Patēriņa skandāliņš 20

 
5.novembris 2012 20:47

Amerikāņi esot sūdzējušies – KIA un Hyundai automobiļi patērē vairāk degvielas nekā ražotājs solījis. Tāda ziņa pagājušajā nedēļā pavīdēja pasaules automedijos.

 Mēs atturējamies no visai aptuvenās vēsts pārpublicēšanas, jo uzskatām, ka šādas un līdzīgas (par logu pacēlāju slēdžu iespējamu aizdegšanos „Toyota” produktos, piemēram) runas ir pārlieku „dzeltenas”  un nepelnīti (iespējams – tīši) met ēnu uz kādu konkurentu nežēlīgajā tirgus cīniņā. Tagad Detroitā bāzētais „Autoweek” publicējis precizākus datus. Ja interesē – lūdzu atstāsts.

 

Tātad – KIA un Hyundai pēc vairākām saņemtām sūdzībām tiešām atzinuši, 900 000 pēdējos divos gados ražotajiem auto faktiskais patēriņa rādītājs var būt lielāks nekā viņi gaidījuši un pārdodot tos ziņojuši. Firmas vadoņi atvainojas par „testu procedūrā pieļautām kļūdām”, un turpmākie dati ir koriģēti.
 
Par cik lielu kļūdu tad skandāls? Četriem modeļiem, kuriem solītas 40 jūdzes ar galonu faktiski esot 38 vai pat 37. Konvertācijas tabula pievienota. Tie ir 0,3 – 0,5 l/100 km. Vidēji atkāpe no reklāmas 2012. gada modeļiem vēl mazāka. Atzīsim taču – nieks vien ir. Nez vai jebkuras  citas markas un modeļa auto reālā ekspluatācijā „ēd” precīzi tik, cik solīts.
 
Taču – godīguma demonstrācija ir sākusies. Katrs šādi "piekrāptais" auto īpašnieks pēc odometra datu fiksēšanas saņemšot debetkarti ar kompensācijas summu. Piemērs, aprēķināts kādam Floridas iedzīvotājam, dod šādu rezultātu – 15 000 jūdžu nobraukums prasījis papildus 88 dolārus, kuri kungam tiks atdoti. jaunie, vēl nepārdoti auto tiks izrotāti ar lielām, brīdinošām uzlīmēm.
 
Ko mēs varam vēlēties – mazāku degvielas patēriņu vai šādu attieksmi pret klientu?
 
MPG = L/100 km
15.5 = 15.176
 
16 = 14.701
17.5 = 13.441
18 = 13.068
 
19 = 12.38
 
20 = 11.761
21 = 11.201
22 = 10.692
 
23 = 10.227
24 = 9.801
25 = 9.409
 
26
 = 9.047
MPG = L/100 km
27 = 8.712
 
28 = 8.401
 
30 = 7.841
 
32 = 7.351
34 = 6.918
36 = 6.534
38 = 6.19
 
40 = 5.881
42 = 5.600
 
44 = 5.346
46 = 5.113
 
48 = 4.900
 
Visi komentāri
 
287782. viesis 5.novembris 2012 21:49
0 0 Atbildēt

Kāds sakars ražotāja norādītajam patēriņa ar reālo? Tas ir relatīvs un tiek izmantots jaunu auto salīdzināšanai nevis reāli uz ielas. Vienīgais nosacījums ir, ka testiem jābūt identiskiem.

287785. viesis 6.novembris 2012 8:26
0 0 Atbildēt

kam ir vajadzīgs tāds norādītais relatīvais patēriņš, kurš nekad neatbilst faktiskajam? lai beidz vienreiz norādīt tos izdomātos datus, un sāk vienreiz norādīt reālos ciparus, kas ir vismaz +1,5 litri uz katriem 100 km, nekā to uzrāda melīgais borta dators

287786. viesis 6.novembris 2012 8:34
0 0 Atbildēt

nu ar tādu attieksmi pret klientu ar KIA un Hyundai pa lēto jau var gāzēt uz nebēdu, pārējiem vēl līdz šim līmenim tikai augt un attīstīties

287787. viesis 6.novembris 2012 9:27
0 0 Atbildēt

Nesen vācu Autobild pētījumā tika konstatētas diezgan palielas neatbilstības starp ražotāju norādīto un reālu testu patēriņu www.autobild.de/bilder/bilder...h-1129421.html Līderis ir Opel Ampera+333%

287789. viesis 6.novembris 2012 12:04
0 0 Atbildēt

Manējam gan atbilst patēriņš ražotāja norādītajam, reizēm var pat dabūt mazāku. Nepatīk braukt dinamiski un ātri.

Vispār, ražotājs varētu norādīt vismaz kādā ātruma režīmā tie dati ir iegūti. Amerikā tie patēriņi vienmēr būs lielāki, jo tur var ātrāk braukt.

287790. viesis 6.novembris 2012 14:44
0 0 Atbildēt

Ātrāk nekā,piemēram,Vācijā vai Francijā?

287791. viesis 6.novembris 2012 14:56
0 0 Atbildēt

ja visu laiku brauc tikai kruīzā uz 50, 70, 90, tad jau var dabūt to ražotāja norādīto pilsētas, vidējo un lielceļa patēriņu, bet citādi, jo vairāk un lielāki paātrinājumi vai sastrēgumi, jo attiecīgi arī lielāks patēriņš par uzrādīto, tā ka katram braucējam vēl pienākas kārtīgas kompensācijas par nespēju iekļauties ražotāja noteiktajos patēriņos

287792. viesis 6.novembris 2012 16:25
0 0 Atbildēt

kam gan interesē tie KIA un Hyundai patēriņi, izņemot amerikāņus, kuri patēriņu zem 20 l/100 km iepriekš vispār nav pieredzējuši, bet tagad nu mēra katru gramu

287794. viesis 6.novembris 2012 22:19
0 0 Atbildēt

287789. viesis pirms 10 stundām

Vispār, ražotājs varētu norādīt vismaz kādā ātruma režīmā tie dati ir iegūti. Amerikā tie patēriņi vienmēr būs lielāki, jo tur var ātrāk braukt.

----------------------------------------------------------------------

Kas šitie par jenotu tekstiem?? Kā tas ir-var ātrāk braukt??

287796. viesis 7.novembris 2012 5:30
0 0 Atbildēt

Plika KIA un Hujdai reklāma, un tikai.

PN - ja man interesē kāda modeļa patēriņš, skatos www.spritmonitor.de Tur vācu šoperīši paši ievada datus, un vidējais sanāk itin precīzs.

A par ASV - te cilvēki vēl aizvien rēķina bišķi citādi. Es nedēļā ieleju pa xx $, tas ir mans patēriņš - tā viņš saka.

287798. viesis 7.novembris 2012 10:29
0 0 Atbildēt

Melošana par patēriņu jau vispārēja sērga . It sevišķi tā saucamajā ekonomiskajā eko galā . Tas domājams saistīts ar visādiem CO2 u t t . Lai varētu palepoties cik ekoloģiski . Un caur visādām shēmām valsts patērētais co2 , izmešu kvotu tirgošana , "zaļo " uzpirkšana kuri tāpēc "nepamana" no pirksta izzīstos ciparus .

287801. viesis 7.novembris 2012 15:24
0 0 Atbildēt

Tā arī ir, dekster, štatos patiešām var braukt ātrāk, daudz ātrāk. Ir ļoti daudz ceļu bez ātruma ierobežojumiem, daudzās pilsētās ir lielāks atļautais (60, 70). Dienvidu štotos klima vien norij savus 1-1,5 litrus. Tur jau nav mūsu +33, reizēm ir visi +40 un vairāk.

287803. viesis 7.novembris 2012 22:27
0 0 Atbildēt

[c]287785. viesis

kam ir vajadzīgs tāds norādītais relatīvais patēriņš, kurš nekad neatbilst faktiskajam?[/c]

Pirmkārt tas vajadzīgs tev pašam, jo no norādītā patēriņa ir tieši atkarīgi mītiskie CO2 izmeši un attiecīgi arī nodokļi.

Otrkārt "reālo" patēriņu nekādi nevar nomērīt, jo tas ir atkarīgs no daudziem faktoriem, gan no paša vadītāja, gan no ceļu un benzīna kvalitātes. Tu ko gaidi, ka katrs autoražotājs notestēs vispirms savu auto superlielvalstī Latvijā? Un autoražotājs vainīgs, ka pilsētā mauc uz 60km/h un bremzē pie katra krusta?

Vēlreiz uzsveru, ka svarīgi, lai testi ir pietuvināti reālai dzīvei(un tā tas arī ir) un ir izpildīti vienādi starp visiem ražotājiem. Par to arī pārmetums KIA un Hujdai, ka nav ievērojuši procedūru.

Piemēram kredīti arī tiek salīdzināti ar tādu jēdzienu, kā "gada procentu likme", lai gan tam ar reālo gada procentu ir tikai attāls sakars.

287805. viesis 7.novembris 2012 23:27
0 0 Atbildēt

A ko var gribēt, mūsdienās tak vajag kaut kā izspiest mazākus ciparus, sevišķi visādiem kujdajiem un tamlīdzīgiem lamatu ražotājiem.

Visādiem deksteriem - jā, mans audī ir spējīgs ierakstīties zem rūpnīcas cipariem :D

287806. viesis 8.novembris 2012 10:37
0 0 Atbildēt

msh,

Tavs audi vispār ir rūpnīcā ražots?

287815. viesis 8.novembris 2012 20:32
0 0 Atbildēt

Atsevišķās detaļas - jā :D

287823. viesis 10.novembris 2012 1:54
0 0 Atbildēt

kur ASV ir bez atruma ierobezojuma? Aizbraukshu izgāzt!

Abet par patēriņa cipariem, bija man tāds Suzuki SX4 lietošanā. Pa gruntenēm un ahūni bedreiniem asfaltiem tērēja stabili 15 - 20 % vairāk kā pa gludiem! Tā nu tas ir...

287836. viesis 10.novembris 2012 23:57
0 0 Atbildēt

Tas ir normāli, pavisam cita rites pretestība.

287856. viesis 12.novembris 2012 15:51
0 0 Atbildēt

To procesu jau regulē arī citi blakusfaktori - auto vispārējais tehniskais stāvoklis (regularas apkopes, filtru,eļļu maiņas), riepu izvēle, degvielas kvalitāte, auto ikdienas noslodze (pasažieru skaits, kravas apjoms bagažas nodalijumā), piekabes vilkšana, autoceļa seguma kvalitāte, arī braukšanas stils un manieres. Un vēl daudz kas cits. Viens mans kaimiņš daudzus gadus ikdienā braukā no Jūrmalas uz Rīgu ar 94.gada VW passatu 1,6. Katru dienu 5 cilvēki + plus bagāža (celtnieku instrumentu kastes). Kā viņš pats ir izrēķinājis - patēriņs vidēji ne mazāks kā 15-17 litri uz 100km. Šķiet, ka patēriņš tomēr par lielu. Mana meita ar 2004.gada hundai sonatu 2,0 automatu arī ikdienā braukā starp zoļļuku un pilsetas centru. Parasti brauc VIENA, bez jebkadas liekas kravas, standartaprīkojums, riepas 16/60/205 vasarenes - vidējais patēriņš ne vairāk par 11 litri.uz 100km. Domāju, ka normāli. Bet kopumā, tā matematika ir itin sarežģīta. Nedomāju, ka šeit būtu iespējams iegūt precīzus aprēķinus. (IV)

287969. viesis 20.novembris 2012 8:54
0 0 Atbildēt

Kanibaals 674

Pirmkārt tas vajadzīgs tev pašam, jo no norādītā patēriņa ir tieši atkarīgi mītiskie CO2 izmeši un attiecīgi arī nodokļi.

-----------------------------

Tieši tā tas ir vairumā Rietumvalstu!

Vēlreiz uzsveru, ka svarīgi, lai testi ir pietuvināti reālai dzīvei (un tā tas arī ir) un ir izpildīti vienādi starp visiem ražotājiem. Par to arī pārmetums KIA un Hujdai, ka nav ievērojuši procedūru.

-----------------------------

Principā testi ir standartizēti, reālai dzīvei tos pietuvināt ir neiespējami, kaut vai augstāk minēto iemeslu dēļ, bet kopumā tie ir katrā pasaules daļā kopēji un vienādi visiem ražotājiem, kaut testu metodika dažādās pasaules daļās atšķiras. NHTSA /CAFE metodika ASV, ECE metodika Eiropā, MVEE metodika Japānā utt.. Tiesa, šo metodiku parametri daudzviet "pārklājas", turklāt dažādu valstu "standartizatori" nopietni strādā pie to "izlīdzināšanas".

Lieki piebilst, ka testos strādā ļoti pieredzējuši izmēģinātāji (visos), un ierindas

"vidējam" autovadītājam nav cerību sasniegt viņu rezultātus. No otras puses, VISOS testos (tos vairākkārt atkārto) par bāzi ņem sliktāko sasniegto rezultātu, kuru vēl noapaļo UZ LEJU - tā pēc iespējas tuvojoties rezultātiem, kuri sasniedzami masu produkcijas auto...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti