Rīgas domē izveido komisiju, kas domāšot par gājēju un velobraucēju drošību 38

 

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/RigasDome

Nozare.lv | 14.decembris 2020 16:04

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē deputāti nobalsoja par Rīgas mikromobilitātes drošības komisijas izveidi.

Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa, Rīgas mikromobilitātes drošības komisija izveidota, lai uzlabotu gājēju drošību, veiktu pakāpenisku ietvju un gājēju pāreju uzlabošanu atbilstoši drošības un pieejamības standartiem un veiktu gājēju ielu ieviešanu, iesaistot nevalstisko organizāciju un nozaru ekspertus.

Iniciatīvu izveidot komisiju izteikusi deputāte Agnese Logina (APP), kura norādīja, ka Rīgā gājēji, velosipēdisti un citi, kas pārvietojas ar arvien dažādākām transportlīdzekļu formām, ieskaitot elektroskūterus, ir neaizsargāti, jo pilsētas satiksmes infrastruktūra lielākoties nav tam piemērota.

"Tas ir cilvēku dzīvības, veselības un drošības jautājums. Tādas situācijas kā traģiskais negadījums Teikā, kur velosipēdiste tika nāvējoši notriekta, nedrīkst atkārtoties, un liela daļa no atbildības, lai tas neatkārtotos, ir politikas veidotāju pusē," uzsvēra Logina.

Komisijas kopumā darbosies 11 Rīgas domes deputāti no dažādām frakcijām un blokiem - Valters Bergs (JKP), Einārs Cilinskis (NA/LRA), Agnese Logina (APP), Justīne Panteļējeva (APP), Miroslavs Kodis (APP), Juris Radzevičs (GKR), Rita Našeniece (JV), Inese Andersone (JV), Lauris Ērenpreiss (JV), Vadims Faļkovs (S) un Aleksandrs Kuzmins (S).

"Rīgā ir ļoti daudz darba saistībā ar viedas iedzīvotāju mobilitātes nodrošināšanu. Patlaban mēs esam pašā sistēmas sākumpunktā, kur grūtākais darbs būs iedzīvotāju paradumu maiņa. Tāpat arī jāstrādā pie plāniem, kā uzlabot ceļu satiksmes drošību visiem satiksmes dalībniekiem un nodrošināt droša dizaina infrastruktūru" sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).

Viņš piebilda, ka būs aktīvi jāstrādā pie normatīvo aktu izmaiņām, piemēram, kopā ar ekspertiem jāizstrādā elektroskūteru regulējums,

Komisijas galvenie uzdevumi būs uzlabot saikni starp plānošanu un ieviešanu - pārraudzīt mikromobilitātes plānošanas dokumentu izstrādi pirms izskatīšanas komitejā, uzlabot ceļu satiksmes drošību gājējiem un velosipēdistiem. Komisijas uzdevums būs izskatīt vides pieejamības jautājumus, lai nodrošinātu visiem pieejamu infrastruktūru, kā arī apspriest dažādus deputātu ierosinājumus, kas saistīti mikromobilitātes attīstību un drošību un apspriest ar mikromobilitāti saistītu normatīvo aktu izmaiņas.
 

 
Visi komentāri
 
oi 14.decembris 2020 16:16
6 6 Atbildēt

jau dzirdu vaimanāšanu un stenēšanu, cik grūta dzīva tiem, kas grib pa pilsētu ar auto braukāt

gribu zināt 14.decembris 2020 17:51
4 0 Atbildēt

Cik Rīga gājēju nobraukts?Cik noslīkuši?

diviūhāes 14.decembris 2020 21:20
0 0 Atbildēt

Tavā tukšajā galvā nerimst veco skaņu atbalsis.

CSDD 15.decembris 2020 9:28
0 0 Atbildēt

Tu jau savam velosipēdam ziemas riepas apāvi, jeb atkal činkstēsi, ka ielas slidīgas!?

tu 15.decembris 2020 10:15
0 0 Atbildēt

nedomā par mana velo riepām, rūpējies lai pats vari laicīgi nobremzēt ))

CSDD 15.decembris 2020 10:51
0 0 Atbildēt

Kad pakritīsi zem trolejbusa riteņiem, būs par vēlu domāt!

... 15.decembris 2020 10:58
1 3 Atbildēt

Kārtējā bezatbildīgā pedālģalvas dzīves princips - "es darīšu ko gribēšu, bet par maunu drošību lai rūpējas citi." Pie tam parasti lamā vadītājus, ka tie neprot braukt, neievēro noteikumus u.t.t., bet tik un tā visu laiku izraisa situācijas, kad viņu dzīvība ir atkarīga tieši no vadītāju reakcijas...

punktiņiem 15.decembris 2020 11:30
2 1 Atbildēt

kad saku - nelauzi galvu par mani, skaties lai liselīni aptur tavu kūpošo dīzelīti, pirms tas sabučojas ar teslu - dabūsi kaklā regresu un maksāsi stenēdams ilgus gadus))

... 15.decembris 2020 13:05
3 0 Atbildēt

Kau Tu ...irs!?

Man ir >30 gadu stāžs, 17 BM klase, mašīnai izieta tehniskā un uzliktas ziemas riepas. No Teslas es nebaidos, bet baidos no idiņiem, kas ziemā uzlikuši kapuci pār acīm ar fixīti bez bremzēm laiž pāri 3 joslām, jo viņam tā taisnāk...

blēah 15.decembris 2020 13:46
1 2 Atbildēt

Tas, ka tu raksti par fiksīti, nesaprotot kas tas vispār ir, norāda ka tev ir patoloģisks naids pret velobraucējiem. Fiksītis bļe....cik tu tādus esi redzējis, ko? Pa gadu viens tāds varbūt ir redzams, un tieši tu viņu sastop? Varbūt tas kautko pasaka par tevi, par tavām BM klasēm un braukšanas prasmēm?

Antons 15.decembris 2020 16:57
0 0 Atbildēt

Man ir fiksītis, maksimāli viegls, un bremzes jau vajag tikai mīkstajiem, kas nemāk braukt!

šoferīc 17.decembris 2020 0:23
0 0 Atbildēt

tad pamāci to mīksto ōpi kā pareizi jābrauc

WALA 14.decembris 2020 17:24
2 1 Atbildēt

Phe, ka tik ne par ko nebūtu jātbild, un ka tik varētu neko nedarīt, kārtējā RD "sabiedrisko attiecību" komisija RD, kura kādu tik "sēta ap pili cilvēkiem" atbalstītāju grupiņa (kas pat CSN nejēdz) fufeli tur spēs ielobēt.

Iesaku komisiju nemaz neveidot, bet ieplānot, ka visi deputāteļi pa kādai nedēļai viena daļa brauc ar velo, bet otri ar auto ap, gar un šķērsām veloceļiem aprīkoti ar kamerām, pēc tam visus incidentus kas tāda 'veidā manīti - apkopo, un kopā ar publiku apspriež un izdara secinājumus - kur, kāpēc un kāda laža ir ieprojektējusies !

Neaizmirstam ka vajag gan lietainu laiku, gan saulrieta laikus, gan vēl šo to iekļaut, lai dati sakarīgāki un kļūdas lābāk izlec !

P.S. un ja sab. transam arī tomēr kādu vietu ir ieplānojuši, tad arī to obligātā kārtā lietot raksturīgajās sastrēguma stundās !

vēlētājs 14.decembris 2020 17:54
4 1 Atbildēt

Lai tik sēž un runā,lai katra dumjība kļust redzama.Tad zināšu,kuru nevēlēt Saeimā.Viņiem no lielummānijas neizbēgt,kā jau pieredzēts.

pensionārs 14.decembris 2020 19:20
2 1 Atbildēt

Protams,jādomā.Ko darīt,kad velobraucējs uz ietves notriec vecenīti un pazūd?Vai pat uz Skolas ielas veloceliņa?

Jāmeklē! 14.decembris 2020 22:15
4 1 Atbildēt

Jābūt apstākļiem, lai brauktu pa brauktuvi, nevis ietvi - tas taču acīmredzami!

Un ko večiņa dara uz veloceliņa?!? Bez velosipēda!

sam durak 15.decembris 2020 0:31
2 1 Atbildēt

šķērso kā nu spēj,vai nav skaidrs?

ZZZZ 14.decembris 2020 21:27
0 0 Atbildēt

7.min un Valdis paskaidrojums

nodokļu maksātājs 15.decembris 2020 0:51
1 0 Atbildēt

Kur tad ir manas valsts policija,ja tā mani nesargā?

WALA 15.decembris 2020 7:21
0 0 Atbildēt

NU vispār jau dažs labs žūrnāļists tomēr izskatas ka CSN nezin, jo uz Zemitānu var mierīgi braukt pa visu sab. transa joslu, ja tikai no tilta nogriežas pa labi ;)

WALA 15.decembris 2020 7:29
0 0 Atbildēt

t.i. tur ir nianse, kas ir pareiz jāizdara uzbraucot uz Zmeitānu tilta, lai tu nebūtu pārkāpējs ;)

progressīvi 15.decembris 2020 0:53
0 1 Atbildēt

Es braucu ar vello!Man ir taisnība,un nekā citādi!!

Vernons 15.decembris 2020 8:54
1 0 Atbildēt

Ha! Es ar K700! Tava taisnība izbeidzās zem K700 riteņa!!! Patiesība.

vecumdienas 15.decembris 2020 10:14
0 0 Atbildēt

Vernon, neesi nu lecīgs, vecumdienas ķurķī nemaz nav tik salda medusmaize.

Vernons 15.decembris 2020 12:22
0 0 Atbildēt

Tev zemāk "vectēvs" izskaidro, kā uz ceļa jāuzvedas!

Brīvības gatvē, ja nemaldos, nobrauca jaunu meiteni! Kā Tu domā, kas vainīgs?

ahaha 15.decembris 2020 13:43
0 0 Atbildēt

Vectēv Vernon, kāpēc tu zem vairākiem nikiem drukā savu penteri, apriori uzskatot ka velobraucēji neievēro nevienu noteikumu? Tikpat labi vari rakstīt par motoristiem, kas ļaunprātīgi un ilgstoši ignorē CSN.

Tas, ko tu tur saskaitīji, nevienu neinteresē. Katrs kautko redz un ne visi saprot, ko tie redzējuši. Daži pat neatšķir, vai redz vai tikai liekas)) Tāpēc savas gudrības satin tūtiņā un....jā, noslēp.

Vernons 15.decembris 2020 13:59
0 0 Atbildēt

Starp Tevi un mani ir liela atšķirība. Man ir Vārds un viedoklis, kam ir segums! Tev nav ne vārda, ne viedokļa un nav arī "seguma".

nugan 15.decembris 2020 14:07
0 0 Atbildēt

Vernona vārds ir Neviens un izskats ir Jautājuma Zīme. Tas arī viss, kas par Vernonu ir jāzin.

Vectēvs 15.decembris 2020 11:43
2 0 Atbildēt

Es jau 60 gadus braucu ar riteni, vēl kopš tiem laikiem, kad nebija tādu velojoslu. Man ir atstarojoša veste, gaismiņas, spoguļi, lai vis mani redz un es redzu citus. Nav bijušas problēmas braukt ar riteni. Braucu gan pa kplietošanas ceļiem, gan šosejām, esmu izbraukājis visu eiropu un bijušo padomiju.

Mūsdienās visi kļuvuši par baigiem mīkstpēdiņiem un vairs braukt nemāk, tik lecās ar visiem pēc kārtas. Es jums teikšu tā, cieniet citus un arī Jūs cienīs!

Vecmāte 15.decembris 2020 14:42
0 0 Atbildēt

Nu es jau arī saku - pilsētā velosipēdistiem ir droši jābrauc pa joslu tāpat kā citiem transportlīdzekļiem. Veste, lampas un nekādas ietves. Visiem ir jāpieņem doma, ka ielas nav domātas tikai auto un auto nav priekšroka tikai dēļ izmēra un svara.

Vectēvs 15.decembris 2020 17:01
0 0 Atbildēt

Tieši tā, visi brauc draudzīgi pa vienu joslu! Kavēt sabiedrisko, tikai tāpēc, lai kādam būtu speciāla josla, nu nav gudri! Galu galā, ja gribās speciālu joslu, tad var taisīt sabiedrisko joslu, pa kuru var braukt arī velo.

Vernons 15.decembris 2020 12:38
0 0 Atbildēt

"Ceļu satiksmes Likuma" 19. pants "Pienākumi un tiesības" par visiem satiksmes dalībniekiem ir parūpējies! Atliek gājējiem un velosipēdistiem pildīt CSN prasības!

RDSD CSL 19. Pants arī ir saistošs, kad zīmē līnijas vello joslai!!!

ro 15.decembris 2020 13:45
0 0 Atbildēt

Debīliķis Stsķis ar savu zaļo domāšanu gan jau pie vainas komisijas izveidei...visu jau var saprast bet kāpēc vispirms netiek organizētas komisijas par infrastruktūras uzlabojumiem lai mazinātu sastrēgumus vietās kur tie veidojas no rītiem un vakaros...gadiem jau...nevis atkal kādu no pilsētas artērijām atdot velo un brīnīties ka sastrēgumi tik palielinās...runājot par velosipēdistiem..visu mūžu tie varēja mīties pa ietvēm a tagd esam pāris gafos par NY kļuvuši vai ka nav vietas uz ietves un jāspiežas gar mašīnām?

kukū? 15.decembris 2020 14:08
2 1 Atbildēt

ar velo - pa ietvēm? tu no kāda koka esi nokritis? tavuprāt, tas ir normāli ka velo brauc pa ietvēm?

Pilnīgs kukū 15.decembris 2020 15:03
2 0 Atbildēt

Tas atkarīgs no ietves. Ja ietve ir gana plata un gājēju intensitāte neliela, tad kāpēc gan ne?

Un velo pa pilsētu arī ir jāpārvietojas ar adekvātu ātrumu. Es jau saprotu, ka ideālai ielai katrā pusē būtu jābūt vismaz 2m trotuāram, 1,5m veloceliņam (katrā virzienā), vismaz kādu metru zaļo zonu, un tad vēl vajadzētu joslu sab. transportam un nebūtu slikti pielikt vēl pāris atsevišķas joslas. Vienīgi realitātē tās ielas mums nav tik platas kā gribētos...

tu tū 15.decembris 2020 17:04
1 0 Atbildēt

Bērni joprojām var braukt un tas ir pilnīgi normāli! Ja jau visi brauktu, nevis lidotu, tad jau arī varētu mierīgi turpināt braukt! Bet nebrauc jau, lido un uzvedās kā pasaules naba, tāpēc jau nevar laist kopā ar gājējiem, jo bīstami tie velo ērgļi.

vau un ņau 15.decembris 2020 18:48
0 0 Atbildēt

Čakā ielā ar velojoslām pa ietvēm brauc!

oi oi 17.decembris 2020 0:19
0 0 Atbildēt

ja dzirdi to, ko nedzirdi, tad aizej pie kāda speciālista

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 22

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo Junior kļūst pieejams pasūtīšanai 2

Alfa Romeo jaunākais modelis, kas tika pieteikts kā Milano, taču tagad pārdēvēts par Junior, kļūst pieejams pasūtīšanai Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 38

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti