Par stacionāro fotoradaru pieņemšanu 9

18.maijs 2012 10:10

Pēdējā laika masu saziņas līdzekļos izskanēja informācija, ka uzstādītos stacionāros fotoradarus pieņems policija.

Latvijas Iekšlietu darbinieku arodbiedrība (LIDA) uzskata, ka fotoradaru pieņemšanai jānotiek ar izveidoto komisiju, jo policijas amatpersonas nav kompetentas izvērtēt uzstādīto fotoradaru tehnisko pusi. Vienlaikus LIDA uzskata, ka fotoradaru ieviešana skar visas valsts iedzīvotājus un tāpēc to pieņemšana jāveic, iesaistot sabiedrības pārstāvjus, piemēram, iesaistot sabiedrību par atklātību „Delna”, lai nepieļautu situācijas, izvietojot pārvietojamos fotoradarus.

Tāpat fotoradaru pieņemšanā jāiesaista speciālistus no Tehniskās universitātes, jo nepieciešams izvērtēt, vai fotoradaru izvietošana atbilst standartiem, vai fotoradari neapdraudēs ceļu satiksmes drošību, atrodoties konkrētajā vietā. Vai fotoradari pieļauj kļūdas, fiksējot transportlīdzekļu ātrumu, un vai tās kļūdas neradīs papildus slogu uz valsts policiju un pēc tam uz administratīvo tiesu. Vai fotoradari neietekmēs transportlīdzekļu elektroniku, raidot impulsus, kā arī vai fotoradari neietekmēs cilvēka veselību. Ir arī daudz citu jautājumu, kurus var apzināt tikai un vienīgi speciālisti. Ne fotoradaru īpašnieki, ne policijas amatpersonas nav tiesīgi vienpersonīgi izlemt augstāk minētos jautājumus un veikt fotoradaru pieņemšanu.

Uzliekot visu atbildību par fotoradaru pieņemšanu vienīgi un tikai uz policijas amatpersonām, nozīmē graut policijas reputāciju un iespējams nākotnē pakļaut to asai kritikai no sabiedrības puses, un tas var arī izraisīt finansiālus zaudējumus, ja izrādīsies, ka fotoradaru pieņemšana notika formāli, nekompetenti.

Armands Augustāns
Latvijas Iekšlietu darbinieku arodbiedrības
priekšsēdētājs

 

 
Visi komentāri
 
286156. viesis 18.maijs 2012 17:24
0 0 Atbildēt

izskatās, ka neviens mentenē nav gatavs riskēt un parakstīties :D

286166. viesis 19.maijs 2012 14:17
0 0 Atbildēt

principā tie aparāti tiek sertficēti, korpusiem ar tā kā būtu jābūt sertificētiem - atliek tikai akcepts no kantora kas risina visus jaut;ajumus ar ceļu drošibu ( caļā zīmju uzstādīšanu utml.) un nekādu problēmu. Bet Policijai gan ar to visu nav nekāda sakara, tikai tik cik pārliecināties vai līgumsizpildīts un vajadzīgais skaits uzstādīts.

286167. viesis 19.maijs 2012 20:38
0 0 Atbildēt

Tā bļ.. pašiem vajadzēja ātri uzstādīt tos stacionāros, bet tagad vajag vilkt garumā! Kas tas ir?

286181. viesis 21.maijs 2012 16:11
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka tās stacionaro radaru "kastes", kādas pašlaik redzam uz ielām un tiltām, izskatās pabriesmigas. Bez tam, viegli pieejamas katram to nelabvēlim. Manuprāt, daudz glītāk un neuzkrītošāk būtu bijis, ja tie radari atrastos 4-5 metrus augstās statnēs, ievietoti nelielās "būrīšveidīgās" kastēs.Pašreizējais risinājums ir diezgan pastulbs un muļķīgs.

286187. viesis 21.maijs 2012 20:07
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis

Uzskatu, ka tās stacionaro radaru "kastes", kādas pašlaik redzam uz ielām un tiltām, izskatās pabriesmigas. Bez tam, viegli pieejamas katram to nelabvēlim. Manuprāt, daudz glītāk un neuzkrītošāk būtu bijis, ja tie radari atrastos 4-5 metrus augstās statnēs, ievietoti nelielās "būrīšveidīgās" kastēs.Pašreizējais risinājums ir diezgan pastulbs un muļķīgs.

========================

Rietumeiropā ir pilns ar tādiem skapīšiem, ne katrā vietā "putnu būris"

stabā ir labākais risinājums. Turklāt apdzīvotās vietās nekādas brīdinājuma zīmes neliek principā un vēl nomaskē fotoradarus - par telefonbūdām, bankomātiem, pat avīžu kioskos iebūvē :-) Pamanīt viņus jāmāk, kaut, ja brauc saskaņā ar noteikumiem, pilnīgi vienalga, kur viņš tur ir un no kuras puses šauj :-)

286191. viesis 22.maijs 2012 12:21
0 0 Atbildēt

>Pamanīt viņus jāmāk, kaut, ja brauc saskaņā ar noteikumiem, pilnīgi vienalga, kur viņš tur ir un no kuras puses šauj

Nu, nu. Latvijā CSN nav pat jāpārkāpj, lai sodu saņemtu. Pat ja uzliek nepamatori, tev nav nekādu iespēju pierādīt pretējo, jo tavi fakti nav sertficēti un verificēti. Fotoradars uzrāda kaut kādus cipariņus, kas kalpo, kā neapgāžams pierādījums(sertificēts taču), jo neviens neies iedziļināties, ka tehniskām ierīcēm piemīt arī trūkumi.

286196. viesis 22.maijs 2012 15:54
0 0 Atbildēt

Un tomēr, es vairāk atbalstu pašreizējos fotoradarus, nekā CP darboņus krūmmalās un viņu "cilvēcisko faktoru" , kurš gadu gaitā daudziem CP darboņiem savulaik devis iespēju nelikumīgā veidā tikt pie lielām naudas summām. Šobrīd tas process tomēr ir zināmā mērā objektīvs un caurskatāms. Tomēr, tie laiki. kad visu noteica "piecīši","ceineri" un "dvacāri" ir beigušies. Protams, CP vēl siro ielās un pamanās kaut ko "ievākt|", taču galvenais kreisās pelņas avots viņiem bija ātrumpārkāpēji. LIDO krogos pusdienojam CP brigādes tagad izdosies pamanīt tikai retos gadījumos. Vēl pāris gadus atpakāl tur brokastoja,pusdienoja un vakariņoja teju visas aktīvās CP brigādes.

286197. viesis 22.maijs 2012 20:54
0 0 Atbildēt

Tehniskās ierīces tiešām tādā ziņā ir objektīvākas. CP lēmumus vispār nav iespējams apstrīdēt, jo redz tie pilda savus amata pienākumus un esot absolūti neienteresēti. Pie tam, ja apšauba policijas profesionalitāti, tad taču "neviens policijā vairs nsetrādās". Tagad vismaz viss ir uzreiz naļico, ja arī kļūda tad acīmredzama. Vienīgi pārvietojamiem fotoradariem nav nekādu pierādījumu, kur tie atradās bildēšanas brīdī, tas ir viens no riskiem.

286200. viesis 23.maijs 2012 12:35
0 0 Atbildēt

šorīt ap 7.00 zolitudē, pie Tobago ciematiņa,viena apšaubāma krūmos ieslēpusies CP brigāde, ķēra vadītājus uz šmigu. Pazvanīju šo vadībai, tur neviens neko par tādul reidu nezināja, neviens viņiem tml rīkojumu nebija devis. Pēc pastāvošās kārtības, šmigas kontroli visiem garāmbraucošaie auto vadītājiem drīkst veikt tikai oficiali akceptētos reidos. Izskatījās, ka CP džeki atkal "uzvārīties" kreisajā piķi bija sagribējuši...brokastīm naudiņa laikam pietrūkās.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 2

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Projektēsim Ceļus - eksperti skaidro, kādēļ klibo kvalitāte (+ VIDEO) 3

Būveksperts Edgars Krūmiņš nosauc iemeslus, kas iespaido ceļu būves kvalitāti: par vēlu izsludināti konkursi, rezultātu apstrīdēšana, plānošanas trūkumi, finansējuma nevienmērīgs sadalījums, speciālistu aizplūšana. Lasīt vairāk

 

Riepas, akumulators, logu slotiņas - kā sagatavot savu auto tumšajam laikam

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) apkopojusi 7 vienkāršus, bet ļoti svarīgus ieteikumus, kas palīdzēs sagatavot auto gada tumšajam un aukstajam laikam. Lasīt vairāk

 

15 000 km -krievi aizceļo uz Islandi ar 40-gadīgu ZAZ (+ VIDEO) 8

Divi Čeļabinskas iedzīvotāji devušies ekstrēmā piedzīvojumā, apceļojot Islandi ar 40 gadus vecu zaporožecu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti