IUB "Pasažieru vilcienam" atļauj slēgt līgumu ar "Škoda" par elektrovilcienu iegādi 3

Foto: Ekrānbilde no Vagonka.cz

Nozare.lv | 4.jūlijs 2019 8:12

AS "Pasažieru vilciens" 241,889 miljoni eiro vērto līgumu ar Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" ("Škoda") par elektrovilcienu piegādi varēs slēgt pēc tam, kad valdība apstiprinās iepirkuma finansējumu, aģentūrai LETA pastāstīja "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Kā ziņots, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma "Patentes Talgo S.L." ("Talgo") sūdzību par "Pasažieru vilciens" elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar "Škoda".

"Mēs protams esam ļoti gandarīti. Un visa iesaistītā komanda ir saņēmusi atzinību, ka darbs ir veikt kvalitatīvi," teica Grigulis.

Jautāts, kad "Pasažieru vilciens" slēgs līgumu ar "Škoda", Grigulis teica, ka svarīgi ir saprast, kurā brīdī "Pasažieru vilciens" varēs saņemt finansējumu līguma tālākai virzībai. Šis jautājums jāskata Ministru kabinetā un ir Satiksmes ministrijas un Finanšu ministrijas kompetencē, pauda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

"Mēs nezinām, vai mums būs pietiekams finansējums līguma noteikumu izpildei, tāpēc tagad jāgaida valdības lēmums," uzsvēra Grigulis.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aģentūrai LETA norādīja, ka tuvāko dienu laikā varēs atbildēt, kad jautājums par projekta finansējumu tiks virzīts izskatīšanai valdībā.

Jau ziņots, ka IUB lēmumā teikts, ka "Talgo" iesniegums par "Pasažieru vilciena" rīkotās sarunu procedūras rezultātiem ir nepamatots, tāpēc nav pamata atcelt šo lēmumu. IUB atļāvis "Pasažieru vilcienam" slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā "Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība" izraudzīto uzvarētāju "Škoda" un atstājis spēkā iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

"Pasažieru vilciena" iepirkumā par 32 jaunu elektrovilcienu ražošanu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi sacentās četri pretendenti - "Škoda", "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums un Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF).

Sākotnēji "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - "Škoda" un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.

Izskatot sūdzības, IUB aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar "Talgo" par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, "Pasažieru vilciens" nolēma iegādāties vilcienus no "Škoda", kura piedāvātā līgumcena ir 241,889 miljoni eiro, ietverot vilcienu ražošanu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, rezerves daļu fonda piegādi pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācības.

Iepirkuma konkursā uzvarētājs tika mainīts, jo "Pasažieru vilciens" ņēma vērā IUB ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija "Škoda". "Talgo" piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā "Škoda" bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

"Talgo" iesniedza IUB sūdzību par sarunu procedūrā izvēlēto uzvarētāju. Izskatot sūdzību, birojs 2019.gada marta beigās aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt iepirkuma līgumu ar "Škoda" un uzdeva atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem. Tāpat IUB uzdeva "Pasažieru vilcienam" novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus.

"Pasažieru vilciens", ņemot vērā IUB lēmumā pausto un pārvērtējot elektrovilcienu iepirkuma konkursa pretendentu piedāvājumus, šogad maija beigās par uzvarētāju vēlreiz atzina "Škoda".

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

"Pasažieru vilciena" apgrozījums pagājušajā gadā bija 69,846 miljoni eiro, kas ir par 5,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 4,8% un bija 978 058 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka 2018.gadā veikti kopumā 5,74 miljoni vilcienu kilometru, kā arī pārvadāts 18,1 miljons pasažieru, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2017.gadā.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 4.jūlijs 2019 10:09
2 1 Atbildēt

Tizlākie vilcieni, bet ko gan var gaidīt normālas kompānijas ar PVN vairs ielaisties negrib.

Vernons 4.jūlijs 2019 20:24
0 4 Atbildēt

RVR cik saprotu pārdeva izsolē! Nevajag neko ražot! Izskatās pēc kārtīgas afēras visu nolikvidēt. Pašpietiekamai Valstij ir kaitīgi būt.

Kanibaals 5.jūlijs 2019 17:44
3 0 Atbildēt

RVR sagrāba čekisti un cerēja nopelnīt neieguldot neko. Tāpat kā "Sēnīte", turpat blakus Rāmkalni dzīvo. Tā kā beidz izplatīt kremļa propagandu. Bet tā nu tas ir kā uz vecumu sāk vai nu Dievu pielūgt vai sāk ilgoties pēc PSRS.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši četri cilvēki (+ VIDEO)

Aizvadītā diennakts bijusi traģiska uz Latvijas autoceļiem. Ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši četri cilvēki, bet cietuši vēl 18. Lasīt vairāk

 

Autobusa un vieglās automašīnas sadursmē uz Liepājas-Rucavas šosejas cietuši kopumā deviņi cilvēki 6

Uz Liepājas-Rucavas šosejas pie pagrieziena uz Jūrmalciemu šodien notikušajā autobusa un vieglās automašīnas cietuši deviņi cilvēki, aģentūru LETA informēja Valsts policijā (VP). Lasīt vairāk

 

Aizvadītā diennakts bijusi traģiska - avārijās gājuši bojā četri cilvēki 10

Pagājušajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši četri cilvēki, bet cietuši vēl 18, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Elektroauto uzturēt ir lētāk vai dārgāk par "dīzeli"? (+VIDEO) 39

Cik ilgi kalpos elektromobiļa baterija? Vai to vispār var saremontēt un vai tiešām elektromobiļa apkope ir trīsreiz lētāka nekā dīzelim? Uz šiem un citiem jautājumiem TV Auto ziņām piekrita atbildēt speciālisti, kam elektromobiļu tehnoloģijas, uzturēšana un remonts ir ikdiena. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti