"Latvijas valsts ceļi": Latvijā pirmais ātrgaitas autoceļš būs gatavs 2028.gadā - iAuto

"Latvijas valsts ceļi": Latvijā pirmais ātrgaitas autoceļš būs gatavs 2028.gadā 19

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 29.aprīlis 2021 11:31

Latvijā pirmais ātrgaitas autoceļš būs gatavs 2028.gadā, ceturtdien ceļu nozares konferencē "Satiksme un infrastruktūra pandēmijas gados" sacīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" Attīstības pārvaldes direktors Verners Akimovs.

Viņš skaidroja, ka ātrgaitas autoceļus tuvākajā laikā paredzēts veidot noslogotākajos valsts autoceļos, piemēram, Rīgas apvedceļā (Baltezers-Saulkalne) (A4), Rīgas apvedceļā (Salaspils-Babīte) (A5), kā arī Bauskas šosejā (A7) posmā no Ķekavas apvedceļa līdz Lietuvas robežai, tostarp veidojot Bauskas un Iecavas apvedceļus.

Tostarp Akimovs informēja, ka Rīgas apvedceļa A4 pārbūve varētu izmaksāt 170,318 miljonus eiro par pievienotās vērtības nodokli (PVN), bet Rīgas apvedceļa A5 pārbūve varētu izmaksāt 202,923 miljonus eiro.

Viņš norādīja, ka uz jaunajiem ātrgaitas autoceļiem maksimālais atļautais braukšanas ātrums paredzēts līdz 130 kilometriem stundā, pa ceļu netiks pieļauta lēngaitas satiksme, velosipēdu, kā arī gājēju pārvietošanās. Tāpat nebūs neviena tiešā ceļu pieslēguma pie pamattrases un autoceļš būs pieejams tikai no vairāklīmeņu satiksmesmezgliem.

Akimovs atzīmēja, ka uz ātrgaitas ceļu brauktuvēm nebūs paredzēta apstāšanas vai stāvēšana, automobiļu braukšana atpakaļgaitā, sabiedriskā transporta pieturas būs paredzētas tikai atdalītas no brauktuves, kā arī sabiedriskā transporta pasažieru plūsma pāri brauktuvei tiks paredzēta pa divlīmeņu šķērsojumu, norobežojot iespējas veikt šķirošanu vienā līmenī ar brauktuvi.

LVC pārstāvis norādīja, ka ātrgaitas autoceļi nodrošinās laika un resursu ekonomiju, kā arī drošāku satiksmi, jo braukšanas plūsmas būs atdalītas. 

Jau vēstīts, ka Latvijas valsts ceļu attīstības plānā 2020.-2040.gadam paredzēts 1020 kilometru valsts galveno autoceļu pārveidot par četru joslu ātrgaitas ceļiem ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometri stundā, lai no jebkura galvenā reģionālās attīstības centra Rīgu varētu sasniegt ne ilgāk kā divās stundās.

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
s 29.aprīlis 2021 12:38
7 5 Atbildēt

Pat ja šo ceļu izbūves tad tik un tā ar laiku uzliks ātruma ierobežojumus, dēļ visādām sēnēm, lohiem un lēnpiržiem, kuri sataisīs tikai avārijas tur!

Tauta nav gatava kam tādam. Lielāka daļa uzskata, ka ātrums nogalina, savukārt vilkšanās pa kreiso malējo un spoguļos neskatīšanās palīdz izdzīvot, lohi ...

R(8) 29.aprīlis 2021 15:02
7 3 Atbildēt

Nekada , bet manuprat Latvija tik vajag divas automagistrales , viena , kas savieno pa taisno Igaunijas un Lietuvas robezu un otra , kas no Krievijas robezas ietu cauri Daugavplilij un pa taisno lidz Ventspilij , ar to ari mums pietiktu

R(8) 29.aprīlis 2021 13:45
5 1 Atbildēt

Man vienkarsi gribetos zinat kadu automagistrali vini velas buvet , ja ta ir otra limena automagistrale ar divam brauksanas joslam katra virziena , tad tur bus ka jebkura rietumeiropas valsti ar 100 vai 110 km/h ierobezojumu , bet ja ta ir pirma limena automagistrale ar trim joslam katra brauksanas virziena , tad ari bus tie 120 vai 130 km/h un pats galvanais kartigi nozogoti , tai lai apmales nav piejamas nevieniem senotajiem un ogotajiem , vai kautkadam idiotam , kas vinu velas skersot , lai ietaupitu 1km

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti