Eksperts uzskata, ka ātruma ierobežošana apdzīvotās vietās līdz 30 km/h nav efektīvākais veids satiksmes drošības uzlabošanai 22

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 2.oktobris 2020 16:11

Satiksmes ātruma ierobežošana apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā (km/h) nav efektīvākais risinājums, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, šodienas Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas sēdē savā uzrunā sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas eksperts Ziedonis Lazda.

Viņš norādīja, ka ātruma ierobežošana apdzīvotās vietās nevar tikt uzskatīta kā glābiņš, lai pasargātu gājējus no autovadītājiem, jo ceļu satiksmes drošību ietekme vairāki faktori.

"Ir svarīgi izveidot infrastruktūru, kura būtu droša gājējiem, un zīmju izvietošana par ātruma ierobežošanu nelīdz, jo bieži vien, autovadītājs pārkāpj ātrumu, ir jāsašaurina ceļi, jāizceļ krustojumi", norādīja Lazda.

Toties Satiksmes ministrijas Departamenta direktora vietniece Annija Novikova uzskata, ka, samazinot ātruma ierobežojumu apdzīvotās vietās līdz 30 km/h, būtiski uzlabotos ne tikai ceļu satiksmes drošība, bet arī gaisa kvalitāte.

Arī "Rīgas apkaimju alianses" valdes priekšsēdētājs Māris Jansons sacīja, ka, samazinot ātruma ierobežojumus apdzīvotās vietās līdz 30 km/h, būtiski samazinās trokšņu līmenis, bet uzsvēra, ka ceļu satiksmes zīmju uzstādīšana bieži ir neefektīva un valstij jāpievērš lielāka uzmanība sociālajām reklāmām, lai pilsonim rodas atbildības sajūta par saviem nodarījumiem.

"Ar 30 km/h ātruma ierobežošanu apdzīvotās vietās nav jāvilcinās, jo domāšanas veida maiņa var prasīt vairākus gadus", norādīja Jansons.

Kārtības policijas priekšnieks Normunds Krapsis teica, ka nevajadzētu pievērst uzmanību tikai apdzīvoto teritoriju drošības uzlabošanai, jo lielākais bojāgājušo skaits ceļu satiksmes negadījumos ir tieši ārpus apdzīvotām vietām.

Savukārt profesors Ivars Austers norādīja, ka, lai samazinātu bojāgājušo skaitu ceļu satiksmes negadījumos, ir jāsamazina sacensību gars.

 
22 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vernons 2.oktobris 2020 16:40
12 12 Atbildēt

Tikko samazināsiet ātrumu, tad nākamā neizbēgamā lieta pārtaisīt visus kustības grafikus! Šoferi jau berzē rokas, mazāk jābrauc, bet jāmaksā būs tūliņ pat vairāk. Izskatās ka šo Valsti vada ienainieki!!!

650 2.oktobris 2020 18:36
12 0 Atbildēt

No sprieššānasss dalībniekiem izskatās ka tie ZiedonisL un NormundsK ir tādi daudzmaz pie pilna prāta.Iespējams, viņu amats (joprojām,un jo tālāk jo grūtāk,žēl..) neparedz pārāk izvērsta "personiskā" viedokļa paušanu.

Bet daži citi ir vienkārši pretīgi damagogi (kuru skaits aug asstronomiskā progessijā).Sabiedrības "kaitināšana" ir pacēlusies nekad agrāk nebijušā līmenī.Kaut gan arī naivi gadīt, ka tas līmenis kādeiz ies pāri katla malām.Jo 'demagogiem atbalstītāju netrūkst.Pirmajā vietā- visur cauraužas kāda personiskā ieinteresētiba, aizkadra nianses- kad runā it kā vienu, bet īstenībā raksta uzdevums ir vēstīt ko citu.Te ir skaidrs- kungi saspringti Domā, par To mums šaubu nav un nevar būt.Kaut gan "domāt" vajadzētu ikdienā vismaz stundas 8 katru dienu- nevis ik gadu pa 2h oktobera pirmajā 5dienā.Ja var,atvainojiet, publiski izka kāt "pamatojumu", ka braukšana ar 30km/h "attīra gaisu"- nu tad Pirmdien ir jāpierakstās pie kāda Viņķeļk-dzes nozares speciālista.Novēlu viņiem turpināt ostīt 1-2trā ātruma "uzrāviena" cienītāju aizmugures izejas produktus, kad viņi taj dz-zonā aiz katra tā gulošā hlama dos mizā un uttt.

Sacensību gars,sakiet, ja??? Ā,ok.Tur tam "teicējam" iesaku uzvilkt hidrotērpu un vienureiz iebraukt "pilsētā" tajā diennakts laikā, kad viņš tur nekad nav bijis.Izbrīns būs garantēts, iespējams lepnaiss kombineZons būs pilns ar šķidrvielām jau pie trešā krustojuma..

Krotow 2.oktobris 2020 18:08
8 0 Atbildēt

Pie reizes uztaisiet normālus apvedceļus ap pilsētu centriem. Un izvāciet lielās skolas un iestādes no Rīgas centra, lai tām var tikt klāt un nav jāspaidās pa vienu sašaurināto joslu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā 1

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti