Eksperts uzskata, ka ātruma ierobežošana apdzīvotās vietās līdz 30 km/h nav efektīvākais veids satiksmes drošības uzlabošanai 22

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 2.oktobris 2020 16:11

Satiksmes ātruma ierobežošana apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā (km/h) nav efektīvākais risinājums, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, šodienas Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas sēdē savā uzrunā sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas eksperts Ziedonis Lazda.

Viņš norādīja, ka ātruma ierobežošana apdzīvotās vietās nevar tikt uzskatīta kā glābiņš, lai pasargātu gājējus no autovadītājiem, jo ceļu satiksmes drošību ietekme vairāki faktori.

"Ir svarīgi izveidot infrastruktūru, kura būtu droša gājējiem, un zīmju izvietošana par ātruma ierobežošanu nelīdz, jo bieži vien, autovadītājs pārkāpj ātrumu, ir jāsašaurina ceļi, jāizceļ krustojumi", norādīja Lazda.

Toties Satiksmes ministrijas Departamenta direktora vietniece Annija Novikova uzskata, ka, samazinot ātruma ierobežojumu apdzīvotās vietās līdz 30 km/h, būtiski uzlabotos ne tikai ceļu satiksmes drošība, bet arī gaisa kvalitāte.

Arī "Rīgas apkaimju alianses" valdes priekšsēdētājs Māris Jansons sacīja, ka, samazinot ātruma ierobežojumus apdzīvotās vietās līdz 30 km/h, būtiski samazinās trokšņu līmenis, bet uzsvēra, ka ceļu satiksmes zīmju uzstādīšana bieži ir neefektīva un valstij jāpievērš lielāka uzmanība sociālajām reklāmām, lai pilsonim rodas atbildības sajūta par saviem nodarījumiem.

"Ar 30 km/h ātruma ierobežošanu apdzīvotās vietās nav jāvilcinās, jo domāšanas veida maiņa var prasīt vairākus gadus", norādīja Jansons.

Kārtības policijas priekšnieks Normunds Krapsis teica, ka nevajadzētu pievērst uzmanību tikai apdzīvoto teritoriju drošības uzlabošanai, jo lielākais bojāgājušo skaits ceļu satiksmes negadījumos ir tieši ārpus apdzīvotām vietām.

Savukārt profesors Ivars Austers norādīja, ka, lai samazinātu bojāgājušo skaitu ceļu satiksmes negadījumos, ir jāsamazina sacensību gars.

 
22 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vernons 2.oktobris 2020 16:40
12 12 Atbildēt

Tikko samazināsiet ātrumu, tad nākamā neizbēgamā lieta pārtaisīt visus kustības grafikus! Šoferi jau berzē rokas, mazāk jābrauc, bet jāmaksā būs tūliņ pat vairāk. Izskatās ka šo Valsti vada ienainieki!!!

650 2.oktobris 2020 18:36
12 0 Atbildēt

No sprieššānasss dalībniekiem izskatās ka tie ZiedonisL un NormundsK ir tādi daudzmaz pie pilna prāta.Iespējams, viņu amats (joprojām,un jo tālāk jo grūtāk,žēl..) neparedz pārāk izvērsta "personiskā" viedokļa paušanu.

Bet daži citi ir vienkārši pretīgi damagogi (kuru skaits aug asstronomiskā progessijā).Sabiedrības "kaitināšana" ir pacēlusies nekad agrāk nebijušā līmenī.Kaut gan arī naivi gadīt, ka tas līmenis kādeiz ies pāri katla malām.Jo 'demagogiem atbalstītāju netrūkst.Pirmajā vietā- visur cauraužas kāda personiskā ieinteresētiba, aizkadra nianses- kad runā it kā vienu, bet īstenībā raksta uzdevums ir vēstīt ko citu.Te ir skaidrs- kungi saspringti Domā, par To mums šaubu nav un nevar būt.Kaut gan "domāt" vajadzētu ikdienā vismaz stundas 8 katru dienu- nevis ik gadu pa 2h oktobera pirmajā 5dienā.Ja var,atvainojiet, publiski izka kāt "pamatojumu", ka braukšana ar 30km/h "attīra gaisu"- nu tad Pirmdien ir jāpierakstās pie kāda Viņķeļk-dzes nozares speciālista.Novēlu viņiem turpināt ostīt 1-2trā ātruma "uzrāviena" cienītāju aizmugures izejas produktus, kad viņi taj dz-zonā aiz katra tā gulošā hlama dos mizā un uttt.

Sacensību gars,sakiet, ja??? Ā,ok.Tur tam "teicējam" iesaku uzvilkt hidrotērpu un vienureiz iebraukt "pilsētā" tajā diennakts laikā, kad viņš tur nekad nav bijis.Izbrīns būs garantēts, iespējams lepnaiss kombineZons būs pilns ar šķidrvielām jau pie trešā krustojuma..

Krotow 2.oktobris 2020 18:08
8 0 Atbildēt

Pie reizes uztaisiet normālus apvedceļus ap pilsētu centriem. Un izvāciet lielās skolas un iestādes no Rīgas centra, lai tām var tikt klāt un nav jāspaidās pa vienu sašaurināto joslu.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau šo ceturtdien skaties “Latvijas Gada auto 2021” rezultātu paziņošanu TV un interneta tiešraidē (+ VIDEO) 4

Konkursa “Latvijas Gada auto 2021” titula ieguvējs un nomināciju uzvarētāji šogad tiks paziņoti šo ceturtdien (3. decembrī) plkst. 19:00 TV tiešraidē SportaCentrs.com un interneta tiešraidē: Delfi, iAuto, Tvnet. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ:Škoda Octavia RS-vairāk komforta, nezaudējot sportisko tvērienu (+VIDEO) 4

Jaunā Škoda Octavia RS būs īsts atradums tiem, kam nepatika iepriekšējā modeļa pārlieku cietā balstiekārta. Šeit saglabāts sportiskais tvēriens, bet piekare ir blīva, nevis cieta. Tā ir atšķirība. Lasīt vairāk

 

Konference "Nulles vīzija ilgtspējīgai ceļu satiksmes drošībai Baltijas jūras reģionā" 1

Ceļu satiksmes drošībā pēdējā laikā Latvija ir bijuši daudzi notikumi. Ilgus gadus esam bijuši ar visskumjāko bojā gājušo statistiku Eiropas Savienībā, tagad esam vieni no pēdējiem. Lasīt vairāk

 

Interesants eksperiments – seši e-auto brauc līdz galam 13

Lielbritānijā veikts eksperiments, kura gaitā seši elektroautomobiļi ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem „brauc līdz galam”. Puse no šiem auto zināmi arī kā Latvijas Gada auto 2021 konkursa dalībnieki. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti