Ātruma ierobežojuma zona 30 km/h visā pilsētā – jauna tendence Eiropā 38

 

Foto: Publicitātes attēls

LEAD | 24.novembris 2020 10:47

Arvien vairāk Eiropas pilsētu pašvaldības ievieš ātruma ierobežojumu zonas 30 km/h visā pilsētas teritorijā. Tā nesen rīkojās arī Bilbao pašvaldības vadība Spānijā, un no 2021. gada šāds ierobežojums tiks ieviests arī lielākajā daļā Briseles un Parīzes ielu.

Ātruma ierobežojuma zonas ieviešanas mērķis ir uzlabot drošību, jo īpaši mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. Gājējiem ir 90% lielāka iespēja izdzīvot, ja viņu notriec automašīna, kas brauc ar ātrumu 30 km/h vai mazāk*. 

30 km/h ātruma zonas ierobežojumi mēdz būt arī Latvijas pilsētās. Tomēr Eiropā daudzas pilsētas iet soli tālāk, ieviešot 30 km/h braukšanas ātruma zonas ierobežojumu visā pilsētas teritorijā. No šī gada septembra šādi noteikumi ir spēkā Spānijas pilsētā Bilbao, kas ir pirmā šāda mēroga pilsēta pasaulē. 2021. gadā 30 km/h ātruma ierobežojums tiks ieviests visās Briseles ielās (izņemot tās, kurās ceļa zīmes norāda citu ātrumu). Pašlaik arī Parīzē norisinās sarunas ar pilsētas iedzīvotājiem par līdzīga risinājuma ieviešanu. Pilsētas varas iestādes norāda, ka 30 km/h braukšanas ātruma zonas jau aptver aptuveni 60% no kopējās pilsētas teritorijas.

“Ātruma ierobežojumi palīdz pastiprināt drošību uz ceļa. Braucot ar mazāku ātrumu, bremzēšanas ceļš ir īsāks, vadītāja redzes lauks ir plašāks, kā arī ir vairāk laika, lai reaģētu, ja parādās apdraudējums. Jāatzīmē, ka Eiropā joprojām ir izplatīta problēma ar atļautā ātruma ierobežojumu neievērošanu, tādēļ nepietiek vien ar atbilstošu zīmju uzstādīšanu. Nepieciešama arī autovadītāju apmācība, satiksmi palēninošas infrastruktūras izveide, kā arī sabiedrības iesaiste noteikumu izpildē,” norāda Kristofs Pela, Renault Drošas braukšanas skolas instruktors.

Ātruma ierobežojumam līdz 30 km/h ir liela nozīme, jo īpaši tad, kad runa ir par mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību. Gājējam, kuru notriec automašīna, kas brauc ar ātrumu 30 km/h, statistiski ir 90% lielāka iespēja izdzīvot. Ja transportlīdzeklis brauc ar ātrumu 50 km/h (standarta ierobežojums apdzīvotās vietās), iespēja izdzīvot krītas līdz aptuveni 50%.*

Par 30 km/h braukšanas ātruma ierobežojuma ieviešanas efektivitāti liecina arī pieredze Helsinkos. Lielākajā daļā pilsētas centra ir 30 km/h braukšanas ātruma zona, turklāt lēnāku braukšanu veicina arī ceļu infrastruktūra, tostarp ātrumu ierobežojošie vaļņi, paaugstinātas gājēju pārejas un apļveida krustojumi. Pagājušajā gadā Somijas galvaspilsētā negāja bojā neviens gājējs vai velosipēdists, kas bija iesaistīts ceļu satiksmes nelaimes gadījumā.**

*Polskie Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Prędkość a ciężkość wypadków, https://www.obserwatoriumbrd.pl/pl/analizy_brd/problemy_brd/predkosc/predkosc-a-ciezkosc-wypadku/

** ETSC, Zero cyclist and pedestrian deaths in Helsinki and Oslo last year, https://etsc.eu/zero-cyclist-and-pedestrian-deaths-in-helsinki-and-oslo-last-year/

 
Visi komentāri
 
Rr19 24.novembris 2020 11:08
1 0 Atbildēt

Pie mums ļoti ievēro to 30 un 20 km/h.!!

imzz 24.novembris 2020 12:26
4 0 Atbildēt

Nav problēmu. Guļošos ik pa 100m, jeb "stabiņu mežu".

Stabiņu mežs Šķērsielā "iestādīts" par 2500 eiro

www.tvnet.lv/7114746/stabi...-par-2500-eiro

motorists 24.novembris 2020 11:22
7 8 Atbildēt

Nu, ja 30, tad brauks ar 30. Galu galā, pilsētā jau tāpat nav ko skriet, dārgāk sanāk. Pilsētai ir jābūt drošai vietai visiem, nevis tikai mums, kas joņo apkārt bleķa kastēs. Un ja fakti liecina, ka 30 ir labāk par 50 - nu, tad lai iet 30. Dzīve nestāv uz vietas.

Laaciz 24.novembris 2020 13:33
8 0 Atbildēt

Varbūt vajag arī citiem domāt pašiem par savu drošību? Nevis duj tik pāri ielai ne pa kreisi ne pa labi un paļauties, ka "gan jau mani redz!".

rādi 24.novembris 2020 14:48
7 3 Atbildēt

cik gadījumos vainīgs ir gājējs un cik - vadītājs. Dod ciparus, nevis uzreiz vaino tikai gājējus!

Laaciz 24.novembris 2020 15:10
4 1 Atbildēt

Kur es vainoju tikai gājējus? Es norādu uz to, ka ir jādomā arī pašiem par savu drošību ejot, minoties. Kāpēc ir jānoveļ visa atbildība un vaina uz vienu daļu satiksmes dalībnieku?

Kāpēc es varu pat pie zaļā ejot pāri drošības pēc pārliecināties uz abām pusēm, ka ir droši nemaz nerunājot par momentu, kad šķērsoju ielu neatļautā vietā (būsim reāli kurš tā nav darījis)? Kāpēc šķērsojot neregulējamo pāreju es pārliecinos, ka mani redz un samazina ātrumu nevis maucu pāri ar karogu rokās "Man priekšroka!"

Satiksmes dalībniekiem uzmanīgiem ir jābūt visiem!

WALA 25.novembris 2020 11:16
1 0 Atbildēt

Pabrauc ar auto vai velo pa Čaka ielu, kamēr tur 30 km/h, pamanīsi, ka visā tās garumā kādi 5-10 kadri līdīs pāri kur pagadās starp mašinām utml. ;)

Es būšu ļoti izbrīnīts ja vasarā kāds vellapēdists kādu tādu kas kaut cik vēl skatās uz auto, bet uz velo principā nē - nenonesīs nakuj ...

Krotow 24.novembris 2020 11:24
18 0 Atbildēt

Nu ko var ņemties? Aizliedziet uzreiz pilsētās braukt mehāniskajam transportam vispār un būs jums paradīze, utopija un komunisms vienā burkā.

labi 24.novembris 2020 11:34
6 12 Atbildēt

Pārmaiņas vienmēr biedē un satrauc. 90jos varēja centrā turēt auto uz ietves, ja ielas mala bija aizņemta un neviens nebrauca sodīt - nerunājot jau par maksas stāvvietām. Un kas? Tagad visi ir pieraduši pie tā, ka stāvēšana centrā par maksu un ja kas, tad atbrauc un uzlīmē soda lapu. Neviens nav ne pakāries, ne Daugavā ielēcis.

Tāpat būs ar 30 - pieradīs, sapratīs ka dzīve nebeidzas un visiem būs labi. Nu, kādu laiku paraudāsim par vecajiem labajiem laikiem....kā jau vienmēr!

GB12 24.novembris 2020 11:59
16 0 Atbildēt

Agrāk pilsētā drīkstēja ar 60 km/h braukt.

agrāk 24.novembris 2020 12:04
7 5 Atbildēt

drīkstēja smēķēt ne tikai kafejnīcās, bet arī sapulču telpās.

Pļurkt 24.novembris 2020 12:44
4 0 Atbildēt

... un arī brauca uz reāliem 60 km/h!!

Pašlaik ir ierobežojums 50, bet brauc uz reāliem 60 vai pat +!

DALJNOBOJS 24.novembris 2020 13:46
4 0 Atbildēt

Jo lai krievu sūdu sasniegtu to 60 vajadzēs visu Brīvības ielu pilnā garumā.

Pļurkt 25.novembris 2020 8:09
1 0 Atbildēt

Nemurgo!

HE 24.novembris 2020 12:04
2 0 Atbildēt

Paskaties par ko tas ''centrs'' pārvērties, drīz tur nebūs veikalu kur pārtiku nopirkt

aha 24.novembris 2020 12:06
7 3 Atbildēt

Un tas ir noticis tāpēc, ka....ierobežos max ātrumu?

Varbūt tu neievēro kopējo ekonomikas stāvokli un tici mītam, ka velosipēdistu dēļ visi Londonas un Maskavas miljonāri ir pametuši Rīgas centru?

HE 24.novembris 2020 12:42
3 0 Atbildēt

Lai nopirktu 1kg gurķu kas maksā 1e/kg maksā 4e/h stundā par auto stāvvietu, pat Minhenes centrā ir lētāk

un 24.novembris 2020 13:17
7 1 Atbildēt

kā tieši braukšanas ātrums saistās ar stāvvietu cenu?

Laaciz 24.novembris 2020 13:35
2 0 Atbildēt

Tas, ka kaut ko var izdarīt automātiski to nepadara par labu ideju.

imzz 24.novembris 2020 12:07
2 0 Atbildēt

Dzīvoklī Rīgas centrā vēlētos dzīvot tikai 23% jauniešu.

Latvijas iedzīvotāji vecumā no 20 līdz 30 gadiem visvairāk vēlētos dzīvot privātmājā Pierīgā – ja būtu iespēja un nepieciešamība, tad šādu mājokli izvēlētos 40% jauniešu, kam seko dzīvoklis kādā no Rīgas apkaimēm (32%) un privātmāja kādā no Latvijas pilsētām ārpus Rīgas (31%).liecina "Luminor" bankas aptaujas rezultāti.

www.delfi.lv/bizness/banka....d?id=52664105

banka 24.novembris 2020 12:16
10 2 Atbildēt

Un šie skaitļi, visticamāk, liecina arī par to, ka jaunie cilvēki saglabā veselo saprātu, nevēloties dzīvot maz apzaļumotā pilsētas centrā, kuram cauri brauc lērums auto sliktā tehniskā stāvoklī ar izrietošajām sekām, ar sastrēgumiem un sliktu gaisa kvalitāti.

Rīdzis 24.novembris 2020 12:19
4 1 Atbildēt

To jau laucinieki aizpildījuši, tie kuri nav pilsētnieki, nekad tādi arī nebūs.

Plus no kādiem 300k var jau atrast normālu lielu dzīvokli ar lielu terasi utt.

Kas atfiecas uz ātruma ierobežošanu, tad tas dēļ lohiem, stulbiem vadītājiem un tik pat stulbiem gājējiem.

ivars 24.novembris 2020 12:33
4 3 Atbildēt

LV apsteigs visus , dirsaa liideeji

:-) 24.novembris 2020 13:07
4 0 Atbildēt

Tūlīt Kiesners kliegs, ka Latvijas CSDD ar Lukstiņa kungu priekšgalā vainīga, jau Itālijā, Beļģijā un Francijā diktē noteikumus, iestāstījuši tiem, ka jārūpājas par drošību uz ceļa, mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem, apstiprina noteikumus no kuriem paši neko nejēdz.

Kanibaals 24.novembris 2020 13:41
3 1 Atbildēt

Ar zirgu pajūgu pilsētā iebraukt drīkstēs?

Rr19 24.novembris 2020 14:02
4 0 Atbildēt

Ja būs kvēpu filtrs,tad varēs.

donats 24.novembris 2020 13:50
6 0 Atbildēt

Vajag piespiest gājējus ievērot satiksmes noteikumus kā tas jādara autobraucējiem, nevis drāzt pāri ielai kur pagadās un šķērsot pārejas pie sarkanā signāla.

statistika 24.novembris 2020 14:47
5 5 Atbildēt

Tev ir skaitļi ar gadījumu skaitu, kad uzbrauc gājējam ar sadalījumu pa vietām - brauktuve, luksofors zaļš, luksofors sarkans, pāreja? Padalies, neturi sveci zem pūra!

Bet neapgalvo, ka gājēji paši vien vainīgi.

gājējs 27.novembris 2020 15:03
0 0 Atbildēt

Nu ja gājējs paskatītos pa labi, pa kreisi, pirms kāpj uz pārbrauktuves, tad jau nu toč mazāk būtu to negadījumu (uz pārejām)... jo neticu, ka autovadītājs, kurš ierauga gājēju uz pārejas speciāli piespiež gāzes pedāli

Varam 24.novembris 2020 15:00
4 1 Atbildēt

ņemties un spriest, bet ja pieņems - tad pildīsim.

Un ka kāds domā tāpēc bēgt uz Minheni - tur tāpat būs 30km/st. Jābēg uz tālākām vietām...var uz krieviju, kur ja ir nauda, var braukt nost gājējus un atpirkties bez tālākām sekām. Vai to jūs gribat - nobraukt gājējus un nekādu seku?

Krotow 24.novembris 2020 15:05
4 0 Atbildēt

Limitatori, auuu! Pirmkārt radiet iespēju APBRAUKT centru no abām pusēm. Lai nav tajā geto vairs jābrauc iekšā, jo citur nav kur. Un tikai pēc tam celiet tam apkārt žogu ar dzeloņdrātīm un prettanku grāvjiem.

Aū! 24.novembris 2020 15:12
6 2 Atbildēt

Neviens jau centru ciet netaisa! Braukt varēs! Tikai lēnāk! Vidējais ātrums nebūs daudz zemāks! Korķī ātrumu nosaka tukšgaitas ātrums, nevis maksimālais! Daudz auto veido korķi neatkarīgi no maksimālā ātruma!

Redaktoram 24.novembris 2020 16:57
4 1 Atbildēt

Skriptam jādzēš komenti kuros ir linki uz zebras sūdu

viencexperc 24.novembris 2020 19:05
5 4 Atbildēt

Es jau sen to rakstīju. Eiropā beidzot mani uzklausīja. Drīz arī pie mums.

Un ārpus pilsētas braukt ne ātrak par 80... Jo daudzi nemaz braukt nemāk.

Vēl labs variants ir ja cilvēks 5 gadu laikā iekļūst 2 avārijās, tiesību atņemšana un atkārtoti eksāmeni.

Bet šo gadījumu debilie komunisti uzskatīs par viņu cilvēktiesību pārkāpumu. Tāpēc labs variants - samazināt ātrumu visur kur var.

divi sexperti 25.novembris 2020 9:01
2 2 Atbildēt

Tajās pašās Eiropas pilsētās ir platas maģistrālās ielas, lai apbrauktu centru.

Tajās pašās pilsētās ir metro, lai padsmit minūtēs varētu ar sabiedrisko tikt no viena pilsētas rajona uz citu.

Tas arī var domāt par brīvām ielām kur pastaigāties.

Visvairāk jau cepās pāķi, kas atbraukuši uz Rīgu, noīrējuši kādu ūķi centrā un pieprasa veloceļus, lai varētu braukāt starp māju un krogu...

:) 24.novembris 2020 20:22
2 1 Atbildēt

Krievijā joprojam ir 60, +20 par ko nesodā, tātad faktiskais limits -80

varbūt 24.novembris 2020 21:41
4 0 Atbildēt

čemodāns, lidosta, sapņu zeme?))

Pļurkt 25.novembris 2020 8:11
0 0 Atbildēt

Pirms katra auto "tālavas taurētāju" - kājnieku ar tauri, lai brīdina par nāves briesmu tuvošanos!!

Vajag tikai vēsturē palūkoties.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO)

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 15

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 2

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 3

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti