Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

8 padomi degvielas ekonomijā 153

 
17.jūnijs 2002 10:56

Vasara jau gandrīz pusē un visi, kas vēl nav izmantojuši savus atvaļinājumus ziemā, steigs to darīt tagad vasarā, lai, baudot labo laiku, varētu izbraukt pie radiem laukos vai vienkārši apceļot mūsu zemi un - vai tuvākas un tālākas ārzemes.

Braukt ar savu automašīnu bieži vien izvēlamies tāpēc, ka tas ir lētāk, turklāt līdzi var paņemt visu nepieciešamo, un, komfortablajos sēdekļos sasēdināt visu ģimeni. Tomēr ne vienmēr ceļojuma izmaksas, šeit gan domātas izmaksas par degvielu, ir adekvātas nobrauktajiem kilometriem. Apskatīsim dažādus apstākļus, kas palielina degvielas patēriņu automašīnām. Tomēr jāpiebilst, ka ne vienmēr visus šos rādītājus ir nepieciešams ievērot, jo tādējādi mēs zaudējam kaut ko citu un visiem jau sen zināms, ka par komfortu ir arī attiecīgi jāmaksā. Jāsaka arī, ka šie rādītāji var nebūt tik lieli, jo kā jau zinām, tad degvielas patēriņu ietekmē arī motora tilpums katrai konkrētajai automašīnai. Protams, ir liela nozīme arī tam vai Jūsu auto ir diezgan palietots un ražots pirms piecpadsmit gadiem vai arī nesen iegādāts. Tā piemēram atvērti sānu logi vai lūka degvielas patēriņu, braucot ar mazu ātrumu, ļoti būtiski neietekmē, bet līdzko ātrums pieaug līdz kādiem 130 km/h, tad degvielas patēriņš uz 100 km var pieaugt 0,2 - 0,5 l apmērā. Nenoliedzami arī tas, ka gaisa kondicionieris patērē noteiktu daudzumu degvielas, bieži vien tas ir līdz pat 0,6 - 0,8 l, bet tas nenozīmē, ka no tā ir jāatsakās. Zinu dažus autoīpašniekus, kuri pa ziemu vispār noņem kondicioniera piedziņas siksnu. Visiem arī zināms, ka braucot pilsētā, degvielas patēriņš ir lielāks, nekā ārpus tās. Taču tas nenozīmē, ka vienmēr, jo der atgādināt tiem, kas mīl ātru braukšanu, ka pieaugot ātrumam virs 120 - 130 km/h degvielas patēriņš noteikti palielināsies. Braucot ceļojumos vai pārvadājot lielgabarīta kravu, cik nu lielu var novietot uz auto, piestiprinātie jumta bagāžnieki, pat, ja tie ir slēgtā tipa un veidoti aeirodinamiski, braucot ar 130 km/h izsūks no bākas līdz pat litram degvielas vairāk. Te pieminēšu vairākus padomus, kurus der ievērot, lai mazinātu degvielas patēriņu. Protams, tas vai viņus ievērosiet, lai paliek Jūsu ziņā. Visu, kas traucē automašīnas aeirodinamikai ir ieteicams novākt. Jumta bagāžnieki, lielie spoileri (bet tā jau ir vairāk stila lieta un par stilu ir jāmaksā), par rūpnīcas noteiktajiem standartiem platākas riepas kā arī braukšana ar ziemas riepām vasarā, ietekmē degvielas patēriņu negatīvi. Visa veida elektroierīču lietošana arī "noēd" savu tiesu degvielas. Bet tas mūsu laika zonā ir nepieciešams, jo tāpat visu diennakti ir jābrauc ar ieslēgtām tuvās gaitas vai dienas gaismām. Auksta motora sildīšana arī maksā naudu. Šeit jāsaka, ka vajadzētu braukt uzreiz pēc motora iedarbināšanas, jo pie slodzēm motors uzsilst ātrāk. Tomēr der atcerēties, ka tādā gadījumā nevajadzētu uzreiz motoru pārslogot, bet gan braukt mierīgi. Jāsaka arī, ka dīzeļmotoriem, sevišķi ziemā, gan der neilgs iesildīšanas laiks, lai dzeses šķidrums uzsilst. Varbūt kādam sekojošie vārdi nepatiks, bet tā ir patiesība - īpašie "uzrāvieni" krustojumos un katra pārnesum "stiepšana" līdz galam ietekmē degvielas patēriņu. Šajā gadījumā ir ieteicams pārslēgties uz augstāku pārnesumu cik vien iespējams ātrāk. Modernie automobiļi ļauj braukt ar 50 km/h arī ceturtajā ātrumā. Motoram būtu jāstrādā tajā apgriezienu diapazonā, kur tam ir maksimālais griezes moments (piem. xxx Nm/xxx apgr/min) . To var uzzināt jebkurā auto aprakstošā grāmatā vai pamācībās, kas nāk līdzi pērkot automašīnu. Pareizs gaisa spiediens riepās arī ietekmē degvielas patēriņu, tāpēc ir ieteicams tam sekot, kas nav grūti, jo katrā degvielas uzpildes stacijā ir pieejams kompresors ar manometru. Motora darbošanās, automašīnai stāvot, arī maksā naudu. Tāpēc ir ieteicams slāpēt motoru, ja esat iestrēguši korķī vai gaidāt vilcienu pie pārbrauktuves. Jāsaka, ka šajā gadījumā "zaļie" un arī visi lielpilsētu iedzīvotāji būs pateicīgi, jo kaitīgo dūmu ko elpot būs kaut drusciņ, bet tomēr mazāk. Jāmin arī tas, ka motora stāvoklim arī ir jābūt optimālam. Šeit jāuzskaita, ka nenomainīta laikā eļļa, aizdedzes sveces, kas ir nokalpojušas savu laiku, nenomainīts un aizsērējis degvielas filtrs, netīrs gaisa filtrs, nepareizi nostādīta aizdedze, izregulējusies barošanas sistēma (karburators vai iešprice) kā arī gaisa filtra, temperatūras devēji, Landa zonde arī zīmīgi ietekmē degvielas patēriņu. Tātad vienmēr ieteicams, lai motors būtu labā darba kārtībā un visas sistēmas funkcionētu normāli. Domāju, ka dažus no šiem padomiem var ņemt vērā jebkurš autobraucējs. Tomēr jāpiemin arī tas, ka, lai brauktu ar automašīnu - tā ir arī jāuztur. Tāpēc pirms to iegādāties, der apsvērt visus par un pret. Un protams, ka vislētāk ir iet ar kājām! iAuto/ACC
 
Visi komentāri
 
27704. viesis 17.jūnijs 2002 11:02
0 1 Atbildēt

Motoram būtu jāstrādā tajā apgriezienu diapazonā, kur tam ir maksimālais griezes moments

Nu shitaads apgalvojums gan ir pretrunaa ar veselo sapraatu.

27706. viesis 17.jūnijs 2002 11:04
0 0 Atbildēt

Aarrpraac..piekriitu par tiem griezes momentiem, un kur cieniijamais autors ir kjeeris sho sensacionaalo zinju par to, ka modrenie auto var braukt uz 50km/h ar 4 paarnesumu??

27709. viesis 17.jūnijs 2002 11:13
0 0 Atbildēt

gribat teikt, ka normaals GOlf ekonomiskaak rulees ar 2 aatrumu un 4500apgriezieniem, nekaa 5 un 1500?

27710. viesis 17.jūnijs 2002 11:13
0 0 Atbildēt

taisni brīnos, ka šis raxts nav ielikts dāmu zonā, jo iauto lasošie vīrieši jau visi ir baigie speciālisti, kā gan kāds var uzdrošināties dot viņiem padomu.

27726. viesis 17.jūnijs 2002 11:44
0 1 Atbildēt

Manā skatījumā sakarīgs raksts ... Protams, ka lieāko daļu ņemt vērā ir apgrūtinoši, taču šis-tas ir pat iktienā lietojams .

27727. viesis 17.jūnijs 2002 11:45
0 0 Atbildēt

Motoram būtu jāstrādā tajā apgriezienu diapazonā, kur tam ir maksimālais griezes moments :) hehehe

man pie ~4500 ir max griezes moments, tikai pie 3500 piesledzas turbina, un ekanomija chao chao :)

Ar 4 robu var normali bubināt uz 60 > ~ 2000 apg.

bet uz 50 bus palēnu, vilkties var

UBJU

27729. viesis 17.jūnijs 2002 11:49
0 0 Atbildēt

To vzinis: normālam golfam (GTi) pie 100 Kmh 5 robā ir 3000 rpm, kas jau vairs nav taalu no max gr.momenta, ekonomija arī šādā režīmā nav slikta - 6l/100km

27738. viesis 17.jūnijs 2002 12:21
0 0 Atbildēt

Zinosajiem:

ko sitadi skaitli nozime

Max. Output (kW/rpm) 123/5600

Max. Torque (N · m/rpm) 221/4800

???

27748. viesis 17.jūnijs 2002 12:51
0 0 Atbildēt

re: viesis

Max jauda - 123 kW pie 5600 apgriezieniem

Max griezes moements - 221 pie 4800 apgriezieniem

27750. viesis 17.jūnijs 2002 13:01
0 0 Atbildēt

gribētu es redzēt tos idiņus, kas ziemā ņem nost kondicioniera siksnas! 1.kondišku var arī neslēgt iekšā, tad siksna ņe pri čom, jo netiek grozīta, 2. ziemā slapjā laikā kondišku ieslēdzot smuki var samazaziināt mitrumu autiņā un atdabūt aizsvīdušus logus vaļā (arī vasarā).

ekonomēt vajag, bet ar saprātu! Mani parasti tracina, kad dīzeļu lietotāji visur un vienmēr bāžas visiem virsū ar saviem "patēriņa" rādītājiem - Ls 0.88 no darba uz mājām, Ls 4 līdz sievasmātei utt, savukārt ar benzīnu mans sanāktu Ls 5 un Ls 15 attiecīgi...

Vēl smiekli nāk, kad ļaudis iepērk 15 gadīgu golfu 1.3 ar mērķi ekonomēt... bet ēd viņš tikpat, cik tā paša gada 2.0 auto!

27751. viesis 17.jūnijs 2002 13:04
0 1 Atbildēt

Raksts ir galīgākais sūds, nekā prātīga. Tas ka mašīna ir jauztur kārtībā tāpat visiem ir zināms. Tās domas par spoileriem, jaunās mašīnas var brauk 4 uz 50 km/h, motora slāpēšanu korķos ..., murgs kautkāds.

27754. viesis 17.jūnijs 2002 13:11
0 0 Atbildēt

to Yukki

vo vo. a to ka perkot jaunu autinu kadi ls 1000 piemaksa par to ka tas ir dizelis aizmirst pateikt.

27755. viesis 17.jūnijs 2002 13:15
0 0 Atbildēt

GTI, normaalam GOlf! :))))

27756. viesis 17.jūnijs 2002 13:15
0 0 Atbildēt

Ja visi sāks slāpēt motoru sastrēgumos, tad tie paliks vēl lielāki! Kā kaut ko tādu vispār var izdomāt?!

27758. viesis 17.jūnijs 2002 13:29
0 0 Atbildēt

Un par ekonomisku brauksanas stilu , netracinot parejos satiksmes dalibniekus, ne varda!! ;-(((

27759. viesis 17.jūnijs 2002 13:29
0 0 Atbildēt

Vispār jau normāls motor ļauj 5 robā uz 55 km/h braukt(nepaātrinoties). Un galvenais ekonomiskas braukšanas priekšnosacījums ir strauji uzraut(īsā laikā) un atlikušo brīdi vainu ripināties vai braukt ar konstantu ātrumu.

27763. viesis 17.jūnijs 2002 13:53
0 0 Atbildēt

mjā, ir tādas unikālas detaļas kā Landa zondes...droši vien, ka zinātnieks Landa (vai Lands) izgudroja...

par kondiškas siksnu-jau uzrakstīja, nevajag ar cirvi mesties ieslēgt televizoru...

Autoram - par "grāmatām, kas nāk līdzi auto" - sveiks reālajā pasaulē - lielākajai daļai lietoto auto šo grāmatu nav. Varētu pieminēt, ka šādas grāmatas ir nopērkamas un parametri var tikt atrasti Internetā.

27765. viesis 17.jūnijs 2002 14:09
0 0 Atbildēt

GirtZ, Tas attiecas tikai uz močiem (par to max paatrinājumu).

27766. viesis 17.jūnijs 2002 14:11
0 0 Atbildēt

Es ar Sieru 2,8 4x4 braucu uz 50 jau no 5 roba. Labs griezes moments.

27770. viesis 17.jūnijs 2002 14:23
0 0 Atbildēt

Gose to Vzinis

Vaacu massiinaam paarsvaraa 100 km/h ir aptuveni 2500rpm, nevis 3k, manam Jeep ssis raadiitajs ir 1800rpm, viperam 600rpm. :-))

27771. viesis 17.jūnijs 2002 14:25
0 0 Atbildēt

nevajag max paātrinājumu met pa robiem pie katriem 3k ja benzīns un fiksi tiec līdz piektajam robam. Viss būs labi(jo motors paātrinoties patērē vienlīdz(minimālas atšķirības) daudz benzīna nav svarīgi cik ilgi paātrnies) tādēļ labāk ātrāk tiec līdz ekonomiskajam ātrumam un vizinies. Un pie krusta maigi pieripinies. Un tad vair nebūs galava jālauza par degvielas patēriņu.

27772. viesis 17.jūnijs 2002 14:39
0 0 Atbildēt

piekrtītu, GTI pie 100kmh 5. robā griežas 3000 rpm.

tikai...tikai...neviens tak nepērk GTI lai taupītu degvielu ;)))

2. un 3. robi ir pareizie, 4. lai atpūstos. 5. lai paglaudītu kājas meitenei ;)

27786. viesis 17.jūnijs 2002 15:37
0 0 Atbildēt

viesim 14:39:45: es pirku GTi tāpēc ka ir daudz vienkaršāk un patīkamāk braukt ar daudzmaz jaudīgu motoru, GTi turklāt ir arī pietiekoši ekonomisks.

Par robiem, ta ir ka saki: vienigi 1 ari noder: asfalta deldēšanai un dūmu taisīšanai ;)

27787. viesis 17.jūnijs 2002 15:45
0 0 Atbildēt

Mja, bet citi padomi ir tadi ka vajag taisit uzravienu lidz max un tad braukt mierigi! Kam taisniba? Bet ka noveroju pats, tad uzraviens un mieriga brauksana ekonome vairak, neka atraka parslegsanas uz leju

27789. viesis 17.jūnijs 2002 16:06
0 0 Atbildēt

raujot līdz maks pilsēta laiku zaudē.

27792. viesis 17.jūnijs 2002 16:21
0 0 Atbildēt

Autors laikam tikko kā no bērnudārza izkāpis sniedzot citiem atzinumus degvielas ekonomijā.Iesaku palasīt vairāk literatūru par auto uzbūvi, tad arī pašam paliks skaidrs ka nevienmēr citiem var bāzt vati ausīs.Tā lūk!

27798. viesis 17.jūnijs 2002 16:56
0 0 Atbildēt

pilniigs sviesc kaada ekonomija ko var saekonomeet braucot pa muusu briiniskjiigajiem celjiem nemaz nerunaajot par sastreegumiem un visaadiem daunjiem kas neljauj normaali paarvietoties ar automobiili (velkas pa priekshu un visaadi citaadi trauceejot ar braukshanu pa1.5 joslu) ja tev nemitiigi jaamaina braukshanas virziens bremzeejot apbraucot vai veljoties cauri bedreem nekur taalu piemeeri nav jaameklee piem 17.06.Sigundaa gandriiz atstaaju riteni bedree braucu ap110km/h jaa paarkaapu noteikumus bet baigi steidzos tur ir TAADAS bedres....ko var saekonomeet ka ik peec 15-20 metriem jaabremzee un jaauzsaak braukshana gandriiz no jauna tas pac pilseetaa sastreegumos tagat seezju darbaa kameer sastreegums uz salinieka beidzas normaalaa sastreegumaa 40 min jaasilda gaiss caur izpuuteeju kaada tur benzjas ekonomija var buut un par tiem motoriem un modeljiem mana "megamazda" 2.0 rij 10 litrus braucot vienalga kaadaa veidaa vai pedaals griidaa vai braucot artaadu aatrumu ka aviizi var lasiit un visiem taupiitaajiem vareetu ieteikt paarbuuveet automobiili uz kaadu cieto kurinaamo piemeeam piena pakaam un rimi maisinjiem tos dod par briivu

27800. viesis 17.jūnijs 2002 17:36
0 1 Atbildēt

^laps

27801. viesis 17.jūnijs 2002 17:55
0 0 Atbildēt

BTW normālās valstīs pie regulējamiem krustiem visur stāv zīme, kas liek slāpēt motoru. Kā saka tīram gaisam. Gan jau arī mēs līdz tam izaugsim

27804. viesis 17.jūnijs 2002 18:05
0 0 Atbildēt

normālās valstīs ceļus remontē ;)

27815. viesis 17.jūnijs 2002 21:22
0 0 Atbildēt

ēē - labs raksts, noderīgs, bet - ar dažām neprecizitātēm. Kaut kad vēl Tirgus dienā bija raksts par šo pašu tēmu, tikai nedaudz precīzāks.

Par braukšanu pilsētā ar 4. ātrumu 50 kmh neņemšos daudz spriest - varu tikai pateikt, ka mana 93. gada korolla ar 1.6l 16v benzīna motorīti 55 kmh ar 5. ātrumu iet ok (grāmatiņā rakstīts, ka uz 4. jāpārslēdzas, ja ātrums zem 50 kmh). Ja no krustojuma uzsāku strauji, tad pēc pirmā un otrā ātruma var uzreiz likt piektajā un uz priekšu. Uzskatu, ka no krustojumiem pilsētā vajag uzsākt raiti, jo sastrēgumu veidošanās ir arī uz lēni bubinošo opju sirdsapziņas. Par griezes momentu doma gan nav visai reāla, jo manam auto tas ir maksimālais pie 4300 rpm, kas nozīmē apmēram 130-140 kmh ar 5. ātrumu.

Piekrītu sailemam, ka bieža ātruma maiņa nepalīdz eknomēt degvielu, taču uzskatu, ka vairumu bedru var apbraukt un tramvaja sliedes arī var šķērsot ļoti nesāpīgi un nesamazinot ātrumu, ja zina, kā.

No sastrēgumiem var izvairīties. Man ir paziņa, kas brauc uz darbu pa mazām, klusām sānieliņām un ierodas tur ātrāk nekā tad, ja brauktu tur, kur visi - protams, ceļš ir garāks, taču pieļauju, ka degviela tiek pat ieekonomēta.

Un kas vēl attiecas uz raušanu no krustojuma - manam auto "opja temps" ir pārslēgt ātrumus nedaudz zem 3000 rpm - vienreiz mēģināju nedēļu tā nobraukt. Rezultāts? Degvielas patēriņš tāds pats kā braucot pierasti, tātad - dinamiski.

27818. viesis 17.jūnijs 2002 21:45
1 0 Atbildēt

27819. viesis 17.jūnijs 2002 21:46
0 1 Atbildēt

Liekas ka autors ne seviski orjentejas motoru uzbuve,termo dinamika un vispatr auto lietas.

27826. viesis 17.jūnijs 2002 23:58
0 0 Atbildēt

Šis raksts ir domāt bērnudārzam vai, kā - katrs normāls cilvēks taču saprot ka nevajag stiept 2 robā uz 100km, ja nu vienīgi sievietēm- blondīnēm tas vēl nepielec.

27833. viesis 18.jūnijs 2002 1:30
0 0 Atbildēt

Apzīmējums "lambda zonde", cienītais , ir radies no grieķu burta "lambda". Ai, ai.

27834. viesis 18.jūnijs 2002 1:53
0 0 Atbildēt

Cik smiekliigi: "Modernie automobiļi ļauj braukt ar 50 km/h arī ceturtajā ātrumā." Ar jebkuru mashiinu var braukt uz 50km/h 4. aatrumaa:) (Labi, Ferrari, Lamborghini, McLaren un veel dazhus liidziigus neskaitiisim)

27835. viesis 18.jūnijs 2002 1:54
0 0 Atbildēt

Jo tiem ieprieksheejiem, ko es uzskaitiiju, 50km/h arii pirmajaa aatrumaa nekaadi lielie apgriezieni nav:)

27836. viesis 18.jūnijs 2002 2:08
0 0 Atbildēt

Cilveeki miiljie, iedomaajieties kaa buutu, ja mees savas mashiiniites sleepeetu un atkal darbinaatu visu sastreeguma laiku, cik akumulatorus tad mums liidzi buutu jaavadaa?:)

27837. viesis 18.jūnijs 2002 7:43
0 0 Atbildēt

Kas jūsuprāt ir ekonomiskas braukšanas rādītājs. Kādam vajadzētu būt degvielas vai naudas patēriņam?(Ls vai litri uz 100 km.).

27838. viesis 18.jūnijs 2002 8:22
0 0 Atbildēt

ivars - nu nav jau tik briesmīgi ar tiem akumulatoriem - domāju, ka vairāk problēmu sagādātu startera mocīšana ik pa neilgam brītiņam.

jurgitis - ekonomiskais braukšanas rādītājs ir atšķirīgs katram auto un ir atkarīgs no auto dzinēja un auto masas.

Pasaki, kāds Tev auto un lūkosim pateikt, kāds tam ir ekonomiskais braukšanas rādītājs. :)

27857. viesis 18.jūnijs 2002 9:50
0 0 Atbildēt

visekonomiskak bus, ja pec iespejas mazak spaidisi gazes pedali, t.i. ieskrieties lidz vajadzigam atrumam un ta turet kaju! Vienigi pilseta gruti realizet.. ;-((( Par to var parliecinaties, pabraocot ar autinu, kam var uzlikt piem 6l uz simta benz. paterinu, un pec tam skatities, ka tas ripo - no kalna atrak, pret kalnu lenak, necensoties uzturet konstantu atrumu.

27859. viesis 18.jūnijs 2002 9:57
0 0 Atbildēt

Ko speciālisti saka par ripināšanu pirms sarkanā vai stop zīmes vai sastrēguma (laicīgi iraugu, klikt neitrālajā) un ekonomēju degvielu?

P.S. man ir savs pamatots viedoklis, bet interesanti, ko domā pārējie.

27865. viesis 18.jūnijs 2002 10:06
0 0 Atbildēt

Par tiem max griezes momenta apgr ir bišķi garām, tas kungi ir mazākais īpatnējais degvielas patēriņš (g/kWh), ikdienas cilvēkam būtu jāsaprot tikai tas, ka jāmēģina braukta pēc iespējas āugstākā pārnesumā nepārslogojot motoru un tad arī būs ekonomiskāk.

27866. viesis 18.jūnijs 2002 10:09
0 0 Atbildēt

To Qued:

1986 gada Golfs 1,8 l, karburātors tērē apmēram 8 litri 98 benzīna

27869. viesis 18.jūnijs 2002 10:14
0 0 Atbildēt

Ai nu ko tur ekonomēt, aizlīmē ekonometru ar skoču un blisini acis kā krītas degvielas bultiņa!

Jā intresanti kas notiktu ja visi sāktu ripināt pirms krustojuma!!!!!

pirmais būtu es kurš ieripinātu starp acīm.

27876. viesis 18.jūnijs 2002 10:27
0 0 Atbildēt

Jautājums zinātājiem :

Audi 80 88.gads 1,8 litri , karburators ar čoku

kādi ir ieteicamie Nm un apgriezieni ?

Man diemžēl nav tās grāmatas

Jau iepriekš - paldies

27877. viesis 18.jūnijs 2002 10:29
0 0 Atbildēt

To Qued:

Gaidu atbildi un mokos neziņā vai mans auto tērē daudz vai maz, starp citu gaidu vērtējumu no citiem talantīgiem autobraucējiem. bedo pasniedza intersantu domu, kuru ir vērts pārbaudīt praksē (spītējot bailēm no tādiem kā Bosnija). Interesanti uzzināt kā citi autobraucēji piebrauc pie krustojuma, kurā deg sarkanais. Naivs jautājums: vai izmantojot gāzi nevar neko ieekonomēt. Lūdzu padomu, gribētu pamēģināt.

27880. viesis 18.jūnijs 2002 10:35
0 0 Atbildēt

me reec. kaa piebraukt pie krustojuma??!!!! labs jautaajums. a kaa apstaaties shosejas malaa? kaa piebraukt pie sievasmatees garazzhas durviim? ar gaazi bez/gaazes/stumt/1. robaa vai 3./ cik ir ieteicamais griezes moments:)? vai karburatoru nebuutu ieteicams apmainiit pret ieshprici? varbuut golfam uzlikt toytas aatrumkaarbu? jo toijota ir ekonomiskaaka. vai rulzim kaarba maitaasies ja no 1. likshu uzreiz 4. aatrumaa? ja starteeshu ar otro robu vai nesaaks dilt pakaljeejie bremzhu kluchi?

27883. viesis 18.jūnijs 2002 10:38
0 0 Atbildēt

Noteikti Bosnija brauc ar Opeli un visi kā viens piekš viņu, tāpēc ir tik nervozs ( pamēģini man iebraukt un jaunos kartupeļus neēdīsi).

Es īstenībā vienmēr cenšos uzripināt, bet tā, lai nevienam netraucētu. Parasti sanāk uzripināt kādus 100 līdz 200 metrus.

Ekonomija ir jūtama.

Lords

27887. viesis 18.jūnijs 2002 10:46
0 0 Atbildēt

Nu Lords iebrauci auzās, brauc un ripini savā kartupeļu laukā.

Arko es braucu? a vot neteišu!

tĀDI ripinātāji redzēti uz salu tilta, kas pēctam rokas plātā un nesaprot kā ieripināja pakāļā!

POPO MALACIS!

27891. viesis 18.jūnijs 2002 10:52
0 0 Atbildēt

To Popo:

Redz cik daudz jus cienītais vēl nezinat! Esmu vīlies. Par karburātora apmaiņu esmu domājis, tikai neesmu izlēmis KJetronic vai Digifant, varbūt varēsiet palīdzēt ar padomu. Jūs laikam pielidojat pie krustojuma, biedējot mazus bērnus un sievasmātes.Liekot no 1. 4. kārba nemaitājas, esmu pārbaudījis.No Lorda komentāra dveš pēc veselā saprāta. Starp citu traucēt citiem var arī neripinot.

27892. viesis 18.jūnijs 2002 10:53
0 0 Atbildēt

:))))))))

27893. viesis 18.jūnijs 2002 10:58
0 0 Atbildēt

Paklau, mīļie cilvēki, nu apstāstiet man, apsūnojušai tējkannai, kā es traucēju citiem, ja ripinos pie krustojuma? Nu kur tad tas traucētais skries, ja reiz priekšā ir sarkanais? Ko es viņam traucēju - pie krusta bremzes pārbaudīt?

27897. viesis 18.jūnijs 2002 11:00
0 0 Atbildēt

Jāā da nopērkat kleperus un varēsat pa taisno maukt, kas tur sienu nesapļaut!

27898. viesis 18.jūnijs 2002 11:05
0 0 Atbildēt

Viesis pirms tā krustojuma kur deg sarkanais ar ir krusts kur deg vēl zaļš, caur krustojumu ir jaizbrauc ātrāk lai citi paspēj piestāt pie tā sarkanā arī, a ieripināt jūs varat tikai kādi pārs ripinātāji a pārējie stāv un gaida, jā jums ripukiem ir po par citiem nu tad ....... jūs visi!!!!!!

27900. viesis 18.jūnijs 2002 11:08
0 0 Atbildēt

Manuprāt, ripināšana palīdz ietaupīt degvielu tikai tad, ja tu pieripo pie krustojuma pirms iedegās zaļais un vari turpināt kustību. Ja ripināsi tāpat vien pie katra sarkanā, nekāds lielais ietaupījums nebūs. Bet ripināt nevajag tad, kad aiz muguras daudz mašīnu, jo katrs auto ripo citādi un, pie katra krustojuma ripinot, aizmugurē braucošo var baigi izbesīt, turklāt ir lielas izredzes, ka kāds "neripinātājs" līdīs priekšā.

jurgiiti, tavam golfam imho degvielas patēriņš ir normāls. Tiesa, uz šosejas vajadzētu būt bik mazākam. Šis laikam vidējais domāts?

27907. viesis 18.jūnijs 2002 11:19
0 0 Atbildēt

Labi, labi, Bosnija, tik nervoziem kā tu vajadzētu likt aptieciņā balderjāņus līdz vadāt.

Tas tak ir skaidrs, ka intensīvā kustībā distance nav jāstiepj kā kožļene. Bet tas ir pilnīgi neatkarīgi no tā, vai es ripinos, vai kaut ar kāju stumjos.

Savukārt ir gana pastulbi, ja vakarā, kad pa visu ielu trīs mašīnas un tu pa kilometru redzi luksoforu, zini pēc cik sekundēm tas pārslēgsies, tāpēc mierīgi ripinies ar domu uzspiest uz gāzes pie dzeltenā un 10 metrus pirms krusta, bet nevari tā izdarīt, jo nervozais Bosnija ir pa blakus joslu aizlēcis priekšā, kaucoši nostājies un kamēr nu tas tagad no vietas aizkārpīsies, man arī nāksies nobremzēt...

27913. viesis 18.jūnijs 2002 11:26
0 0 Atbildēt

Nu redzi jau par nervozu mani uzskata, es esu vismierīgākais cilvēks pasaulē tāvām zināsanām!

A par to nešanos ar nāv tā kā tu saki- daļa taisnības ir tev , bet piekrīti man arī ir taisnība?

27922. viesis 18.jūnijs 2002 11:51
0 0 Atbildēt

To Qued:

Tas tiešām ir vidējais. Varbūt tam vajadzētu būt mazākam. Par ripināšanos/neripināšanos utt laikam ir tā ka nevajag tikai citiem traucēt, savā ekonomijas kārē. Tātad problēma ir nevis bedo pasniegtajā idejā, bet gan tās izpildījumā/pielietojumā. Gribētos gan dzirdēt komentārus par gāzes izmantošanas iespējamo ekonomisko efektu.

27925. viesis 18.jūnijs 2002 11:57
0 0 Atbildēt

to jurgitis. ekonomija buus tad, kad tu beigsi liet 86. gada mashiinaa 98 markas benziinu.

27929. viesis 18.jūnijs 2002 12:11
0 0 Atbildēt

jurgitis - vai mazāku dabūt noteikti var, bet vai vajadzētu būt - nepateikšu. Man liekas, ka priekš 1.8 nejauna karburatordzinēja tavs patēriņš ir normāls.

Bet par gāzes izmantošanu varu teikt tikai to, ko esmu citur saklausījis:

Plusi:

- gāze ir lēta;

- gāzes sadegšanas produkti ir videi nekaitīgāki;

Mīnusi:

- atmaksājas likt tikai tad, ja plānots milzīgi daudz braukt;

- ātrāk dilst motors;

Un nevar zināt, vai valdība neizdomās uzlikt gāzei kaut kādu briesmīgu nodokli, kas izlīdzinās tās cenu ar benzīnu.

27932. viesis 18.jūnijs 2002 12:20
0 0 Atbildēt

Jā patīk man šie kapeikpispeji!

Katrāziņa ar ko grib lai ar to arī brauc

27938. viesis 18.jūnijs 2002 12:34
0 0 Atbildēt

to Popo:

Ko tad lai es leju?Kāds sakars automašīnas izlaiduma gadam ar degvielas oktānskaitli. Cik es varēšu ietaupīt lejot kautko citu un ko?

to Bosnija: Lūdzu paskaidrojumus par kapeikpispejiem, esmu no laukiem un nesaprotu ironiju dotajā gadījumā.

27944. viesis 18.jūnijs 2002 13:08
0 0 Atbildēt

60% no raksta ir metami mēslainē

GirtzB: tev jāmācās fizika, īpaši sadaļa par iekšdedzes dzinējiem

27946. viesis 18.jūnijs 2002 13:16
0 0 Atbildēt

2 viesis Atvainojos KAPEIKPISĒJI, tie ir tādi homosapieni kuri drāž kapeikas- ha - ha!

Ja esi no laukie m tad jāzin.

27954. viesis 18.jūnijs 2002 13:36
0 0 Atbildēt

To Bosnija:

Laukos drāž sievietes, nevis citiem prātu. Vēlreiz lūdzu paskaidrojumus. Kāda velna pēc tu lien ar saviem komentāriem par rakstu, kur runā par degvielas ekonomiju, ja nespēj neko lietderīgu pateikt, ja vienkārši nomoka kompleksi, tad jāiet pie dakteronkuļiem.

27956. viesis 18.jūnijs 2002 13:47
0 0 Atbildēt

par golfu un 98. benzīnu - cik atmonos no saviem golfu laikiem, tad 2. golfam bija tāds 1.8karburatordzinējs ar kodu GU - tam bija paraxtīts 98, pārējiem 95 un pat sākot ar 92.

Jautājums protams, vai mūsu 95 tiešām ir 95 un kas ir 98....

27962. viesis 18.jūnijs 2002 14:09
0 0 Atbildēt

Gāzmobilis pašreizējā situācijā, ja sistēma ir nokopta viennozīmīgi ir izdevīgāka. Un tur var runāt par kapeikām vai nē.

Jurgīti labais koments- laukos to dara ar sievietēm :)

Bosnijai spriedze- lata nav kapeiku negribās :)

27967. viesis 18.jūnijs 2002 14:16
0 0 Atbildēt

1070km ar nepilniem 80 l bendzjas, turklaat ar 3cilv (videeji 83kg katrs) mashiinaa un tika normaali vilkts....

27983. viesis 18.jūnijs 2002 16:07
0 0 Atbildēt

Calibra - un kas no tā?

Bosnija - es mazliet nesaprotu, tu tāds ozabočennijs izklausies - kas tev te pazudis, ko tracini cilvēkus? Tād ir un vienmēr būs, kas pietaupīs kādu kapeiku kaut vai lai sīkajam saldējumu nopirktu.

27994. viesis 18.jūnijs 2002 16:46
0 0 Atbildēt

Maukt vajag nevis ekonomēt! Ja gribat ekonomēt pērkat dīzeļus, nevis cenšaties te izspiest no normāliem motoriem 5l/100km.

Peace men!

28002. viesis 18.jūnijs 2002 17:34
0 0 Atbildēt

Es azabočinijs!!!!

Da besī arā nu ir tak stulbi, nopirkt teiksim BMW un tad gausties ka daudz rij, tāpat jurgītis puisītis nu Golfs nav tas ekonomiskākais verķis vel 1,8, rīs viņš tos 8l un viss, pats jau gribēja tādu nu ko tagad!!!

Ai labi ko jau es

28009. viesis 18.jūnijs 2002 18:22
0 0 Atbildēt

Normals paterinjs pilsetas rezima ir 20l/100km un nav tur ko ekanomet.

Ja gribetu ekanomet brauktu ar opeli 1.1l vai ko lidzigu.

Padoms visiem gribat ekamomet braucat ar trolejbusu!!!

28010. viesis 18.jūnijs 2002 18:27
0 0 Atbildēt

Qued - nekas, tikai viela paardomaam Opel niideejiem, kas tomeer satraucaas par degvielas ekonomiju....

28077. viesis 19.jūnijs 2002 12:30
0 0 Atbildēt

BMW730 89.gada videejais ir ap 11L, ar gaazi, paarreekinot benziinaa 6-8 L

28089. viesis 19.jūnijs 2002 13:42
0 0 Atbildēt

Ja Tu no BMW 730 vari izspiest videejo benziina pateerinju 6l uz simtu, tad tev bija jaaraksta shis raksts :)

28272. viesis 20.jūnijs 2002 12:39
0 0 Atbildēt

To Bosnija:

Bija patīkami atkal redzēt Jusu apgarotos komentārus.Gribētos precizēt ka es prasīju vai Queda prāt mans auto tērē normāli, nevis gaudos ka tas tērē par daudz.Manam auto tiešām ir jālej 98 bezīns, ar 95 nežēlīgi detonē(ja Jūs zināt ko tas nozīmē).

Ja ar gāzi braucot var ietaupīt 40 ls mēnesī tad kāpēc to nedarīt.

Griētos dzirdēt ieteikumus par gāzes izmantošanu(no Bosnijas noteikti nē, neko prātīgu tāpat nevar izspiest)

28317. viesis 20.jūnijs 2002 15:01
0 0 Atbildēt

:)))))))))

28367. viesis 20.jūnijs 2002 16:19
0 0 Atbildēt

to viesi: Sataisi motoru, tad nedetonēs (ja tu zini, ko tas nozīmē) :-)

28423. viesis 21.jūnijs 2002 0:15
0 0 Atbildēt

1) Vislielaakaa ekonomija ir pareizi noreguleets motors.

2) Braukshana dinamiski (~70% noslodzes) uzsaakot un daudz maz konstanti turpmaak. Jo ilgaak mashiina ripo, jo garaaku celju taa par velti nobrauc.

3) Neekonomiski ir uznjemt aatrumu pie zemiem apgriezieniem vai konstanti braukt ar ljoti augstiem rpm.

4) Maza auto pashmasa. Atbilstoshs motors auto masai.

P.S. Par to riposhanu - tas ir fakts, ka ir ekonomsikaat, tachu spameriem iesaku njemt veeraa faktu, ka normaali brauceeji ripot saak tuvu max atljautajam aatrumam, taapec netrauceejot citiem.

P.P.S. Tehniskos jautaajumus labaak jautaat Autolistee.

Xenon

28428. viesis 21.jūnijs 2002 7:09
0 0 Atbildēt

To kvatra:

Lūdzu jūsu kompetento spriedumu attiecībā uz manas automašīnas motoru. Kas jāsataisa, lai nerastos detonācija izmantojot benzīnu ar oktānskaitli 95, benzīna ar oktānskaitli 98 vietā (to nosaka izgatavotājrūpnīca). Aizdedzes sistēma ir pilnīgā kārtībā. Ludzu apgaismojiet kādu motora defektu gadījumā sākas detonācija. Tvīkstu nepacietībā gaidot jūsu izsmeļošos un pamatotos komentārus.

28524. viesis 21.jūnijs 2002 13:42
0 0 Atbildēt

Kvatra laikam tā arī īsti nesaprata par ko ir raksts, par ko runā Jurģītis. Īsti negribās stāstīt iekšdedzes dzinēju pamat principus, bet degviela jālej tāda kādu ir noteikusi rūpnīca izgatavotāja un ja konkrētajam golfam kompresijas pakāpe pieprasa liet 98 tad tur nav jāmeklē vaina motorā aizdedzē utt.

Sorry Kvatra- tavs stulbums paver jaunus apvāršņus visuma izpētē. Tu esi apsolūts :))) ekonomētājs.

28525. viesis 21.jūnijs 2002 13:50
0 0 Atbildēt

Mans auto arī tērē maz (varētu teikt ka vispār netērē), ja normāli velk.pat var saraustīti vilkt, tā pat netērē daudz ;)

28545. viesis 21.jūnijs 2002 15:03
0 0 Atbildēt

Es ar savu Vento (1,8 l, 90 ZS) pa šosejām braucu ar ātrumu 65-85 km/h parasti 5.parnesumā un tādā veidā iekļaujos zem 6 litriem uz 100 km. Pietaupās arī pārējās auto detaļas. Ja gadās braukt pa Rīgu īsus gabalus, un vēl ar sastrēgumiem, tad patēriņš uzlec virs 10 l / 100 km.

28558. viesis 21.jūnijs 2002 16:39
0 0 Atbildēt

Tengiz-Pēci, šodien nobraucu 250km un apdzenot tādus kā Tu, kuri pa šoseju brauc ar 65km/st, nokurināju kādu litru vairāk. Arī pārējās detaļas dabūja izkustēties ;)

Tā kā esmu ievērojis, ka lēnām tu brauc nevis taupības pēc, bet kādu citu, man neizprotamu iemeslu dēļ, tad nemaz neapvainojos ka tevis dēļ nodeg vairāk benzīna, jo kopumā braukāju maz un lai nu tad tā braukšana sagādā prieku.

28587. viesis 22.jūnijs 2002 16:50
0 0 Atbildēt

Tengiz - Pēci tu esi nozidzinieks jo radi bīstamas situācijuas uz ceļiem(liekas apdzīšanas) un nesaki ka tev gar citu ātro braušanu nav nekādas daļas - visi mēs esam vienas kustīgas situācijas kustīgas daļas un katra paša galvenais uzdevums ir netraucēt citiem, līdz ar to iekļauties kopēja plūsmā nevis no tās izlekt.

Un starp citu brauc ar normālu ātrumu(tb 90 - 95 - 100-110) tavs degvielas patēriņš(pareizi braucot) pieaugs ne vairāk kā par 1,5 l uz 100 km un motoram ar būs veselīgāk(jo pie augstākiem apgriezieniem tas labāk eļļojas(protams tie šim 4-taktniekam nav tik svarīgi kā 2-taktniekm) bet tomēr. Un labāka eļļošanās nozmīme mazāku dilumu etc.

Par 65 km/h(interesanti kur tā ir jabrauc ar normālu VW) uz normālas līdzenas kaut vai līkumainas šosesjas vajadzētu sodīt tā pat kā par +40 km/h(pat tevis agrāk minētais kandavas-sabiles posms ir mierīgi braucams ar 90 km/h tikai jābrauc pareizi).

Ja gribi ekonomēt degvielu un naudu brauc ar gāzi vai dīzeli.

Mana auto vidējais patēriņs normāli braucot ir 10,0 l/100 km, ieskaitot pilsētu un sastrēgumus, un tie ir seši cilindri nevis četri.

--------------------------------------------------------------------------

Brauksim paši un netraucēsim to darī citiem.

Braukt ir priex.

28595. viesis 23.jūnijs 2002 12:44
0 0 Atbildēt

to Tengizs un GirtsB:

VW 1.8 monošprice pie 90km/h ēd ~8L/100kmh. Braukšana uz 65-70 neļauj neko ietaupīt, jo ~2500-3000 abarotu šim dzinējam ir optimāli no ekonomijas viedokļa.

Par to viena vesela kustīgā daļām man patika, tā tas ir, bet vasarā tā pati Tallinas šoseja ir pilna ar tiem, kas baruc būtiski lēnāk par 90km/st.

28602. viesis 24.jūnijs 2002 15:18
0 0 Atbildēt

Tallinas šoseja vispār ir sāpīga vieta sestdienās un svētdienās, kad vasarnieki uz šīs parādas. Visjautrākie ir tie, kas sabremzē pirms Gaujas tilta un tad velkas pāri labi ja ar 70, kaut gan ierobežojošās zīmes tur sen vairs nav, pie tam tilts ir plats un līdzens.

28604. viesis 24.jūnijs 2002 15:56
0 0 Atbildēt

Nu sore neorientējos VW 1.8 monošprices degvielas patēriņa rādītājos - betl laikam jau sanāk ka man bija taisnība par 6+1,5l=7,5~8,0

28605. viesis 24.jūnijs 2002 16:52
0 0 Atbildēt

Visām mašīnām ir vienāds patēriņš - cik bākā ielej tik apēd. Nekad pāri nepaliek

28610. viesis 25.jūnijs 2002 7:27
0 0 Atbildēt

Esmu dzirdējis tādu ekonomēšanas formulu - iespējami augstākais pārnesums un iespējami zemākie motora apgriezieni, konkrētajos ceļa apstākļos. Braucot ar 60 km/h ar 5. robu apmēram 1200-1300 apgr/min (atkarībā no ātrumkārbas pārnesumskaitļiem savādāk). Starp citu kādreiz tika rīkoti Ekoralliji, tur ar padomju autiņiem tika sasniegti fantastiski patēriņi, varbūt ir vērts ar tiem onkuļiem aprunāties. Tāpat varbūt ir vērts pārkāpt pāri savam pašlepnumam un parunāties ar pierezējušiem profesionāliem vadītājiem, tie mēdz dzīvot no ietaupītās degvielas. Tikai lūdzu bez liekām emocijām.

28613. viesis 25.jūnijs 2002 8:39
0 0 Atbildēt

jurgitis, man nav īsti skaidrs ko nozīmē profesionāli ietaupītā degviela ? agrāk tā sauktu nopi3ģ11t0 degvielu, bet ne visi to darīs un ne visiem ir iespējas.

par apgriezieniem - liekas ka sarunas ir bezjēdzīgas bez konkrētā auto, jo vienam auto ekonomija sākas no 2500rpm, cits piem. V8 var rāmi urkšķēt ar 1500rpm. Dzinēji un kārbas - viņi dažādi mēdz būt.

No otras puses, man liekas ka nav īsti labi arī pie pirmās iespējas vilkties ar 40km/st 4. pārnesumā, jo ekonomijas tur nav un lai paātrinātos, patēriņš pieaugs vairāk, kā no 3. pārnesuma. Viens gan - vajag skatīties uz ceļu un plānot lai nav 100x jāuzrauj un 100x jānobremzē, nervozi lienot katrā spraugā, jo tad jau tas no benzīna viedokļa vairs neatmaksājas.

Ekoralliji - tur viņi uzņem ātrumu un izslēdz dzinēji, ripinās līdz kautkādam ātrumam, tad ieslēdz dzinēju un uzņem noteiktu ātrumu utt. tas viss ņemot vērā reljefu. Domāju, ka dzīvē, īpaši pilsētā var izmantot tikai principus, nevis 1:1 pārnest. Un kurš būs ar mieru līmēt ciet durvju spraugas ar līmlentu ? Vienīgais, ātri un ilgi braucot ar vaļējiem logiem, patēriņš ir augstāks.

28614. viesis 25.jūnijs 2002 9:03
0 0 Atbildēt

Komerctransportā parasti tiek noteiktas degvielas patēriņa normas, līdz ar to rodas vēlēšanās ietaupīt zināmu degvielas daudzumu. Es runāju par ietaupītu nevis zagtu degvielu. Parunā ar brāļiem dīzelistiem, kur viņi ņem dīzeli pa 0,15 ls/l, stipri apšaubu, ka tā vienmēr būs zagta. Es runāju par degvielu, ko ietaupa profesionālis (kā algots vadītājs) nevis profesionāls degvielas taupītājs (tādu amatu vai profesiju nazinu). Runājot par ekorallijiem - tas neaprobežojas tikai ar motora ieslēgšanu un izslēgšanu, cik man zināms liela loma tiek veltīta motora un to sistēmu regulēšanai, balstiekārtas tehniskajam stāvoklim. Es jau arī domāju par principiem, ko gan citu var pārnest uz ikdienas ekspluatāciju un par to līmēšanu - nevajag krist galējībās. Man nav skaidrs kā var pateikt kur kādam auto sākas un beidzas ekonomija (pēc kādām pazīmēm) apgaismo mani lūdzu. Par kārbu un motoru dažādību, te nu man jāpiekrīt, tās tiešām mēdz būt dažādas. Jums laikam ir problēmas ar raksta būtības uztveri, ja mēdzat piesieties vārdiem. Tas par ātrumu/pārnesumu/apgriezieniem bija domāts kā piemērs, lai būtu vieglāk uztverama doma.

28620. viesis 25.jūnijs 2002 10:01
0 0 Atbildēt

paga, kāpēc tev liekas ka piekasos ? par regulējumiem - 100% piekrītu, daudzi vadītāji ir gatavi izdot $$$ par tjūningu, liekiem zirgiem, bet auto darbojas neoptimāli, jo nav īsti kopts utt.

28624. viesis 25.jūnijs 2002 10:51
0 0 Atbildēt

Prieks ka domas sakrīt kaut vienā punktā. Varbūt mēģināsim uzskaitīt to uz kā rēķina varam ietaupīt (vai varētu)

1. Visu automašīnas sistēmu optimāla darbība(regulējums tāds kā vai tuvu izgatavotāja noteiktajam)

2. Braukšanas stils (pārslēgšanās, ripināšanās, bremzēšana, maršruta izvēle) diskutējams, kāds ir uzskatāms par ekonomiskāko.

3. Degvielas veids un cena (benzīns, dīzelis, gāze)

4. Aksesuāri (spoileri, sliekšņi, jumta bagāžnieki u.c)

5..........

Lūdzu sakarīgus papildinājumus, lai no mūsu pļāpāšanas būtu kāda jēga.

28628. viesis 25.jūnijs 2002 11:23
0 0 Atbildēt

Nu tā, šo to jāizskaidro. No teorijas izriet, ka visekonomiskākais braukšanas veidz būs tas, kur motors atdos tieši tik jaudas, cik konkrētā brīdi ir nepieciešams. Jo vairāk būs pārsniegta motora jauda pār nepieciešamo, jo lielāks būs pāatrinājums. No šejienes pirmais pamatprincips:

1. ieskrienies ar tādu pāatrinājumu, kas šinī brīdi ir nepieciešams.

Ejam tālāk. Iešprice, par cik ir aparāts, kas mērot gaisa patēriņu dod klāt degvielu, tam nav īpaši lielas atšķirības patēriņa ziņā mazi/lieli apgriezieni - arī uzrāvienā. Tā ka

2. Nav lielas jēgas uz kādiem apgriezieniem pārslēgties. Tas dod ekonomiju tikai karburatorniekiem.

3. Ar karburatoru necenties spiest daudz pedāli grīdā, jo katrs piespiediens ielej jaunu degvielas porciju - ir vai nav gaiss, vajag vai nevajag.

4. Pilnībā jātur kārtībā ritošā - dzinēja apklpojošie filtri etc.

5. Ja ir jāvālē ceļa gabali kā Krastene - nenoliedzams ekonomētājs ir kruīzkontrole. Ieslēdz, un elektronika noteiks min. nepieciešamo degvielas apjomu.

6. Par pieripināšanos pie krustojuma - pilnīghi piekrītu, ka tā IR jādara - galu galā tie skrējēji aizmugurē nekur tālāk netiks - sarkanais.

7. Ja patiešām interesē mazāki izdevumi degvielai - pērc dīzeli vai liec gāzi. Un neklausiet visādu znatoku apgalvojumus, ka gāze samazina motora mūžu. Gāzei sadegot nerodas cietas kristāliskas vielas - kvēpi. Benzīnam gan tie rodas, un ar to jau viss ir pateikts.

8. Es atbalstu ekonomisku braukšanu, jo ja gribi ālēties un ātri braukt - pērc sporta auto un dodies uz ralliju.

28629. viesis 25.jūnijs 2002 11:24
0 0 Atbildēt

Vedu te laivu vienreiz uz jumta, patēriņš diezgan labi pieauga! No jumta bagažnieka ziemā gan patēriņš būtiski nepieauga!

28664. viesis 25.jūnijs 2002 15:46
0 0 Atbildēt

to kvatra:ziemā patēriņš tāpat pieaug (ziemas riepas, ilgāk silst motors u.c.) tāpēc grūti novērtēt reālo bagāžnieka ietekmi.

to Chrysler: kā noteikt nepieciešamo paātrinājumu (pēc kādām pazimēm). Lai ekonomiski ieskrietos, pieņemsim no 0-100 km/h jāizmanto 1.2.-5. vai 1.-5. pārnesumi? Kapēc? Kruīzkontrole - vai tā nebija ierīce, kura ir paredzēta uzdotā braukšanas ātruma uzturēšanai nevis minimālā degvielas patēriņa nodrošināšanai? Tā noteiks minimālo degvielas apjomu... kam?

Par to gāzi tiešām piekrītu, ka tā nesamazina motora darba mūžu. Bet par kvēpiem (kristāliskās vielas), tie vienalga rodas, tikai daudz mazāk, jo gāze sadeg pilnīgāk.

28702. viesis 25.jūnijs 2002 21:47
0 0 Atbildēt

es benziinu netaupu. vispaar. svilinu jamo kaa un kur pagadaas. Tomeer man ir interesanti palasiit, kaa nu kursh ekonomee un izprot degvielas ekonomiju. aiwa, tavs funktieris ir vispareizaakais. ja ir veeleeshanaas pirkt ekonomisku auto, tad vispirms vajag pareekjinaat vai tas "ekonomiskais auto" nebuus daargaaks par braukaashanu ar sabiedrisko transpoortu. Un ja rodas veeleeshanaas kautkur izbraukt aarpus riigas vai vienalga, kautkur paceljot, tad jaanjem ir auto no nomas. tas nav daargi. un nebuus jaamoka galva par lambda zondeem, dizaina elementiem, kas palielina degv.pateeerinju utt. iisteniibaa padomaajiet pashi - kaadam idiotam jaabuut, lai ekonomijas deelj saaktu aplasiit savu auto no spoiljiem, jumta bagaazhniekiem un veel diezzinko.

Pats es braucu ar Golf mk2 GTi, pilseetaa rij ap 10 -12 L jo plataas riepas virsuu, aarpusee ap 8 L uz 100. un man pilniigi vienalga cik vinjsh rij. es nepirku auto lai ekonomeetu, pirku lai brauktu.

tas ko uzrakstiju ir mans subjektiivais viedoklis un nedomaaju ka tikai man ir taisniiba. katram ir savs viedoklis, tikai man svariigaaks ir maneejais.:)

A raksts ir pilniigs sviests.

28703. viesis 25.jūnijs 2002 21:48
0 0 Atbildēt

aizmirsu piebilst ka crysler komentaars arii ir labs.:)

28711. viesis 26.jūnijs 2002 9:10
0 0 Atbildēt

uupiz: a man ir GTI :) kautkāds tev tas GTi nepareizs :)

28717. viesis 26.jūnijs 2002 10:00
0 0 Atbildēt

Nax vispār tad pirkt auto, ar degvielas pateriņu kādu nevar atļauties ?

Idioti, besi visadi galīši kas savas stūlbās ekonomijas nolūkos krustojumā knapi uzsāk kustību un bubina uz 45 līdz nākamajai sarkanai gaismai. Ir vēl lielāka pedarastu nanda kas pa šoseju brauc uz 80- 85, kur var nesaspringstot rulēt uz 110.

Lielākā daļa šo ekonomistu, ekonome ari uz auto ritošās daļas, perk visādus hjamus nolietotas detaļas, labi ka nelej dzinējā atrabotku.

Gribi ekonomēt pērc ford fiesta.

28719. viesis 26.jūnijs 2002 10:05
0 0 Atbildēt

Iepriekšējais komentārs mans.

UBJU

28721. viesis 26.jūnijs 2002 10:08
0 0 Atbildēt

Ir motori kuriem no braukšanas stila var ietaupīt 1 nu maksimāli 2 litrus uz 100, bet ir motori ar kuriem Rīgā var ndedzināt 20 l un braucot nedaudz mierīgāk 12, domāju ka starpība jūtama, pie tam cik esmu ievērojis autiņi ar lielām jaudām bieži brauc daudz mierīgāk, jo nevienam nekas nav jāpierāda, bet kad vajag tad arī atvelk, bet ikdienā no katra krusta iet ar kaucošiem ratiem dedzinot 20 l pilnīgs sviests

28723. viesis 26.jūnijs 2002 10:27
0 0 Atbildēt

Neviens jau nepiedāvā no krusta ar ziliem dūmiem aizmaukt, normāli ieštepselēt,

28730. viesis 26.jūnijs 2002 14:00
0 0 Atbildēt

Nu sūdīgi, ka cilvēkam no krustojuma atvilkt traucē apziņa, ka pēc pāris "atvilcieniem" būs jāmeklē benzīntanks.

28732. viesis 26.jūnijs 2002 14:14
0 0 Atbildēt

nu sūdīgi, ka cilvēks nevar aizbraukt no krustojuma bez kūpošām riepām, jo liekas visi domās - kāds mīxtais !!!

28741. viesis 26.jūnijs 2002 15:16
0 0 Atbildēt

Nēe - atvilkt jau nenozīmē braukt ar kūpošām riepām. Un nav jau arī obligāti jāatvelk no krustojuma, bet veicīgi jākustās. Vai vismaz jāaizvācas no trešās joslas uz Krastenes, piemēram.

28744. viesis 26.jūnijs 2002 15:48
0 0 Atbildēt

Vai ka man besii tie, kas normaali neuzsaak pie krusta un ripinaas kaa gliemezji, ja deg sarkanais! Dinamiski jaabrauc, dinamiski!

28746. viesis 26.jūnijs 2002 15:59
0 0 Atbildēt

Lielaks besis uznak ka tu , no krusta normali aizbauc, a nakamai izdoma uztaisit 40 m distanci

28748. viesis 26.jūnijs 2002 16:01
0 0 Atbildēt

Vel lielaks, kad kads idiots ielien prieksa, nebrauc un negaiditi ierokas!

28767. viesis 26.jūnijs 2002 17:29
0 0 Atbildēt

Tad sanak ka parsvara brauc vieni idioti, kas taupa to degvielu :)))))))

BMW ta nedara !!!!

28773. viesis 26.jūnijs 2002 17:39
0 0 Atbildēt

aiwa ? vai tu to nebiji pamanijis ?

28793. viesis 27.jūnijs 2002 8:25
0 0 Atbildēt

Neeee, nu takuju hernju, prostite, postesnjalis bi pisatj.....

28844. viesis 27.jūnijs 2002 13:48
0 0 Atbildēt

kāpēc bmw vadītāji netaupa degvielu? Jo redz, ka tam nav jēgas. :)

28847. viesis 27.jūnijs 2002 14:37
0 0 Atbildēt

Qued, pareizi :))))

29003. viesis 28.jūnijs 2002 17:25
0 0 Atbildēt

gudriishi- pasakiet kaapeec mans 2,0 opelrekordluuznis eed ~20l uz simta! :)

kas uzminees tam zjetons!

par to rakstu- murgs kaukaads

ekonomija ekonomija.... bla bla bla

redzeeju uz viena volvo uzrakstu ******* FUEL ECONOMY

-braucam tachu prieka peec, lai izbaudiitu asfaltu!

VISEKONOMISKAAK IR IET AR KAAJAAM!

29004. viesis 28.jūnijs 2002 17:28
0 0 Atbildēt

F... FUEL ECONOMY

29034. viesis 30.jūnijs 2002 20:52
0 0 Atbildēt

minējumi:1 karbūzis par lielu va divi gab?

2. gaisa filtrs aidirsc

3. velc grīdā?

29056. viesis 1.jūlijs 2002 8:50
0 0 Atbildēt

Tāpēc ka tavs opelis ir sūds no sūdiem :)

Jau iepriekš paldies par žetonu :)))

29101. viesis 1.jūlijs 2002 11:00
0 0 Atbildēt

tas volvo ar minēto uzrakstu - tajā brauc kretīns. Nezinu, kā ar braukšanu, bet novieto auto viņš idiotiski, laikam vienkārši izkāpj, kad ienāk prātā, kaut vai krustojuma vidū.

Nebrauciet virsū opelim :) Ir redzēti desmitiem bmwlūžņu ar 2 l motoru, kas ēd tikpat daudz benzīna. Varbūt vaina ir blīvē starp stūri un sēdekli?

29259. viesis 2.jūlijs 2002 12:31
0 0 Atbildēt

Shitam topikam ir jāmaina nosaukums " 8 podi un nekādas degvielas ekonomijas " :)

29446. viesis 3.jūlijs 2002 11:52
0 0 Atbildēt

opel ascona 1,8 gt/sport, 116HP, iisaa kaarba. 100km/h=3000 rpm, max griezes moments = 151@4800rpm. Kaa ieteiksiet ekonomeet?

29632. viesis 4.jūlijs 2002 12:08
0 0 Atbildēt

asi un nesēņojot uzraut līdz 3K abarotiem un brauc cik iespējams vienmērīgi (t.i. nevajag kvartāla ietvaros 3x bremzēt grīdā un tad atkal dot gāzi grīdā), cita lieta, kāds nu tas trafiks ir piem. sastrēgumos, tad arī jāpiemērojas.

30365. viesis 9.jūlijs 2002 17:40
0 0 Atbildēt

Zini ko shii tupaa raxta autor! man ir 10 gadiigs 3 l auto un es varu skaisti braukt arii 5 paarnesumaa uz 50km/h! otkaart nekaadas sveces un filtri neliidzees ieekonomeet,ja motors ir beigts! es savam auto shiis lietas mainu krietni vien veelaak nekaa to vajadzeetu ,bet kad esu taas nomainijis nekas nemainaas! riepu platums un spiediens manaa pieredzee arii neko buutisku nav ietekmeejis! tavi padomi droshi vien atiecaas uz piena mashiinaam ar litraazu liidz 2l! un ar to tad arii vajag iesaakt savu raxtu! Citreiz domaa!:)

30663. viesis 12.jūlijs 2002 11:24
0 0 Atbildēt

viesis 2002-07-03 11:52:02... Ja brauc ar sporta masiinu, tad kaada runa var buut par ekonomeesanu...??? Nopeerc Čaiku un tad pasuudzies, ka baigi neizdeviigaa prieksh pilseetas... :oP

Martins.

30677. viesis 12.jūlijs 2002 14:07
0 0 Atbildēt

Ozz.man ir vecs $iroks ar 1,8 l pasaata motoru,karburators.Visp.rezh.rij ap 8l uz simtu,ar 5.aatrumu braucu jau ap55 km h,uz simta apgriezieni 1600-1800 arkariibaa no veeja.Gribu teikt.Buutiibaa motora tilpumam nava superlielas noziimes,noziime ir:1 karburatora(sprices) reguleejumam,labaak,lai dod biki vairaak degmaisiijuma,nekaa mazaak.2.aizdedzei,nedriikst buut par agru,jo taa rodas lieka slodze uz klokeni.3.riepaam,pat ja 1 riepaa spiediens atskiras par 0,5 atm(uz mazo pusi),nekaada ekonomija nesanaak.

Ar 2.aatrumu uzrauju liidz 60 km/h,lieku 5. un braucu,no krusta loti labi,un degviela ietaupaas 8)

30726. viesis 13.jūlijs 2002 21:30
0 0 Atbildēt

Ejat jus vissi *******!!!!!!!

30727. viesis 13.jūlijs 2002 21:32
0 0 Atbildēt

atsduka mirussam merkatim!!!

32649. viesis 30.jūlijs 2002 10:41
0 0 Atbildēt

jaabrauc ar automaatisku aatrumu paasleegshanu, automaats vislaabaak maak ekonomeet.

34436. viesis 15.augusts 2002 11:40
0 0 Atbildēt

iisteniibaa,ekonomeetaajiem varu piedaavaat motovelosipeedu riga-13....ap 2 l / 100 km,ja min pedaaljus var ar 0l /100 km nobraukt....smiekliigi tie ekonomeetaaji liekas...runaajot par griezes momentu,jaabrauc taa,lai griezes moments buutu pietiekamaa apjomaa...piemeers - ieliec 4.robaa pie 800 rpm,un paskaties,cik dzilji tef pedaalis jaaspiezh,lai paaatrinaatos,un saliidzini ar to pashu aatrumu,bet 3. robaa...koroch,momentaanaa degv pateerinja raadiitaajs rulz....uzreiz var redzeet,kaa jaabrauc,lai lieks uzhors naf :)

34829. viesis 16.augusts 2002 17:14
0 0 Atbildēt

Es nesen ar savu VW-vento maršrutā Jugla-Valmiera taisīju ,,ekoralliju,, , braukdams 5.pārnesumā un uzturēdams ātrumu 75 km/h. Juglā salēju pilnu bāku, un tad Valmierā skatījos, cik daudz var saliet. Iznāca drusku virs 5 litriem. Tātad - degvielas patēriņš - 5,3 litri uz 100 km. Lūk, cik ekonomiski var braukt! Citreiz es gan šajā posmā braucu ap 80-85 km/h, bet arī tad patēriņš ir kādi 5,5-5,7 litri uz 100 km. 

34836. viesis 16.augusts 2002 17:49
0 0 Atbildēt

Apnicis peksi jau ar savu ekonomiju!

34865. viesis 17.augusts 2002 10:30
0 0 Atbildēt

nezinu,kaa nu kuram,bet manam pepelacam liidz 80-90 kmh nekaadas skjirbas degvielas pateerinjaa starp 4. un 5. robu naf - rij vienaadi...5. man ir paaugstinoshais....mosh tam vento 5. ir taisnais? ;) un vispaar,riiga-13 rulz....paardod vw,nopeerc vienkrukji,buusi reaal ekonomeetaajs :)

34875. viesis 17.augusts 2002 17:23
0 0 Atbildēt

Vēl jau var par pudeli krutkas (0.5 Ls) pajemt divus bomžus lai no rīta stumj uz darbu un vakarā mājās...

35195. viesis 20.augusts 2002 18:52
0 0 Atbildēt

khe khe, ko juus te esat sadzinushi.

kaa jau lielaakaa dalja gan pareizi saka, lielaakajai daljai autinju maksimaalais griezes moments ir vismaz virs 3000 apgr. min., taaka ekonomeeshana shaados rezhiimos atkriit.

konkreets piemeers - BMW 740iL (M60B40) pilseetaa ar ceturto robu (automaats) ar aatrumu 60 km/h tahometrs ir manaami zem pusotras shtukas, un momentaanais pateerinjsh ir apmeeram 8 litri (pie pastaaviigas aatruma notureeshanas nevis ar atlaistu gaazi protams). tas pats ir pie ~90 km/h, jo praatiigi braucot un kaarbai esot "E" rezhiimaa automaats iesleedz piekto paarnesumu, arii pateerinjsh ir ~8 litri. apgriezieni - kaukur 1600 apgr. min. savukaart ja ierubii "S" un veel paarmet uz zemaaku ganjgji lai brauc ar apmeeram 2500 apgr. min, tad uzreiz pateerinjsh ir vismaz 15 litri. pie maksimaalaa griezes momenta (400 Nm pie 4500 apgr. min.) vispaar ir kaadi litri 30 un vairaak.

taa ka galiigais sviests, tieshaam labaak buutu iemetushi daamu zonaa lai visas sieveles tagat mochii pie lielajiem apgriezieniem, varbuut nebuus taada miiciishanaas.

Tengizs - skatos Tu kaa ekonomee taa ekonomee, he he...

35198. viesis 20.augusts 2002 19:17
0 0 Atbildēt

Jā, es ekonomēju gan. Taču dažkārt nākas arī zaudēt. Svētdien braucu mājup uz Rīgu no Alūksnes rajona tuvākā gala (160 km). Sanāca tā, ka līdzi bija jāņem viens rada gabals, kurš teica, ka gribot tikt Rīgā plkst.20.30. Viņa dēļ negribējās braukt lēnāk par citiem (ap 80 km/h), negribējās arī pārāk ātri startēt no galapunkta, tāpēc no Virešiem līdz Siguldai braucu ap 95 km/h, aiz Siguldas, kur drīkst 100 km/h, tur braucu ap 110 km/h. Rezultātā uz benzīna rēķina zaudēju 57 santīmus, jo pie 80 km/h mans ,,Vento,, (1,8 litri) tērē 5,6 litrus uz 100 km (2300 apgriezieni minūtē), bet pie 100 km/h tērē 6,6 litrus uz 100 km (3000 apgriezieni minūtē). Laika ziņā vinnēju 20 minūtes. Ja jāliek svaru kausos, tad man nozīmīgāki ir zaudētie 57 santīmi, nevis iegūtās 20 minūtes. Pie tam zaudētajiem 57 santīmiem jāskaita klāt arī citu mašīnas agregātu, piemēram, riepu lielāks nodilums. Kopā acīmredzot zaudēju kādu 1 latu...

35209. viesis 20.augusts 2002 22:57
0 0 Atbildēt

:))))))) mjaa....tengizs gadiijienaa cirkaa naf straadaajis? imho,par galveno klaunu bez komkursa pienjems,ja kas :)))

P.S. kas tad nu - 110 km / h...kursh ta dievojaas,kaaatraak p[a 85 nebrauc,jo esot ljoti biistami? ;))

35211. viesis 20.augusts 2002 23:30
0 0 Atbildēt

runaajot par degv ekonomiju - rakstaa dotie fakti nav attiecinaami uz saliidzinoshi vieglaam mashiinaam ar saliidzinoshi lieliem dzineejiem - tb,kur bundza buutiski nevar noslogot dzineeju...paprobee kautkaadam golfam 1.6 piekabini divtonniigu trileri,un paskaties,cik tev riis uz 60 kmh ar piekto,un cik tas pats aatrums ar tresho...domaaju,komentaarus vairs nevaidzees ;) jaabrauc taadaa apgriezienu diapazonaa,kursh nodroshina pienaaciigu dinamiku...pa cik vieglaam bunzaam lieli dzineeji to nodroshina praktiski pat pie tuxgaitas apgriezieniem,tad skaidrs,ka tur max griezes zonaa naf jaabrauc....

35506. viesis 22.augusts 2002 21:14
0 0 Atbildēt

liecies mierā. visu pasauli nevar p i e e k o n o m ē t pilnu. žēl ka vento nav 1,3 motori. varbūt visiem vajadzētu tādus pirkt un ekonomēt 57, varbūt pat 84 santīmus HA-HA:):):):):)

35507. viesis 22.augusts 2002 21:18
0 0 Atbildēt

tengiz, tu esi galīgs sviesc.

36146. viesis 29.augusts 2002 14:07
0 0 Atbildēt

Nu smiekliigs raxts ...

1kaart - es ar savu VW SCIROCCO 1.6i mieriigi vari braukt uz 50 ar 4 robu, un so masiinu (1981. gads) galīgi nenosauksi par modernu ...

2kaart - normaali var ieekonomeet retaak iepildoties ... jo Degvielas Uzpildes Stacijaas suukniem atljautaa kljuuda ir pat 300 g ... Taatad 0.3 litri ... Otrs jautajums ir par to, cik masiina papildus noteerees vazaajot liidzi lieko benziinu baakaa ...

36192. viesis 29.augusts 2002 16:14
0 0 Atbildēt

Es arii ekonomeeju leenaam braucot un nedzenot tos, kas brauc virs simta. mans 318 E36 pa shoseju teeree tikai 6.5 litri pilseetaa veel uzripinot 9 litri.

runaajot par apgr -3000 uz shosejas normaali kreisera aatrums.

49521. viesis 13.novembris 2002 16:24
0 0 Atbildēt

A eirodinamika un Landa zonde mani pārliecināja, ka autors ir korifejs! Vairāk maz ko saprotu.

Blondīne

55343. viesis 13.decembris 2002 22:24
0 0 Atbildēt

Es, saliidzinot ar tiem, kas dod priekshroku braukshanai ar 100-110 km/h (pa shosejaam), gadaa ietaupu uz degvielas reekjina ietaupu 53 latus (pie nosaciijuma, ka gadaa pa shosejaam nobraucu 10 tuukst.km). Kaa shis ietaupiijums veidojas? Pareekjinaasim! Pie aatruma 77 km/h (ar kaadu videeji braucu es) manam Vento degvielas pateerinsh uz 100 km ir 5,4 litri, bet, ja brauktu videeji uz 105 km/h, tad pateerinsh pieaugtu liidz 6,8 litriem uz 100 km. Taatad starpiiba - 1,4 litri uz 100 km, kas ir 140 litri gadaa

55352. viesis 13.decembris 2002 23:18
0 0 Atbildēt

tengiz tev kādreiz tie 77 km/h slikti beigsies kāds tev ielidos pakaļā

55355. viesis 13.decembris 2002 23:26
0 0 Atbildēt

Daudz biistamaak par to, ka ielido pakaljaa, ir tad, ja notiek frontaala sadursme. Un, ja kaads ar 180 km/h lidos pakaljaa, tad tas notiks neatkariigi no taa, vai es braukshu ar 77 km/h vai ar 90 km/h.

95270. viesis 4.septembris 2003 14:11
0 0 Atbildēt

Ar 2000.gada TOYOTA Corola 1.4 vasarā var izbraukt ar vidējo patēriņu 5.4l/100km. Tāds cipars iegūts aprēķinot patēriņu uz vienu bāku-45.l Līdz 6 litriem varu braukt šad tad nekautrējoties uzspiest arī 120.

95335. viesis 4.septembris 2003 20:51
0 0 Atbildēt

.....bet tā ir patiesība - īpašie "uzrāvieni" krustojumos un katra pārnesum "stiepšana" līdz galam ietekmē degvielas patēriņu. Šajā gadījumā ir ieteicams pārslēgties uz augstāku pārnesumu cik vien iespējams ātrāk. .....

kurš varēja tādu tuftu izdomāt MODERNIEM motoriem. tiem, kam ir degvielas patēriņa rādītājs mašīnā var pamēģināt cik rāda braucot ar 5 ātrumu uz 40 un mēginot ieskrieties līdz 50 - vai arī šo ieskrējienu mēģināt veikt ar 3 ātrumu.

protams dažas tēzes ir vairāk kā patiesas - piemēram par jumta bagāžu vai vaļējiem logiem.

95428. viesis 5.septembris 2003 13:39
0 0 Atbildēt

Reiz derībās ar saVu Opel Kadett 1.3 dabūju 3.6l/100km.

Bet 4l/100km tagad varu jau bez īpašas piepūles. Protams, ka ne jau pilsētā.

104559. viesis 13.novembris 2003 14:44
0 0 Atbildēt

Ko jūs sakat par 1983. gada BMW 320 (E30)? Var teikt ideālā kārtībā (nopirkts (drīz) no autoralliju mehāniķa). Cik viņš man ēdīs uz 100km pilsētā/uz šosejas? Kāds būtu mans optimālais braukšanas ātrums un vispār jūsu domas un atsauksmes...

268589. viesis 3.maijs 2009 15:52
0 0 Atbildēt

Hho, Latvijaa jaunums. uzstadam HHO gazes generatorus (darbojas uz tiira udens) visaam benzina un dizela automashinaam,ka ari traktoriem. Ieverojami samazinaas degvielas paterinsh.. videji 30% un citas labas ipasibas,ellai 3 reizes ilgaaks muzs, Parbaudiits jau 30 gadus pie kolegiem Amerikaa un Japanaa. Ekonomija fenomenaala. Cenas par komplektu ir atkariba no modela un velamaas jaudas.. . atmaksaajas isaa laikaa.

Siika info pa noradito talruni.

28473064

alexandrs 6.augusts 2018 14:52
0 0 Atbildēt

8 padomus isa sarakstina

cilvekiem varbut nav laika

iedzilinaties literaturas stundas superšedevrā

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi bojāgājušie, vairāk nekā 60 ievainoti - Magdeburgā automašīna ietriekusies cilvēkos Ziemassvētku tirdziņā 5

Piektdienas vakarā Vācijas centrālajā pilsētā Magdeburgā automašīna ietriekusies cilvēkos Ziemassvētku tirdziņā. Lasīt vairāk

 

Kā balsoja žūrija par “Latvijas Gada auto 2025” konkursa laureātiem (+ BALSOJUMS) 8

Jaunāko automobiļu konkurss “Latvijas Gada auto 2025” noslēdzies ar vienu no visblīvākajiem žūrijas balsojumiem pēdējo gadu laikā – vienādu punktu skaitu fināla septiņniekā ieguva gan 1. un 2. vieta, gan arī 3. un 4. vieta. Lasīt vairāk

 

Dobeles novadā apturēts bēgošs transportlīdzeklis; tā vadītājs alkohola reibumā (+ VIDEO) 11

Valsts policijas amatpersonas pirmdienas vakarā veica pakaļdzīšanos no Jelgavas novada uz Dobeles novadu, kur automašīnas "Audi" vadītājs nepakļāvās amatpersonu likumīgām prasībām un pārsniedza atļauto braukšanas ātrumu. Lasīt vairāk

 

JAUTĀJUMS: Ja Tu apbrauktu negadījuma vietu Rīgā pa sabiedriskā transporta joslu, vai tiktu sodīts? (+ VIDEO) 18

iAutolv ir jautājums attiecībā par Rīgas domes izvietotajām kamerām uz sabiedriskā transporta joslām, kas fiksē pārkāpumus un izsūta protokolus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti