Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

...Vai tomēr analīzi? III 43

 
Oskars Irbītis speciāli iAuto.lv | 21.decembris 2013 10:53

Oskars Irbītis, Valsts tiesu ekspertīžu biroja Vecākais tiesu eksperts Foto: Atis Jansons

15% CSNg epizožu ir konstatēts, ka transporta līdzekļa vadītājs ir iebraucis pretējās kustības joslā vai arī veicis manevru pa neatbilstošu trajektoriju. Šie gadījumi bieži ir saistāmi ar neadekvātu transporta līdzekļu vadītāju reakciju uz bīstamām situācijām, vadāmības zaudēšanu, nogurumu utt. Katrā atsevišķā gadījumā iemesli ir citi, bet vienojošais faktors ir nespēja tikt galā ar automobiļa vadību. Šeit atkal ir jārunā par transporta līdzekļu vadītāju sagatavotības līmeni.

Nākamais CSNg iemesls ir tāds, kuru nevar novērst un ietekmēt ar asiņainiem plakātiem ceļu malās. Šis CSNg iemesls ir konkrētajiem ceļa un laika apstākļiem neatbilstoša kustības ātruma izvēle – 9% no pētījuma izlases. Šajos gadījumos atļautais kustības ātrums nav pārsniegts, bet negadījums vienalga ir noticis. Parasti šajos gadījumos ātrums nav bijis izvēlēts atbilstoši auto tehniskajam stāvoklim un ceļa segumam, redzamībai (apledojuši ceļi, kombinācijā ar ne pārāk kvalitatīvām riepām, slikti redzamības apstākļi, kas neļauj sekot līdzi situācijas izmaiņām uz ceļa utt.). Šeit ir jāatceras, ka atļautais kustības ātrums nesakrīt ar drošu kustības ātrumu – atļautais kustības ātrums negarantē kustības drošību. Māka noteikt drošu kustības ātrumu jebkuros apstākļos raksturo tiešām labu un profesionālu autovadītāju. Pārējiem ir uz to jātiecas un jāmācās.

7. izplatītākais (8%) CSNg iemesls ir kustības virziena maiņas manevrs, rodoties kustības bīstamībai, jeb tā sauktais „atgrieziena” manevrs. CSN un kustības drošības principi nosaka, ka, rodoties kustības bīstamībai, transporta līdzekļa vadītājam ir nekavējoties jāuzsāk bremzēšana, nemainot kustības joslu. Ja pretstatā iepriekš teiktajam, transporta līdzekļa vadītājs veic manevru, visbiežāk uz pretējo kustības joslu, tad tiek provocēts cits ceļu satiksmes negadījums, visbiežāk ar smagākām sekām nekā tas, no kura transporta līdzekļa vadītājs mēģināja izvairīties. Bieži kā attaisnojums šādai rīcībai tiek minēta „instinktīva rīcība”. Transporta līdzekļu vadītāji ir speciāli apmācīta tautas daļa, kuriem ir jāprot rīkoties bīstamās situācijās, šāds attaisnojums neder.

8. vietā (5%) ierindojas divi negadījumu iemesli  - agresīva brukšana un uzbraukums gājējam uz neregulējamas gājēju pārejas. Par agresīvu braukšanu jau izteicos iepriekš, bet kas attiecas uz uzbraukumu gājējam uz neregulējamas gājēju pārejas, tad jāsaka, ka šeit praktiski vienmēr ir divi vainīgie – transporta līdzekļa vadītājs , kurš nedeva ceļu gājējam, un gājējs, kurš pirms iziešanas uz brauktuves, nepārliecinājās par kustības drošību, par to vai viņam tiek dots ceļš. Bieži ir situācija, ka automobiļa vadītājs vienkārši  tehniski nevar apturēt automobili, kad ir pamanījis gājēju pie gājēju pārejas (slidens ceļš, ātri skrienošs gājējs utt.).

9. vietu (4%) dala divi CSNg iemesli  - transporta līdzekļa vai tā vadītāja neatbilstošs tehniskais stāvoklis – neatbilstošs transporta līdzekļa tehniskais stāvoklis un transporta līdzekļa vadīšana apreibinošo vielu iespaidā.  Šie ir nihilistiskas attieksmes pret satiksmes drošību piemēri. Nav pieļaujams, ka nepievēršam pietiekamu vērību transporta līdzekļa tehniskajam stāvoklim tādējādi apdraudot apkārtējos, kā arī nav pieļaujams pie stūres sēsties stāvoklī, kas neļauj pilnībā kontrolēt savas darbības. Diemžēl aizvien vairāk kombinējas šie abi gadījumi – transporta līdzekļa vadītājs brauc ar automobili bez tehniskās apskates, bez tiesībām un apreibinošo vielu iespaidā, biezi šie gadījumi ir ar recidīva raksturu.

3% gadījumu par CSNg iemeslu ir uzskatāmi šādi iemesli:

-          Luksoforu signālu neievērošana;

-          Pasažieru pārvadāšanas noteikumu neievērošana (neskaitot drošības jostu nelietošanu);

-          Apdzīšanas manevra veikšana neatbilstoši CSN prasībām.

Iebraukšana krustojumā pie aizliedzoša luksofora signāla ir tiešs satiksmes drošības apdraudējums un avārijas situācijas radīšana. Efektīvas zāles pret šādiem pārkāpumiem ir kameras krustojumos, kas fiksē iebraukšanu pie aizliedzoša signāla. Domāju, ka neviens neiebildīs pret šādu kameru uzstādīšanu.

Ir ļoti daudz situāciju, ka transporta līdzekļu vadītāji noziedzīgi nolaidīgi attiecas pret saviem pasažieriem un viņu drošību – pasažieri tiek pārvadāti kravas nodalījumā, bērniem tiek atļauts kustības laikā stāvēt automobiļa salonā utt.

Apdzīšanas manevrs ir viens no bīstamākajiem manevriem satiksmē, jo ir saistīts ar ilgstošu braukšanu pa pretējo kustības joslu palielinātā ātrumā. Drošu satiksmes plūsmu raksturo vienmērīgums. Jo vienmērīgāka plūsma, jo drošāka satiksme. Bīstama ir ne tikai ātra braukšana, bet arī nepamatoti lēna braukšana, kas provocē bīstamus apdzīšanas manevrus.

2% gadījumu par CSNg iemeslu ir bijis pārkārtošanās manevrs, kas veikts neatbilstoši CSNg prasībām un nepārliecinoties par kustības drošību. Šie negadījumi bieži ir saistīti ar neatbilstošu spoguļu regulējumu, netīriem auto stikliem.

Salīdzinoši reti (1%)par CSNg iemeslu ir bijuši:

– Apgriešanās braukšanai pretējā virzienā neatbilstoši CSN prasībām;

- Uzbraukums gājējam uz regulējamas gājēju pārejas;

- Apgaismes ierīču lietošana/nelietošana atbilstoši CSN prasībām;

- Stāvēšanas noteikumu pārkāpums.

Būtiskākais vispārējais secinājums - CSNg apstākļi Latvijā tiek izmeklēti nepietiekamā apjomā. Nepietiekams ir darbs notikuma vietā. Tādēļ aprakstītajos negadījumu iemeslos neparādās tādi faktori kā ceļa seguma stāvokļa ietekme uz notikušo CSNg, uzstādīto ceļazīmju un horizontālā ceļu apzīmējuma ietekme, kā arī  citi satiksmes drošībai būtiski faktori, kurus būtu jāfiksē notikuma vietā.

Latvijā uz šo brīdi ir tikai 10 sertificēti tiesu eksperti (aktīvi praktizē tikai 8). Šie cilvēki ir praktiski vienīgie, kas var pilnvērtīgi izvērtēt negadījuma apstākļus un noskaidrot negadījuma patiesos iemeslus un apstākļus. VTEB esam uzsākuši projektu, kura ietvaros ir paredzēts veikt smagu un/vai biežu negadījuma vietu izpēti, lai noskaidrotu visus tehniski konstatējamos CSNg ietekmējošos faktorus – redzamības apstākļus, ceļa seguma stāvokli, ceļa profila ietekmi, ceļa infrastruktūras un aprīkojama ietekmi. Šādi pētījumi Latvijā līdz šim nav veikti. Šī projekta laikā būtu iespējams realizēt zinātniski pamatotu pētījumu un noskaidrot negadījumu iemeslus, identificēt veicamos pasākumus situācijas uzlabošanai, tai skaitā noteikt vietas stacionāro fotoradaru izvietošanai. Mēs ļoti ceram uz satiksmes drošības padomes finansiālu atbalstu šāda apjomīga projekta realizācijā. Es esmu pilnībā pārliecināts, ka pamatīgi izmeklējot negadījumus, izpētot to apstākļus, mēs īsā laikā varam mūsu valstī panākt strauju progresu satiksmes drošības jomā – ne tikai samazināt bojāgājušo skaitu, bet arī samazināt ievainoto skaitu, kas spītīgi piedējos gados nekrītas, kā arī samazināt negadījumu skaitu kā tādu.

 

1.daļa

2. daļa

 
Visi komentāri
 
Lasītājs 21.decembris 2013 11:51
8 1 Atbildēt

Tas nozīmē tikai to, ka ātrums +15, uz taisniem ceļa posmiem pie nelielas satiksmes intensitātes un labas redzamības, nav tas lielākais noziegums...

Kā izrādās, lielākie noziedznieki ir "svētdienas braucēji" ar savām nepietiekamajām iemaņām!

Un dīvainākais ir tas, ka VISOS portālos, kur tiek komentēts par šo tēmu, komentāri tiek dzēsti vai labākajā gadījumā mīnusoti, kas liek domāt par kārtējo apzināto prevencijas pārvaldes melu kampaņu.

P.S. Esmu par radariem, bet saprāta robežās un pamatotu to izvietojumu.

VWfans 21.decembris 2013 12:15
6 12 Atbildēt

Tie, kas labos apstākļos brauc ar +15, pierod pie pārāk liela ātruma un tamdēļ sliktos ceļa vai redzamības apstākļos brauc pārāk ātri.

solaris 21.decembris 2013 12:46
4 3 Atbildēt

Tavs nepamatotais viedoklis ir demagoģisks. Tikpat var teikt, ka tie, kuri labos apstākļos brauc ar +15, IEGŪST IEMAŅAS ātri novērtēt situāciju un pareizi reaģēt, tāpēc arī sliktos ceļa vai redzamības apstākļos izraisa mazāk avārijas situācijas vai spēj izkļūt no tām, nekā tie, kuri neko citu uz ceļa nav mācījušies, kā vien atļautā ātruma stūrgalvīgu ievērošanu, līdz ar ko sliktos ceļa vai redzamības apstākļos neprot pareizi rīkoties.

REXX 22.decembris 2013 14:09
3 2 Atbildēt

Pilnīgas muļķibas. Tas, kas brauc labos apstākļos ar +15, sliktos brauks ar atļauto, nekavēs satiksmi, neizraisīs avārijas situācijas, nevajadzīgi velkoties uz 70 un provocējot citus uz apdzīšanu.

Kanibaals 24.decembris 2013 0:54
1 0 Atbildēt

Izlasi 6. punktu, par tiem 9%, kam šķiet ka atļautā ātruma ievērošana tos mistiski pasargās no nelaimēm.

Kanibaals 24.decembris 2013 1:09
0 0 Atbildēt

Ā, atcerējos šopavasar, kad vēl sniegs nebija nokusis arī braucot pa nelielu ielu kur labajā pusē stāv mašīnas pēkšņi priekšā no pagalma izgriezās purnā cits auto nepaskatoties uz abām pusēm. Ātrums nebija liels tomēr bremzējot šļūca pa špūri un vietas nebija, pārvarēju refleksu izdevās pavākties pa labi un izmainīties

solaris 21.decembris 2013 13:00
2 1 Atbildēt

Interesanti pajautāt - vai tu, VWfans, apdzīšanas laikā arī brauc ne ātrāk par 90 km/h? Nekad nepārsniedz atļauto pat tad, ja redzi jau tuvojamies pretimbraucēju, bet vēl neesi pabeidzis apdzīšanu?

solaris 21.decembris 2013 13:01
2 1 Atbildēt

Ā, tu taču varbūt nekad nevienu nemaz neapdzen. Jo neproti.

VWfans 21.decembris 2013 16:32
2 1 Atbildēt

Es apdzenu reti. Protams, ka tādos brīžos 90 km/h gadās pārsniegt. Bet es ar to nelepojos un, ja mani pieķers, esmu gatavs maksāt sodu.

To VWfans 21.decembris 2013 13:40
3 1 Atbildēt

105 km/h (ar modenu auto un labos apstākļos) nav īsti korekti saukt par 'pārāk lielu ātrumu'. Sajūtu līmenī atšķirības starp 90 un 105 nav gandrīz nekādas. Un nevajag iedomāties, ka tie, kas pat labos apstākļos baidās no +15 km/h, ir ārkārtīgi meistarīgi sliktos ceļa vai redzmības apstākļos.

VWfans 21.decembris 2013 16:30
1 3 Atbildēt

Sajūtu līmenī atšķirība starp 90 km/h un 105 km/h ir milzīga!

REXX 23.decembris 2013 9:47
1 1 Atbildēt

Jā. Uz laba ceļa monotonie 90km/h krietni notrulina uzmanību, atslogo uztveri, iestājas tāds "relax", ka vai miegu uzdzen. 105 (labāk 110) ir ok.

Vova 21.decembris 2013 13:46
7 3 Atbildēt

Man vienmēr ir paticis policistu izdomātais formulējums 'nepareiza ātruma izvēle' :)

Es esmu visaugstājajā līmenī gan policijā, gan CSDD uzdevis jautājumu: jā es apzinos, ka nemāku izvēlēties pareizu ātrumu un saprotu, ka man tas ir jāmācās. Bet kur es kā apzinīgs pāķis par savu naudu varu iet un to iemācīties? Kurās skolās to māca? Izrādās, ka to nemāca! Taču nekautrējas 'no augstiem plauktiem' mums pāmest, ka mēs nemākam izvēlēties pareizu ātrumu...

vs 24.decembris 2013 11:12
1 0 Atbildēt

Ja Tu neproti novērtēt situāciju uz ceļa un izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu tad Tev labāk ieteiktu iet ar kājā un nebraukt ar auto.Jo visas situācijas un gadijumus nav iespējams iemācīt skolā.

Marc 29.decembris 2013 6:12
1 0 Atbildēt

To nevar iemācīties - tas ir intelekta līmenis!

Redaktors 21.decembris 2013 15:24
0 0 Atbildēt

Viens komentārs dzēsts. Žēl, jo rakstītāja doma par nepietiekamu apmācības kvalitāti un līmeni bija laba. Taču rupjš uzbrauciens autoram galīgi nevietā.

o_O 21.decembris 2013 20:00
2 0 Atbildēt

Tad es atkārtošu bez "rupjā" komentāra, lai gan salīdzinot ar visiem citiem komentāriem, kādi parasti valda interneta vidē, neko rupju es tur nesaskatu. Redzot kārtējās muļības vienkārši gribas attiecīgi reaģēt. Atvainojos, ja kādam tas izraisīja kādas neērtības.

Tātad komentējot raksta 7o punktu par to, ka autovadītāji ir īpaši apmācīta tautas daļa, tādēļ nevar aizbildināties ar tādām frāzēm kā: "instinktīvi griezu pa kreisi". Lai cienījamais autors parāda, kurā standarta auto apmācības skolā māca praksē, kas jādara, kad pēkšņi rodas briesmu situācija? Labākajā gadījumā to pastāsta teorētiski, taču, gribu vērst uzmanību uz to, ka instinktīvas un refleksīvas muskuļu darbības ar teoriju pārmācīt nevar. Nepieciešamas simtiem atkārtošanas reižu, lai pārvarētu refleksus. Tātad, nepieciešams simtiem reižu negaidīti iekļūt avārijas situācijā, lai izpildītu autora 7ajā punktā minētās prasības un pārvarētu refleksus. Kur to māca standarta auto vadītāja apmācībā? Faktus galdā lūdzu.

Kanibaals 24.decembris 2013 1:09
0 0 Atbildēt

Tur nu es piekrītu. Kad gāju autoskolā bija šāda apmācība, bet teorētiskā līmenī. Neteikšu, ka bez rezultātiem, vienreiz tas mani glāba(+ABS) no tā, ka izvairījos no sadursmes to apbraucot. Tāpat kā klišejiskās situācijas ar bērnu un bumbu dzīvē ir piedzīvotas 3x.

Tomēr skaidrs, ka tas ir jātrenējas, jo reāli šo es ziemā katrreiz atkārtoju arī praktiski, bremzēt un spēt arī atlaist pedāli, lai apbrauktu.

zinātājs 21.decembris 2013 17:27
2 3 Atbildēt

1. Jāpaceļ sodi par ātrumu pārkāpumiem.

2. Jāatļauj divi datu bāzē reģistrēti brīdinājumi kalendārā gada laikā, ja nav pārsniegts vairāk kā +15 ārpus apdzīvotās vietas.

3. Pēc tam, ja ir jau divi brīdinājumi un vainīgais nelabojas, jāsoda jau ar naudas sodu kaut vai par +1.

o_O 21.decembris 2013 20:25
2 0 Atbildēt

Nesaku, ko to nevajag darīt, tas varbūt samazinās kādus no sliktajiem procentiem, taču situāciju kopumā tāpat neatrisinās. Atļautais ātrums nebūt nenozīmē, ka tas ir drošs ātrums jebkuros laika apstākļos, visos gadījumos. Tātad ķezā var iekļūt arī nepārkāpjot maksimāli atļauto braukšanas ātrumu.

Uudensputns 21.decembris 2013 18:42
3 0 Atbildēt

Vispirms ir jāiemācas braukt,ja bail vai neproti,tad vismaz nevajag sliktos laika apstākļos to darīt,tiešām nevajag.Ziemā grāvjos tupētāji galvenokārt ir taupītāji uz riepām un neprašas,kuriem nav iespēju vai nav vēlmes pamācīties,pat ne teorijā iedziļināties.

Elementārs piemērs.Tepat komentāros ir kliedzēji par "šausmīgajām risām"uz ceļiem,Siguldas šoseja nav tas trakākais.Savirzes regulētāji gan saka ko citu - ja Tavu auto mētā pa sliedi,tad sāc ar pareizu riepu izvēli(platums),tā nedrīkst būt veca(protektora dziļums) un paša auto tehniskais stāvoklis(priekšējo riteņu ģeometrija).Tad kāpēc tie,kuri necenšas savu auto izskaistināt,par to nesūdzas?

Pats piederu pie tiem,kuri dievina ar sāli nesačakarētu ceļu ar baltu sniega vērpeti aiz auto un jā,pa tādu braucu virs atļautā,cik,lai paliek manā ziņā...

Uudensputns 21.decembris 2013 18:52
1 0 Atbildēt

Autors jau pieskāries vienai svarīgai lietai - objektīvai avārijas cēloņu izmeklēšanai,neaizmirstot arī ceļa stāvokli,auto stāvokli un autovadītāja prasmju līmeni.

Mani interesē,ko uz šīm diskusijām atbildēs cp un csdd darboņi,kuri patreiz ir tieši atbildīgi,lai satiksmes lietas sāktu sakārtoties...

rt 22.decembris 2013 9:02
2 0 Atbildēt

Bet vai šie "eksperti" ir izpētījuši, cik no avārijas izraisījušiem vadītājiem organismā ir cirkulējušas, piemēram, antibiotikas, pretsāpju līdzekļi, antidepresanti, miegainību izraisošas zāles, cik no vainīgajiem ir bijuši sirds vai citu veidu slimnieki?

Cik bieži problēma ir bijusi ne CSN vai ceļu stāvoklī, bet tieši cilvēku "galvās"?

Uudensputns 22.decembris 2013 10:09
2 0 Atbildēt

Tas būtu nākamais līmenis - ja komerctransporta piloti vēl kaut kā tiek kontrolēti,tad ar privāto sektoru ir slikti.

Visi tagad kliedz,ka reibumā braukt ir slikti,taču absolūts klusums par faktu,ka daudzu brauc neizgulējušies,slimi vai medikamnetu iespaidā un tos neviens nekontrolē,jo nav ne metodikas,ne iespēju...Mani varbūt tūliņ nospārdīs,bet teikšu,ka,piemēram,A.Jansons ar kortelīti ribās uz ceļa ir daudz drošāks par kādu,kurš nakti nav gulējis.

26685322 22.decembris 2013 15:35
1 0 Atbildēt

Tiem "labajiem" braucējem ir viena problema - viņi uzskata, ka citi arī ir tikpat "labi" braucēji un tikpat labi savāks savu mašīnu, pados vietu apdzinējam, nobraucot uz apmales, piebremzējot un atstājot vietu starp sevi un priekšā braucošo un tamlīdzīgās situācijās. Tomēr tas viss prasa par vidējo līmeni labākas prasmes un arī koncentrēšanos. Ja tajā situācijā nokļūst nepieredzējs braucējs vai ari uz pussekundi taisnā posmā iedomajis novērst izmanību no ceļa - viss, ir kontakts!

Tā kā sanāk, ka tie "labie" braucēji nemaz tik labi nav!

Labais 22.decembris 2013 18:08
0 0 Atbildēt

ir uz ko tiekties

solaris 23.decembris 2013 10:49
0 0 Atbildēt

Tavā izklāstā nav elementāras loģikas. Tev ir kaut kādi apsvērumi, kas nav loģiski saistīti, kas ir vienīgi tavā ticībā balstīta pārliecība. Un arī tavi secinājumi loģiski neizriet no šiem apsvērumiem. Padomā divreiz, divreiz.

Tev nav nekāds pamats apgalvot, ko uzskata vai neuzskata labie braucēji. Varbūt gluži pretēji - labie braucēji uzskata, ka pārējie ir sliktāki par viņiem?! Šis mans pieņēmums ir tikpat loģisks, cik tavējais. Un secinājumi izriet pavisam citi.

Ruu@uto 23.decembris 2013 9:06
1 1 Atbildēt

26685322

Tiem "labajiem" braucējem ir viena problema - viņi uzskata, ka citi arī ir tikpat "labi" braucēji un tikpat labi savāks savu mašīnu, pados vietu apdzinējam, nobraucot uz apmales, piebremzējot un atstājot vietu starp sevi un priekšā braucošo un tamlīdzīgās situācijās. Tomēr tas viss prasa par vidējo līmeni labākas prasmes un arī koncentrēšanos.

====================

Mja, šim var tikai piekrist, un, tā kā šodien vadītājim iesācējiem nav "jāvalkā" uz auto zaļas četrlapītes vai citas

zīmes, kuras apliecinātu, ka pie stūres varētu būt nepieredzējis braucējs, tad nu braucot jāpieņem, ka jebkurā auto "sniedzamības attālumā" pie stūres var būt "čaiņiks", no kura var sagaidīt jebkādus brīnumus ... :-)

Savulaik mani mācīja , ka visbriesmīgākais ir tad, ja tevi apdzen auto, kuru iepriekš neesi redzējis atpakaļskata spogulī (ārējie spoguļi tad bija tikai nedaudziem auto). Un

par instinktīvu raušanu "pa kreisi"...mācīja, ka labāk priekšējam "pakaļā" (ne ar vieglo smagajam!), vai kaut kokā- jebkurā gadījumā tas būs labāk, nekā "purns purnā" ar pretī braucošo ...

Un ar tiem "+15" būtībā ir tā, ka patiesi, tas, kurš vasarā visu laiku mierīgi braucis ar tiem, ziemā iebrauc ierastajā līkumā ar tiem pašiem un pēkšņi konstatē, ka priekšu "nes prom"...Un tad ir labākajā gadījumā ārmalas grāvis, jo neko iemācīties vasarā ar tiem +15 nevar, vien pierast pie domas, ka viss ir baigi forši un tie max ātrumu noteicēji ir baigie maitas :-(

REXX 23.decembris 2013 9:45
1 0 Atbildēt

Tāpēc jau ir svarīgi apgūt normālas autovadīsanas iemaņas- lai nebūtu citiem par kavēkli, lai spētu adekvāti novērtēt situāciju uz ceļa, un lai nerastos vēlme pa slidenu ceļu "pirmajā" ziemā "gāzt" ka vasarā, un lai no panikas nesak svīst mugura, ja parādās -3°C un līst...

solaris 23.decembris 2013 10:44
1 1 Atbildēt

Kas tieši briesmīgs ir tad, ja tevi apdzen auto, kuru neesi iepriekš redzējis??

Nevari turpināt mierīgi braukt, kā brauci?

Pirms te klāstīt savas no nezin kā saņemtās pamācības, vērts arī nedaudz padomāt.

Par instinktīvu raušanu pa kreisi šajā portālā jau citos tematos ir diskutēts. Kāds tam sakars ar +15 vai neprašām uz ceļa? Ko tu šito tēmu te piepin klāt?!

Tie, kuri vasarā brauc ar +15, regulāri ir apdzinuši plūsmu, līdz ar ko ir apguvuši iemaņas dinamiski vadīt mašīnu dažādās situācijās. Tie, kuri vasarā vienmēr brauc ar atļauto, ir tikai apguvuši iemaņas turēties plūsmā.

Tāpēc tavs termins "mierīgi" šai sakarā ir jāattiecina uz otrajiem, nevis pirmajiem.

Savukārt jautājums par to, kā kurš spēj, prot un grib braukt ziemā, jau ir pavisam cits. Manuprāt, tieši pirmie - kuri ir apguvuši iemaņas dinamiski vadīt mašīnu, arī ziemā vairāk pievērsīs uzmanību reālajai ceļa situācijai un brauks atbilstīgi tai - nu jau ar 90 km/h. Kamēr tie, kuriem galvenais ir nepārsniegt atļauto ātrumu, arī ziemā centīsies braukt plūsmā - ar tiem pašiem 90 km/h, un domās, ka viss ir baigi forši, jo ievēro atļauto ātrumu. Tikai ziemā braukšana šādā ātrumā jau ir sarežģītāka, un prasa labākas iemaņas. Tāpēc tiesi otrā vadītāju kategorija ziemā ir riska grupā.

scope 23.decembris 2013 16:18
1 0 Atbildēt

Man domāt, ka briesmīgums slēpjas faktā, ka neesi pietiekami sekojis līdzi tam, kas notiek aizmugurē.

Ja regulāri skenē gan priekšu, gan aizmuguri, vari daudz operatīvāk rīkoties, kad uz ceļa rodas kādas briesmas, jo jau zini, ka var strauji bremzēt, nebaidoties noķert bagāžniekā baļķvedēju, vai arī mainīt joslu, neiebraucot kādam citam sānos.

solaris 23.decembris 2013 16:34
0 0 Atbildēt

Tādā ziņā pilnīgi tev piekrītu.

26685322 2.janvāris 2014 19:08
0 0 Atbildēt

Loģika - to solaris

1.Labais braucējs uzskata pārējos vai vismaz lielu daļu no tiem par stulbiem pampakiem, kas neprot braukt - tad kāda velna pēc viņš rada situacijas, kurās vajag zināmas iemaņas, lai parautos malā, savlaicīgi piebremzētu vai uzdotu gāzi, lai lielceļa kingam izbrīvētu kabatu, kur savā joslā patverties no pretībraucošajiem, kurus tas nav ieplānojis tur paradāmies. Vai arī cer, ka tie duraki pareizi sagrupēsies, nobrauks uz apmales un izdarīs visu, kā vajag. Un, protams, 100% uzmanības ceļam un kinga izdarībām.

2. Labais braucējs pats prot gāzēt, bremzēt, saveidot kabatas apdzinējem, novāktie uz apmales un uzskata, ka citi arī prot! Kādā sakarā viņš tā ir sadomājies?

Abējādi - duraks!

Audit 23.decembris 2013 12:25
2 0 Atbildēt

Dzīvē gan tas nav novērots. Pats, ārpus apdzīvotām vietām, un kur nav citu ātruma ierobežojumu, pārvietojos ar 100 km/h pēc spidometra, faktiski 93-94 km/h, ziema vai vasara. Novērojums sekojošs, vasarā esmu viens no lēnākajiem, bet neizprotamau apstākļu dēļ ziemā, uz sniegota ceļa viens no ātrākajiem. Braucu un brīnos, kur palikuši tie "zemu lidojošie", pat jūtos neerti citus apsteidzot vai apdzenot!

26685322 23.decembris 2013 17:53
2 0 Atbildēt

100 km ceļa posmā parasti ir kādi 5-10 parastie "labie" braucēji - sēž astē, nemitīgi vaktē viduslīniju, kur dzīs garām, brauc uz 120 un vairāk, pie zīmes 50km/h iebrauc ar 60-70km/h un tamlīdzīgi sīki izdarās, kas parasti neko lielu nenozīmē un parasti neko neizraisa, jo nevienam viņu dēļ nekā ārkārtēji nav jāizpildās.

Bet vēl uz šo posmu ir 1- vai 2 īsti "meistari" - dzen garām pret kalnu vai līkumu, NEZINOT, VAI TUR KĀDS IR VAI NAV. Brauc uz 160 un vairāk. Līkumo pa joslām apdzenot. Strauji bremzē lai nogrieztos un neko nerāda, ka tā darīs. Sliktos laika apstākļos, kad nenormāli līst, snieg vai ir migla, kad visi draudzīgi velkas uz 70 un mazāk, nemitīgi vaktē, vai tik pa kādu vietu savu poīciju rindā nevar uzlabot un nākamos 20km nobraukt nevis kā 37, bet 35-tais rindā.

kalfonso 23.decembris 2013 20:28
0 0 Atbildēt

vecā labā tēma youtu.be/EUPwg4rB6O8

kasinsh79 24.decembris 2013 7:41
0 0 Atbildēt

Varbūt dīvaini, bet arī sevi pieskaitīšu pie tiem, kuri principā ziemu ar balto sniegu izbauda ;)

Un tas noteikti netraucē braukt tāpat dinamiski un droši - atbilstoši jēdzienam "drošs ātrums". Noteikti ne pārspīlēti lēni!

Ruu@uto 24.decembris 2013 10:59
1 0 Atbildēt

solaris

Kas tieši briesmīgs ir tad, ja tevi apdzen auto, kuru neesi iepriekš redzējis??

Nevari turpināt mierīgi braukt, kā brauci?

Pirms te klāstīt savas no nezin kā saņemtās pamācības, vērts arī nedaudz padomāt.

================

Jā, tieši to tev derētu darīt, PADOMĀT, arī par tiem, kuri, apdzenot , teiksim, reizē 3 auto, ietriecas 2. no tiem, jo tas arī sadomājis apdzīt 1., bet nav jau apdzenošo "redzējis", pareizāk sakot, nav skatījies spogulī :-)Starp citu, tas ir būtiski motobraucējiem! Principā gadu gaitā man personīgi ir izstrādājies algoritms ik pa brīdim izpildīt operāciju "kreisais spogulis > salona spogulis > labais spogulis", man patīk zināt, kas man apkārt notiek. Untās pamācības es saņēmu no pieredzējušiem vadītājiem, nevis no "nezin kā", kā tu savā lielummānijā atļaujies izrunāties!

Par instinktīvu raušanu pa kreisi šajā portālā jau citos tematos ir diskutēts. Kāds tam sakars ar +15 vai neprašām

uz ceļa? Ko tu šito tēmu te piepin klāt?!

====================

Šī tēma ir mūžīga un atkārtoju vēlreiz: braukšanai ar +15 NAV nekāda sakara ar braukšanas prasmju uzlabošanu. Es pats, ja vajag, varu braukt arī ar +50 un ātrāk, bet es to nedaru principā un, kā vairums (ceru) vadītāju, sagaidu to arī no citiem, lai satiksme / plūsma / kustība būtu PROGNOZĒJAMA! :-)

JL 24.decembris 2013 12:20
0 0 Atbildēt

"....braukšanai ar +15 NAV nekāda sakara ar braukšanas prasmju uzlabošanu. Es pats, ja vajag, varu braukt arī ar +50 un ātrāk, bet es to nedaru principā un, kā vairums (ceru) vadītāju, sagaidu to arī no citiem, lai satiksme / plūsma / kustība būtu PROGNOZĒJAMA! :-)....."

Pareizi. Iemaņas ir tad, kad tu no šāda ātruma sekundi bremzē taisnā līnijā, nomet ātrumu, atlaid bremžu pedāli un nobrauc uz apmales ar mazāku ātrumu. Vai arī izbrauc starp pretībraucošajiem 2 braucējiem, no kuriem viens brauc pa savu joslu, otrs pa apmali tev pretī un tu nenorausties. Vai arī appbrauc šķērsli, iebraucot pretējā joslā un ātri atgriežoties savā.

Ruu@uto 25.decembris 2013 11:18
0 0 Atbildēt

Nu, tās iemaņas nāk kopā ar praksi. Lielākajā daļā gadījumu klāt nāk arī spēja prognozēt notiekošo uz ceļa, sak "kas gan tur notiek un kas varētu sanākt" ...Diemžēl ļooooti daudzi

vadītāji, īpaši gados jauni, uz priekšu domāt neprot vai pat

nedomā vispār - reizēm tā liekas :-)

Ruu@uto 26.decembris 2013 10:47
3 1 Atbildēt

Nu, ko, vakar guvu apliecinājumu savai teorijai, ka "pārliecinoša braukšana ar +15 vasarā, apdzīšanu apgūšana utt." pilnīgi neko nedod tirliņiem, kuri nav apgādāti pat ar saprāta aizmetņiem :-) Vakar kopā ar dažiem bērniem apmeklēju "fazendu" Kurzemē. Vakarā braucām uz Rīgu,

varēja būt ap 1/2 11 vakarā, tumšs, vējš pūš, mierīgi ripojām ar 95 pēc spidometra, Jau tuvāk Rīgai, Pienava

laikam tas nogabals saucas, stāv divi "rēgi" ceļa vidū un vicinās, bez vestēm protams, palīdzēja abi labākie draugi, 100W Bosch prožektori (ceļš bija tukšs). Sāku stāties... opppā, izrādās, slīd :-) Nu ko, ar ātrumkasti sabremzējos,

pēc tam ar labajiem ratiem pa pamali, apstājos. Prasu, kas par lietu. Šie abi vienā balsī lamā kaut kādu "mauku", kura esot viņus iedzinusi grāvī :-) Ejam skatīties, jā grāvī stāv

A6, uz ratiem, bet redzams, ka tā mīksti bijis "uz mutes" :-)

Pat visi stikli vietā, vien priekšējais ieplīsis. Nu ko, drusku piedomājot, izvilkām uz ceļa, Auģiks rūca, prasu "virtuozam" , kas notika. Šis stāsta, ka pa priekšu ar 90-95 esot vilkusies kaut kāda "mauka", "gliemezis" un vēl tur kas,

jamie ar vismaz 120 vilkuši garām, pretī nācis auto, šie "ātri atgriezušies savā ceļa pusē" un Auģiks "aizgājis ripā"...Prasu puisim, cik ilgi viņš jau brauc, šis saka, trešo gadu. Prasu, vai viņš nezin , ka tādās temperatūrās ap 0 klajā laukā vēja ietekmē ceļš mēdz apledot - nē, nekad neko tādu neesot dzirdējis un vispār esot ziemas braukšanas ass un kas tur vēl :-)Tā viņš arī palika pie pārliecības, ka tās "maukas" (abas dāmas, kuras ar savu mazo Toijotiņu nespēja neko palīdzēt, starp citu, Toijota arī bija mēsls, ar kuru neko nevar izdarīt!) ar savu vilkšanos pat ne ar 100 esot viņu bezmaz "iegrūdušas grāvī" un ko viņš tagad fāterim teikšot ... Nu ko, spilgts mūsdienu jaunā un prasmīgā autovadītāja piemērs. Starp citu, viņi pat paldies nepateica, kaut ņēmāmies kādu pusstundu, auksts, vējš ka tik nu utt.. Un ar tādiem tipiem ir pilnas ielas un ceļi ... :-(

x 31.decembris 2013 5:26
0 0 Atbildēt

Ja neskaita to, ka šo stāstu, visdrīzāk, esi izdomājis, tu no tā izdarīji nepareizo secinājumu - tevis aprakstītais braucējs naktī, ziemā "vilka" ar +30, un pēc runas stila izrādīja īpašas intelekta spējas - tam ar pieredzējušu +15 braucēju ir visai maz sakara.

Un jā, ja tu ziemā, tumsā brauc ar +5, un pat nemani (līdz nesāc bremzēt), ka slīd, diez vai esi tas labākais piemērs, no kā mācīties. Vai varbūt stāsts patiesībā bija par tevi, ka vasarā brauci +15, bet ziemā ar +5 "neatpazini" slidenu ceļu?

Ruu@uto 8.janvāris 2014 8:02
0 0 Atbildēt

Diemžēl tieši tāds tas stāsts arī bija, un, ja tas audists būtu

braucis lēnāk, viņam būtu vairāk "operatīvā plašuma", lai kaut vai pakontrētu ar stūri, bet to neprot arī 90% "pieredzējušo" +15 braucēju :-)

Redzi, ir man reflekss, palaikam pārbaudīt, slīd vai neslīd, pirms tam vēl meža aizvējā tas tika darīts - neslīdēja :-) Tad kad ieraudzīju tos "asus" vairs to nedarīju, pārbaude notika jau procesā, stājoties :-) Vienalga būtu pārbaudījis

tai klajajā laukā, daudzu gadu gaitā izstrādājies reflekss. :-)

Vēl kopš laikiem, kad par tādām ziemas riepām neviens neko dzirdējis nebija, redzējis tikai ārzemju žurnālīšos. Tais garajos gados šis nebija pirmais tāds gadījums, kad ko tādu pieredzēju, arī, kad mani apdzenošais "izpildās" priekšā un ielido grāvī / krūmos :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Guandžou motoršovs – 1100 jauni modeļi, 78 pasaules pirmizrādes 4

Ķīnā darbu sācis Guandžou motoršovs, kas piedāvā 1172 jaunu transportlīdzekļu, no kuriem 512 pārstāv new energy vehicles (NEVs) sektoru. Lasīt vairāk

 

Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO) 73

Volvo vadītājs vēlreiz pierāda sen zināmo patiesību, ka riskējot un agresīvi braucot nekāds lielais ieguvums (šajā gadījumā tas līdzinājās nullei) nav iespējams. Lasīt vairāk

 

Superauto vai banāns - ko šodien nosolīja par 6,2 miljoniem dolāru 7

Par 6,2 miljoniem dolāru varētu daudz ko nopirkt, piemēram, jaunāko Bugatti superauto Bugatti Tourbillon un vēl krietni pāri paliktu, taču var nopirkt arī banānu, kas ar līmlenti piestiprināts pie sienas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti