Kopumā 386 Jelgavas un Ozolnieku novada iedzīvotāju parakstījuši vēstuli Satiksmes ministrijai (SM) un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM), iestājoties par divu ceļu rekonstrukciju, aģentūru LETA informēja Jelgavas novada pašvaldības pārstāve Enija Kreicberga-Kapša.
Iedzīvotāju lūgums attiecas uz reģionālā autoceļa P94 posma Mežciems - Dzirnieki - Staļģene un vietējā autoceļa V1071 Mežciems - Staļģene - Stūrīši posma Staļģene - lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā savienība (LPKS) "Latraps" remontu.
Pašvaldībā skaidroja, ka pirmās vēstules Jelgavas novada Jaunsvirlaukas pagasta Staļģenes, Dzirnieku, Jaunsvirlaukas ciemu un Ozolnieku novada Salgales pagasta Emburgas ciema iedzīvotāji SM nosūtīja jau pirms diviem gadiem. Ņemot vērā, ka šo ceļu satiksmes intensitāte nav liela, ceļu sakārtošanas darbi netika veikti, tomēr vienlaikus SM norādīja, ka izvērtēs iespējas ceļa asfalta seguma atjaunošanas darbus iekļaut Valsts autoceļu tīklā veicamo darbu programmā 2019.-2021.gadam.
Šogad Jelgavas un Ozolnieku novadu iedzīvotāji iesniedza abām ministrijām atkārtotu vēstuli, aicinot apstiprināt, vai nākamajā gadā plānots minētos ceļa posmus rekonstruēt atbilstoši solītajam. Savā vēstulē viņi atsaucas uz VARAM un SM noteikto sadarbību kopīgi izstrādājamajiem priekšlikumiem 300 miljonu eiro programmai, kuras rezultātā tiks uzlabota novadu centru sasniedzamība, sakārtojot 105 ceļu posmus gandrīz 900 kilometru garumā.
Iedzīvotāji vēlas, lai tiktu sakārtots reģionālā autoceļa P94 posms Mežciems - Dzirnieki - Staļģene vairāk nekā 14 kilometru garumā. Savukārt vietējā autoceļa V1071 Mežciems-Staļģene-Stūrīši posms Staļģene - LPKS "Latraps" ir divus kilometrus garš. Vietējie nepiekrītam SM sniegtajam pamatojumam, ka ceļu satiksmes intensitāte uz P94 ir neliela.
"Zināmā mērā tā patiešām krītas, bet tikai tāpēc, ka ceļa segums šobrīd ir patiešām sliktā stāvoklī. Ikdienā Jaunsvirlaukas iedzīvotājiem ceļa posms Mežciems - Dzirnieki - Staļģene ir ļoti būtisks, bet, piemēram, lauksaimniecības produkcijas transportēšanas laikā zemnieki, lai nogādātu produkciju uzņēmumiem "Linas Agro" un "Dobeles dzirnavnieks", ir spiesti izvēlēties krietni garāko ceļu caur Garozu," pausts iedzīvotāju vēstulē.
Savukārt vietējā ceļu V1071 kvalitāte esot svarīga vairākiem Jaunsvirlaukas pagasta uzņēmumiem, piemēram, LPKS "Latraps" iesalnīcai, kas lielos apjomos ražo iesala miežus, SIA "Cīruļi", kam pieder slaucamo govju komplekss, un SIA "Fito-AL" ražošanas objektiem - graudu kaltēm, autogarāžām, mehāniskajām darbnīcām.
"Savā ziņā ceļa stāvoklis, kas ar katru gadu arvien pasliktinās, būtiski bremzē uzņēmējdarbības attīstību un līdz ar to pagasta un novada attīstību," argumentēja iedzīvotāji.
Jelgavas novada pašvaldība atbalsta iedzīvotāju prasību un aicina SM un VARAM apstiprināt, vai nākamajā gadā plānots minētos ceļa posmus rekonstruēt atbilstoši solītajam.
Kā tad tā, nu kas tie te tādi par prinčiem saradušies.Kādu vēl viņiem garozu, lai mauc caur bausku,und tālāk pa vija-baltika,gar a7 rimī maxi mārket.Kam nepatīk- tos caur Mendemciemu novirzīt.Punkts.Jā.
A kas ir??? Kad jāmaksā nodokļi, tad viņiem jāsamaksā viss lai Rīgas ielas noasfaltē, bet pašiem gadu desmitiem jāmaļ dubļi??
Es jau esmu redzējis ceļu, kas spēja izturēt DIVUS pasaules karus, komunistu invāziju, "neatkarīgo" latvāniju nespēja izturēt. Pie kam nespēja tik tālu, ka nedz ar tanku, nedz zirga mugurā JĀŠUS pa to vairs nav iespējams izbraukt!!!
Visiem ir PILNĪGS POX! Pilnīgi visi kas dzīvoja gar to ceļu ir atstājuši savas mājas un nu tīrumos un laukos aug "latvijas kokvilna"!!! tūkstošiem hektāru, ja ne kv km!!!