Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Satiksmes drošības uzlabošanai rosina lemt par riskanto gājēju pāreju slēgšanu un mobilo telefonu ierobežošanu 7

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 11.aprīlis 2019 16:32

Amatpersonas, kas 10.aprīlī bija pulcējušās Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā, rosināja satiksmes drošības uzlabošanai lemt arī par nedrošo gājēju pāreju, kuras maz izmanto, slēgšanu un mobilo telefonu izmantošanas ierobežošanu autovadītājiem.

Komisijas sēde bija veltīta Ceļu satiksmes drošības plāna 2017. – 2020. gadam īstenošanas rezultātiem. Valsts kontroles (VK) pārstāve Inese Kalvāne norādīja, ka ir ieviests VK ieteikums mērķtiecīgāk rīkot satiksmes drošības kampaņas, veicot rezultātu novērtēšanu. Kalvāne arī vērsa uzmanību, ka ir jāievieš sistēma, kur uzkrātu datus par negadījumiem, kas nodrošinātu informāciju negadījumu novēršanai nākotnē. Viņa norādīja, ka varētu netikt sasniegts plānā nospraustais mērķis - 2020.gadā bojāgājušo skaitu samazināt uz pusi salīdzinājumā ar 2010.gadu.

Satiksmes ministrijas pārstāvis Talivaldis Vectirāns norādīja, ka mērķis ir samazināt bojāgājušo skaitu par 50% - no 218 līdz 109. Savukārt pērn bojā gāja 148 cilvēki. Kā vienu no avāriju iemesliem viņš minēja to, ka siltajā laikā, tajā skaitā vasarā atsevišķi autovadītāji nenovērtē situācijas bīstamību, tāpēc notiek daudz dažādas frontālas sadursmes.

Vectirāns atzina, ka atbilstoši nesamazinās smagi ievainoto skaits, tāpēc ir jāstrādā pie risinājuma rašanas arī šajā jautājumā. Smagi ievainoto skaits 2018.gadā bija 542, 2017.gadā - 496, bet 2016.gadā - 520.

Arī viņš norādīja, ka nepieciešams padziļināti pētīt ceļu satiksmes negadījumu (CSN) iemeslus, kas arī ticis darīts, izpētot 84 smagos CSN 2016.gadā Rīgas reģionā. Šajā pētījumā no 21 CSN uz gājēju pārejām tika secināts, ka deviņas gājēju pārejas neatbilst nosacījumiem, piemēram, to novietojums vai arī tas, ka pirms tām ir izvietotas pārāk daudz citu ceļa zīmju, kas var novērst autovadītāju uzmanību, skaidroja SM pārstāvis.

"Latvijas Valsts ceļu" (LVC) pārstāvis Māris Zaļaiskalns cita starpā norādīja, ka satiksmes drošības veicināšanai būs jālemj arī par atsevišķu gājēju pāreju likvidēšanu, kuras izmanto tik neliels gājēju skaits, ka šī vieta neatbilst gājēju pārejas statusam.

Zaļaiskalns norādīja, ka šādas nepamatoti iekārtotas gājēju pārejas apdraud gājēju drošību, jo to mazās izmantošanas dēļ autovadītāji nerēķinās, ka kāds gājējs šo pāreju patiešām izmantos. Savukārt gājējam šī pāreja rada maldīgu sajūtu, ka visi autovadītāji sagaida, ka viņš izmantos šo šķērsojuma vietu, izrietēja no LVC pārstāvja teiktā.

Vectirāns norādīja, ka iemesli CSN ir arī gājēji bez atstarojošiem elementiem, kā arī gājēji, kas pārvietojas alkohola reibumā. Tāpat nogurums ir satiksmes negadījumus veicinošs faktors. Šo domu papildināja Ceļu satiksmes drošības direkcijas vadītājs Andris Lukstiņš, norādot, ka noguruma dēļ veidojas "sekundes miegs", kas ir pat bīstamāks par lielu daļu no gadījumiem, kad tiek braukts alkohola reibumā.

Lukstiņš arī norādīja uz problēmu ar mobilo telefonu lietošanu, piemēram, īsziņu rakstīšanu. Tāpēc vispār būtu jāaizliedz lietot attiecīgās ierīces, piemēram, ar mobilo sakaru operatoriem vienojoties, ka, pārvietojoties ar automašīnu ātrāk par 30 kilometriem stundā, attiecīgās ierīces tiek atslēgtas, pauda CSDD vadītājs.

SM pārstāvis norādīja, ka problēma ir arī tas, ka automašīnas aizmugurē sēdošie nelieto drošības jostu. Tāpat būtu nepieciešams uzstādīt nepieciešamās zīmes, kā arī ņemt vērā drošības auditā paustos ieteikumus, kas ne vienmēr ir ieviesti, pauda Vectirāns. Tas gan skaidrojums ar to, ka atbildīgo darbinieku rīcībā nav nepieciešamie miljoni izmaiņu veikšanai. Tāpat secināts, ka Valsts policija CSN nefiksē visu informāciju - par atstarojošo elementu, atstarojošo vestu un drošības jostu lietošanu, kā arī riepu stāvokli.

Viņš arī skaidroja, ka ir gadījumi, kad kāds automašīnas vadītājs nomirst vēl pirms ceļu satiksmes negadījuma, tāpēc ģimenes ārstiem jāpievērš uzmanība, piemēram, sirds veselības riskiem. Attiecīgos gadījumos vai nu jāliedz braukšana vai jāveic veselības kontroles, pauda Vectirāns.

Šogad plānots arī ieviest tehniskos līdzekļus autoceļu malā vietās, kur savvaļas dzīvnieki šķērso autoceļu. Ar šiem līdzekļiem paredzēts atbaidīt dzīvniekus no ceļa šķērsošanas brīdī, kamēr pa to brauc kāda automašīna.

Valsts policijas priekšnieka vietnieks Artis Velšs cita starpā norādīja, ka nepieciešami ceļu infrastruktūras uzlabojumi, lai samazinātu transportlīdzekļu frontālās sadursmes.

Komisijas priekšsēdētājs Juris Rancāns (JKP) no savas puses pauda bažas par atsevišķu pārvietojamo ātruma noteikšanas ierīču iegādi, ņemot vērā, ka Valsts policijas automašīnās ir aprīkojums, ko izmantot šādām vajadzībām.

Papildināts: Ja nu gadījumā Latvijas ierēdņi nemāk, tad iAuto.lv pārāda piemēru no Šveices, kādai būtu jābūt pareizi izbūvētai gājēju pārejai (+ FOTO)

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 11.aprīlis 2019 17:46
0 0 Atbildēt

Aha un velosipēdisti kā brauca tā lai brauc neturoties pie stūres, jo rokas aizņemtas ar īsziņu rakstīšanu, + ar puļķiem ausīs!!

Krietni sakarīgāk būtu liegt jebkādu saziņu, ja kustības ātrums ir lielāks par 5 km/h, pie noteikuma ja nav pieslēgts hend frī!

JoJo 11.aprīlis 2019 18:36
1 0 Atbildēt

Par to gājēju pāreju likvidēšanu - vecs, slims cilvēciņš (un tādu nav maz), kurš knapī pārvieto kājas un kura vienīgais mērķis ir lēnām tikt pa īsāko(uzsvars) un drošāko(uzsvars) ceļu līdz pārtikas veikalam, būs tagad spiests(spējīgs?) vilkties līdz tuvākajam luksoforam, kas, pēc viņa sajūtām - atrodas pasaules malā? Jā, vai jūs(ar mazo burtu) tur pa ceļam, līdz luksoforam, beņķīšus esat salikuši? (Un ziemā, kad kruķis slīd katrs uz savu pusi..., kā tad līdz jūsu, noteikti uzliktajam, beņķītim lai tiek pasēdēt un atgūties? Bet no veikala ir jānes smagums, kas vismaz trīskārt pārsniedz ārsta atļauto). Cienījamie sapulčsēdētājeksperti, jūsu pieņemtie lēmumi norāda uz to, ka jūs esast vai nu: a) jauni un zaļi (t.i., reālo Latvijas sociālo kopainu neuztveroši, tas ir piedodams, bet ne attaisnojams jūsu amatos), vai arī: b) Latvijas nodokļu maksātāju (tostarp, ielu šķērsojošo slimo pensionāru un invalīdu) līdzekļi jums jau ir lāvuši īstenot sapni rozā brillēs lidināties eirosavienības diždimensijā (kas, dimežēl, LV ir diagnoze un traģisnms).

Pļurkt 11.aprīlis 2019 19:36
3 0 Atbildēt

Pārāk augstu esi uzlēcis!!!

Skaties elementārāk - vajag jaunu nišu kur varētu izzagt nodokļu maksātāju samesto naudu!

BET tā vienkārši paņemt nevar - nav vairs 90-tie, vajag smuki sakarināt makaronus tautai uz ausīm, lai vēlāk varētu NETRAUCĒTI zagt!!!

iAuto 11.aprīlis 2019 19:41
0 0 Atbildēt

CSDD atbilde un skaidrojums par Lukstiņa augstāk aprakstīto: Pasaulē domā kā ierobežot mobilo ierīču lietošanu pie auto stūres, vai CSDD rosina atslēgt tīklu autovadītājiem iauto.lv/pie-stures/sa...autovaditajiem

iJuris 11.aprīlis 2019 21:25
3 0 Atbildēt

Tātad telefonu nevar, bet mašīnās salikt vadības paneļus, kur pat radio klusāk nevar pagriest neskatoties, to lūdzu, kaut 5 gab.

Man nekādi netraucē runāt pa telefonu, smuki turas turetājā, skaļais režīms. Tiem kuri nemāk braukt tie arī pļavas vidū atradīs kur ieskriet.

SMS jā, tās nevar, vienīgi tagad ir balss vadība telefoniem.

Būtu labāk domājuši kā uzlabot auto vaditprasmes, tas atrisinātu vairāk problēmas.

Pļurkt 12.aprīlis 2019 7:52
0 0 Atbildēt

Balss vadība bija jau SoniEriksonam K750 vismaz 15 gadi atpakaļ!

Pie kam ļoti ērti lietojama, kuras nav nevienai mūsdienu "šokolādes" tāfelei!!

Es vienīgi varu tikai sapņot par tādām iespējām kādas bija, kad telefonu rokās nevajadzēja paņemt visu brauciena laiku, brauc kaut Maskava - Berlīne!

650 12.aprīlis 2019 0:09
0 0 Atbildēt

Man interesē,piem, cik ir "nopelnījis" ePiskais plakāts ar dziļi intelektuālo saturu par tēmu stūrē/izkāp/no.Kā viņš darbojas?Ja, piem, reku Babītē tas suuds karājas, abet "iekāpušais" vadītājs atrodas piem kaut kur šiten:

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 8

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 10

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti