VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) satiksmes drošības uzlabošanai šogad selektīvo vienkārtas virsmas apstrādi plāno veikt uz 101 valsts autoceļa 136 kilometru garumā, aģentūru LETA informēja LAU pārstāvis Edgars Žilde.
Viņš informēja, ka virsmas apstrādes darbus plānots veikt atsevišķos autoceļu posmos 820 000 kvadrātmetru platībā.
Selektīvās vienkārtas virsmas apstrādi uz autoceļiem veic posmos, kuri ir sliktā tehniskā stāvoklī. Virsmas apstrādes darbu rezultātā tiek nodrošināta autoceļa seguma ūdensnecaurlaidība un uzlabota satiksmes drošība kopumā. Vienlaikus tiek pagarināts autoceļu seguma kalpošanas laiks, bet autovadītājiem nodrošināti komfortablāki braukšanas apstākļi.
Vienkārtas virsmas apstrāde norit vasaras sezonā. Perioda garums, kurā veicami darbi, ir atkarīgs no gaisa mitruma un temperatūras apstākļiem, kā arī citu defektu veidošanās risku izvērtēšanas.
LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbu uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9092 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.
sakiet kā ir, nevis kā skaistāk - nevis "selektīvo vienkārtas virsmas apstrādi, bet gan "caurumu lāpīšanu"...
Pilnīgi iespējams, ka zem termina "selektīvā virsmas apstrāde" var pabāzt arī lubrikanta uzklāšanu uz dzimumlocekļa. Bet domāju, ka iet runa par asfalta, kurš ir labā stāvoklī, virsmas aizsargātas uzklāšana. Tobiš piķi ar akmentiņiem, lai ūdens pirms salšanas mazāk iekļūst segumā un sasalsot nebojātu. Vienīgi ir viens liels BET... asfalts uzklāts pēc lētas tehnoloģijas ir paredzēts pats par sevi ne vairāk kā 3 pavasariem, neatkarīgi, ko tur virsū klātu.
Selektīva jau nu gan vairāk izklausās pēc vietām. Nu gluži kā laika ziņās, vietām līs jeb selektīvās vietās līs.