Eksperts uzskata, ka ātruma ierobežošana apdzīvotās vietās līdz 30 km/h nav efektīvākais veids satiksmes drošības uzlabošanai 22

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 2.oktobris 2020 16:11

Satiksmes ātruma ierobežošana apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā (km/h) nav efektīvākais risinājums, lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, šodienas Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas sēdē savā uzrunā sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas eksperts Ziedonis Lazda.

Viņš norādīja, ka ātruma ierobežošana apdzīvotās vietās nevar tikt uzskatīta kā glābiņš, lai pasargātu gājējus no autovadītājiem, jo ceļu satiksmes drošību ietekme vairāki faktori.

"Ir svarīgi izveidot infrastruktūru, kura būtu droša gājējiem, un zīmju izvietošana par ātruma ierobežošanu nelīdz, jo bieži vien, autovadītājs pārkāpj ātrumu, ir jāsašaurina ceļi, jāizceļ krustojumi", norādīja Lazda.

Toties Satiksmes ministrijas Departamenta direktora vietniece Annija Novikova uzskata, ka, samazinot ātruma ierobežojumu apdzīvotās vietās līdz 30 km/h, būtiski uzlabotos ne tikai ceļu satiksmes drošība, bet arī gaisa kvalitāte.

Arī "Rīgas apkaimju alianses" valdes priekšsēdētājs Māris Jansons sacīja, ka, samazinot ātruma ierobežojumus apdzīvotās vietās līdz 30 km/h, būtiski samazinās trokšņu līmenis, bet uzsvēra, ka ceļu satiksmes zīmju uzstādīšana bieži ir neefektīva un valstij jāpievērš lielāka uzmanība sociālajām reklāmām, lai pilsonim rodas atbildības sajūta par saviem nodarījumiem.

"Ar 30 km/h ātruma ierobežošanu apdzīvotās vietās nav jāvilcinās, jo domāšanas veida maiņa var prasīt vairākus gadus", norādīja Jansons.

Kārtības policijas priekšnieks Normunds Krapsis teica, ka nevajadzētu pievērst uzmanību tikai apdzīvoto teritoriju drošības uzlabošanai, jo lielākais bojāgājušo skaits ceļu satiksmes negadījumos ir tieši ārpus apdzīvotām vietām.

Savukārt profesors Ivars Austers norādīja, ka, lai samazinātu bojāgājušo skaitu ceļu satiksmes negadījumos, ir jāsamazina sacensību gars.

 
Visi komentāri
 
Vernons 2.oktobris 2020 16:40
12 12 Atbildēt

Tikko samazināsiet ātrumu, tad nākamā neizbēgamā lieta pārtaisīt visus kustības grafikus! Šoferi jau berzē rokas, mazāk jābrauc, bet jāmaksā būs tūliņ pat vairāk. Izskatās ka šo Valsti vada ienainieki!!!

Ha ha ha 5.oktobris 2020 22:03
0 0 Atbildēt

Ievēro CSN un tad ātrumu nesamazinās!

Kamēr šoferi pārkāps CSN - tikmēr ieviesīs ierobežojumus!

2.oktobris 2020 16:54
2 11 Atbildēt

izveidot infrastruktūru, kura būtu droša gājējiem - no divām joslām atstāt vienu, otru pārveidot par atdalītu veloceliņu vai ietvi.

tam es piekrītu!

Krotow 2.oktobris 2020 18:08
8 0 Atbildēt

Pie reizes uztaisiet normālus apvedceļus ap pilsētu centriem. Un izvāciet lielās skolas un iestādes no Rīgas centra, lai tām var tikt klāt un nav jāspaidās pa vienu sašaurināto joslu.

Pļurkt 3.oktobris 2020 8:09
1 0 Atbildēt

Man te vienu piektdienas vakaru 17-00 nācās braukt no Ķengaraga uz Dreiliņiem caur Slāvu tiltu - ceļā pavadīju STUNDU un 15 minūtes!!!

Tā ka līdzēts būs maz, bet tomēr.

Māsīcas vīrs savu kantori izvāca no Rīgas centra uz Ādažiem un tagad priecājas ka no Teikas uz un no darba brauc pilnīgi bez nekādiem korķiem!

-----

Jau sen teicu - vajag PIRMS katra auto taurētāju - kājinieku, kas ar skaļām taures skaņām brīdinās apkārtējos par NĀVES briesmu tuvošanos!!!!!!!

650 2.oktobris 2020 18:36
12 0 Atbildēt

No sprieššānasss dalībniekiem izskatās ka tie ZiedonisL un NormundsK ir tādi daudzmaz pie pilna prāta.Iespējams, viņu amats (joprojām,un jo tālāk jo grūtāk,žēl..) neparedz pārāk izvērsta "personiskā" viedokļa paušanu.

Bet daži citi ir vienkārši pretīgi damagogi (kuru skaits aug asstronomiskā progessijā).Sabiedrības "kaitināšana" ir pacēlusies nekad agrāk nebijušā līmenī.Kaut gan arī naivi gadīt, ka tas līmenis kādeiz ies pāri katla malām.Jo 'demagogiem atbalstītāju netrūkst.Pirmajā vietā- visur cauraužas kāda personiskā ieinteresētiba, aizkadra nianses- kad runā it kā vienu, bet īstenībā raksta uzdevums ir vēstīt ko citu.Te ir skaidrs- kungi saspringti Domā, par To mums šaubu nav un nevar būt.Kaut gan "domāt" vajadzētu ikdienā vismaz stundas 8 katru dienu- nevis ik gadu pa 2h oktobera pirmajā 5dienā.Ja var,atvainojiet, publiski izka kāt "pamatojumu", ka braukšana ar 30km/h "attīra gaisu"- nu tad Pirmdien ir jāpierakstās pie kāda Viņķeļk-dzes nozares speciālista.Novēlu viņiem turpināt ostīt 1-2trā ātruma "uzrāviena" cienītāju aizmugures izejas produktus, kad viņi taj dz-zonā aiz katra tā gulošā hlama dos mizā un uttt.

Sacensību gars,sakiet, ja??? Ā,ok.Tur tam "teicējam" iesaku uzvilkt hidrotērpu un vienureiz iebraukt "pilsētā" tajā diennakts laikā, kad viņš tur nekad nav bijis.Izbrīns būs garantēts, iespējams lepnaiss kombineZons būs pilns ar šķidrvielām jau pie trešā krustojuma..

jā! 2.oktobris 2020 18:45
2 0 Atbildēt

Opuss! nenoliedzami! Pulicera prēmija!

Čevers 2.oktobris 2020 19:26
8 1 Atbildēt

Šitādu stulbumu var izdomāt tikai vai nu garā atpalicis cilvēks, kurš kaut kādā veidā ir ticis činā vai arī kāds nedasists pedāļminējs- tautas kaitnieks! Nu un kas būs nākamais solis? Visiem stumt savas mašīnas? Stilbums, kurš pārņem šo valsti ir bezgalīgs!

viencexperc 2.oktobris 2020 23:16
1 5 Atbildēt

Nē, tas nav stulbums. Liela daļa nemāk braukt. Ja iemācīsies pie 30, tad varēs uzlikt 40...tad 50.

Bet pagaidām lai ir 30.

es 2.oktobris 2020 23:48
8 0 Atbildēt

Stāvot uz vietas korķī nevar iemācīties braukt. Šādiem 30 tīkotājiem der aizbraukt uz bieži kā paraugu minēto Vāciju un pavērot, kā tur tantuki tā ap gadiem 70 nokaucina riepas savam gandrīz tik pat vecajam mazauto un dažās sekundēs ieskrienas līdz 50+ km/h, un, nevienu netraucējot un neapdraudot, tā arī čunčina. Tur nav problēmu ar 50 - 60km/h pa pilsētu, jo tā brauc visi, kamēr mums pilns ar jēgu pārmī...šiem braucējiem, kas, stūrē ieķērušies nespēj pat 40 sasniegt un, bēdu nezinot, aiz sevis sakrāj simtiem metru garus sastrēgumus.

viencexperc 2.oktobris 2020 23:09
3 0 Atbildēt

Es arī esmu eksperts, bet es uzskatu, ka tas uzlabos satiksmes drošību.

10 km/h vēl vairāk uzlabos. Tikai jābūt kaut kādam kompromisam un veselam saprātam.

Janeks90 2.oktobris 2020 23:26
0 0 Atbildēt

Ja neuzlabos drošību, tad varbūt gaisa kvalitāte uzlabosies. Jo jaizceļ starts tikai līdz 30kmh

es 2.oktobris 2020 23:41
3 0 Atbildēt

ziemā reizēm mums te uzsnieg, un satiksme norimst uz tiem taviem 30 - tad arī vari pavērot gaisa kvalitāti. bet vispaŗ nav labi, ja par tēmu izsakās cilvēki, kuriem no tās nav nekādas saprašanas, bet ir viedoklis

Janeks90 4.oktobris 2020 9:47
0 0 Atbildēt

es tu runā par ziemu, kad ir zemāka temperatūra un visas izplūdes ir redzamas fiziski. Tas nenozīmē kad ziemā ir augstāks izmeśu daudzums.

imzz 3.oktobris 2020 15:53
2 1 Atbildēt

Pēc fizikas gaisa kvalitāte neuzlabosies. Jo mazāks ātrums nozīmē, ka jābrauc ar zemāku pārnesumu, t.i. ar vairāk motora apgriezieniem nobraucot to pašu attālumu. Ne jau velti autoražotāji degvielas ekonomijas nolūkā iesaka braukt ar iespējami augstāku pārnesumu.

Janeks90 4.oktobris 2020 9:44
0 0 Atbildēt

Uz 30 var braukt arī ar augstāku pārnesumu. Nobraucot to pašu attālumu kā uz 50 nemainīsies izmešu daudzums, ja apgriezienu skaits būs tāds pats. Toties augstie apgriezieni nav līdz 50, bet gan tikai līdz 30.

Tedis 5.oktobris 2020 13:38
0 0 Atbildēt

Var braukt ar augstāku pārnesumu ar max zemiem apgriezieniem un čakarēt sajūgu, motoru, dpf...

650 3.oktobris 2020 3:20
3 0 Atbildēt

Gaiss uzlabosies.Tūlīt pat,jau rīt.Sprūdnī uz čaka un/vai uz kāda pārvada vispār ir 5km/h.Ozōns pa visiem gakliem lien laukā.Skaidrs, ka ar 2tro robu uz 30 tas hlams gan patērē mazāk,gan cssdd lohpārbaudi "izturējušie" kūpinātāji gavilē.

Kas notiek naktī- tā ir vienkārši anarhija.Tieši beidzamajos pāris gados tas ir reāli uzplaucis.Jo tikai dalbaēbs un/vai pilnīgs lohs var atļauties maukt uz +hvz tur, kur savulaik nonstopā ekipāža apgrozījās.Jo labi zin- ka viņas nav ne tur, ne tuvāko 5km diametrā.Nekur nav.Trijos naktī reku subbārs sēž un kko "Domā" pie spices lohbāzes- bet tad par to visi zina jau 5km dziļumā.Dziļāk pilsētā viņš baidās iebāzties,tur lai ir kā ir.

Dzeltenais, kaut kāds tur vel sazin mirgojošais? Ta par ko vispār runa.Tikai truls dalbaēbs un galējs lohs var tumsā pustukšā centrā maukt pāri atklātā textā uz SARKANO.Bet tādu ir saradies nezcik! Tikai dalbaēbs var atļauties takšot ar vienu lukturi un vēl pie katras mazākās iespējas uzturēt te augstāk min(e)ēto "sacensību garu".Cik viņu tādu ir? Pareizi- tikai kādi 2gab.No katriem trim iespējamajiem. Tur ne to, ka savureiz kādi jaunieši ko izpendrītos utt. Vienkārši regulārie Lohi.Pilntiesīgi nakts valdnieki.Urrā.

imzz 3.oktobris 2020 15:55
8 0 Atbildēt

Ja mazāks ātrums nozīmē svaigāku gaisu, tad vissvaigākais tas ir sastrēgumos ;)

iJuris 3.oktobris 2020 22:56
3 0 Atbildēt

Pēc šādiem spārnotiem izteicieniem piedāvāju viņus atbrīvot no amata bez kompensācijas un ar liegumu ieņemt valsts amatu turpmākos 50 gadus. Pamatojums, nekompetence augstākajā mērā, kā arī kaitnieciska darbība tautsaimniecībai.

Jeb varbūt es kļūdos un doma ir pacelt vidējo ātrumu līdz 30km/h?

Otrs variants, tiek veidota autovadītāju biedrība, kura pieprasa loģiskus pamatojumus, konkrētus aprēķinus un satiksmes plūsmas modelējumu visām izmaiņām, un ja neapmierina taisa miermīlīgus piketus, lēni, ļoti ļoti lēni braucot, precīzāk nebraucot pa ielām.

Laimons 4.oktobris 2020 10:07
1 0 Atbildēt

Jāņem vērā,ka šis radikālais ātruma ierobežojums nostrādās kā pudeles kakliņš.Tēlaini izsakoties, liks transporta plūsmai sabiezēt,bet kad ierobežojums beigsies, tad visi kā viens centīsies atgūt nokavēto laiku. Vienkārši sāksies nejēdzīgas apdzīšanas ar izrietošām sekām.

gunbox 5.oktobris 2020 10:40
0 0 Atbildēt

No kura laika ātrums ir bijis kā drauds gājējiem? Gājējam ir trotuārs. Ja gājējs ir šodien ieplānojis neievērot CSN un taisīt suicīdu, tad ātrumam nav nozīmes. Viņš palīdīs arī zem stāvoša auto, lai tikai paveiktu savu dienas plānu.

Annijai Novikovai nav pilns rublis, ja viņa uzskata, ka 2x ilgāka atrašanās pilsētā ar iedarbinātu motoru uzlabotu gaisa kvalitāti. Man kauns, ka mūsu valstī pie vārda tiek pielaisti absolūti idioti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 54

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti