Rīgas domē izveido komisiju, kas domāšot par gājēju un velobraucēju drošību 38

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/RigasDome

Nozare.lv | 14.decembris 2020 16:04

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē deputāti nobalsoja par Rīgas mikromobilitātes drošības komisijas izveidi.

Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa, Rīgas mikromobilitātes drošības komisija izveidota, lai uzlabotu gājēju drošību, veiktu pakāpenisku ietvju un gājēju pāreju uzlabošanu atbilstoši drošības un pieejamības standartiem un veiktu gājēju ielu ieviešanu, iesaistot nevalstisko organizāciju un nozaru ekspertus.

Iniciatīvu izveidot komisiju izteikusi deputāte Agnese Logina (APP), kura norādīja, ka Rīgā gājēji, velosipēdisti un citi, kas pārvietojas ar arvien dažādākām transportlīdzekļu formām, ieskaitot elektroskūterus, ir neaizsargāti, jo pilsētas satiksmes infrastruktūra lielākoties nav tam piemērota.

"Tas ir cilvēku dzīvības, veselības un drošības jautājums. Tādas situācijas kā traģiskais negadījums Teikā, kur velosipēdiste tika nāvējoši notriekta, nedrīkst atkārtoties, un liela daļa no atbildības, lai tas neatkārtotos, ir politikas veidotāju pusē," uzsvēra Logina.

Komisijas kopumā darbosies 11 Rīgas domes deputāti no dažādām frakcijām un blokiem - Valters Bergs (JKP), Einārs Cilinskis (NA/LRA), Agnese Logina (APP), Justīne Panteļējeva (APP), Miroslavs Kodis (APP), Juris Radzevičs (GKR), Rita Našeniece (JV), Inese Andersone (JV), Lauris Ērenpreiss (JV), Vadims Faļkovs (S) un Aleksandrs Kuzmins (S).

"Rīgā ir ļoti daudz darba saistībā ar viedas iedzīvotāju mobilitātes nodrošināšanu. Patlaban mēs esam pašā sistēmas sākumpunktā, kur grūtākais darbs būs iedzīvotāju paradumu maiņa. Tāpat arī jāstrādā pie plāniem, kā uzlabot ceļu satiksmes drošību visiem satiksmes dalībniekiem un nodrošināt droša dizaina infrastruktūru" sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).

Viņš piebilda, ka būs aktīvi jāstrādā pie normatīvo aktu izmaiņām, piemēram, kopā ar ekspertiem jāizstrādā elektroskūteru regulējums,

Komisijas galvenie uzdevumi būs uzlabot saikni starp plānošanu un ieviešanu - pārraudzīt mikromobilitātes plānošanas dokumentu izstrādi pirms izskatīšanas komitejā, uzlabot ceļu satiksmes drošību gājējiem un velosipēdistiem. Komisijas uzdevums būs izskatīt vides pieejamības jautājumus, lai nodrošinātu visiem pieejamu infrastruktūru, kā arī apspriest dažādus deputātu ierosinājumus, kas saistīti mikromobilitātes attīstību un drošību un apspriest ar mikromobilitāti saistītu normatīvo aktu izmaiņas.
 

 
38 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
oi 14.decembris 2020 16:16
6 6 Atbildēt

jau dzirdu vaimanāšanu un stenēšanu, cik grūta dzīva tiem, kas grib pa pilsētu ar auto braukāt

gribu zināt 14.decembris 2020 17:51
4 0 Atbildēt

Cik Rīga gājēju nobraukts?Cik noslīkuši?

vēlētājs 14.decembris 2020 17:54
4 1 Atbildēt

Lai tik sēž un runā,lai katra dumjība kļust redzama.Tad zināšu,kuru nevēlēt Saeimā.Viņiem no lielummānijas neizbēgt,kā jau pieredzēts.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: CUPRA Ateca jeb vilks jēra ādā (+VIDEO)

Daži parketa džipi izskatās tā it kā radīti siltumnīcas apstākļos. CUPRA Ateca tāds nav. Tas ir no skarbajiem zēniem. Neizskatās? Tā jau arī bija domāts. Lasīt vairāk

 

Gaisa kvalitātes mērītāju iepirkumam skolām iecerēts atvēlēt aptuveni divus miljonus eiro 5

Gaisa kvalitātes kontroles mērierīču nodrošināšanai skolās iecerēts atvēlēt aptuveni divus miljonus eiro, pirmdien pēc koalīcijas sanāksmes sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV). Lasīt vairāk

 

Vai tā ir drošāk, ka smagajiem virs 7.5 t Latvijā jābrauc uz 80 km/h??? (+ VIDEO) 40

CSN nosaka, ka Latvijā kraviniekam, kas smagāks par 7,5 tonnām, jābrauc 10 km/h lēnāk nekā pārejai transporta plūsmai, taču - vai tā ir drošāk? Lasīt vairāk

 

Alkohola reibumā izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits pēdējo desmit gadu laikā pieaudzis par 57% 2

Alkohola reibumā izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits pēdējo desmit gadu laikā ir pieaudzis par 57%, bet cietušo skaits tajos - par 18%, aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti