"Latvijas valsts ceļi": Latvijā pirmais ātrgaitas autoceļš būs gatavs 2028.gadā 19

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 29.aprīlis 2021 11:31

Latvijā pirmais ātrgaitas autoceļš būs gatavs 2028.gadā, ceturtdien ceļu nozares konferencē "Satiksme un infrastruktūra pandēmijas gados" sacīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" Attīstības pārvaldes direktors Verners Akimovs.

Viņš skaidroja, ka ātrgaitas autoceļus tuvākajā laikā paredzēts veidot noslogotākajos valsts autoceļos, piemēram, Rīgas apvedceļā (Baltezers-Saulkalne) (A4), Rīgas apvedceļā (Salaspils-Babīte) (A5), kā arī Bauskas šosejā (A7) posmā no Ķekavas apvedceļa līdz Lietuvas robežai, tostarp veidojot Bauskas un Iecavas apvedceļus.

Tostarp Akimovs informēja, ka Rīgas apvedceļa A4 pārbūve varētu izmaksāt 170,318 miljonus eiro par pievienotās vērtības nodokli (PVN), bet Rīgas apvedceļa A5 pārbūve varētu izmaksāt 202,923 miljonus eiro.

Viņš norādīja, ka uz jaunajiem ātrgaitas autoceļiem maksimālais atļautais braukšanas ātrums paredzēts līdz 130 kilometriem stundā, pa ceļu netiks pieļauta lēngaitas satiksme, velosipēdu, kā arī gājēju pārvietošanās. Tāpat nebūs neviena tiešā ceļu pieslēguma pie pamattrases un autoceļš būs pieejams tikai no vairāklīmeņu satiksmesmezgliem.

Akimovs atzīmēja, ka uz ātrgaitas ceļu brauktuvēm nebūs paredzēta apstāšanas vai stāvēšana, automobiļu braukšana atpakaļgaitā, sabiedriskā transporta pieturas būs paredzētas tikai atdalītas no brauktuves, kā arī sabiedriskā transporta pasažieru plūsma pāri brauktuvei tiks paredzēta pa divlīmeņu šķērsojumu, norobežojot iespējas veikt šķirošanu vienā līmenī ar brauktuvi.

LVC pārstāvis norādīja, ka ātrgaitas autoceļi nodrošinās laika un resursu ekonomiju, kā arī drošāku satiksmi, jo braukšanas plūsmas būs atdalītas. 

Jau vēstīts, ka Latvijas valsts ceļu attīstības plānā 2020.-2040.gadam paredzēts 1020 kilometru valsts galveno autoceļu pārveidot par četru joslu ātrgaitas ceļiem ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometri stundā, lai no jebkura galvenā reģionālās attīstības centra Rīgu varētu sasniegt ne ilgāk kā divās stundās.

 
Visi komentāri
 
MAIRIS 29.aprīlis 2021 11:48
2 3 Atbildēt

Bet viss pārējais tā arī stāvēs sabrukts? Kāpēc atsevišķos posmos jau tagad nevar palielināt ātrumu? Tas nemaksā miljonus. Jeb super-projekti nozīmē super-otkatus?

75 miljoni 29.aprīlis 2021 12:16
0 0 Atbildēt

Tev vajag piemērus?, redz kur ir tie 75, kas spriežot pēc Langes teiktā "Pateicoties valdības piešķirtajiem papildu 75 miljoniem eiro pagājušajā gadā ir uzlabojies gan valsts nozīmes, gan reģionālo autoceļu stāvoklis", ir izlietoti lietderīgi: iauto.lv/zinas/latvija...strades-posmos

Vernons 29.aprīlis 2021 11:58
2 1 Atbildēt

Ātrumu nevar palielināt tādēl ka nav reāli dabā ātruma samazināšanas joslu!

Krotow 29.aprīlis 2021 12:15
4 0 Atbildēt

Ar šo vajadzēja sākt jau toreiz, kad būvēja VIA Baltica.

Jo 29.aprīlis 2021 12:28
2 1 Atbildēt

Kā tad ! Vai blakus A5 būvēs lēngaitas ceļu arī? Jeb lēnam būs purva grants celiņus mīt vēl lēnāk un šķībāk un ilgāk?

s 29.aprīlis 2021 12:38
7 5 Atbildēt

Pat ja šo ceļu izbūves tad tik un tā ar laiku uzliks ātruma ierobežojumus, dēļ visādām sēnēm, lohiem un lēnpiržiem, kuri sataisīs tikai avārijas tur!

Tauta nav gatava kam tādam. Lielāka daļa uzskata, ka ātrums nogalina, savukārt vilkšanās pa kreiso malējo un spoguļos neskatīšanās palīdz izdzīvot, lohi ...

ss 29.aprīlis 2021 12:45
3 2 Atbildēt

Virzienā no Tallinas uz Tartu ir ātrgaitas ceļš, laikam kādi 60-80 km - neesmu dzidējis, ka igauņi uz tā ceļa nepārtraukti sitās

R(8) 29.aprīlis 2021 13:45
5 1 Atbildēt

Man vienkarsi gribetos zinat kadu automagistrali vini velas buvet , ja ta ir otra limena automagistrale ar divam brauksanas joslam katra virziena , tad tur bus ka jebkura rietumeiropas valsti ar 100 vai 110 km/h ierobezojumu , bet ja ta ir pirma limena automagistrale ar trim joslam katra brauksanas virziena , tad ari bus tie 120 vai 130 km/h un pats galvanais kartigi nozogoti , tai lai apmales nav piejamas nevieniem senotajiem un ogotajiem , vai kautkadam idiotam , kas vinu velas skersot , lai ietaupitu 1km

Normunds 29.aprīlis 2021 13:32
1 2 Atbildēt

1.aprīlis tā kā jau garām. Kā var nesolīt.

222 29.aprīlis 2021 13:46
5 6 Atbildēt

Kāda jēga no tik dārgiem īsa posmiem ātrgaitas apvedceļiem?Cik minūtes iegūs braucot uz tiem 130? Pie tam fūres tāpat nevarēs nesties. Labāk tad būtu uztaisījuši raiti braucamus divjoslu ceļus uz 100 km/h. Un jau tagad, nevis kādā tālā nākotnē.

R(8) 29.aprīlis 2021 15:02
7 3 Atbildēt

Nekada , bet manuprat Latvija tik vajag divas automagistrales , viena , kas savieno pa taisno Igaunijas un Lietuvas robezu un otra , kas no Krievijas robezas ietu cauri Daugavplilij un pa taisno lidz Ventspilij , ar to ari mums pietiktu

anonimikis 29.aprīlis 2021 14:04
2 3 Atbildēt

A4/A5 nav vajadzīgs nekāds ātrgaitas ceļš. Tur vajag parastu 2+2 un visas problēmas atrisināsies.

šoferītis 29.aprīlis 2021 15:03
3 3 Atbildēt

Jau sen vajag noņemt ātruma ierobežojumu ārpus apdzīvotām vietām, jo šis 90 km/st tika ieviests laikā kad cilvēki masveidā cieta autoavārijās ar labāko nekondīcijas auto detaļu sakrāvumu, ko lepni sauca par "žiguli"! Jo tas jau pie simts km/st cēlās "spārnos" jeb kļuva nevadāms un lidoja nost no ceļa! Un tehniskās apskates bija tīri deklaratīvas! Tagad ar jebkuru normālā stāvoklī esošu auto kā Audi, Volvo,VW, MB, BMV un daudziem citiem 130 km/st ir normāla braukšana, kas ne ar ko neatšķiras no braukšanas uz 90 ! Protams, es runāju par pieredzējušiem braucējiem, kas jau prot novērtēt, prognozēt situāciju uz ceļa un reaģēt uz dažādām niansēm! Un tiem, kas rupji pārkāpj jebkurus noteikumus, nekādi oficiāli ierobežojumi nepastāv!

Krotow 29.aprīlis 2021 16:09
2 3 Atbildēt

Toreiz bija žiguļi. Tagad 10+ gadīgas pamatā vācu un japāņu autobūves atliekas uz riteņiem, kas virs 110 var braukt tikai taisni vai grāvī.

"cēlās spārnos" 29.aprīlis 2021 17:54
1 0 Atbildēt

tā jau bija tikai tā subjektīvā sajūta, ka Vaz 21011 lidoja, nu gluži kā tāds BMW.

Olimpiskā 80. gada oranžais žigulis ģimenē nokalpoja 20 gadus un 225kkm. Brauca perfekti, tiešām patīkami precīzi vadījās, 140 km/h ar to varēja žūžināt uz Jūrmalenes pat iemidzinoši droši, tik vien ka bremzes priekšā diska neventilējamās, tās bija jāuzmana nesavērpt!

Pļurkt 29.aprīlis 2021 15:03
0 0 Atbildēt

Jau 2 reizes bijā - urāaaaa pjatiļetku za 2 goda...

Autobāni Rīga - Daugavpils vēl šodien ceļ!

Autobāni Rīga - Maskava vēl šodien ceļ!

saPļurkt 29.aprīlis 2021 17:38
2 0 Atbildēt

Rakstelis par 130 km/h uz A5 jau bija pirms pusgada! +- to pašu jau sarakstījām komentāros. Kuram kundziņam diez savajadzējās ātrāk uz poda? Elektromobiļiem neekonomisku ātrumu kam savajadzējās?

650 30.aprīlis 2021 14:58
0 1 Atbildēt

Nee, kādam vnk vajg kaut ko (iespējams,tavu atlikušo Lohnaudu) passpēt sadalīt.

iJuris 1.maijs 2021 8:45
0 0 Atbildēt

Dīvaini cilvēciņi, A8 posmā Rīgā p100 jau tagad ir ātrgaitas ceļš, 130kmh un vairāk nav problēma. Avāriju praktiski nav, tās atsevišķas reizes ir ārpus statistikas, ātrums diez vai vainīgs, drīzāk vadītāju kļūda.

Protams ka jautrā joslu pārvietošana pa ceļam tikai palīdz, bet pat tas netraucē. Gaidu zīmi 110kmh... Bet diez vai būs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes 2

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO)

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

LTAB brīdina: izveidota viltus mājas lapa un sociālo tīklu profili, lai vāktu personu datus! 3

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) brīdina, ka izveidota viltus interneta vietne, rīkojot konkursus un aicinot iedzīvotājus atstāt savus personas datus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti