Brasas tilta būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023.gada Dziesmu un deju svētkiem - iAuto

Brasas tilta būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023.gada Dziesmu un deju svētkiem 2

 
Nozare.lv | 19.maijs 2022 14:48

Brasas tilta būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023.gada Dziesmu un deju svētkiem, ceturtdien preses konferencē sacīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes infrastruktūras un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš uzsvēra, ka Brasas tilts ir pats izaicinošākais no Rīgas domes mantotajiem projektiem, kura būvdarbu vēsture sākās vēl 2015.gadā un pēc sākotnējās ieceres būvdarbiem patlaban jau bija jābūt pabeigtiem. 

Ķirsis atzina, ka būvdarbu laikā var gadīties kas neparedzēts, taču mērķis ir pabeigt jauno tiltu līdz 2023.gada Dziesmu un deju svētkiem. 

Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods aģentūrai LETA sacīja, ka patlaban plānotās būvdarbu izmaksas ir 13,5 miljoni eiro. Uz aģentūras LETA jautājumu, kā tiek plānots risināt arvien pieaugošo būvniecības izmaksu problēmu un vai noslēgtajā līgumā ir paredzēta cenu indeksācija, Vaivods sacīja, ka šajā līgumā cenu indeksācija nav paredzēta. 

Vaivods skaidroja, ka noslēgtajā līgumā paredzēts mehānisms, kādā veidā pasūtītājs var kompensēt pieaugošās izmaksas un tas atbilst Ekonomikas ministrijas nesen publiskotajām vadlīnijām par būvdarbu cenu kompensāciju. 

Vaivods uzsvēra, ka būvnieki ir piekrituši šādam mehānismam un prognozēja, ka Brasa tilta būvdarbos konfliktiem ar būvnieku iespējamā sadārdzinājuma dēļ nevajadzētu rasties. 

Tilta būvnieka - personu apvienības "CP - Rīgas tilti" - būvdarbu vadītājs Pāvels Sidorovs skaidroja, ka sākotnēji tiks izbūvēti testa urbjpāļi, kurus paredzēts slogot un pēc šī testa projektētājs dos atļauju tilta būvdarbiem.

Sākotnēji plānots uzbūvēt jaunu estakādi virzienā no Mežaparka uz centru patlaban jau demontētās Brasas tilta puses vietā. Pēc šīs estakādes izbūves pa to tiks pārvirzīta sabiedriskā transporta kustība un sāksies otras vecā Brasas tilta puses demontāža. 

Sidorovs skaidroja, ka jaunā estakāde virzienā no centra uz Mežaparku būs platāka, jo uz tās paredzēta gan brauktuve, gan gājēju ietve, gan arī divvirzienu veloceļš. 

Tāpat Sidorovs piebilda, ka ir vienošanās ar "Latvijas dzelzceļu", ka nakts laikā tiks nodrošinātas četras stundas bez vilcienu satiksmes, kuru laikā būs jāveic būvdarbi virs dzelzceļa līnijas. 

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks (JV) piebilda, ka saskaņā ar plānu paredzēts, ka tramvaja kustība pār tiltu notiks visu būvdarbu laikā. Vecās tilta daļas stāvoklis tiek nepārtraukti monitorēts, tāpēc gadījumā, ja būvdarbu laikā konstatēs drošības riskus, satiksme tiks pārtraukta, taču Pulks izteica cerību, ka tā nenotiks.

Kā ziņots, Brasas tilta pārbūvi Rīgā veiks personu apvienība "CP - Rīgas tilti". Personu apvienību veido divi uzņēmumi - AS "Ceļu pārvalde" un SIA "Rīgas tilti".

Līgums, kas noslēgts ar "CP - Rīgas tilti", paredz darbus veikt par 10 850 397 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Iepriekšējo remontdarbu laikā tika konstatēts, ka Brasas tilta stāvoklis ir tik slikts, ka tas pilnībā jānojauc, kā arī jāizprojektē un jāuzbūvē no jauna. Būvniecības procesu būtiski sarežģīs nepieciešamība nodrošināt nepārtrauktu tramvaja satiksmi pa vienu no pārvada brauktuves pusēm.

Pārvada demontāžu veic AS "Kauno tiltai" par 586 303 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Kā informēja Rīgas dome, Brasas pārvada celtniecībā tika sākta 1957.gadā. Ekspluatācijā tilts tika nodots 1959.gadā. 2019.gada maijā pārvada nesošajās konstrukcijās tika konstatēti būtiski bojājumi, kā rezultātā Būvniecības valsts kontroles birojs un un Satiksmes departaments būvdarbus apturēja līdz izmainīta būvprojekta izstrādei.

Lai nodrošinātu satiksmes plūsmu, tika izstrādāts pagaidu dzelzceļa pārbrauktuves projekts un 2019.gada decembrī izbūvēta pagaidu dzelzceļa pārbrauktuve. Tika veikta pārvada inspekcija, tālākā Brasas pārvada konservācijas darbu projekta izstrāde un tā realizācija.

Lai nodrošinātu tramvaja kustību, esošās sliedes tika pārceltas uz pusi, kura netiks demontēta. Konservācijas darbi tika pabeigti 2020.gada 18.martā.

Lai īstenotu Brasas tilta pārbūves projektu, Rīgas pašvaldība Valsts kasē aizņemsies 11 159 634 eiro.

Kopumā Rīgas pašvaldības investīciju projekts "Satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas pārbūve" varētu izmaksāt līdz 13 128 981 eiro.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Miks 20.maijs 2022 9:12
2 1 Atbildēt

Tas Ķirsis ir morālais kroplis - šāds bardaks nav bijis kopš kara laikiem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti