50% iedzīvotāju uzskata, ka valsts autoceļu būvdarbu kvalitāte ir uzlabojusies 11

 

Foto: iAuto.lv

Latvijas Valsts Ceļi | 21.janvāris 2020 11:32

Puse jeb 50% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pēdējo piecu gadu laikā ārpus apdzīvotām vietām esošo valsts autoceļu būvdarbu kvalitāte kopumā ir uzlabojusies, par to liecina pētījumu centra SKDS veiktās Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultāti.

43% respondentu uzskata, ka būvdarbu kvalitāte ir nedaudz uzlabojusies, savukārt 7% aptaujāto uzskata, ka tā uzlabojusies ievērojami.                                                             

Tik pat 7% respondentu uzskata, ka šo būvdarbu kvalitāte ir nedaudz pasliktinājusies, 2% - ka tā ir ievērojami pasliktinājusies. Trešdaļa aptaujāto jeb 34% norāda, ka būvdarbu kvalitāte nav mainījusies. Laukos dzīvojošie respondenti biežāk norādīja, ka ārpus apdzīvotām vietām esošo valsts autoceļu būvdarbu kvalitāte ir uzlabojusies.  

Jau vairākus gadus VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) nodrošina visaptverošu kvalitātes uzraudzības procesu, kurā ietilpst arī kvalitātes kontrole. Viens no kvalitātes uzraudzības būtiskākajiem elementiem ir būvuzraudzības komanda – pasūtītāja pārstāvji būvlaukumā, sertificēti būvuzraugi kas tiek izraudzīti konkursa kārtībā. Būvuzraudzību nodrošina būvinženieris ar attiecīgu kvalifikāciju, kā arī ceļu būvuzraugs, kuram šajā̄ objektā būvniecības laikā ir pilnas slodzes darbs.

LVC ir sava akreditēta Ceļu laboratorija, kas veic visu ceļu būvniecības objektu noslēguma pārbaudes kā arī kontrolmērījumus citos būvniecības etapos. LVC realizē arī neplānotas pārbaudes – laboratorijas speciālisti brauc un nebrīdinot ņem būvmateriālu paraugus, tai skaitā asfaltbetona rūpnīcās. Ir jābūt iespējai paņemt visus asfaltbetona izejmateriālus – smilts, šķembu, minerālmateriālu, bitumena vai aizpildītājpulvera paraugus. Šī̄ prasība ir aprakstīta būvdarbu līgumā̄. Tādā veidā tiek pārbaudīts ne tikai gala produkts, bet arī izejmateriāli.

Arī LVC Autoceļu kompetences centra Ceļu laboratorija ir akreditēta atbilstoši starptautiskajam standartam un integrēta kopējā uzņēmuma kvalitātes vadības sistēmā. LVC ceļu laboratorijas speciālisti veic pārbaudes visos būvniecības objektos uz valsts autoceļiem, kā arī  šos pakalpojumus izmanto pašvaldības un privātie uzņēmēji, kuri vēlas veikt kvalitātes pārbaudes būvniecības objektos. Visi materiālu paraugi tiek īpaši marķēti, tādejādi nodrošinot testu anonimitāti. Veicot pārbaudes laboratorijā, nav zināms, no kādiem konkrētiem objektiem nāk katrs paraugs.

2019. gadā Ceļu laboratorijā kopumā veiktas vairāk kā 11 000 pārbaudes viskozajiem un šķidrajiem bitumeniem, bitumena emulsijas paraugiem, karstā asfaltbetona maisījumiem, minerālmateriālu un asfaltbetona paraugiem.

Kopš 2003. gada LVC ir ieviesta un atbilstoši starptautiskajam standartam sertificēta kvalitātes vadības sistēma, kas palīdz sekot līdzi visam būvniecības procesam, sākot no projektēšanas līdz pat būvdarbu garantijas perioda beigām, kā arī nodrošina efektivitātes palielināšanu.

Sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS Latvijas iedzīvotāju aptauju par autoceļu tīklu veica pērn oktobrī. Aptaujāts tika vairāk nekā tūkstotis Latvijas pastāvīgo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 75 gadiem visos valsts reģionos.

 
Visi komentāri
 
gunbox 21.janvāris 2020 16:30
7 4 Atbildēt

Noteikti aptaujāja šosejas malā aiz nepārtrauktās līnijas pieķertos sēņotājus. Nekad neticēšu, ka aptauja ir veikta starp šoferiem. Bet kā jau te iepriekš rakstīja, Latvijas šoferu īpatsvars sastāv no 84% šaurām pierītēm.

Vajag iAuto portālā uztaisīt aptauju. Paredzu, ka būs tuvāk realitātei uzskati.

Frontera 21.janvāris 2020 17:22
4 4 Atbildēt

Pie Vangažiem izveidojušās asfalta plaisas izremontētajā A2 šosejas posmā novēros līdz pavasarim

______________________________________________________

Tad kur ir kvalitāte????????????????

vērotājs 21.janvāris 2020 20:43
4 3 Atbildēt

Nu ja salīdzina ar to kā bija pirms tam, tad kvalitāte ir izcila. Vienīgi tos automātiskos svarus vajadzēja salikt biežāk un pie katriem krūmos pa kontrolierim.

Nja 22.janvāris 2020 8:52
1 0 Atbildēt

Interesanti, no kurienes visa šī statistika, jo cik esmu runājis ar kolēģiem, draugiem, radiem un paziņām, neviens nekad nevienā aptaujā nav piedalījies...

gunbox 23.janvāris 2020 10:00
0 0 Atbildēt

Kā no kurienes. Vislabāk statisktiku var ievākt Pļavniekos. Tur nav jāstaigā pa pa veselu ciematu privātmājām, kur uz katru ir vismaz 1 auto. Un statistika tiek ievākta pret šokolādes tāfelīti. Par ko šeit var būt runa?

ZZZZ 22.janvāris 2020 12:59
0 1 Atbildēt

Mans vērtējums ļoti pozitīvs. Arī kļūdas tiek labotas, piem [apļu pārbūves ar sadalošajām joslām] tas vispār priecē. Visu jau nevar paredzēt.

Bet nu ir klasiski grābekļi kurus varētu ielikt ceļinieku un projektētāju ābecē. Piem krustojumos un asos līkumos tos eco ceļu seguma platumus paplašināt. Lielā tehnika fiziski nevar ierakstīties trajektorijā, rezultātā veidojas bīstamas apmaļu risas un brauktuve nomētāta ar netīrumiem un patstāvīgi mitra no ūdens kas tajās krājas.

gunbox 23.janvāris 2020 10:05
0 0 Atbildēt

Ko paredzēt? Ja kaut 1x tiktu pieņemts darbā profesionāls projektētājs būvuzņēmumā un profesionāla komanda nolikuma izstrādē, tad nevajadzētu visus apļus ar sadalošajām joslām otreiz pārbūvēt un pēc 4-5 gadi salikt deformētus pleķus uz sadrupušā asfalta. Nevar izlabot kļūdas, ja nolikuma prasības neatbilst ceļu būvei un tiek nesāti portfeļi būvuzraugiem un komisijām, lai pieņemtu ceļu bez kvalitātes.

gipirds 22.janvāris 2020 16:08
2 0 Atbildēt

Gruti pateitkt japagaida laiks. Bet toties projektetaji gan ir pacentusies ! Gravji tadi ka autobuss iegazisies iritenus neredzes.

gunbox 23.janvāris 2020 10:09
0 0 Atbildēt

Manuprāt dziļie grāvji ir vienīgais, kas ir ieviests korekti ceļu būvē, kur visa būves zona ir purvs. LV pat kalna galā sit ārā avotus. Tas, ka nav norobežojuma šādam grāvim, jau ir cits stāsts.

Nepiekrītu 22.janvāris 2020 22:31
2 0 Atbildēt

,,Diži labs" ir pirms Velēnas un aiz Velēnas,un protams tam ka kvalitāte uzlabojusies-nepiekritīšu!Viena bedru lāpīšana uz nedēļu.Ar smagajām riktīgas rissas izdzītas.Jaunajam asfaltam aiz Bērzkroga tādi grāvji izrakti,ka ja kas,laukā netiksi,un autiņš lupatās-stulbums!Kā arī braucot no Balviem līdz Sitas tiltam-met krustus,lai tik autiņš iztur,bedre pie bedres!

Tā gan 22.janvāris 2020 23:20
1 1 Atbildēt

Izskatās ka tā aptauja bijusi saeimā vai kādā pansionātā,jo iedzīvotājiem tāda aptauja ir pirmā dzirdēšana.Tā ir,pabrauciet uz Latgales pusi,No Balvu puses pirms Gulbenes asfaltu liek jau trešo gadu-smieklīgi,un pirms Balviem ceļš ir riktīgi izdangāts!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti