Braukšanas eksāmenus varēs kārtot tikai ar pilnībā apdrošinātiem auto 12

 
25.marts 2009 9:53

Transportlīdzekļiem, kurus izmanto valsts braukšanas eksāmenu kārtošanai, turpmāk jāveic ne tikai OCTA, bet arī KASKO apdrošināšana. To paredz otrdien, 24. martā, valdībā atbalstītie grozījumi 2007. gada 6. marta Ministru kabineta noteikumos „Transportlīdzekļu vadītāju kvalifikācijas iegūšanas, transportlīdzekļu vadītāju tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība”.

Turklāt noteikumu grozījumi attiecas uz pilnīgi visu kategoriju eksāmenos izmantojamajiem transportlīdzekļiem – gan ja tie ir paša CSDD īpašumā vai turējumā, gan gadījumos, kad direkcija izmanto autoapmācības iestādes vai braukšanas mācību instruktora transportlīdzekli. Šis grozījums pieņemts tādēļ, ka eksāmenu laikā mēdz notikt ceļu satiksmes negadījumi, kurus izraisījuši eksāmenu kārtotāji un kuru rezultātā tiek nodarīti bojājumi eksāmena transportlīdzeklim.

Šobrīd A1, A un B1 kategorijas transportlīdzekļu vadītāja kvalifikācijas eksāmenu, pamatojoties uz vienošanos starp CSDD un pretendentu, var kārtot ar pretendenta transportlīdzekli. Sava motocikla vai kvadracikla izmantošanu eksāmenā turpmāk paredzēts aizliegt, lai radītu vienādus nosacījumus visiem eksāmenu kārtotājiem.

Grozījumi noteikumos paredz arī jautājumu par drošu braukšanu tuneļos iekļaušanu transportlīdzekļu vadītāju kvalifikācijas iegūšanas teorētiskajā eksāmenā. Līdz šim šādu jautājumu teorētiskajā eksāmenā nebija.

Noteikumu projektā ir pārņemtas Eiropas Komisijas direktīvas 2008/65/EK prasības, ar ko groza direktīvu par vadītāja apliecībām.

Grozījumus noteikumos izstrādājusi Satiksmes ministrija sadarbībā ar VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija”.
 
Visi komentāri
 
267940. viesis 25.marts 2009 10:01
0 0 Atbildēt

Tipa auskolaam vajag ari uz mocha rekina nopelniit vairaak? Kam tad kads sliktums ka pats savu moci sasit ja nu kas?

267942. viesis 25.marts 2009 10:03
0 0 Atbildēt

Valdībai nav ko darīt!

Jāpieņem visādi lobējoši noteikumi.

267943. viesis 25.marts 2009 11:40
0 0 Atbildēt

Izņemot kādu lobēšanu, nevaru savādāk saskatīt jēgu obligātam KASKO. Ja neesi iemācījis pareizi braukt, pats vainīgs, remontē savu auto vai pērc KASKO. Arī CSDD mašīnu gadījumā, KASKO jau var uztaisīt arī brīvprātīgi. Būs kārtējais iemesls pacelt cenas.

Kāds varbūt zin, par ~ cik % atšķirās eksāmenu auto no parasta auto KASKO cena?

267944. viesis 25.marts 2009 12:01
0 0 Atbildēt

KASKO bieži vien prasa uzrādīt braucēju saraktu, kuri brauks ar konkrēto TL.

267945. viesis 25.marts 2009 12:10
0 0 Atbildēt

Sretsked [?] 25.03.2009 10:00

Atkal kārtējais paraugs tam, kā Lukstiņš ielien TUR, izpildot visādas sīkumainas eiropiešu prasības...

Kaadaa veidaa tad ielien? :-)))) Normaalas prasiibas, iznjemot par tiem mochiem... Nu skaidrs, ka ar savu mociiti pilsonis maacees braukt vislabaak, turklaat kaadu laiku

ar vinju arii brauks - kaa Rietumos, kur obligaati jaasaak ar mazajaam kategorijaam /

mochu klaseem, ar kaut kaadu SB var vispaar tikai peec vairaaku ieprieksheejo pakaapju absolveeshanas braukt, turklaat eksaameni jaaliek katrai pakaapei :-) Itogo: pumpaini puishelji tur neneesaajas bezjeegaa ar 750 cc un lielaakiem monstriem, bet paklausiigi braukalee ar 125 ...150 ...peechaak 400 ccm utt., nevis pilniigaa ahuunaa neesaajas ar 1200 ccm monstriem :-)

267947. viesis 25.marts 2009 12:44
0 0 Atbildēt

Tuneļus jau gan tikai teorētiski paredzēts apgūt,lai arī vienu iekš LV zinu.

267948. viesis 25.marts 2009 13:03
0 0 Atbildēt

totaala, šķidra buļļa kaka!

kaareejais siikums kura teeļ paaugstinaat eksāmenu izmaksas un makšķerēt naudu. vai arī sapāroties ar kādu konkrētu čomu kura sabiiedriibaa tiks kaskinaatas taas automašīnas.

267950. viesis 25.marts 2009 14:27
0 0 Atbildēt

Crankshaft prasības tiešām normālas, vēl skaties ka šitā joka dēļ visādas C un D kategorijas būs iespējams apgūt tikai rīgā jo liepājā diez vai būs pietiekams pieprasījums lai attaisnotu kaskas iegādi veciem smagajiem un autobusiem...

267951. viesis 25.marts 2009 15:07
0 0 Atbildēt

msh, a kurus tas krata, latvijas pilsonjiem visdzilakaas kabatas- kaas cik gribi, maksaa vienalga. :(

267962. viesis 26.marts 2009 9:54
0 0 Atbildēt

msh [?] 25.03.2009 14:27

Crankshaft prasības tiešām normālas, vēl skaties ka šitā joka dēļ visādas C un D kategorijas būs iespējams apgūt tikai rīgā jo liepājā diez vai būs pietiekams pieprasījums lai attaisnotu kaskas iegādi veciem smagajiem un autobusiem...

--------------------------------------------------------------------------------

Gan jau pieprasiijums arii regulees , cik un kaadiem smagajiem / autobusiem shis

kasko buus nepiecieshams...

267972. viesis 27.marts 2009 8:09
0 0 Atbildēt

CSDD bietēs un salātos!!!!

Noteikumu biļetes tikai prātā slimajiem saprotamas!

Pakalpojumu cenas neadekvātas!

Nost šo te monopolu!!!!

267984. viesis 27.marts 2009 13:15
0 0 Atbildēt

Sretsked: pa tunjeim visi brauks maaciities uz Pljavinju HES :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti