Vai Tavs auto ir gatavs ziemai? Nereti aizmirstā lieta – degvielas filtrs - iAuto

Vai Tavs auto ir gatavs ziemai? Nereti aizmirstā lieta – degvielas filtrs 8

 

Foto: Publicitātes foto

UP PR | 16.oktobris 2024 18:57

Katrs autovadītājs vismaz reizi dzīvē ir piedzīvojis situāciju, kad, iestājoties salam, rodas problēmas ar dzinēja iedarbināšanu. Nereti iemesls ir piemirsta degvielas filtra aprūpe, kas var izraisīt dzinēja slāpšanu. Pirms uz ceļa pārsteidz pirmais sniegs, uzklausi eksperta padomus, kā izvairīties no šīs viegli novēršamās, bet ziemā liktenīgās kļūmes

Aizsērējies filtrs? Brauciens beidzies

“Filtri automašīnās paildzina dzinēja un tā vadības sistēmu mūžu, degvielas filtrs aizsargā degvielas padeves un iesmidzināšanas sistēmu,” skaidro Inter Cars Produktu grupas vadītājs Reinis Puharts. “It īpaši uzmanīgiem ar to jābūt to automašīnu īpašniekiem, kuru spēkrati ir aprīkoti ar dīzeļdzinējiem, kā arī benzīna dzinējiem, kuros izmanto degvielas tiešo iesmidzināšanas sistēmu. Šīs sistēmas komponenti ir ļoti smalki un precīzi, līdz ar to jebkādu piemaisījumu iekļūšana degvielas padeves sistēmā var izraisīt nopietnus bojājumus un to remonta izmaksas ir ļoti augstas - krietni augstākas par filtra maiņas izmaksām”.

Diemžēl ārēji mašīna neuzrāda nekādus signālus, ka filtrs būtu jāmaina – turpat līdz pēdējam dzinējs šķietami strādā pareizi, un izmaiņas vadītājiem var nebūt pamanāmas. Šoferis problēmu pamana tikai tad, ja sistēmā sakrājies jau tik daudz netīrumu, ka tie traucē degvielas padevi dzinējam.

Biežākie simptomi: slikts paātrinājums, jaudas zudumi, paaugstināts degvielas patēriņš, dzinēja nevienmērīga darbība vai to vispār nav iespējams iedarbināt. Īpaši izteikti to var manīt gada aukstajos mēnešos, kad pie liela sala autovadītāji nevar iedarbināt savas automašīnas.

Cik bieži jāmaina filtrs, lai mašīna ilgāk kalpotu?

Svarīgi filtru mainīt saskaņā ar autoražotāja norādītajiem intervāliem. Tie var būt dažādi -  vienam tie var būt 30 000 km, bet citam līdz pat 120 000 km. Atsevišķos gadījumos ražotājs nenorāda, kad filtrs maināms. Tas ir gadījumos, kad tiek izmantots tā saucamais mūža jeb “Life time” filtrs, kurus pamatā ievieto degvielas tvernē. Lielākoties šāda veida filtri ir Āzijā ražotajās automašīnās, kuras aprīkotas ar benzīna dzinējiem.

Degvielas filtra maiņas biežums ir arī atkarīgs no degvielas kvalitātes? R. Puharts uzsver, ka – jā! “Mūsdienu degvielas uzpildes stacijas dara visu iespējamo, lai nodrošinātu pēc iespējas tīrāku, Eiropas Savienības noteiktajām normām, atbilstošu degvielu. Taču tas nenozīmē, ka tā ir pilnīgi bez piemaisījumiem,” viņš atgādina.

“Automašīnas degvielas filtri ir pēdējais degvielas filtrēšanas posms, pirms tā tiek sadedzināta dzinēja cilindros. Lietojat labas kvalitātes degvielu, kas iegādāta oficiālā degvielas uzpildes stacijā, par filtru nomaiņu būs jādomā retāk. Taču situācija ir daudz skumjāka, ja autovadītājs degvielu iegūst kādā neoficiālā vietā, kur degvielas izcelsme autovadītājam nav zināma”. Te tās piesārņojuma koncentrācijas līmenis var būt krietni augstāks. Šajā gadījumā filtrs būs jāmaina daudz biežāk kā ražotāja noteiktajos intervālos un pastāv lielāks risks nopietniem degvielas padeves sistēmas bojājumiem.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 17.oktobris 2024 10:40
3 0 Atbildēt

EV ir jāmaina kondiķi, lai elektrība ir kvalitatīva un nebeidz nost elektromotorus.

650 16.oktobris 2024 23:48
2 2 Atbildēt

Neesi lohs, nelieto regulāro (Lohiem domāto) ddegvielu!

ZZZZ 17.oktobris 2024 9:40
2 0 Atbildēt

Varbūt tiešām šādus atgādinājumus rakstīt var, bet īsi un konkrēti pa punktiem! Citādi dāmas lasa vai ne grejas anatomiju...

1. Iztīrīt no gružiem un lapām ūdens novadīšanas kanālus

2. laicīgi pāriet uz ziemas logu mazgājošo šķidrumu

3. nokomplektēt auto ar durvju blīvgumiju silikonu un cimdiem, zeķēm, trosēm, spirta uc utt praktiskām lietām.

 EV nav filtru un neko nemainīt nevajag, ps japņu dīzeli 2,5 nobraucu 350K km tikai 2x nomainīju degvielas filtru...Nekādu problēmu nejutu, un nebūtu mainījis arī, ja pirksti neniezētu. 

 Rakstītajam ticēt, bet neklausīt. ies

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Model 3 lētāk arī Eiropā – Tesla piedāvā jaunu bāzes versiju 5

Tesla nāk klajā ar jaunu Model 3 versiju, kas zaudēs daļu no aprīkojuma komplektācijas, taču maksās par aptuveni 3000 eiro mazāk nekā līdz šim lētākais variants. Lasīt vairāk

 

Kraviniekam migla netraucē - traucē tie, kas "lēnām velkas" (+ VIDEO) 18

Video autors apgalvo, ka miglas dēļ vairākas vieglās automašīnas braukušas piesardzīgāk, kas izraisījis kravas auto šofera niknuma izpausmi, ko tas apliecinājis mirkšķinot sava auto gaismas, taurējot un arī riskanti apdzenot. Lasīt vairāk

 

Novembris Vācijas tirgū: elektroautomobiļi uz augšu, dīzeļi uz leju 21

Publicēti dati par Eiropas lielāko automobiļu tirgu Vāciju. Tendences, kas iezīmējās jauno automobiļu tirgū iepriekšējos mēnešos nemainās: elektroautomobiļu skaits pieaug, bet ar dīzeļdzinējiem aprīkotu spēkratu skaits rūk. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti