Ikdienā var novērot, ka aizvien vairāk satiksmes dalībnieki, kā savu pārvietošanās līdzekli izmanto elektroskrejriteni, lai ātri un ērti nokļūtu iecerētajā galamērķī.
Taču diemžēl Valsts policija aizvien vairāk fiksē tādus ceļu satiksmes negadījumus, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi. Pagājušajā nedēļā no 10. līdz 16. maijam valstī kopumā ir notikuši 17 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir iesaistīti elektroskrejriteņi.
Aizvadītajā nedēļā no 17 ceļu satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi, 15 ceļu satiksmes negadījumi diemžēl ir ar cietušajām personām – trīs no šīm personām vēl nav sasniegušas 14 gadu vecumu – un tikai divi negadījumi ir bez cietušajiem. Lielākā daļa no šiem negadījumiem ir notikuši tieši Rīgas reģionā. Sākotnējā informācija liecina, ka visbiežāk šajos negadījumos traumas guvuši elektroskrejriteņu vadītāji, pašiem krītot no braucamrīka. Tādēļ Valsts policija aicina rūpīgi izvērtēt braukšanas apstākļus, būt uzmanīgiem piedaloties satiksmē ar elektroskrejriteni un parūpēties par savu drošību un veselību braukšanas laikā – gan par ķiveri, gan par ceļu un elkoņu sargiem – lai kritiena gadījumā pasargātu sevi no smagām traumām.
Tāpat Valsts policija atgādina satiksmes dalībniekiem, kuri kā pārvietošanās līdzekli ir izvēlējušies elektroskrejriteni – piedaloties satiksmē ir jāievēro Ceļu satiksmes noteikumi, kā arī jāatceras par savstarpēju cieņu arī uz ceļa.
Elektroskreriteņa vadītājiem ir jāņem vērā, ka ar to drīkst pārvietoties pa ietvēm, veloceļiem, atsevišķās vietās pa sabiedriskā transporta joslu, ja tas ir atļauts velosipēdistiem, un arī pa brauktuvi, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Ja ar elektroskrejriteni pārvietojas pa ietvi, ir jādod priekšroka gājējiem un ir jāizvēlas ātrums, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.
Tāpat elektroskrejriteņu vadītājiem jāatceras šie noteikumi:
· elektroskrejritenim ir jābūt labā tehniskā stāvokli, aprīkotam ar bremzēm, braukšanas laikā priekšpusē ir jādeg baltas gaismas lukturim, aizmugurē sarkanas krāsas lukturim;
· ar elektroskrejriteni aizliegts vest pasažieri, braukt neturoties un pārvadāt kravu, kas apdraud citus;
· maksimālais ātrums nedrīkst pārsniegt 25 km/h un ar to drīkst pārvietoties tikai viens cilvēks vecumā no 14 gadiem;
· nepilngadīgai personai, lai pārvietotos ar elektroskrejriteni, ir nepieciešamas riteņbraucēja tiesības.
Ņemot vērā, ka veloceļu Rīgā ir tikai mazliet, tad ar stādrāzi var vicot pa brauktuvi kā jebkurš TL.
Bez spoguļiem, uguņiem, ķiveres un cimdiem!
Uguniem jābūt un el. skūterus bez tiem arī neražo, nav redzēti. Viņa nobrāztās plaukstas vai sasistā galva laikam jau ir paša darīšana? Ja vēl vilks vesti, tad pa glauno.
Spogulis stāvdrāzim nav vajadzīgs.Profesisionālis redz ar pakausi un ausīm.Stāvdrāža dzimtene ir Ķīna kur kā zināms cilvēku ir daudz un ja kādu nobrauc tas ir sīkums.
ja brauc taisni pa joslu, nemainot to, spogulis īpaši arī nav vajadzīgs - pie nosacījuma ka var paļauties uz pārējiem satiksmes dalībniekiem, ka tie arī ievēro csn.
nezinu, kā ir uz skūtera, laikam nav tik viegli pagriezt galvu lai paskatītos atpakaļ kā uz velo, tas dēlis varētu zaudēt kursa stabilitāti ātrāk par velo (uz kura arī jāmāk skatīties atpakaļ).
bet jā - spogulis uz skūteriem nav ļoti vienkārša iemesla dēļ - to nevar uztaisīt nenolaužamu, jo operatora vienīgā rūpe ir tāda, lai skūteris kalpotu vismaz sezonu un pat vadi tiek paslēpti, viss ir uztaisīts tā lai to nevarētu viegli sabojāt, apzināti vai neapzināti.spogulim būtu ipec jau pirmajā dienā.