Tā kā pašlaik Latvijā nav vienotas bīstamo kravu aprites politikas, kas noteiktu vienlīdzīgas prasības dažādās bīstamo kravu aprites nozarēs, Satiksmes ministrija izstrādāja Bīstamo kravu aprites likumu, kas kalpos par „jumta likumu” šajā jomā.
Bīstamo kravu droša aprite ir iespējama tikai precīzi ievērojot starptautiskajos nolīgumos reglamentētos noteikumus. Latvijā liela daļa nolīgumos noteikto prasību ir ietvertas dažādos normatīvajos aktos, kas attiecas uz katru transporta veidu atsevišķi, un tiek sekmīgi pildītas, bet eksistē arī jautājumi, kas patlaban nav pilnībā aptverti.Turklāt valstī nav struktūras, kas veiktu bīstamo kravu apritē iesaistīto institūciju sadarbības koordinēšanas funkcijas. Šāda struktūra nepieciešama, lai nodrošinātu preventīvo pasākumu kompleksu izstrādi, kā arī stratēģisko drošības un aizsardzības pasākumu izstrādes metodisko vadību, kas savukārt radītu drošu vidi bīstamo kravu apritei.
Jaunizstrādātā likumprojekta mērķis ir veikt bīstamo kravu aprites pilnveidošanu un tālāku attīstību, atrisinot sekojošas starpnozaru problēmas: pārvadājumos pieņemto bīstamo kravu faktisko atbilstību pārvadājumu dokumentos uzrādītajam un apritē esošo bīstamo kravu iespējamu izmantošanu teroristiskiem vai ļaunprātīgiem nolūkiem.
Likumprojekts paredz arī koleģiālas, konsultatīvas un koordinējošas institūcijas – bīstamo kravu aprites Konsultatīvās padomes - izveidošanu, kas darbosies saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu.
Likumprojekts vēl ir jāapstiprina valdībā un Saeimā.
īsāk sakot, tika iztulkota kaut kāda ES regula... :D kura bij jāievieš gadus trīs atpakaļ... smiekli un asaras - tagad katrs kantoris, pa visām varēm, cenšas pierādīt savu lietderību... klauni, pļē...