Lai uzlabotu satiksmes drošību un mazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu, no šodienas Jelgavas šosejas (A8) pieejās krustojumam ar autoceļu Jelgava-Dalbe (P100) tiks noteikts maksimālā ātruma ierobežojums 50 kilometri stundā (km/h), aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
Šāds ierobežojums noteikts 300 metru attālumā no krustojuma abās tā pusēs.
Lai brīdinātu autovadītājus par atļautā braukšanas ātruma izmaiņām, 400 metru attālumā pirms krustojuma abos braukšanas virzienos uzstādīti informatīvi plakāti.
LVC informē, ka attiecīgajā vietā kopš 2014.gada ir izveidojies "melnais punkts" - sešu gadu laikā ir notikuši 22 ceļusatiksmes negadījumi, no tiem pieci ar cietušajiem, un deviņi cilvēki ir guvuši ievainojumus.
Lai gan satiksme krustojumā no 2008.gada tiek regulēta ar luksoforu, ceļu satiksmes negadījumu skaitu tas nav mazinājis, jo autovadītāji pārsniedz maksimāli atļauto ātrumu 70 km/h un neievēro luksofora sarkanās gaismas signālu.
2018.gadā šajā krustojumā trīs reizes ir notikusi transportlīdzekļu sadursme ar luksofora balstu. Pēc fotoradaru uzstādīšanas krustojuma pieejās 2015.gadā ceļu negadījumu skaits samazinājās, taču tas joprojām ir augsts.
Interesanti, ka virzienā uz Rīgu arī ir zīme 50, pēc tam 70.
Kā tas ietekmē luksafora signālu ievērošanu?
Tā ir darbības imitācija, it kā rūpējas par drošību, bet īstenība nodarbojas ar kaitniecību.
iAuto varētu pieprasīt no LVC sapulces, kurā lēma par ātruma izmaiņām protokolu, kā arī satiksmes plūsmas analīzi. Esmu vairāk kā pārliecināts, ka nekā tāda nav.
Ikdienā tur braucot, varu droši teikt, ka tur vajag ātruma palielināšanu, nevis samazināšanu.
Jelgavnieki jau tā no rītiem kā dulli nesās uz Rīgu,vēl ātrumu palielināt.
Kāda iemesla pēc tur ir tas 70? Normāla josla, segums labs, no pretējās Rīgas plūsmas pat atdalīta ar nepārtraukto līniju, tumsā arī labi izgaismota.