Divu gadu laikā Rīgā ieviesti 50 satiksmes uzlabojumi sabiedriskā transporta prioritātes veicināšanai, šodien preses konferencē teica Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).
Tostarp izveidotas 11 sabiedriskā transporta joslas, kas ļauj paātrināt sabiedriskā transporta kustību.
Kā piemēru Ķirsis minēja Augusta Deglava ielu, kur šie uzlabojumi ļāvuši par 18 minūtēm saīsināt laiku ceļā ar sabiedrisko transportu. Uzlabojumi Aleksandra Čaka ielā ļaujot ietaupīt 13 minūtes, Ģelbes ielā - astoņas minūtes, bet Lubānas ielā - četras minūtes.
Rīgā uzstādīti arī 11 sabiedriskā transporta prioritātes luksofori, kas ieslēdz zaļo gaismu brīdī, kad piebrauc sabiedriskais transports.
Ķirsis informēja, ka Barona ielā jau esot uzstādīti luksoforu kontrolieri, kas ļaus ieviest "zaļo vilni" tramvaju kustībai, tā paātrinot pārvietošanos ar tramvaju pa šo ielu.
Rīgas mērs skaidroja, ka ne vienmēr sabiedriskā transporta joslas ieviešana var dot vēlamo efektu. Piemēram, projektējot Vanšu tilta remontdarbus, esot veikta satiksmes plūsmas modelēšana.
Tās rezultātā noskaidrots, ka, izveidojot sabiedriskā transporta joslu uz Vanšu tilta, tiktu panākts pretējs efekts. Kalnciema ielā un Lielirbes ielā izveidotos sastrēgums līdz tirdzniecības centram "Spice". Šīs sastrēguma dēļ sabiedriskais transports netiktu līdz sabiedriskā transporta joslai uz Vanšu tilta un šīs joslas izveide nepaātrinātu, bet gan palēninātu sabiedriskā transporta satiksmi.
Kā ziņots, šonedēļ daudzviet Eiropā ar saukli "Taupi enerģiju" norisinās tradicionālā Eiropas Mobilitātes nedēļa, aicinot iedzīvotājus pēc iespējas mazāk izmantot privātos transportlīdzekļus, tādā veidā popularizējot zaļo dzīvesveidu un samazinot emisiju un piesārņojuma apjomu pilsētās.
Lai mazinātu satiksmes plūsmas ātrumu un padarītu ielas drošākas satiksmei, esmu personīgi parūpējies par to, lai Rīgas ielas nekad nebūtu gludas. Katra bedre liek samazināt ātrumu! Tas ir mans tehniskais risinājums, balsojiet par mani arī turpmāk! Apsolos arī sniegu netīrīt, lai padarītu ielas nepievilcīgas auto transportam. Tāpat rūpēšos, lai Rīgas sabiedriskie autobusi nebūtu pievilcīgi šoferiem, jo tie dīzeļa busi smirdina gaisu. Labāk lai visi brauc ar velosipēdiem, kamēr es ar darba auto vālēšu pa tukšām Rīgas ielām.