"Rail Baltica" darbinieki nobažījušies par projekta likteni; par iepirkumu saņemta kārtējā sūdzība 4

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 27.novembris 2019 8:19

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekts ir kritiskā situācijā sliktas korporatīvās pārvaldības un interešu konflikta dēļ, publiskā paziņojumā pauž triju Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" 62 darbinieki.

"Neraugoties uz būtisko progresu, kas panākts šajā projektā, mēs esam ļoti noraizējušies, ka projekts "Rail Baltica", kas dāsni līdzfinansēts no Eiropas Savienības (ES) publiskā finansējuma, sliktas korporatīvās pārvaldības un interešu konflikta dēļ ir nonācis kritiskā situācijā," teikts paziņojumā.

Darbinieki norāda, ka šogad 30.oktobrī, pēc izpilddirektora atkāpšanās, viņi nosūtījuši kopīgu paziņojumu triju Baltijas valstu premjerministru birojiem un Satiksmes ministrijām, pieprasot nekavējoties rīkoties, jo izpilddirektora un tehniskā direktora pēkšņā atkāpšanās, kas ir piektā augstākās vadības nomaiņa pēdējo 14 mēnešu laikā, liek pievērst uzmanību strukturāliem jautājumiem saistībā ar projekta īstenošanas organizēšanu.

"Tāpēc mēs nosūtām šo vēstuli un arī publiskojam iepriekšējo kopīgo darbinieku paziņojumu. Mēs uzskatām, ka triju Baltijas valstu sabiedrība ir pelnījusi to zināt, un ticam, ka Baltijas valstu premjerministri nākamnedēļ trīspusējā apspriedē pievērsīs uzmanību šai situācijai," teikts darbinieku paziņojumā.

"RB Rail" darbinieki aicina projekta uzraudzību nodot premjerministru līmenim, uzskatot, ka pašreizējās organizācijas sadrumstalotā atbildība nenodrošina efektīvu projekta īstenošanu un koordināciju starp publiskā un privātā sektora struktūrām valstu un reģiona līmenī un neveicina starpnozaru sinerģiju.

Darbinieki uzskata, ka nekavējoties vajadzētu atgriezties pie sākotnējā skatījuma uz kopuzņēmumu "Rail Baltica" kā integrētu, vienotu struktūru, kas atbild par "Rail Baltica" projekta īstenošanu, jo pašlaik, viņuprāt, nav vienas organizācijas, kas būtu atbildīga par šā projekta sekmīgu īstenošanu.

Viņi arī lūdz iecelt neatkarīgu kopuzņēmuma uzraudzības padomi, lai nodrošinātu, ka tā kolektīvi pārstāv visu kopuzņēmuma akcionāru intereses, tādējādi novēršot interešu konfliktu un iejaukšanos operatīvo lēmumu pieņemšanā.

Tāpat darbinieki aicina, nekavējoties pieprasīt "RB Rail" uzraudzības padomes priekšsēdētāja Karoļa Sankovska atkāpšanos, "ņemot vērā viņa nespēju ievērot labas korporatīvās pārvaldības principus un novērst lielo un graujošo mainību kopuzņēmuma augstākajā vadībā, kā arī klajo interešu konfliktu, ko viņš apliecinājis visa sava pilnvaru termiņa laikā".

"RB Rail" darbinieki pieprasa iecelt vienu uzraudzības padomes locekli, kas pārstāvētu kopuzņēmuma darbinieku intereses.

Darbinieki lūdz esošos padomes locekļus paskaidrot, kā jaunais pagaidu izpilddirektors atbilst "RB Rail" akcionāru līgumā aprakstītajiem kritērijiem, proti, izpilddirektoram jābūt starptautiski pieredzējušam biznesa vadītājam un zinošam ekspertam lielas infrastruktūras būvniecības, finansēšanas un pārvaldības jautājumos, un kā jaunais pagaidu izpilddirektors plāno novērst interešu konflikta situāciju, joprojām strādājot organizācijā, kuru iepriekš pārraudzīja "RB Rail".

"Mēs uzskatām, ka sekmīgas projekta īstenošanas interesēs ir ļoti svarīgi vēl pirms būvniecības sākuma apvienot visu Baltijas valstu spēkus. Ir laiks valstu parlamentiem, valdībām un Eiropas Komisijai uzdot jautājumu, vai "Rail Baltica" ir projekts, kas dos ilglaicīgus ieguvumus Baltijas valstīm un visai ES, vai arī tas turpinās cīnīties ar neefektivitāti, interešu konfliktiem un bezrūpīgu attieksmi pret ES un projektā iesaistīto valstu līdzekļiem," teikts darbinieku paziņojumā. 

"RB Rail" darbinieki pauž apņēmību arī turpmāk aktīvi palīdzēt pārveidot un uzlabot projekta "Rail Baltica" pārvaldību un īstenošanu.

Jau vēstīts, ka pēc Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail", kas izveidots dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanai, valdes priekšsēdētāja Tīmo Rīhimeki lēmuma no decembra atstāt amatu, uzņēmuma pagaidu izpilddirektors būs SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" Attīstības un komunikācijas departamenta direktors Agnis Driksna. "RB Rail" padome ir iecēlusi Driksnu pagaidu izpilddirektora statusā no 2.decembra.

Tāpat no amata atkāpies "RB Rail" galvenais tehniskais direktors un valdes loceklis Marts Nilsens. Viņš darbu kompānijā atstās 23.decembrī, tādējādi no 24.decembra tehniskā direktora pozīciju uz laiku ieņems uzņēmuma plānošanas un projektēšanas departamenta vadītājs Kaido Zimmermans.

"RB Rail" ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem.

Iepirkumā par "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas Rīgas lidostā būvprojekta ekspertīzi atkārtoti iesniegta sūdzība

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" izsludinātajā iepirkumā par starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojektu ekspertīzi atkārtoti iesniegta sūdzība, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

Sūdzību 25.novembrī jau otro reizi iesniegusi personu apvienība SIA "Baltex Group" un SIA "Projekts 3". Pašreiz sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.

Iepirkums tika izsludināts šogad jūnijā. Par uzvarētāju konkursā tika izraudzīta SIA "Firma L4", tomēr SIA "Baltex Group" un SIA "Projekts 3" šo lēmumu 20.septembrī pārsūdzēja.

Personu apvienības ieskatā "Eiropas dzelzceļa līniju" iepirkuma komisijai nebija izvērtējusi "Firma L4" sniegtos skaidrojumus par piedāvāto cilvēkstundas likmes pamatojumu, bet pēc būtības izdarījusi vienīgi formālu lētākā piedāvājuma izvēli, nevis arī droša un nopietna piedāvājuma izvēli.

IUB iesnieguma izskatīšanas komisija aizliedza slēgt līgumu un uzdeva atcelt konkursa rezultātus, kā arī atkārtoti izvērtēt iesniegtos piedāvājumus.

Jau ziņots, ka dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas Rīgas lidostā būvniecība varētu izmaksāt 250-280 miljonus eiro, tomēr konkrēta summa tiks precizēta, izsludinot būvniecības iepirkuma otro kārtu, žurnālistiem iepriekš pastāstīja par "Rail Baltica" īstenošanu Latvijas teritorijā atbildīgā uzņēmuma "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Būvniecības iepirkuma pirmā kārta ir izsludināta 3.novembrī. Pirmā kārta ir kandidātu atlases kārta, kas noslēgsies 2020.gada janvārī. Pēc tam tiem, kuri kvalificēsies, būs jāiesniedz finanšu un tehniskais piedāvājums. Līgumu ar būvniekiem plānots noslēgt līdz 2020.gada beigām, lai 2021.gadā varētu sākt būvdarbus.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.


 

 
Visi komentāri
 
gunbox 27.novembris 2019 13:35
3 1 Atbildēt

Banānrepublikas korpatīvie antiņi nevar sadalīt, cik un kurš iešņauks eiropas miljardus nāsīs? Jābūvē ir uzņēmumiem un cilvēkiem no eiropas, nevis jāiesaista Baltijas valstis un problēma būs uz sitiena atrisināta.

Kāds polis par RB projektu 28.novembris 2019 10:04
2 0 Atbildēt

no nra

Polis tiešā tekstā pateica: «Mēs tos čaļus pazīstam, mēs ar viņiem vienā uzņēmumā neiesaistīsimies. Paši modernizēsim savu dzelzceļu, paaugstināsim ātrumu, bet ar tiem idiotiem kopā nestrādāsim. Viņi tikai runā un neko nedara.» Tā arī pateicis - ka latvieši un lietuvieši ir idioti, un šis ir atstāsts no pirmavota.

Sandris 3.decembris 2019 8:18
0 0 Atbildēt

Mīļie cilvēki! Ko jūs taisaties pa to dzelzceļu vadāt? Paskatieties kas notiek uz autoceļiem! Kad jūs paši pēdējo reizi braucāt ar vilcienu? Ko jūs tur redzējāt? A redzējāt to,ka izņemot naftas cisternas un ogļu vagonus(pa starpai kāds minerālmēslu vagons),pa dzelzceļu vairāk nekādas citas kravas nepārvadā.. Viss tiek vests ar autotransportu. Tai pat laikā ceļš E67 čertām valstīm(Somijai,Igaunijai,Latvijai,Lietuvai,daļēji arī Polijai)ir vienīgā satiksmes artērija uz Eiropu. Parasts vienjoslas ceļš,pa kuru,praktiski,vairs nav iespējams pabraukt.. Vai nebūtu prātīgāk par to pašu naudu uzbūvēt vienu kārtīgu automaģistrāli no Tallinas līdz Belostokai,vai pat pa taisno garām Lomžai,un tad domāt par kkādu dzelzceļu? Ar apvedceļiem garām Iecavai,Bauskai. Jo tagad,nedomāju,ka šo pilsētu iedzīvotāji ir sajūsmā ka gar viņu mājām dienu un nakti nepārtraukti iet garām fūres.

Sandris 3.decembris 2019 8:34
0 0 Atbildēt

Vēl jo vairāk... Šis dzelzceļš nav nekādi savienojams kopā ar esošo tīklu dažādā sliežu platuma dēļ! Vairs īsti neatceros,bet Slovākijā vai Serbijā,kam braucām cauri, automaģistrāles būvē kalnos-cērt klintis,būvē estakādes pāri aizām... Starp citu,abas šīs valstis tāpat ir postpadomju un nav nekādas bagātās. Pie mums šeit ir līdzenums,tā kā pats Dievs vēlējis...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļa remontu vietas - vai tās tiešām ir labi pamanāmas? (+ FOTO) 2

Aculiecinieks iesūtījis foto attēlus no divām ceļa remontdarbu vietām uz A10 šosejas, ar jautājumu, vai tās vienmēr ir labi atdalītas, pamanāmas un tātad drošas gan pašiem darbu veicējiem, gan autobraucējiem, kam tās gadās ceļā. Lasīt vairāk

 

Seat Arona tagad arī 150 Zs versijā

Kompaktais krosovers no Spānijas tagad būs pieejams arī versijā ar 150 Zs jaudīgu četrcilindru motoru. Lasīt vairāk

 

VinFast President – vjetnamiešu krosovers par 140 000 eiro (+ VIDEO) 5

Vjetnamas uzņēmums VinFast piesaka savu jaunāko modeli – gandrīz 300 km/h ātru luksuss krosoveru par 140 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 190 km/h - ROADPOL Drošības dienu” ietvaros Cēsu pusē fiksēts steidzīgs “BMW” vadītājs 10

Aizvadītajā piektdienā Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas inspektori "ROADPOL Drošības dienu" ietvaros Amatas novadā fiksēja kādu autovadītāju, kurš atļauto 90 km/h vietā braucis ar ātrumu 189 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti