Pāris no Nīderlandes ceļo apkārt pasaulei ar 100-gadīgu Ford 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Inchcape Motors Latvia | 19.marts 2016 15:52

Brauciens apkārt pasaulei nav nekāda joka lieta. Turklāt to darīt ar simt gadu vecu Ford Model T ir ekstrēms pārbaudījums, taču tieši to mēģina paveikt Dirks un Trūdija Regteri no Nīderlandes.

Regteri savu ceļojumu uzsāka 2012.gada vasarā. Precētais pāris ceļojuma pirmajā daļā no savas dzimtās pilsētas Edamas Nīderlandē līdz Keiptaunai Dienvidāfrikā aizbrauca 180 dienās, veicot 22 000 kilometru garu ceļu. 2013.gadā pāris iekaroja ASV un Kanādu, 180 dienās šķērsojot 22 štatus un pieveicot 28 000 kilometru. Savukārt 2014.gadā viņi nobrauca vēl 26 000 kilometru cauri Dienvidamerikai, to izdarot 180 dienās.

2016. un 2017.gadā viņi plāno doties cauri Jaunzēlandei, Austrālijai, Indonēzijai un Indijai, šķērsot Himalajus, tālāk doties cauri Ķīnai un Mongolijai, bet atpakaļ uz Nīderlandi ceļu mērot cauri Centrāleiropai.

Šī bezbailīgā pāra ceļojuma mērķis ir vākt līdzekļus, lai atbalstītu starptautiskās bērnu labdarības organizācijas SOS Bērnu ciemati īstenotos projektus visapkārt pasaulei. Apskatīt spilgtākos mirkļus no pāra ceļojuma iespējams šajā video

Automobilis, kas iekaroja pasauli

Lai apbrauktu pasauli ar simt gadu vecu auto ir nepieciešama liela apņēmība, taču šis klasiskais Ford Model T ir ļoti izturīgs, un tā vienkāršais dizains nodrošina vienkāršu apkopi un remontu. Dirkam un Trūdijai Regteriem (abi ir pensionāri) 1915.gada Ford Model T pieder kopš 1997.gada. Pirms tam Dirka īpašumā bija 1923.gada Ford Model T un 1928.gada Ford Model A. Savu kaislību uz Ford klasiskajiem automobiļiem viņš ir mantojis no tēva un vectēva.

Regteru pāra Ford Model T ir aprīkots ar 3,0 litru benzīna dzinēju, un tā specifikācija ir tāda pati kā 1915.gadā, kad tas atstāja ražotni, ja neskaita lielākas riepas riteņiem ar koka spieķiem, kas padara garus braucienus gludākus un patīkamākus. Riepu mūža ilgums uz normāliem ceļiem ir aptuveni 15 000 km, bet īsāks uz nelīdzeniem, neasfaltētiem ceļiem, kurus Regteri pieveikuši Āfrikā un Dienvidamerikā.

No 1908. līdz 1927.gadam uzņēmums Ford saražoja 15 000 000 Model T automašīnu. Ražošana tika uzsākta ASV, taču strauji izvērtās visā pasaulē, tostarp montāžas rūpnīcās Dānijā, Vācijā, Īrijā, Spānijā un Apvienotajā Karalistē. Tā pievilcību vairoja zemā cena, uzticamība un vienkāršā apkope, pateicoties viegli nomaināmām standarta detaļām.

 
Visi komentāri
 
REXX 19.marts 2016 16:15
3 5 Atbildēt

Šodien neviens vairs neražo auto, kurš varētu kalpot 100 gadu :)

Janozaurs 19.marts 2016 17:17
2 1 Atbildēt

Tu domā, tur daudz originālo detaļu?

Zaurs 19.marts 2016 17:47
0 0 Atbildēt

nu ja - zem pārsega kārtīgs V8 no Mustanga

rt 20.marts 2016 11:46
0 1 Atbildēt

kapeika

Bils 22.marts 2016 15:04
0 0 Atbildēt

Šim apgalvojumam pietrūkst vismaz 99 gadu ;)

Au 19.marts 2016 17:54
4 0 Atbildēt

Žurnālisti! Ford izplatījās daļējā razošanā arī Latvijā: Liepājas kariešu rūpnīcai bija sadarbība ar Ford (T bāze), VEF un Vairogs (nākamās paaudzes aiz T bāzes)!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti