Ātruma ierobežojuma zona 30 km/h visā pilsētā – jauna tendence Eiropā - iAuto

Ātruma ierobežojuma zona 30 km/h visā pilsētā – jauna tendence Eiropā 38

 

Foto: Publicitātes attēls

LEAD | 24.novembris 2020 10:47

Arvien vairāk Eiropas pilsētu pašvaldības ievieš ātruma ierobežojumu zonas 30 km/h visā pilsētas teritorijā. Tā nesen rīkojās arī Bilbao pašvaldības vadība Spānijā, un no 2021. gada šāds ierobežojums tiks ieviests arī lielākajā daļā Briseles un Parīzes ielu.

Ātruma ierobežojuma zonas ieviešanas mērķis ir uzlabot drošību, jo īpaši mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. Gājējiem ir 90% lielāka iespēja izdzīvot, ja viņu notriec automašīna, kas brauc ar ātrumu 30 km/h vai mazāk*. 

30 km/h ātruma zonas ierobežojumi mēdz būt arī Latvijas pilsētās. Tomēr Eiropā daudzas pilsētas iet soli tālāk, ieviešot 30 km/h braukšanas ātruma zonas ierobežojumu visā pilsētas teritorijā. No šī gada septembra šādi noteikumi ir spēkā Spānijas pilsētā Bilbao, kas ir pirmā šāda mēroga pilsēta pasaulē. 2021. gadā 30 km/h ātruma ierobežojums tiks ieviests visās Briseles ielās (izņemot tās, kurās ceļa zīmes norāda citu ātrumu). Pašlaik arī Parīzē norisinās sarunas ar pilsētas iedzīvotājiem par līdzīga risinājuma ieviešanu. Pilsētas varas iestādes norāda, ka 30 km/h braukšanas ātruma zonas jau aptver aptuveni 60% no kopējās pilsētas teritorijas.

“Ātruma ierobežojumi palīdz pastiprināt drošību uz ceļa. Braucot ar mazāku ātrumu, bremzēšanas ceļš ir īsāks, vadītāja redzes lauks ir plašāks, kā arī ir vairāk laika, lai reaģētu, ja parādās apdraudējums. Jāatzīmē, ka Eiropā joprojām ir izplatīta problēma ar atļautā ātruma ierobežojumu neievērošanu, tādēļ nepietiek vien ar atbilstošu zīmju uzstādīšanu. Nepieciešama arī autovadītāju apmācība, satiksmi palēninošas infrastruktūras izveide, kā arī sabiedrības iesaiste noteikumu izpildē,” norāda Kristofs Pela, Renault Drošas braukšanas skolas instruktors.

Ātruma ierobežojumam līdz 30 km/h ir liela nozīme, jo īpaši tad, kad runa ir par mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību. Gājējam, kuru notriec automašīna, kas brauc ar ātrumu 30 km/h, statistiski ir 90% lielāka iespēja izdzīvot. Ja transportlīdzeklis brauc ar ātrumu 50 km/h (standarta ierobežojums apdzīvotās vietās), iespēja izdzīvot krītas līdz aptuveni 50%.*

Par 30 km/h braukšanas ātruma ierobežojuma ieviešanas efektivitāti liecina arī pieredze Helsinkos. Lielākajā daļā pilsētas centra ir 30 km/h braukšanas ātruma zona, turklāt lēnāku braukšanu veicina arī ceļu infrastruktūra, tostarp ātrumu ierobežojošie vaļņi, paaugstinātas gājēju pārejas un apļveida krustojumi. Pagājušajā gadā Somijas galvaspilsētā negāja bojā neviens gājējs vai velosipēdists, kas bija iesaistīts ceļu satiksmes nelaimes gadījumā.**

*Polskie Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Prędkość a ciężkość wypadków, https://www.obserwatoriumbrd.pl/pl/analizy_brd/problemy_brd/predkosc/predkosc-a-ciezkosc-wypadku/

** ETSC, Zero cyclist and pedestrian deaths in Helsinki and Oslo last year, https://etsc.eu/zero-cyclist-and-pedestrian-deaths-in-helsinki-and-oslo-last-year/

 
38 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Krotow 24.novembris 2020 11:24
18 0 Atbildēt

Nu ko var ņemties? Aizliedziet uzreiz pilsētās braukt mehāniskajam transportam vispār un būs jums paradīze, utopija un komunisms vienā burkā.

GB12 24.novembris 2020 11:59
16 0 Atbildēt

Agrāk pilsētā drīkstēja ar 60 km/h braukt.

banka 24.novembris 2020 12:16
10 2 Atbildēt

Un šie skaitļi, visticamāk, liecina arī par to, ka jaunie cilvēki saglabā veselo saprātu, nevēloties dzīvot maz apzaļumotā pilsētas centrā, kuram cauri brauc lērums auto sliktā tehniskā stāvoklī ar izrietošajām sekām, ar sastrēgumiem un sliktu gaisa kvalitāti.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti