Izsludināts konkurss par vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanu uz vairākiem autoceļiem 17

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.aprīlis 2022 16:43

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) izsludinājuši konkursu par transportlīdzekļu vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanu vairākos autoceļu posmos, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas darbība balstās uz reģistrācijas iekārtām jeb sensoriem - numura zīmes atpazīšanas kamerām, kas reaģē uz transportlīdzekli un nodrošina tā vidējā braukšanas ātruma mērīšanas aktivizēšanu.

Iepirkuma nolikumā teikts, ka mērķis ir kontrolēt vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos, samazinot gan ceļu satiksmes negadījumu skaitu ar cietušajiem un bojā gājušajiem, gan to vadītāju skaitu, kuri pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu. Tādejādi tiktu paaugstināta visu satiksmes dalībnieku drošību.

Vidējā ātruma kontroles sistēmas uzdevums būs arī ar kameru kontrolēt, vai transportlīdzekļiem ir veikta tehniskā apskate, apmaksāta obligātā civiltiesiskā apdrošināšana (OCTA) un ceļu lietošanas nodeva. Sistēma reģistrēs pārkāpuma pierādījuma datus, tos apstrādās un nodos Valsts policijai.

Nolikumā skaidrots, ka aprīkojamo posmu skaits atkarīgs no pieejamā finansējuma apjoma un pretendenta piedāvātās cenas, tomēr ierīces paredzēts ieviest 16 autoceļu posmos. 

Vidējā ātruma kontroles sistēmu paredzēts ieviest Tallinas šosejas (A1) posmā no 13,44. līdz 20,03. kilometram, Vidzemes šosejas (A2) posmā no 54,4. līdz 62,23. kilometram, Valmieras šosejas (A3) posmā no 36,2. līdz 38,85. kilometram, Rīgas apvedceļa (A5) posmā no 23. līdz 28,69. kilometram un Daugavpils šosejas (A6) trīs posmos no 102,2. līdz 116., no 133,3. līdz 139,2. un no 150,22. līdz 159,65. kilometram.

Tāpat vidējā ātruma kontroles sistēmu plānots ieviest Bauskas šosejas (A7) posmā no 24,2. līdz 40,1. kilometram, Jelgavas šosejas (A8) posmā no 50. līdz 69,3. kilometram, Liepājas šosejas (A9) divos posmos no 26. līdz 38,1. un no 157,2. līdz 169,65. kilometram, kā arī Ventspils šosejas (A10) trīs posmos no 24. līdz 30,8., no 44,97. līdz 52,45. un no 134,9. līdz 140,8. kilometram. Vidējā ātruma kontroles sistēmu iecerēts ieviest arī uz šosejas A13 jeb Krievijas robeža (Grebņeva) - Rēzekne - Daugavpils - Lietuvas robeža (Medumi) posmā no 81,75. līdz 88,46. kilometram un uz autoceļa P30 jeb Cēsis - Vecpiebalga - Madona posmā no 22,07.- līdz 29,15. kilometram.

Precīzas posmu galapunktu vietas tiks noteiktas un saskaņotas būvprojektu izstrādes gaitā, un iespējamā nobīde līdz 200 metriem.

Nolikumā teikts, ka vienā LVC noteiktā posmā, kur ir ierīkots elektrotīkla pieslēgums, izpildītājam četru mēnešu laikā no līguma spēkā stāšanās dienas jāuzstāda vidējā ātruma kontroles iekārtas, jāievieš informācijas sistēma, kā arī jāveic datu apmaiņas servisu izstrāde ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) informācijas sistēmām un jāuzsāk risinājuma testi.

Kopumā sistēmas ieviešana jāpabeidz deviņu mēnešu laikā no līguma spēkā stāšanās dienas.

Pieteikumus konkursā var iesniegt līdz 20.maija plkst.10.

Kā ziņots, LVC speciālisti ir izvērtējuši un noteikuši prioritāros posmus valsts autoceļu tīklā, kuros tiks ierīkota vidējā ātruma kontroles sistēma. Kopumā identificēti 16 posmi, savukārt precīzs posmu skaits, kuros šī sistēma tiks ierīkota, būs zināms pēc iepirkuma rezultātu paziņošanas.

Posmi tiks aprīkoti prioritārā secībā atbilstoši pieejamajam finansējumam. Par pamatu autoceļu posmu izvēlei tiks ņemta ceļu satiksmes negadījumu statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija jeb aizliegums apdzīt.

Latvijā jau iepriekš pilotprojektā darbojušās šādas mērierīces uz Tīnūžu šosejas. Pilotprojekts darbojās līdz 2019.gada 1.oktobrim.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Eiropa 20.aprīlis 2022 11:39
6 0 Atbildēt

Normāli ir Centrāleiropā / Rietumeiropā - bāņi -

a mums - vidējā ātruma radari.

Nav ko dzīvot kā Eiropā.

Opis 20.aprīlis 2022 13:52
4 1 Atbildēt

Latvijā jau tā ir vieni no zemākajiem vidējiem ātrumiem eiropā, bet ar visu to mums ir vissliktākā statisktika.

Būtu labāk izsludinājuši konkursu jaunu, modernu, drošu ceļu būvniecībai.

Visā eiropā ir ceļi, kur atļauts braukt uz 130 un viss čiki bumbās.

Ja grib lai visi velkās, tad jāliek guļošie policisti ik pēc kilometra, kā indonēzijā vai šrilankā!

Nja 20.aprīlis 2022 9:55
3 0 Atbildēt

Nu kur tādi lohi kā tu var būt, zīme radars uzreiz brauc zem atļautā. Vienmēr pēc spidometra esmu braucis +10, NEKAD, uzsveru, NEKAD nekas nav atnācis. Līdz ko ir +20 tā atnāk, tas ir pārbaudīts.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW svin M nodaļas 50. gadu jubileju – īpašs motocikls un M4 kupeja (+ FOTO)

BMW M sportisko automobiļu ražotne šogad svin 50 gadu jubileju, atzīmējot to ar M4 CSL kupejas un motocikla M 1000 RR īpašo versiju. Lasīt vairāk

 

LTAB: Bez derīgas OCTA polises satiksmē joprojām piedalās aptuveni 1,3% transportlīdzekļu

Bez derīgas sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polises satiksmē joprojām piedalās apmēram 1,3% transportlīdzekļu, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB), atsaucoties uz kampaņas "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!" datiem. Lasīt vairāk

 

Valsts policija kopā ar CSDD veic transportlīdzekļu pārbaudes – trīs dienu laikā 23 pārkāpumi uz Vidzemes autoceļiem 1

Aizvadītajā nedēļā Valsts policija (VP) sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) veica transportlīdzekļu pārbaudes – trīs dienu laikā 23 pārkāpumi un 13 anulētas tehniskās apskates. Lasīt vairāk

 

Efektīva braukšana: kā samazināt degvielas rēķinus? 27

Daudzi autovadītāji savus automobiļus izmanto katru dienu, tāpēc ikmēneša rēķins par degvielu vairāku simtu apmērā vairs nav nekāds pārsteigums. Bieži vien cilvēki tērē vairāk līdzekļu degvielai nekā īrei vai pārtikai, un, naftas cenām strauji kāpjot, situācija var kļūt nekontrolējama. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti