Japānas lielākais miniauto ražotājs Suzuki Motor Corp. paaugstinājis gada peļņas prognozi, pamatojot šo optimistiski prognozi ar mazlitrāžas automašīnu pārdošanas apjomu pieaugumu gan pašmāju tirgū, gan Eiropā un Indijā, ziņo Bloomberg.
Kompānija paaugstinājusi tās tīro ieņēmumu prognozi par 9,1% līdz 72 miljardiem jenu (615 miljoniem ASV dolāru), savukārt pārdošanas prognoze paaugstināta par 7,1% - līdz 3 triljoniem jenu, liecina kompānijas paziņojums.Reklāma:
Suzuki nolēmusi izvērst automašīnu pārdošanu Japānā, Ungārijā, Indijā un Pakistānā, kur īpaši pieprasīti ir kopaktklases modeļi Swift un SX4. Šāda pārdošanas tendence skaidrojama ar augošajām degvielas cenām. Šā gada 23.oktobrī Japānā videjā benzīna cena bija 140.2 jenas par vienu litru (4.48 ASV dolāri par galonu). Tas ir par 6,9% vairāk nekā šajā pašā laikā pirms gada. Degvielas cenu kāpums labvēlīgi ietekmējis, ne tikai Suzuki, bet arī vairāku citu Japānas autoražotāju peļņu.
Gada pirmajā pusē kompānijas Suzuki tīrie ienākumi palielinajās par 28% - līdz 39,5 miljardiem jenu - 81,48 jenas par vienu akciju. Pārdošanas apjomi pieauga par 16,4% - līdz 1,48 triljoniem jenu.
Šā gada augustā Suzuki paziņoja, ka, lai apmierinātu augošo pieprasījumu pēc tās ražotajām automašīnām, kompānija tērēs 60 miljardus jenu jaunas rūpnīcas būvniecībai. Rūpnīca atradīsies Shizuoka prefektūrā. Tās plānotā kapacitāte - 240,000 automašīnas gadā. Plānots, ka jaunā rūpnīca tiks atklāta 2008.gadā. Suzuki paziņojusi, ka līdz jaunās rūpnīcas atklašanai, tā samazinās miniauto ražošanas apjomus, priekšroku dodot kompaktklases automašīnām. Kompaktklases automašīnas ir lielākas nekā miniauto, kurām ir 0,66 litru un mazāks dzinējs.
malachi
Jaunā Grand Vitara un SX 4 ir sevišķi izdevušies.