Ātruma ierobežojuma zona 30 km/h visā pilsētā – jauna tendence Eiropā 38

 

Foto: Publicitātes attēls

LEAD | 24.novembris 2020 10:47

Arvien vairāk Eiropas pilsētu pašvaldības ievieš ātruma ierobežojumu zonas 30 km/h visā pilsētas teritorijā. Tā nesen rīkojās arī Bilbao pašvaldības vadība Spānijā, un no 2021. gada šāds ierobežojums tiks ieviests arī lielākajā daļā Briseles un Parīzes ielu.

Ātruma ierobežojuma zonas ieviešanas mērķis ir uzlabot drošību, jo īpaši mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. Gājējiem ir 90% lielāka iespēja izdzīvot, ja viņu notriec automašīna, kas brauc ar ātrumu 30 km/h vai mazāk*. 

30 km/h ātruma zonas ierobežojumi mēdz būt arī Latvijas pilsētās. Tomēr Eiropā daudzas pilsētas iet soli tālāk, ieviešot 30 km/h braukšanas ātruma zonas ierobežojumu visā pilsētas teritorijā. No šī gada septembra šādi noteikumi ir spēkā Spānijas pilsētā Bilbao, kas ir pirmā šāda mēroga pilsēta pasaulē. 2021. gadā 30 km/h ātruma ierobežojums tiks ieviests visās Briseles ielās (izņemot tās, kurās ceļa zīmes norāda citu ātrumu). Pašlaik arī Parīzē norisinās sarunas ar pilsētas iedzīvotājiem par līdzīga risinājuma ieviešanu. Pilsētas varas iestādes norāda, ka 30 km/h braukšanas ātruma zonas jau aptver aptuveni 60% no kopējās pilsētas teritorijas.

“Ātruma ierobežojumi palīdz pastiprināt drošību uz ceļa. Braucot ar mazāku ātrumu, bremzēšanas ceļš ir īsāks, vadītāja redzes lauks ir plašāks, kā arī ir vairāk laika, lai reaģētu, ja parādās apdraudējums. Jāatzīmē, ka Eiropā joprojām ir izplatīta problēma ar atļautā ātruma ierobežojumu neievērošanu, tādēļ nepietiek vien ar atbilstošu zīmju uzstādīšanu. Nepieciešama arī autovadītāju apmācība, satiksmi palēninošas infrastruktūras izveide, kā arī sabiedrības iesaiste noteikumu izpildē,” norāda Kristofs Pela, Renault Drošas braukšanas skolas instruktors.

Ātruma ierobežojumam līdz 30 km/h ir liela nozīme, jo īpaši tad, kad runa ir par mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību. Gājējam, kuru notriec automašīna, kas brauc ar ātrumu 30 km/h, statistiski ir 90% lielāka iespēja izdzīvot. Ja transportlīdzeklis brauc ar ātrumu 50 km/h (standarta ierobežojums apdzīvotās vietās), iespēja izdzīvot krītas līdz aptuveni 50%.*

Par 30 km/h braukšanas ātruma ierobežojuma ieviešanas efektivitāti liecina arī pieredze Helsinkos. Lielākajā daļā pilsētas centra ir 30 km/h braukšanas ātruma zona, turklāt lēnāku braukšanu veicina arī ceļu infrastruktūra, tostarp ātrumu ierobežojošie vaļņi, paaugstinātas gājēju pārejas un apļveida krustojumi. Pagājušajā gadā Somijas galvaspilsētā negāja bojā neviens gājējs vai velosipēdists, kas bija iesaistīts ceļu satiksmes nelaimes gadījumā.**

*Polskie Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Prędkość a ciężkość wypadków, https://www.obserwatoriumbrd.pl/pl/analizy_brd/problemy_brd/predkosc/predkosc-a-ciezkosc-wypadku/

** ETSC, Zero cyclist and pedestrian deaths in Helsinki and Oslo last year, https://etsc.eu/zero-cyclist-and-pedestrian-deaths-in-helsinki-and-oslo-last-year/

 
38 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Krotow 24.novembris 2020 11:24
18 0 Atbildēt

Nu ko var ņemties? Aizliedziet uzreiz pilsētās braukt mehāniskajam transportam vispār un būs jums paradīze, utopija un komunisms vienā burkā.

GB12 24.novembris 2020 11:59
16 0 Atbildēt

Agrāk pilsētā drīkstēja ar 60 km/h braukt.

banka 24.novembris 2020 12:16
10 2 Atbildēt

Un šie skaitļi, visticamāk, liecina arī par to, ka jaunie cilvēki saglabā veselo saprātu, nevēloties dzīvot maz apzaļumotā pilsētas centrā, kuram cauri brauc lērums auto sliktā tehniskā stāvoklī ar izrietošajām sekām, ar sastrēgumiem un sliktu gaisa kvalitāti.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti1111

Lai tiktu uz savu īpašumu Jūrmalā, tomēr jāpērk caurlaide! Kā tas var būt? (+ VIDEO) 35

Jūrmalas iedzīvotājiem ir tiesības doties uz savu dzīves vietu nemaksājot par iebraukšanas caurlaidi. Taču praksē nākas maksāt, jo caurlaide ir piesaistīta transportlīdzeklim nevis iedzīvotājam. Lasīt vairāk

 

Ķīnas autoražotājiem uzbūvēs 200 kuģus – autovedējus 6

Ķīnas autobūve grasās “pārpludināt” pasauli ar savu produkciju, tādēļ līdz 2026.gadam tiks uzbūvēti 200 lielas ietilpības autovedēji, kas nogādās to visās pasaules ostās. Lasīt vairāk

 

Ķīnas mazauto ar hibrīdiekārtu Eiropas tirgum - Ženēvā notikusi MG3 pirmizrāde (+ FOTO) 1

Ženēvas autoizstādē plašāks interesentu loks var iepazīties ar MG Motors jaunāko modeli – MG3, kas paredzēts arī Eiropas tirgum. Lasīt vairāk

 

Šķīdoņa dēļ 725 grants autoceļu posmos ieviesti transporta masas ierobežojumi 1

Šķīdoņa dēļ Latvijā 725 grants autoceļu posmos ieviesti transporta masas ierobežojumi, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti