"Rīgas karte" pagājušajā mēnesī "Rīgas satiksmei" dividendēs izmaksājusi 4,25 miljonus eiro 1

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 1.augusts 2019 12:17

Pagājušajā mēnesī Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēmas uzstādītāja un apkalpotāja SIA "Rīgas karte" dividendēs SIA "Rīgas satiksme" izmaksājusi 4,25 miljonus eiro, aģentūrai LETA pavēstīja uzņēmumā.

Uzņēmuma pārstāvis Jānis Basevičs norādīja, ka atbilstoši 2007.gadā noslēgtajam līgumam, "Rīgas karte" peļņa ir dalībnieku peļņa, proti, jo lielāka ir uzņēmuma peļņa, jo vairāk dividendēs saņem "Rīgas karte" dalībnieki. Lielākais dividenžu saņēmējs ir "Rīgas satiksme", kam pieder 51% "Rīgas karte" kapitāldaļu. Pagājušajā mēnesī "Rīgas karte" pārskaitīja "Rīgas satiksmei" 4,25 miljonus eiro, tostarp arī iepriekšējo gadu nesadalīto peļņu.

LETA jau vēstīja, ka pagājušajā gadā audzis "Rīgas karte" apgrozījums un peļņa, liecina SIA "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma apgrozījums no 21,56 miljoniem eiro 2017.gadā pērn auga līdz 22,55 miljoniem eiro.

Savukārt "Rīgas karte" peļņa pērn bija 6,12 miljoni eiro iepretim 4,1 miljonam eiro 2017.gadā. Peļņas pieaugums tiek skaidrots ar augstākiem ieņēmumiem un izmaksu samazināšanu.

"Rīgas karte" ir 2007.gadā dibināts uzņēmums, kas izveidoja un uztur Rīgas sabiedriskā transporta un autostāvvietu elektronisko norēķinu sistēmu. Uzņēmuma akcionāri ir "Rīgas satiksme" un ASV tehnoloģiju kompānija "Conduent". 51% "Rīgas kartes" pieder "Rīgas satiksmei", bet 49% - Francijas uzņēmumam "Conduent Business Solutions".

Bijušais "Rīgas satiksmes" pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrija Matīss bija izteicies, ka uzņēmums "Rīgas karte" esot "vislielākais "Rīgas satiksmes" naudas izsūcējs". Piemēram, par e-talonu sistēmas uzturēšanu sabiedriskajā transportā pērn "Rīgas kartei" samaksāti 15 miljoni eiro, lai gan ieņēmumi no biļetēm bijuši vien aptuveni 40 miljoni eiro. Savukārt par termināļiem skolu ēdnīcās uzņēmums maksā "Rīgas kartei" 60 eiro īri mēnesī jeb 720 eiro gadā, lai gan šāda iekārta esot nopērkama par 485 eiro.

Savukārt žurnāls "Ir" vēstīja, ka "Rīgas kartes" apgrozījuma dati neatbilst pašvaldības "Rīgas satiksmes" ik gadu samaksātajai naudai, tādējādi neesot zināms, kam tērēti laikā posmā no 2009. līdz 2017.gadam samaksātie 20 miljoni eiro.

"Rīgas satiksmes" sniegtā informācija liecinot - kopš 2008.gada uzņēmums samaksājis "Rīgas kartei" 216 miljonus eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN). ŠĪ summa ir gan par e-talonu sistēmas uzturēšanu, gan par autostāvvietu sistēmas un termināļu skolu ēdnīcās uzturēšanu.

Par sistēmas uzturēšanu 2009.gadā maksāti 5,87 miljoni eiro bez PVN, 2014.gadā - 10,24 miljoni, bet 2018.gadā - 14,75 miljoni. Pieaugums desmit gadu laikā veidojās 150% liels. Lai gan pēdējos četros gados "Rīgas satiksme" pasažieru skaits turpina sarukt, "Rīgas kartes" peļņa tieši otrādi - kāpj. Desmit gados uzņēmuma peļņa sasniedz 13,34 miljonus eiro, un šajos datos vēl nav jaunākās informācijas par 2018.gadu.

"Rīgas kartes" valdes priekšsēdētājs un ASV akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs ir paudis viedokli, ka "Ir" aprēķini ir "neprofesionāli un maldinoši interpretēti dažādi grāmatvedības dati".

Pret SIA "Rīgas karte" bijušo valdes locekli Aleksandru Brandavu ir izvirzītas aizdomas par koruptīviem noziegumiem

 
Visi komentāri
 
gunbox 1.augusts 2019 12:50
0 0 Atbildēt

Ļoti aktuāls jautājums - ja jau Ušakovs piešķīra Rīgas pensionāriem brīvbiļetes sabiedriskajam, kuras nebija tajā brīdī finansiāli nosegtas, jo Rīgas Satiksme nav naudas un strādā ar mīnusiem un beigās sūca naudu no valsts kases, tad no kurienes radušās dividendes un vispār kaut kāda runa par pagājušo gadu peļņām?

Šie visi raksti liek domāt, ka ne tikai KNAB ir sasmērējies un piesedz savus kukuļotājus, bet arī lielākā daļa žurnālistu, jo viss tiek pasniegts caur puķītēm.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti