtu, ka autobraucējiem palielinātos nobrauktu kilometru daudzums centrā un vienlaikus palielinātos arī satiksmesplūsma blakus esošajās ielās.
Savukārt trešais variants paredz uzstādīt ceļa zīmes "Braukt aizliegts" katrā kvartālā. Šim scenārijam ir visvairāk trūkumu, jo "Braukt aizliegts" ceļa zīme paredz, ka tā neattiecas uz cilvēkiem, kuri attiecīgajā posmā dzīvo vai strādā. Toties to ir grūti kontrolēt un pārbaudīt, turklāt tas liegtu iespēju pa Krišjāņa Barona ielu pārvietoties arī, piemēram, maksas autostāvvietu klientiem.
Jakrins pats atbildēja uz šo muļķīgo ideju mīnusiem. Sanāk, ka pašiem skaidrs, ka tas viss ir nepareizi, bet par visu varu cenšas kko izdarīt. Tas norāda uz nekompetenci, attiecīgi jāierosina atbrīvot no amata nekompetences dēļ.
Ieguvēju būs ļoti maz, vai nemaz ilgtermiņā, paskaidrot kādēļ grib ielu ierobežot nemāk, uzrādīt ilgtermina ietekmi nevar.
Domāju iauto būtu jārīkojas līdzīgi kā Jūrmalā, jāraksta un jāziņo. Domāju autovadītāji atbalstīs iAuto.
Mani arī izjautrina, ka kādam galvā reāli ir ieperinājies uzskats ka to ar granīa bruģi bruģēto ielu ar jancīgajām ampalēm izmantos gājēji visā tās platumā, nemaz nerunājot par to, ka tieši pa vidu brauc tramvajs...