Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē deputāti nobalsoja par Rīgas mikromobilitātes drošības komisijas izveidi.
Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa, Rīgas mikromobilitātes drošības komisija izveidota, lai uzlabotu gājēju drošību, veiktu pakāpenisku ietvju un gājēju pāreju uzlabošanu atbilstoši drošības un pieejamības standartiem un veiktu gājēju ielu ieviešanu, iesaistot nevalstisko organizāciju un nozaru ekspertus.
Iniciatīvu izveidot komisiju izteikusi deputāte Agnese Logina (APP), kura norādīja, ka Rīgā gājēji, velosipēdisti un citi, kas pārvietojas ar arvien dažādākām transportlīdzekļu formām, ieskaitot elektroskūterus, ir neaizsargāti, jo pilsētas satiksmes infrastruktūra lielākoties nav tam piemērota.
"Tas ir cilvēku dzīvības, veselības un drošības jautājums. Tādas situācijas kā traģiskais negadījums Teikā, kur velosipēdiste tika nāvējoši notriekta, nedrīkst atkārtoties, un liela daļa no atbildības, lai tas neatkārtotos, ir politikas veidotāju pusē," uzsvēra Logina.
Komisijas kopumā darbosies 11 Rīgas domes deputāti no dažādām frakcijām un blokiem - Valters Bergs (JKP), Einārs Cilinskis (NA/LRA), Agnese Logina (APP), Justīne Panteļējeva (APP), Miroslavs Kodis (APP), Juris Radzevičs (GKR), Rita Našeniece (JV), Inese Andersone (JV), Lauris Ērenpreiss (JV), Vadims Faļkovs (S) un Aleksandrs Kuzmins (S).
"Rīgā ir ļoti daudz darba saistībā ar viedas iedzīvotāju mobilitātes nodrošināšanu. Patlaban mēs esam pašā sistēmas sākumpunktā, kur grūtākais darbs būs iedzīvotāju paradumu maiņa. Tāpat arī jāstrādā pie plāniem, kā uzlabot ceļu satiksmes drošību visiem satiksmes dalībniekiem un nodrošināt droša dizaina infrastruktūru" sacīja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).
Viņš piebilda, ka būs aktīvi jāstrādā pie normatīvo aktu izmaiņām, piemēram, kopā ar ekspertiem jāizstrādā elektroskūteru regulējums,
Komisijas galvenie uzdevumi būs uzlabot saikni starp plānošanu un ieviešanu - pārraudzīt mikromobilitātes plānošanas dokumentu izstrādi pirms izskatīšanas komitejā, uzlabot ceļu satiksmes drošību gājējiem un velosipēdistiem. Komisijas uzdevums būs izskatīt vides pieejamības jautājumus, lai nodrošinātu visiem pieejamu infrastruktūru, kā arī apspriest dažādus deputātu ierosinājumus, kas saistīti mikromobilitātes attīstību un drošību un apspriest ar mikromobilitāti saistītu normatīvo aktu izmaiņas.
jau dzirdu vaimanāšanu un stenēšanu, cik grūta dzīva tiem, kas grib pa pilsētu ar auto braukāt
Cik Rīga gājēju nobraukts?Cik noslīkuši?
Tavā tukšajā galvā nerimst veco skaņu atbalsis.
Tu jau savam velosipēdam ziemas riepas apāvi, jeb atkal činkstēsi, ka ielas slidīgas!?
nedomā par mana velo riepām, rūpējies lai pats vari laicīgi nobremzēt ))
Kad pakritīsi zem trolejbusa riteņiem, būs par vēlu domāt!
Kārtējā bezatbildīgā pedālģalvas dzīves princips - "es darīšu ko gribēšu, bet par maunu drošību lai rūpējas citi." Pie tam parasti lamā vadītājus, ka tie neprot braukt, neievēro noteikumus u.t.t., bet tik un tā visu laiku izraisa situācijas, kad viņu dzīvība ir atkarīga tieši no vadītāju reakcijas...
kad saku - nelauzi galvu par mani, skaties lai liselīni aptur tavu kūpošo dīzelīti, pirms tas sabučojas ar teslu - dabūsi kaklā regresu un maksāsi stenēdams ilgus gadus))
Kau Tu ...irs!?
Man ir >30 gadu stāžs, 17 BM klase, mašīnai izieta tehniskā un uzliktas ziemas riepas. No Teslas es nebaidos, bet baidos no idiņiem, kas ziemā uzlikuši kapuci pār acīm ar fixīti bez bremzēm laiž pāri 3 joslām, jo viņam tā taisnāk...
Tas, ka tu raksti par fiksīti, nesaprotot kas tas vispār ir, norāda ka tev ir patoloģisks naids pret velobraucējiem. Fiksītis bļe....cik tu tādus esi redzējis, ko? Pa gadu viens tāds varbūt ir redzams, un tieši tu viņu sastop? Varbūt tas kautko pasaka par tevi, par tavām BM klasēm un braukšanas prasmēm?
Man ir fiksītis, maksimāli viegls, un bremzes jau vajag tikai mīkstajiem, kas nemāk braukt!
tad pamāci to mīksto ōpi kā pareizi jābrauc