Zantes Enduro svētki noslēdzas ar plaši apmeklētu Enduro Ralliju!

Foto: Publicitātes attēls

Luīze Mīkstā | 14.jūnijs 2017 11:36

Aizvadītajā nedēļas nogalē, 10. jūnijā Zantē norisinājās nu jau par tradīciju iedibinātais Baltijas Enduro Rallija 1.posms.

Uz sacensībām bija ieradušies vairāk kā 140 sportisti no Latvijas un Lietuvas. Spēkus Enduro Rallijā bija devušies pārbaudīt gan pieredzējuši sportisti, gan arī iesācēji. Enduro Rallijs no klasiskā Enduro atšķiras nedaudz. Sacensību formāti ir samērā līdzīgi, taču Enduro Rallijā būtiskākā atšķirība ir tā, ka sacensību dalībniekiem jābrauc komandā pa divi un arī rezultāti tiek skaitīti komandai kopēji, kā arī braukšana notiek vadoties pēc trases maršruta GPS navigatoru ierīcēs.

Endru Rallija Hard klases sportists Pēteris Sliede (“apPasaule”) ir gandarīts par aizvadītajām sacensībām. Kā stāsta sportists, tās bijušas „burvīgi saulainā un pietiekoši siltā, bet ne pārāk karstā dienā. Viss bija ideāli, kā vienmēr sacensības noorganizēts fantastiski un interesanti. Kopumā bija vairāk nekā 70 komandas, jo Tūristu klases komandās piedalās vairāki (2 līdz 6) cilvēki.” Tomēr lielākais dalībnieku skaits bijis no Lietuvas, kas arī noteicis sacensību toni. „Paldies viņiem par atbraukšanu un piedalīšanos,” teic Pēteris.

Trase sportistam ir zināma. Tā ir ļoti „enduriska”. Trasi veido dabas šķēršļi, ceļi bijuši maz. „Pāris dienas atpakaļ bija spēcīgi nolijis lietus. Daži bija aplipuši ar dubļiem. Pirms testiem motociklu tīrījām 3 – 4 reizes. Nebija neizbraucamu vietu. Bija divi testi. Pļavas tests bija apžuvis, tāpēc ideāli izbraucams. Pat labāks kā pirms nedēļas Enduro Sprintā. Varēja ātri braukt, nekādu problēmu. Arī ekstrēmais tests bija interesants un izbraucams. Traumu nebija, jo visur bija nodrošināta apbraukšana. Viss bija labi sagatavots.” Pēteris atklāj, ka „Enduro Rallijs ir pat līdzīgs Enduro vai Enduro Sprintam. Lielākā atšķirība, ka tas orientēts uz iesācējiem un vidēja līmeņa braucējiem. Otra atšķirība, ka brauc tikai vienu apli, kas šajā gadījumā bija ap 100 km garš. Un trešā atšķirība, ka nebrauc pa dabā iezīmētam zīmēm, bet katrs brauc ar GPS navigatoru, kurā iepriekšējā vakarā tiek publicēta trase ar punktiem. Mēs braucam un navigatorā rāda atbilstošo punktu pie kura ir jānofotografējas. Ir orientēšanās elementi. Ik pa brīdim jāapstājas, var arī nedaudz atpūsties. Hard klasei apļa laiks bija 6h. Mums ar Juri Deičmani bija aptuveni 45 min laika rezervē, lai iekļautos kontrollaikā. Testos gāja relatīvi labi. Palikām otrajā vieta. Varbūt, ka būtu izcīnījuši pirmo vietu, bet komandas biedrs Juris Deičmanis nokrita. Paldies viņam, ka izturēja līdz galam. Ja nebūtu bijusi trauma, varējām būt pirmie, bet varbūt arī ne. Katrā ziņā esam apmierināti.” Komanda ar nosaukumu „Puslitrs ar Jurīti” plāno piedalīties arī Baltijas Enduro Rallija 2. posmā, kas notiks Lietuvā. „Mums ir salīdzinoši labas izredzes kopvērtējumā tikt top 3. Noteikti brauksim. Aicinām arī citus enduro braucējus izbaudīt,” tā Pēteris Sliede.

Pasaules apceļotājam un amatieru klases braucējam Kasparam Cimermanim šīs bijušas pirmās sacensības, kad bija jābrauc uz laiku. „Sacensību gars bija. Gribēju pamēģināt nopietnāk. Agnese Sila piedāvāja, un es nodomāju, kāpēc gan nē? Ikdienā braucu un ceļoju ar motociklu prieka pēc.” Braucējs atzīst, ka pirms nākamajām sacensībām noteikti gatavosies arī fiziski, jo grūtības pakāpe un šķēršļi neradīja nekādas problēma, bet problēmas sagādājusi fiziskā izturība un tas, ka sacensības notikušas uz laiku. „Komandā piedalījos ar Edmundu Krampānu. Viņš ir pieredzējis sportists, jo brauc jau vairākus gadus, viņš mācēja atrast pareizos punktus. Es braucu un fotografēju. Kopumā trase patika. Bija dubļi. Tomēr pavasarī Rumānijā bija vēl lielāki dubļi. Tādu šķēršļu, kur nevarētu izbraukt, nebija. Grūtākais bija tas, ka nevarēja ņemt garas pauzes,” atceras Kaspars. Pats galvenais bijis sasniegt finišu, kas arī abiem komandas biedriem izdevies veiksmīgi. „Ieradāmies līdz ar pēdējo minūti. Lielākais prieks, ka finišējām laikā un nebijām pēdējie. Sapratu, ko nākamreiz vajadzētu darīt savādāk. Pirms tam noteikti jāgatavojas. Plānojam piedalīties arī 2.posmā Lietuvā.” Kaspars atklāj, ka sacensībās piedalījušies daudz pieredzējušu sportistu. „Vairāk vajag iesaistīties tādiem kā es, kas daudz vizinās apkārt,” stāsta Kaspars.

Pasaules apceļotājs, sacensību organizators Mārtiņš Sils (“apPasaule”): ”Laiks bija labs. Sestdien nebija nokrišņu. Iepriekš arī bija sausā „gonka”, bet šonedēļ solīja daudz slapjuma. Šī bija tā reize, kad laika prognoze mūs apmānīja. Nedaudz uzlija trešdien, bet sestdien trase bija labi braucama.” Mārtiņš stāsta, ka arī „šajā gadā līdzīgi kā pagājušajā gadā vēl joprojām bija pamatīga lietuviešu sportistu dominance. Lietuviešu komandu bija vairāk kā latviešu komandu. Lietuvieši aizveda mājās lieliskākās balvas, jo dominēja uz pjedestāla.

Labākie Hard Enduro klasē komanda “Pagiriniai” (Nikolaj Andrusov un Raimondas Machrov). 2.vieta komandai “Puslitrs ar Jurīti” (Juris Deičmanis un Pēteris Sliede). Un arī 3. vieta “apPasaules” komandai “3T Racing” (Aivars Kukojs un Gunārs Kepe).

Soft Enduro klasē uzvarēja komanda Klubas “Arklio jеgos” (Šarūnas Lengvinas un Marius Ragaišis), aiz viņiem tikai nedaudz atpalika komanda “MotoGazas” (Donatas Uždavinys un Andrius Giraitis), bet 3. vietā latviešu komanda “Adventurer” (Mārtiņš Gailis un Aivars Pupovs).

Quads Sport klasē nestartēja neviena latviešu komanda un pjedestāla vietas attiecīgi lietuviešu komandām: 1. vieta “Kauno Jawos RT” (Aleksandras Ivanovas un Kęstutis Kaminskis), 2. vieta “MaWa” (Alvydas Sereika un Marius Masiulis), 3. vieta “Motobroliai” (Linas Baltrušaitis un Laurynas Kudakas).

Quads ATV klasē pirmajā trijniekā komandas “Rally laukt negali KR” (Dainius Kriūnas un Marius Kubilius), otrie “Kauno Jawos” (Evaldas Mačiulis un Tomas Adamonis), bet trešie “ATV FANAI RT 2” (Antanas Kanopkinas un Mindaugas Veiveris).

Latviešiem šeit „būtu ko teikt”, tas ir fakts,” secina Mārtiņš. Enduro Rallijā dalībnieki brauc prieka pēc. „Ja kāds nevar dabūt kausu Enduro, tad šeit noteikti varētu braukt un cīnīties. Konkurence nav tik spraiga. Šis ir vairāk tautas sporta veida,” stāsta Mārtiņš.

Sacensību organizatore Agnese Sila stāsta, ka šogad bijuši nedaudz mazāk dalībnieku kā iepriekšējā reizē, bet vienalga daudz. „Kopā piedalījās ap 150 dalībniekiem. Daudzskaitlīgi pārstāvēta Tūristu klase. Visiem, kuri vēlējās, bija lieliska iespēja pamēģināt. „Tūristiem” paticis šis sporta veids un viņi plāno piedalīties arī nākamajā gadā, jo arī nākamgad būs Tūristu klase, lai būtu iespēja iepazīt šo sporta veidu un izmēģināt to. Visi bija priecīgi, apmierināti un vēl šodien saņēmu pateicību par labi organizētām sacensībām,” stāsta Agnese. Protams, par sacensībām viedokļi dalījušies. „Bija sportisti, kuriem likās viegli, citiem atkal bijis grūtāk. Sporta motocikliem bija smagāka trase, ielas motocikliem vieglāka. Lai arī kopumā bijis grūti, tomēr visiem paticis. Ne jau vienmēr visam jābūt viegli. Tāpēc jau tas ir Enduro. Paldies sakām mūsu atbalstītājiem: „Garmin”,” Floras maiznīca”, „motolietas.lv”, „Redbull”, „Texaco”, „Aldaris” “HCT Automotive”, ‘’Filter’’, ‘’BikerToyz’’, ‘’Alojas želejas’’, alus darītavai “Brālis’’, ‘’Sifo’’ u.c.

Nākamais Baltijas Enduro Rallija 2.posms notiks 23.septembrī Lietuvā.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nedēļas nogalē norisinājusies "Latvijas Gada auto 2020" lielā testa diena pie tirdzniecības centra "Mols" (+ FOTO)

Jau sesto gadu auto entuziasti un interesenti pulcējušies pie t/c “Mols”, lai iepazītos ar “Latvijas Gada auto 2020” pretendentiem. Ikvienam apmeklētājam bija iespēja apskatīt jaunākās automašīnas, konsultēties ar “Latvijas Gada auto” žūrijas pārstāvjiem, kā arī doties izmēģinājuma braucienos. Lasīt vairāk

 

Bulgāri izgatavo 644 Zs jaudīgu rodsteri (+ FOTO)

Bulgāru kompānija Kinetik Automotive nodemonstrējusi modeli Kinetik 07 – elektrisku rodsteri, kas izgatavots uz britu sporta Caterham bāzes. Lasīt vairāk

 

Kravas auto nepamana galvenā ceļa beigas (+ VIDEO) 14

Luksofors nedarbojas un "fūres" šoferis neievēro ceļa zīmes "galvenā ceļa beigas" un "dodiet ceļu" (no 0:25). Lasīt vairāk

 

Puisēns gandrīz pakļūst zem autobusa (+ VIDEO) 2

Bērns, kas ar velosipēdu negaidot izdrāžas no kāda mazāka ceļa, tikai brīnumainā kārtā nepakļūst zem autobusa riteņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti