imzz un citiem līdzīgi ticīgajiem, apstāsies arī pumpis dusā utt uc. Bet te ir tam risinājums, ko pieminēju jau kā rīkoties un stacionāri, ceļa vairogu bific paneļu+aku veidā. Āmen.
Tas ir reklāmai. Ne jau Teslai to superčārdžeru tādā skaitā ir, un ne visur viņi tiks iekšā.
Es taču neienīstu elektroauto. Tikai elektroauto ir noteiktai autobraucēju kategorijai piemērots, ne jau visiem ( t.i. piemērots tādiem, kuri var to uzlādēt mājās, pat Kalifornijā amerikāņi savas Teslas par 90% uzlādē mājās ), un vajadzētu ļaut tirgum pakāpeniski to nokārtot.
Šis politiķu uzspiestais net zero triecientempā neapšaubāmi ir radījis tādu siltumīcu gāzu izmešu apjomu, kāds vēl nav redzēts. Es te domāju vispirms zaļo enerģētiku, kurai vajadzīgie materiāli ( kurus vajag daudz ) nerodas ne dabai draudzīgā veidā, ne no zila gaisa.
Vispirms jau no elementārās loģikas. Vēja turbīnu mastu tēraudu nepiegādāja citplanētieši. Tāpat tēraudu papildus augstsprieguma mastiem, varu un alumīniju kabeļiem. Litija, kobalta un retzemju metālu rūdu intensīvā rakšana nenotiek ar elektriskiem ekskavatoriem utt. Kur tas statistiski izpaužas ? Ķīnas izmešu rādītājos piemēram.
Protams, ka fosilajām/atom turbīnām vajag. Tikai vējam vajag vairāk - t.i. vējam vajag visu iepriekš uzskaitīto un vēl... rezervē to pašu fosilo laikam, kad vējs nepūš. Saule/vējš ir nepastāvīgi resursi, attiecīgi tie ir jāskaita KLĀT fosilajām turbīnām, nevis to vietā un vēl jāpierēķina, ka tikmēr, kamēr tā saule un vējš ražos, fosilā rezerve dedzinās degvielu tukšgaitā, jo tā vienkārši izslēgt to nevar.
"Ķīna bez atjaunojamo resursu ģenerējošām jaudām vēl vairāk uzblieza ogļu stacijas!" Tā arī ir atbilde par to, ko nozīmē daudz EV. Un ķīna neizliekas, ka ievieš EV dēļ CO2 - tā ir tikai un vienīgi megapoļu koncentrētā piesārņojuma iznešana ārpus pilsētas, kas... Latvijai nekādi nav aktuāla un NEBŪS.
Šis viss ir reālākais variants priekš to 52% LV autoīpašnieku, kuri te knapi velk galus un braukalējās ar 16gv veciem kūpošiem hlamiem, vidēji pa pāris k eur vērtībā.Šiem lohiem nekādīgi "valstiski palīdzēt" neko nevaig, vienkārši jāpagaida kamēr viņi visi korī nosprāgs/nost.
Valstij vajag attīstīt ražošanu, izglītību un zinātni. Viss pārējais lai paliek mājasdarbam. Ja kāds grib braukāt 100km uz darbu, lai braukā. Ja darba devējam vajag piesaistīt darbiniekus no tālākiem nostūriem - lai uzceļ/noīrē kopmītnes. Nafig valstij būtu jāpiemaksā par braukāšanu? Kontrproduktīvi.
Mācies, Dēls, par Depoputotātu.Reku, Valsts viskautko/dod,- transsport kompimpemsācija 700eur/mēn, kop''mītne 1200, plus vēl ēdnicā persOnālās oficiantes(-i) un darba laikā WajFajs pa velti.Var ar (citām)maukām pačhatot un/vai uz kāro aci kādu parnuhhu palūrēt un tāa. Jā-a.
Bradypus rakstīja: Protams, ka fosilajām/atom turbīnām vajag. Tikai vējam vajag vairāk - t.i. vējam vajag visu iepriekš uzskaitīto un vēl... rezervē to pašu fosilo laikam, kad vējs nepūš. Saule/vējš ir nepastāvīgi resursi, attiecīgi tie ir jāskaita KLĀT fosilajām turbīnām, nevis to vietā un vēl jāpierēķina, ka tikmēr, kamēr tā saule un vējš ražos, fosilā rezerve dedzinās degvielu tukšgaitā, jo tā vienkārši izslēgt to nevar.
"Ķīna bez atjaunojamo resursu ģenerējošām jaudām vēl vairāk uzblieza ogļu stacijas!" Tā arī ir atbilde par to, ko nozīmē daudz EV. Un ķīna neizliekas, ka ievieš EV dēļ CO2 - tā ir tikai un vienīgi megapoļu koncentrētā piesārņojuma iznešana ārpus pilsētas, kas... Latvijai nekādi nav aktuāla un NEBŪS.
nē! Ķinai vienkārši vajag enerģiju, un daudz, un tūlīt.
Un tavi apgalvojumi par to, ka fosilās turbīnas jāturpina griezt arī tad, kad saule spīd un vējš pūš neiztur kritiku, un statistikā nekādi neparādās. Jo statistikā parādas, ka saule un vējš palielina ražošanu, kamēr fosilie - samazina. Diez kāpēc tā?
Protams, ka ķīnai vajag enerģiju un daudz un tūlīt - jo tā ir saražojusi daudz EV. Interesanti, kā tu mēģini pret mani pagrizt tieši to ko es saku.
"statistikā parādas, ka saule un vējš palielina ražošanu, kamēr fosilie - samazina. Diez kāpēc tā?" tāpēc, ka sauli un vēju uzspiež, uz to laiku noliekot dīkstāvē (tas ir tāds laiks, kad NERAŽO) stabilos enerģijas avotus. Un dīkstāves izdevumi ir jāapmaksā tad, kad ražo - attiecīgi jā - saražo mazāk, bet izmaksas par saražoto vienību strauji palielinās. Piespiedu dīkstāve daļā no laika nekādi nenozīmē iespēju atteikties no fosilajām turbīnām. Tikai ārkārtīgi samazina to izmantošanas efektivitāti.
Leišiem bija ideja piesaistīt visu mobzim, jo tiek pieņemts, ka visiem tāds ir un allaž pieejams. Ja ne, laikam bija doma vai nu maksāt mājās un ja nobrauksi no ceļa, sods, jebšu maksāt kaut kādu neizdevīgu fiksēto tarifu un braukt kā tagad.
Ja nebūs mobža, būs izlādējies vai arī kāds prastāks modelis, sēdi, bauri, pie ratiem.
Negalvoju par info patiesību, jo cik nu vien esmu dzirdējis, bet neiet viņiem pārāk koši ar tām lietām. Tāpat laikam sanāk palielas ieviešanas izmaksas un satiksmes dalībnieku nav tik daudz, sanāk negatīva bilance, attiecīgi laikam sanāk iespēja šo visu nedaudz atlikt.
Te ir nianses. Piem. ja brauc ar kādu sabiedrisko un mobzis līdzi ? Un, ja divi mobži ? T.i. tas auto nobraukuma reģistrācijas mobzis pastāvīgi uzturas mājās un nekur nebrauc.
Nav jau grūti uzskaitīt visus mobilos, kas reģistrēti uz personu un saskaitīt kilometrus no visiem (ar nosacījumu, ka tiek panākts uzskaites rīka instalēšana uz visiem cilvēkam reģistrētajiem telefoniem). Tad taupīgajiem nāksies braucot prasīt telefonu sievasmātei, jo pārējiem savs telefons jau pašiem vajadzīgs.
Man ir 2 simkartes darba un privātā braucu ar privāto un/vai darba busu. Braucu kopā es ar savām 2 simkartēm ar 6 vietīgo FR-V ar ģimeni un bērniem un teiksim bračku līdz - minimums 7 simkartes ... kuram rēķins - autovadītāji vismaz 4 ???
Bradypus rakstīja: Protams, ka ķīnai vajag enerģiju un daudz un tūlīt - jo tā ir saražojusi daudz EV. Interesanti, kā tu mēģini pret mani pagrizt tieši to ko es saku.
"statistikā parādas, ka saule un vējš palielina ražošanu, kamēr fosilie - samazina. Diez kāpēc tā?" tāpēc, ka sauli un vēju uzspiež, uz to laiku noliekot dīkstāvē (tas ir tāds laiks, kad NERAŽO) stabilos enerģijas avotus. Un dīkstāves izdevumi ir jāapmaksā tad, kad ražo - attiecīgi jā - saražo mazāk, bet izmaksas par saražoto vienību strauji palielinās. Piespiedu dīkstāve daļā no laika nekādi nenozīmē iespēju atteikties no fosilajām turbīnām. Tikai ārkārtīgi samazina to izmantošanas efektivitāti.
Murgi. Turbīnas ir uzbūvētas, bet negriežas. Zaudē tikai turbīnas īpašnieks. Tāpēc tu tā cepies?
Murgi ir "negriežas". TEC starta laiks ir vairākas dienas. Lai varētu ražot pēc pieprasījuma, to ir jāgriež nepārtraukti, sinhronizētu ar frekvenci. Turbīnas īpašnieks nezaudē neko - tās izmaksas tiek iekļautas dārgajā tarifā tajā laikā, kad ražo. Vienīgais ieguvējs šajā visā ir zaļie shēmotāji, kuru peļņu nodrošina šis piespiedu sdārdzinājums, jo brīvā tirgū neviens no viņiem dārgo zaļo elektrību nepirktu.
Ja nu tur ir shēmas, tad tās ir centrētas ap tādu pasaciņu sacerēšanu, ko tu tiražē, un ap TEC īpašnieku un degvielas tirgotāju lobiju, lai max palēninātu zaļo risinājumu ieviešanu elektroenerģijas ražošanā un pārvadē.
Latvijas TEC īpašnieks, muļķīt, ir valsts. Un "pasaciņas, ko es tirāžēju" ir energosistēmas uzbūve. Tas, ka tu akli tici zaļajām pasaciņām un nespēj domāt ar savu galvu padara diskusiju par bezjēdzīgu, jo racionālus argumentus nespēj uztvert.
Haotiska tīkla "attīstība" ne tikai nevienam nav vajadzīga, tā ir pat neiespējama ...
Nekas nerada tādu "jautrību" kā bariņš bateriju dampju kuri aizdevušies kopīgi uz kādu koncetru vienā konkrētā vietā ... Ja skatamies ilgtermiņā tā uz nākamiem 100 gadiem - tad jā - tad varbūt tas būs "sagremojams", tikai atkal jautājums - kāda X pēc Latvijas valstij to vajag, vai mēs te tā kā zeltā peldamies ???
P.S. Latvenergo nemaz ar tā nesteidz "skriet ratiem pa priekšu"
Protams, ka vēl ir, jo maz EV. Vairāk tērēs elektrību, vairāk importēs "ogles" no Polijas, būs mazāk zaļš patēriņš. HES vairāk neražos - ūdens Daugavā ir tik, cik ir un viss iespējamais tiek izmantots ražošanai.
Beidz melot. Importē pamatā no Skandināvijas. Attīsta vietējās jaudas. Es, piemēram, apmēram pusi no nobrauktās elektroenerģijas sarazoju pats. Naftas produkti visi tiktu importēti!
Pats droši beidz melot. Nav interesanti atkal un atkal likt vienu un to pašu bildīti. Skandināvijas resurss ir izsmelts, no Polijas nāk stabils imports - tieši šobrīd 300MW. Jā, pagaidām vislielāko patēriņa daļu veido pašu HES un lielakais imports ir no skandināvijas. Bet tie ir izsmelti resursi, kas netiks palielināti. Poļi ir vienīgie, kas ceļ jaunas jaudīgas elektrostacijas (ogļu), jo nav zaļā kursa pašnāvnieki un viss papildus patēriņš, kas radīsies, būs jāsedz tieši no turienes.
Tavs individuālais piemērs NEKO nepierāda. Tavs pateriņa modelis nav piemērots masveida naftas produktu aizstāšanai. Tādu entuziastu, kā tevis, resurss ir izsmelts, tāpat, kā skandināvijas elektrības ražosānā. Visi, kas ir gatvi šādā veidā dzīvot, to jai ir izdarījuši un tikai akli propagandai ticošie nesaprot, kādēļ retu kurš vairs raujas ne saules paneļus likt, ne EV pirks.
Bradypus rakstīja: Pats droši beidz melot. Nav interesanti atkal un atkal likt vienu un to pašu bildīti. Skandināvijas resurss ir izsmelts, no Polijas nāk stabils imports - tieši šobrīd 300MW. Jā, pagaidām vislielāko patēriņa daļu veido pašu HES un lielakais imports ir no skandināvijas. Bet tie ir izsmelti resursi, kas netiks palielināti. Poļi ir vienīgie, kas ceļ jaunas jaudīgas elektrostacijas (ogļu), jo nav zaļā kursa pašnāvnieki un viss papildus patēriņš, kas radīsies, būs jāsedz tieši no turienes.
Tavs individuālais piemērs NEKO nepierāda. Tavs pateriņa modelis nav piemērots masveida naftas produktu aizstāšanai. Tādu entuziastu, kā tevis, resurss ir izsmelts, tāpat, kā skandināvijas elektrības ražosānā. Visi, kas ir gatvi šādā veidā dzīvot, to jai ir izdarījuši un tikai akli propagandai ticošie nesaprot, kādēļ retu kurš vairs raujas ne saules paneļus likt, ne EV pirks.
Jā, neceļ. Tieši tāpat, kā auto ražotāji pārtruc ICE ražošanu Propagandas ziņās, kurām tu akli tici, bet tad, kad tuvojas solītie datumi, tev par lielu pārsteigumu māk atrast, kur tiem auto ir atpakaļgaita.
0pis rakstīja: Valstij vajag attīstīt ražošanu, izglītību un zinātni. Viss pārējais lai paliek mājasdarbam. Ja kāds grib braukāt 100km uz darbu, lai braukā. Ja darba devējam vajag piesaistīt darbiniekus no tālākiem nostūriem - lai uzceļ/noīrē kopmītnes. Nafig valstij būtu jāpiemaksā par braukāšanu? Kontrproduktīvi.
Kādas naksuj kopmītnes? Uzreiz kā uzbūvē kādu ražotni, tā uzreiz blakus barakas un apjož ar dzeloņstieplēm. Nepārāk senā vēsturā jau bija valstis ar šādu ražošanas politiku. Laikam jau opim piemirsies.
Baltajām apkaklītēm varētu uzcelt speciālas pilsētiņas, teiksim Irbe3. Nav ko te vergiem braukāt apkārt, lai dzīvo un strādā neatejot no kases.
Nu ja robchix dzīvojot kojās, nemācēs uzvesties, ies uz vietējo dārziem fenderēt kartoškus un ābolus, tad piedzersies un klenderēs apkārt, baurodams nakts balādes, tad darba devējs var izlemt arī par slēgto režīmu - 20:00 durvis ciet un no rīta 6:00 slēdz vaļā.
Pārējie strādājošie, bez atkarībām un ģenētiskās tieksmes uz antisociālu uzvedību, iztiks bez dzeloņstieplēm un racionāli izmantos iespēju nebraukāt tūkstošiem km nedēļā uz/no darba, ietaupot simtiem euro par degvielu.
Ak jā, piemirsi par vācu aitu suņiem un apsargiem ādas mēteļos. Nu lai būtu iespaidīgāk 😊
Kādus tik murgus neizomāsi, lai noliegtu, ka tās braukāšanas iemesls ir guļamrajonus veicinoša nodokļu politika, nevis braukātāju gribēšana. Kamēr pašvaldībām uzņēmējdarbība būs apgrūtinājums, tikmēr tās darīs visu, lai apkarotu darba vietu rašanos.
Nu, beidz....mums velkas līdzi tā domāšana "mājvieta - tas ir uz mūžu". Daļēji to veicina mazie attālumi, cilvēks diezgan ilgi var braukāt pirms tas apriebjas. Amerikā cilvēks neturās pie vietas, bet dzīvo tur, kur ir darbs.
Nuja. Un ēd bulkas ar kotletēm, uzdzerot lētu aliņu vai koka-kolu. Un isās ar ko pagadās. Un balso par Trampu. Viss ir tieši tik slikti, kā tu apraksti.
Bradypus rakstīja: Murgi ir "negriežas". TEC starta laiks ir vairākas dienas. Lai varētu ražot pēc pieprasījuma, to ir jāgriež nepārtraukti, sinhronizētu ar frekvenci. Turbīnas īpašnieks nezaudē neko - tās izmaksas tiek iekļautas dārgajā tarifā tajā laikā, kad ražo. Vienīgais ieguvējs šajā visā ir zaļie shēmotāji, kuru peļņu nodrošina šis piespiedu sdārdzinājums, jo brīvā tirgū neviens no viņiem dārgo zaļo elektrību nepirktu.
Tu esi stulbs kā zābaks. TEC gāzes turbīnas normālais starta laiks ir zem 10 minūtēm. Ātrais starts iespējams zem 3 minūtēm, bet to nerekomendē bieži.
Nē nu ir jau pus tur tiešām taisnība. Frekvenci jānotur sek laikā. Bet kā teicu EV autonomas uzlādes lielceļu malā no autonomiem aku powerbanku un el paneļu/vēja ģen savienojumiem. Ar tarifu stimulē izmantot saules/vēja momentāno enerģijas izmantošanu. Nav obligāti lādēt EV, sagaidīt pilnīgi tukšu bateriju. Piemērs jau lielpilsētas uzkopšanas ķtr kravas transports. Patīkami nosacītā klusuma strādājoša iekārta, un operātoram ērti vadīt manipulēt tur.
Bet kā teicu EV autonomas uzlādes lielceļu malā no autonomiem aku powerbanku un el paneļu/vēja ģen savienojumiem;
Pagaidām tas ir Nezinīša Saules pilsētas fantāzijas līmenī. Nav ekonomiska pamatojuma, lai kaut kas tāds tiktu radīts. Pat ASV "zaļajā Kalifornijā 90% EV īpašnieku tos uzlādē mājās. Publiskais uzlādes punkts kaut kur uz šosejas ar "powerbanku" pavisam nebūs peļņu nesošs, kaut vai lai nosegtu bankas aizdevuma procentus tā radīšanai.
Mums ir TEC, nevis TES. Ģenerācijā bez gāzes izmanto arī tvaika turbīnu, un ar lieko siltumu arī vasarā, kad apkuri nevajag, nodrošina karsto ūdeni pieslēgtajiem dzīvojamiem masīviem. Praktiski nekāda sistēmas gāzģeneratora daļas lecināšana iekšā-ārā nenotiek, jo ir neracionāla un var samazināt kalpošanas laiku.
Tāpēc turbīnas griežas visu laiku. Kaut neliela, bet pastāvīga termoģenerācija ir arī karstā laikā. Varat apskatīties AST. Bez tam ar savām "rotējošajām masām" palīdzot stabilizēt tīklu.
Un tu, kā kristāla kurpīte... TEC izmanto tvaika turbīnas. Dienas ir jāskaita ūdens sistēmas uzsildīšanai, stundas turbīnas iegriešanai. Gāzturbīnas eksistē, tas ir diezgan ātras, bet ar slīdzinoši ārkārtīgi zemu lietderības koeficientu - pastāvīgajā ģenerācijā praktiski netiek izmantotas. Realitātē turbīnas vadībai vajag reakcijas laiku zem 15 sekundēm, ko spēj noturēt pašas turbīnas rotora inerce. To nodrošina ar vārstiem regulējama tvaika padeve. Tālāk jau ir minūšu reakcijas laiks kurināšanai, lai nezaudētu tvaika spiedienu - gāzes TEC tā nav problēma, bet oglēm un atomam tur ir diezgan smalka prognozēšana un lieka dedzināšana, lai pareizi kurtos, atbilstoši slodzei. Lai viss tas darbotos, turbīnu ir jāgriež 24/7 nepārtraukti balansējot tās griešanās ātrumu ar tīkla frekvenci.
Vai valstij vajadzētu atbalstīt elektroauto iegādi?
Latvijā jau ir spēkā otra programma ar elektroauto subsīdījām privātpersonām un uzņēmumiem.
Vai Latvijai šim mērķim vajadzētu tērēt līdzekļus?
Te info par atbalstu un summām ekii.lv/index.php?page=atbalsts-transportlidzekliem