No septembra vidus Waze lietotnē autovadītāji tiek brīdināti par ceļu posmiem visā Latvijā, kuros ir augsts satiksmes negadījumu biežums.
Brīdinājumi Waze lietotnē tiek izvietoti, pamatojoties uz Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) apkopotajiem datiem par vietām, kur visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi.
Statistika par visiem reģistrētajiem ceļu satiksmes negadījumiem tiek apkopota LTAB tiešsaistes kartē un ļauj detalizēti izvērtēt bīstamākos punktus, kuros notiek ceļu satiksmes negadījumi, pēc negadījumu skaita, sekām (nodarīto zaudējumu apmērs), gan vietas un norises laika.
"Arī VAS "Latvijas Valsts ceļi" apkopo un uztur tā saucamo "melno punktu karti", identificējot vietas, kurās pamatā notiek ceļu satiksmes negadījumi ar smagām sekām. Tikmēr šī karte neiekļauj daudzas tādas vietas, kur ceļusatiksmes negadījumi ir ar mazākām sekām, taču notiek daudzkārt biežāk. Kā piemērus var minēt tā saucamo Mūkusalas apli, Tīraines ielas un Vienības gatves krustojumu Rīgā, kā arī daudzas citas vietas Latvijā," pauda LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
LTAB apkopotā statistika liecina, ka šādās vietās ik nedēļu notiek līdz pat desmit ceļu satiksmes negadījumi, kas bieži vien saistīti ar autovadītāju neuzmanību, veicot nepārdomātus manevrus, vieglprātību un koncentrācijas trūkumu vadot transportlīdzekli, kā arī citiem faktoriem, kurus iespējams novērst, savlaicīgi brīdinot autovadītājus būt uzmanīgākiem.
"Šī iemesla dēļ esam izstrādājuši informācijas apmaiņas protokolu, kas datus no LTAB tiešsaistes sistēmas nosūta "Waze" lietotnei," skaidroja Abāšins, piebilstot, ka patlaban "Waze" lietotnē integrēti brīdinājumi par 60 bīstamām vietām, taču to skaitu paredzēts palielināt.
Abāšins norādīja, ka paziņojumu risinājums "Waze" lietotnē ir vēl viena LTAB inovācija, kā likt modernajām tehnoloģijām strādāt satiksmes drošības labā, vienkāršojot autovadītāju ikdienu, brīdinot par augstu ceļu satiksmesnegadījumu risku. Jau kopš 2017.gada darbojas lietotne "LTAB OCTA", kurā ikviens transportlīdzekļa īpašnieks var iegūt informāciju par saviem transportlīdzekļiem, "Bonus Malus" klasēm, apdrošināšanas vēsturi un citām svarīgām lietām. Tāpat lietotnē pēc ceļu satiksmes negadījuma iespējams aizpildīt elektronisko saskaņoto paziņojumu.
"LTAB OCTA" lietotne saņēmusi Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas balvas par inovatīviem risinājumiem, kā arī visas Eiropas apdrošinātāju asociācijas atzinību par LTAB ieviestajiem IT risinājumiem kopumā.
1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AS "Balta", AS "Baltijas Apdrošināšanas nams", AS "BTA Baltic Insurance Company", "Compensa Vienna Insurance Group" Latvijas filiālei, "Ergo Insurance" Latvijas filiālei, "Gjensidige" Latvijas filiālei, "If P&C Insurance" Latvijas filiālei un "Swedbank P&C Insurance" Latvijas filiālei.
Vai vispār ir kāds, kurš to sūdu izmanto?
bet, pieļauju, ka jaunieši izmanto gan
Taksisti
Oi. Pat nav vērts komentēt redzot šādu tekstu.
Ja neesi pamēģinājis un neesi pamanījis priekšrocības, tad ko tur. Galvenais, ka māki visu, kas tev nav pa prātam, par sūdu nosaukt. Malacis!
Un kādu sūdu tu izmanto?
JEBKURA navigācija būs labāka. Pat google maps būs desmit reižu uzticamāks.
Waze pieder Google, un Google maps ņem datus par sastrēgumiem no Waze. Tas tā, ja kas
Waze pieder googlei muļkadesa...
Cik tad Tu tur nobrauc 10k gadā, kait kāda statistikas kļūda, sen visiem zināms, ka Tavi komentāri ir bomāru atraugas...
Re kā tev sanāca aplamības sarunāt
Bet atļaušos nepiekrist, ka Google ir labāka, kaut gan datu avoti ir tie paši.
Es izmantoju vinu pilnigi katru reizi, kad braucu.
Nelieto tikai tie, kas spēj paredzēt avārijas un sastrēgumus uz ceļa pārdesmit kilometrus uz priekšu, vai tie, kas visur brauc ar vienādu ātrumu un pie radariem nomet -20kmh no atļautā