"Latvijas valsts ceļi": Lielākā daļa satiksmes Latvijā notiek uz 10% autoceļu

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 29.aprīlis 2021 16:01

Lielākā daļa - apmēram divas trešdaļas - satiksmes Latvijā notiek uz 10% autoceļu, ceturtdien ceļu nozares konferencē "Satiksme un infrastruktūra pandēmijas gados" pauda VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Pēc viņa teiktā, raksturojot situāciju uz autoceļiem, valstī tā dalāma divās daļās - uz galvenajiem autoceļiem situācija uzlabojas - 80% no tiem ir labā vai ļoti labā stāvoklī, savukārt vietējie autoceļi lielā daļā gadījumu nav pārbūvēti un pienācīgi uzturēti, kā arī pa šiem ceļiem ir samērā maza satiksmes intensitāte.

"Ir jautājums, kā "Latvijas valsts ceļi" rīkojas, kad finansējums trūkst - sākas prioritizēšana, un, protams, tiek ieguldīts tajos ceļos, kur ir lielākā intensitāte un kur visātrāk šie ieguldījumi atmaksājas," sacīja Lange.

LVC vadītājs skaidroja, ka Latvijas ceļu blīvums atbilst vidējam rādītājam Eiropā, tomēr neatbilstība veidojas iedzīvotāju skaita ziņā, jo ceļi, neuzskatot tos par biznesa objektiem, kur, piemēram, tiek pārvadāti tikai kokmateriāli, kūdra vai kāds cits resurss, - neatmaksājas.

Viņš atzīmēja, ka LVC būtu gatavi pašvaldību rīcībā nodot apmēram 8000 autoceļu posmus, saglabājot kontroli pār valsts autoceļu galvenajām "artērijām" jeb lielākajiem ceļiem, jo pašvaldības spēj labāk izvērtēt konkrētu apgabalu attīstību, kam var piemērot arī ceļus.

Diskusijā Latvijas Kokrūpniecības federācijas izpilddirektors Kristaps Klauss piedāvāja uz vietējiem autoceļiem noteiktu nozaru, piemēram, mežistrādes pārstāvjiem ieviest vinjetes, kas kalpotu kā veids ceļu salabošanai. Viņš skaidroja, ka šāda metode varētu ļaut mežistrādes nozares pārstāvjiem palielināt savu efektivitāti - ja ar ceļu apdrošināšanu tiktu mainīts arī regulējums, kas baļķu vedējiem ļautu vest pilnas mašīnas un neierobežotu to darbību.

Vienlaikus diskusijas dalībnieki sarunas laikā pauda savus viedokļus par ātrgaitas ceļu nepieciešamību, sabiedriskā transporta infrastruktūras savienojamību ar autoceļiem, kā arī "gudru ilgtermiņa autoceļu plānošanu", kas palīdzētu ceļu tīklu uztvert ilgtermiņa projektu ar ilgtermiņa sekām.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW sāk X5 ūdeņraža auto testus 6

Vācijas autobūves kompānija BMW sākusi testēt ūdeņraža tehnoloģijas, izmantojot esošo modeļu bāzi. Lasīt vairāk

 

Daudz jaunu funkciju, ieskaitot 2.līmeņa autopilotu - Fiat modernizējis Ducato

Fiat iepazīstinājis ar modernizēto komerctransportlīdzekli Ducato, kas Eiropas tirgū jau pieejams pasūtīšanai. Lasīt vairāk

 

Linkaits: Daugavpils var kļūt par paraugu videi draudzīga un iedzīvotājiem ērta sabiedriskā transporta sistēmas attīstībā 4

Mērķtiecīgi turpinot iesākto darbu pie sabiedriskā transporta sistēmas attīstības, Daugavpils var kļūt par paraugu citām Latvijas pilsētām, kā sabiedrisko transportu veidot videi draudzīgu un sabiedrības vajadzībām atbilstošu, uzsver satiksmes ministrs Tālis Linkaits pēc reģionālās vizītes Daugavpilī šonedēļ. Lasīt vairāk

 

Aptera piedāvās elektromobili 1600 kilometriem (+ VIDEO) 3

Amerikāņu uzņēmums Aptera nācis klajā ar prototipu Sol, kas ar pilnībā uzlādētu akumulatoru spēs nobraukt līdz 1600 kilometriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti