"Waze" lietotne autovadītājus brīdinās par ceļu posmiem ar augstu negadījumu biežumu 21

 

Foto: Publicitātes attēls

LTAB | 22.septembris 2021 8:44

No septembra vidus Waze lietotnē autovadītāji tiek brīdināti par ceļu posmiem visā Latvijā, kuros ir augsts satiksmes negadījumu biežums.

Brīdinājumi Waze lietotnē tiek izvietoti, pamatojoties uz Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) apkopotajiem datiem par vietām, kur visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi.

Statistika par visiem reģistrētajiem ceļu satiksmes negadījumiem tiek apkopota LTAB tiešsaistes kartē un ļauj detalizēti izvērtēt bīstamākos punktus, kuros notiek ceļu satiksmes negadījumi, pēc negadījumu skaita, sekām (nodarīto zaudējumu apmērs), gan vietas un norises laika. 

"Arī VAS "Latvijas Valsts ceļi" apkopo un uztur tā saucamo "melno punktu karti", identificējot vietas, kurās pamatā notiek ceļu satiksmes negadījumi ar smagām sekām. Tikmēr šī karte neiekļauj daudzas tādas vietas, kur ceļusatiksmes negadījumi ir ar mazākām sekām, taču notiek daudzkārt biežāk. Kā piemērus var minēt tā saucamo Mūkusalas apli, Tīraines ielas un Vienības gatves krustojumu Rīgā, kā arī daudzas citas vietas Latvijā," pauda LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

LTAB apkopotā statistika liecina, ka šādās vietās ik nedēļu notiek līdz pat desmit ceļu satiksmes negadījumi, kas bieži vien saistīti ar autovadītāju neuzmanību, veicot nepārdomātus manevrus, vieglprātību un koncentrācijas trūkumu vadot transportlīdzekli, kā arī citiem faktoriem, kurus iespējams novērst, savlaicīgi brīdinot autovadītājus būt uzmanīgākiem. 

"Šī iemesla dēļ esam izstrādājuši informācijas apmaiņas protokolu, kas datus no LTAB tiešsaistes sistēmas nosūta "Waze" lietotnei," skaidroja Abāšins, piebilstot, ka patlaban "Waze" lietotnē integrēti brīdinājumi par 60 bīstamām vietām, taču to skaitu paredzēts palielināt.

Abāšins norādīja, ka paziņojumu risinājums "Waze" lietotnē ir vēl viena LTAB inovācija, kā likt modernajām tehnoloģijām strādāt satiksmes drošības labā, vienkāršojot autovadītāju ikdienu, brīdinot par augstu ceļu satiksmesnegadījumu risku. Jau kopš 2017.gada darbojas lietotne "LTAB OCTA", kurā ikviens transportlīdzekļa īpašnieks var iegūt informāciju par saviem transportlīdzekļiem, "Bonus Malus" klasēm, apdrošināšanas vēsturi un citām svarīgām lietām. Tāpat lietotnē pēc ceļu satiksmes negadījuma iespējams aizpildīt elektronisko saskaņoto paziņojumu. 

"LTAB OCTA" lietotne saņēmusi Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas balvas par inovatīviem risinājumiem, kā arī visas Eiropas apdrošinātāju asociācijas atzinību par LTAB ieviestajiem IT risinājumiem kopumā.

1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AS "Balta", AS "Baltijas Apdrošināšanas nams", AS "BTA Baltic Insurance Company", "Compensa Vienna Insurance Group" Latvijas filiālei, "Ergo Insurance" Latvijas filiālei, "Gjensidige" Latvijas filiālei, "If P&C Insurance" Latvijas filiālei un "Swedbank P&C Insurance" Latvijas filiālei.
 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 22.septembris 2021 9:25
2 16 Atbildēt

Vai vispār ir kāds, kurš to sūdu izmanto?

es arī ne 22.septembris 2021 9:56
4 0 Atbildēt

bet, pieļauju, ka jaunieši izmanto gan

imzz 22.septembris 2021 10:04
0 2 Atbildēt

Taksisti

qwerty 22.septembris 2021 10:19
10 2 Atbildēt

Oi. Pat nav vērts komentēt redzot šādu tekstu.

Ja neesi pamēģinājis un neesi pamanījis priekšrocības, tad ko tur. Galvenais, ka māki visu, kas tev nav pa prātam, par sūdu nosaukt. Malacis!

Un kādu sūdu tu izmanto?

viencexperc 22.septembris 2021 10:57
1 7 Atbildēt

JEBKURA navigācija būs labāka. Pat google maps būs desmit reižu uzticamāks.

Nja 22.septembris 2021 11:34
10 1 Atbildēt

Waze pieder Google, un Google maps ņem datus par sastrēgumiem no Waze. Tas tā, ja kas

Dnis 22.septembris 2021 14:13
5 0 Atbildēt

Waze pieder googlei muļkadesa...

Cik tad Tu tur nobrauc 10k gadā, kait kāda statistikas kļūda, sen visiem zināms, ka Tavi komentāri ir bomāru atraugas...

qwerty 22.septembris 2021 19:07
3 0 Atbildēt

Re kā tev sanāca aplamības sarunāt

Bet atļaušos nepiekrist, ka Google ir labāka, kaut gan datu avoti ir tie paši.

Waze 22.septembris 2021 11:13
4 0 Atbildēt

Es izmantoju vinu pilnigi katru reizi, kad braucu.

Nja 22.septembris 2021 11:33
12 1 Atbildēt

Nelieto tikai tie, kas spēj paredzēt avārijas un sastrēgumus uz ceļa pārdesmit kilometrus uz priekšu, vai tie, kas visur brauc ar vienādu ātrumu un pie radariem nomet -20kmh no atļautā

progress 22.septembris 2021 9:32
3 2 Atbildēt

Viens Nafigatora lietotaajs vakar Juurkalnee nobrauca no staavkrasta!

Krotow 22.septembris 2021 12:16
0 0 Atbildēt

Tur vēl ir jautājums vai nobrauca pats ar nafigatoru, vai lejā nobrauca jau auto ar līķi iekšā.

20m tālu 22.septembris 2021 10:18
1 2 Atbildēt

Kad vāze pabrīdina, blondīnis satrūkstas katastrofas gaidās, un pārstresojot palaiž garām brīdi kad vēl varēja izvairīties no negadījuma. Bums! Hrjasj! Īū-iū-īū!

anoagask 22.septembris 2021 11:24
0 2 Atbildēt

"waze bīstamos ceļu posmos pastiprināti novērsīs vadītāju uzmanību no ceļa"

audio brīdinājums jau būtu ok, bet viss pārējais, kas ir piekabināts tai aplikācijai ir garām

Krotow 22.septembris 2021 12:15
3 0 Atbildēt

Ar audio brīdinājumu par "iekasētavām" vien Waze pilnībā attaisno savu eksistenci. Pārējais neizlutinātam lietotājam arī ir labi. Nav jau jājūk prātā - nobraukto "bonbongu" skaitītāju jaunajiem lietotājiem var atslēgt.

FYI: Vienreiz ziemā naktī uz ledaina ceļa laicīgs brīdinājums par auto uz ceļa mani paglāba no apstāšanās uz ceļa atstāā fūrē ar izslēgtu apgaismojumu.

650 22.septembris 2021 15:38
0 3 Atbildēt

Kārtējais fufelis.Ja tiešām rūp drošība- pats wāzes interfeiss ir acīmredzamā pretrunā ar to.Lai iebakstītu aktuālu notikumu, jābaksta (ekrānā/jāskatās!) ir vismaz 3x, gluži kā pēc slavenajiem cssd ieteikumiem.Nav brīnums, ka dzīvā satiksmē un tiešām beidzamajā brīdī ieraugāmi "notikumi" paliek neiebakstīti.

Vēl lielāks fufelis ir, ka viena iebakstīto aktuālo notikumu (lai tas nenodzistu) kādam citam ir vajadzīgs "apstiprināt" kaut kādā tur stundas vai tml laikā un utt.

Ja piem naktī braucēju ir maz,ja satiksmes vai ceļa konfigurācijas dēļ ne visi var un vēlas kko papildus "apstiprināt" un ja utttt.Ja tu naktī ieraugi dzīvnieku,bedri vai reālu šķērsli uz brauktuves- nu cik ātri un cik garā ceļaposmā tu paspēsi ekrānā 3x bakstot tur iebakstīt,pats vienlaikus izvairoties,bremzējot un/vai apbraucot?Jā.

Cik vispār lietotāju ir "atbildīgi"pret citiem un "citu labā" gatavi nodarboties ar šādu bakstīšanu? Acīmredzams, ka viņu paliek arvien mazāk.Priekš kam mocīties, ja vieglāk būt liekēdim- klusi izvelc savu patieso labumu un lai viņi visi iet d!

Wazeris 22.septembris 2021 17:03
4 1 Atbildēt

Es ceru tu zini to ka ar balss komandam ari var pazinot par notikumu? Ta ka nekads ekrans nav jabaksta.

qwerty 22.septembris 2021 19:11
6 1 Atbildēt

Nez. Es vienmēr un ātri ielieku visu, ko uzskatu par ievērības cienīgu un noderīgu pārējiem. Man tas neprasa novērsties no ceļa vairāk, kā radio pārslēgt vai temperatūru pieregulēt.

Vajag skatīties plašāk nevis tikai no sav skatu punkta.

650 23.septembris 2021 3:30
0 1 Atbildēt

Protams, protams,cien. "sab/domass veidotāji", bakst/kustību koordinAnācijas assi un skaļās Balss īpašnieki.Jums taisnība.Itin JO SEVIŠĶI tajā "mana viedokļa" daļā,kura attiecas uz ievietotās info saglabāšanos bez "citu" lietotāju aptiprinājuma un uz aicinājumu nebūt tikai par savtīgu patērētāju.Jā.

Es piem nupat šovakar braucu, un IERASTAJĀ nepilna 1km posmā uz apvedceļa redzēju dzīvniekus 3 vietās, kopā kādus 8gab.Tie tur ganās gandrīz KATRU reizi, kad tumsā braucu garām.Nekad un nevienu reizi un nevienu gadu neesmu tur redzējis,ka kāds (cits..) būtu iemetis brīdinājumu.

Tas pats par beidzamā laika svarīgajiem remontiem- kur ieliktās atzīmes pazūd pusstundas laikā un JO ĪPAŠI tumsā,kad garāmbraucošo LOHU (t.s. wāzes patieso labumguvēju) intensitāte un aktivitāte ir īpaši zemā līmenī.Tas ir pricipiāli kas cits, nekā gaišā dienas laikā uz jegavass šos ik pa 2km sabakstīt katru malā piestājušo.

Tāpēc, (pirms skaļi riet) vajadzētu iebraukt par ko vispār runa un (vēlams) nākamoreiz (to jau te pāris reizes agrāk "aizcināju") iemetiet kādu attēlu ar tiem "saviem" wāzes lietotāja varoņnopelniem.Cik un kad un cikiem (citiem) lietotājiem jūs esat "palīdzējuši". Lai nesanāk kā kārtējais anonoanimizēto lohu pirdiens ēterā.Jā.

ps,- un neviens LOHS nav iedomājies,ka 600x svarīgāk būtu ievietot NEZŪDOŠU info tieši par DZĪVNIEKU apsēstajiem ceļa iecirkņiem(TAGAD,TUMSĀ, RUDENĪ !!!) un par reāli bīstamām remontvietām.Tur lūk tās "izdomas" pietrūkst, jo tā visa iztērējas visāda fufeļa sludināšanā.

qwerty 23.septembris 2021 11:27
5 1 Atbildēt

Nu ko tu ņemies. Mēs tikai pateicām savu pieredzi un to ka redzam to savādāk. Un viss.

Gribi, ņem vērā, gribi neņem.

650 23.septembris 2021 14:23
0 0 Atbildēt

Konkrēti- kādā veidā "jūs" sasaistāt "savu" pieredzi ar TO, ka nospiedošais vairākums wāzes lietotāju ir pieraduši tikai smelt nformāciju, bet neuzskata par obligātu personīgi iesaistīties šis informācijas veidošanā? Vai tiešām izstrādātāji nesaredz ak'ūos interfeisa trūkumus? Tiešām Jūs domājiet, ka katrs vidēji statistiskais Lohs brauciena laikā spēj nemitīgi izkliegt balss/komandas vai demonstrēt apskaužamu uzmanību,atjautību un kustību koordināciju?

Kā konkrēti "personiskā" pieredze ietemē TO, ka wāzes pārstāvji šajā rakstā sludina praktiski maznoderīgu fufeli, taču ietiepīgi nespēj saskatīt lietas, kuras tiešām būtu nozīmīgas jebkuram lietotājam?

Kas traucē piem uz pamatekrāna izveidot kaut vai 2gab "karstās" pogas- piem.,šķērslis un dzīvnieki??

Kas traucē piedomāt pie tā, ka lietotāja atzīmēta BEDRE vai CEĻA REMONTS tomēr nepazūd no brauktuves vienas stundas vai pusstundas laikā, kā pazūd atzīme no wāzes ekrāna, nesaņemot cita lietotāja apstiprinājumu ka tur tas "vēl ir" ?

Kas traucē piedomāt pie TĀ, ka tieši dzīvnieku apsēstie posmi ir viens no visbūtiskākajiem apdraudējumiem? Kurš braucējs var pretendēt svešās vietās "pārzināt" šos posmus? Vai šim atgādinājumam nebūtu daudz praktiskāka nozīme, nekā demagoģijai un fufelim? Varbūt par beidzamā laika kontaktiem ar mežazvēriem ir pārāk maz aktuālo "piemēru" no iA lietotājiem??

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 49

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 

Uzvaras visur, kur iespējams - Verstapens dominē Ķīnas Gran Prix

"Red Bull" pilots Makss Verstapens svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta sezonas piektā posma - Ķīnas "Grand Prix" - pamatsacensībās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti